رَهی نو

باغ گل ها مشهد؛ دریچه‌ای رو به بهشت | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۷۷ ۹ بهمن ۱۴۰۲

قطعاً دیدن گل، باغ و بوستان روح و جسم آدمی را جلا می‌دهد و بودن در چنین مکان‌هایی حس آرامش را به انسان القا می‌کند. شاید با شنیدن نام مشهد، به یاد آثار تاریخی و اماکن مذهبی آن بیافتید. اما جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که باغ گل ها مشهد یکی از آنها است. این باغ با قرار گرفتن در لیست زیباترین باغ‌های کشور و داشتن تنوع زیاد در گل‌ها، همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌خواند. 
در این باغ، گل‌های بسیار کم‌نظیری را خواهید دید که با دیدن و بوئیدن آنها، قطعاً حس وصف‌ناپذیری را تجربه خواهید کرد. به‌همین دلیل ما این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را به معرفی این باغ اختصاص داده‌ایم تا چنانچه قصد رفتن به این باغ را دارید، اطلاعات کاملی از این جاذبه دیدنی در شهر مشهد داشته باشید.

باغ گل های مشهد کجاست؟

باغ گل‌های مشهد در خیابان معلم این شهر قرار دارد. این خیابان تا مرکز شهر نیم ساعت فاصله دارد.

باغ گل های مشهد کجاست؟

مسیر دسترسی به باغ گل ها 

چنانچه با مترو قصد رفتن به باغ گل‌ها را دارید، باید سوار خط 1 مترو شده و در ایستگاه صیاد شیرازی از قطار پیاده شوید. سپس در بلوار شهید قانع یا صیاد شیرازی 10 دقیقه پیاده رفته تا به بلوار معلم برسید. مسیر را به سمت چپ ادامه دهید که درنهایت با 10 دقیقه پیاده‌روی به باغ گل‌ها خواهید رسید.
اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به باغ گل‌های مشهد بروید، باید وارد بزرگراه بسیج شده و سپس به بلوار جمهوری برسید. چنانچه از سمت غرب مشهد به سمت باغ گل‌ها می‌روید، باید وارد بزرگراه شهید کلانتری شوید و سپس در خروجی خیابان کوشش، به تقاطع بلوار جمهوری رسیده و به سمت راست برانید تا به باغ برسید.

معرفی باغ گل ها مشهد

باغ گل های مشهد در سال 1387 در زمینی به وسعت 3 هکتار تاسیس شد که عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. این باغ با هدف ایجاد فضایی زیبا و دلنشین برای شهروندان و گردشگران افتتاح شد. طراحی این باغ به این صورت است که از زاویه بالا، شکل یک گل بنفشه را خواهید دید.
در ابتدای تاسیس این باغ، یک گروه که وظیفه نگهداری و مراقبت از باغ را داشتند، شروع به کاشت گل‌ها و گیاهان خاص کردند. اما به‌دلیل عدم سازگاری این گیاهان با آب‌وهوای این منطقه، بسیاری از این گیاهان خشک شده و از بین رفتند. همین امر موجب شد تا گردانندگان باغ به این فکر بیافتند که فقط به کاشت گل‌هایی بپردازند که با آب‌وهوا و اقلیم این منطقه سازگاری داشته باشد.
زمانی‌که وارد باغ گل‌ها می‌شوید، تابلوی بزرگی را خواهید دید که بر روی آن، قسمت‌های مختلف باغ مشخص شده‌اند. در قسمت اول این باغ، برکه‌ای پوشیده از نیلوفرهای آبی را می‌بینید که جلوه بسیار زیبایی به این باغ داده است. نیلوفرهای آبی در ماه‌های مرداد، شکوفا شده و با باز شدنشان، زیبایی این باغ را دوچندان می‌کنند. همچنین نیلوفرهای زردرنگ با برگ‌های زیبای خود، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

معرفی باغ گل ها مشهد

بخش های مختلف باغ گل های مشهد

باغ گل‌های مشهد دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. از جمله بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
باغ گل‌های پیازی: این بخش از باغ به انواع گیاهان پیازدار اختصاص دارد. گیاهان پیازی در سال یک یا دو بار گل می‌دهند و شامل لاله، نرگس، سنبل، آماریلیس و غیره هستند.
باغ رز: این بخش با تابلوی راهنما نشان داده شده و دارای انواع رزهای داخلی و خارجی با رنگ‌ها و اشکال مختلف است. 
باغ گیاهان دارویی: این قسمت از باغ، به انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد. گل گاوزبان، بابونه و اسطوخودوس از جمله گیاهان دارویی این باغ هستند.
باغ گل های صخره ای: در این بخش از باغ، شاهد گل‌های صخره‌ای که در میان صخره‌ها و سنگ‌ها رشد می‌کنند، هستید.
باغ گل های برکه ای: در باغ گل های مشهد، انواع گل‌های برکه‌ای را خواهید دید که در کنار برکه خودنمایی می‌کنند.
باغ گل های بنفشه: در قسمتی از باغ گل‌ها، می‌توانید انواع گل‌های بنفشه را ببینید که در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در این بخش کاشته شده‌اند.
بخش گیاهان کاکتوس: این بخش در یک گلخانه قرار دارد و شامل انواع کاکتوس‌های زیبا و جالب است که برخی از آنها گل‌های بسیار زیبایی دارند.
گلخانه آموزشی: این گلخانه به آموزش و پرورش گل و گیاه اختصاص دارد. در این گلخانه انواع گل و گیاهان مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند با نحوه پرورش آنها آشنا شوند.

بخش های مختلف باغ گل های مشهد

امکانات باغ گل های مشهد

در این باغ، امکاناتی برای رفاه حال بازدیدکنندگان قرار دارد که شامل محوطه بازی کودکان، آبنما، گلخانه آموزشی و آمفی تئاتر روباز هستند. همچنین زمانی‌که وارد باغ می‌شوید، تابلوهایی پیش روی شما قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توانید به بخش‌های مختلف باغ بروید.

امکانات باغ گل های مشهد

نکات مهمی ک باید در زمان رفتن به باغ گل ها بدانید

•    در باغ گل مشهد، هیچ بوفه‌ای برای خرید خوراکی یا آب آشامیدنی وجود ندارد، پس قبل از ورود به باغ آنها را از بیرون خریداری کنید.
•    باغ گل‌ها مکان مناسبی برای گردش‌های طولانی مدت و پیک‌نیک نیست و از همین رو بازدیدکنندگان نمی‌توانند در آن آتش روشن کنند.
•    ورود به باغ گل‌ها ورودی دارد و باید هزینه آن را بپردازید.
•    چنانچه قصد عکاسی در این باغ را دارید، می‌توانید دوربین عکاسی با خود به‌همراه داشته باشید.
•    خرید گل فقط از طریق کارت بانکی امکان‌پذیر است.

نکات مهمی ک باید در زمان رفتن به باغ گل ها بدانید

هتل های نزدیک به باغ گل ها

اگر از شهرهای دیگر به مشهد سفر می‌کنید تا جاذبه‌های دیدنی این شهر اعم از باغ گل‌ها را بازدید کنید، قطعاً نیاز به یک اقامتگاه یا هتل خواهید داشت. در این شهر هتل‌هایی هستند که شما می‌توانید در آن اسکان پیدا کنید. از میان این هتل‌ها می‌توان به هتل درویشی مشهد، که یک هتل 5 ستاره با امکانات رفاهی بی‌نظیر است، اشاره کرد. با اقامت در این هتل، سفر به کامتان لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سایت رهی نو قابل رزرو خواهد بود. 

زمان مناسب برای بازدید از باغ گل ها

در این باغ، گل‌های مخصوص هر فصلی کاشته می‌شوند و در هر فصلی از سال، با گل‌ها و گیاهان مختلفی روبرو خواهید شد. اما چنانچه قصد دارید تا این باغ را به زیباترین شکل ممکن ببینید، بهتر است فصل بهار را برای بازدید انتخاب کنید. باتوجه به روباز بودن این باغ پیشنهاد می‌کنیم، اوایل صبح یا عصر که میزان تابش خورشید کمتر است را برای بازدید انتخاب کنید.

زمان مناسب برای بازدید از باغ گل ها

جاذبه های گردشگری نزدیک به باغ گل های مشهد

در نزدیک باغ گل‌های مشهد، مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پارک وکیل آباد
•    موج‌های آبی مشهد
•    چهل بازه
•    پارک ملت

جاذبه های گردشگری نزدیک به باغ گل های مشهد

کدام رستوران ها در نزدیکی باغ گل های مشهد قرار دارند؟

در باغ گل‌ها رستوران یا کافی‌شاپی برای صرف غذا یا نوشیدنی وجود ندارد، بنابراین بهتر است که برای صرف غذا یکی از رستوران‌های نزدیک این باغ را انتخاب کنید. این رستوران‌ها شامل موارد زیر هستند:
•    فست فود کامبادن
•    کترینگ تشریفات
•    کافه تی تی
•    کافه لیوان
تمامی این رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در فاصله 5 دقیقه‌ای یا کمتر از باغ گل‌ها قرار دارند. پس خیالتان از بابت نزدیک بودن این اماکن راحت باشد.

سخن پایانی
اگر به‌دنبال یک مکان پر از آرامش و منحصربفرد هستید، پیشنهاد ما به شما باغ گل‌های مشهد است. این باغ با داشتن گل‌های زینتی و خاص، فضای بسیار دل‌انگیزی را ایجاد کرده است. باغ گل‌های مشهد، نگین سبز خراسان و نمادی از زیبایی و طراوت است که گل‌های بی‌نظیر آن، پیام امید به زندگی را به انسان می‌دهد.
باغ گل‌های مشهد در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. این باغ یکی از جاذبه‌های دیدنی مهم مشهد است که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. اگر خاطره‌ای از بازدید از این باغ را دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول  در مورد باغ گل‌های مشهد

آدرس باغ گل‌های مشهد کجاست؟

این باغ در خیابان معلم و بین معلم 71 و 73 واقع شده است.

ساعت بازدید از باغ گل مشهد چه زمانی است؟

بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب از این باغ دیدن کنند.

باغ گل‌های مشهد چه بخش‌هایی دارد؟

این باغ دارای بخش‌های مختلفی ازجمله باغ گل‌های پیازی، باغ رز، باغ گیاهان دارویی، باغ گل‌های صخره‌ای، باغ گل‌های برکه‌ای و باغ گل‌های بنفشه است.

آیا در باغ گل‌های مشهد امکان عکاسی وجود دارد؟

بله، بازدیدکنندگان می‌توانند در این باغ به‌شرط عدم آسیب به گل‌ها، به عکاسی بپردازند.

کدام جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی باغ گل‌های مشهد وجود دارد؟

پارک وکیل آباد، موج‌های آبی مشهد، چهل بازه و پارک ملت.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...