رَهی نو

معرفی بازار گل مشهد + مسیر دسترسی و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

شهر مقدس مشهد را همه به‌عنوان پایتخت معنوی ایران می‌شناسند. اما در کنار آن، مراکز خرید و جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که این شهر را به یک مکان گردشگری در ایران تبدیل کرده است. یکی از این مراکز خرید و دیدنی، بازار گل مشهد است که در دسته بزرگ‌ترین و جامع‌ترین بازارهای گل در شرق کشور قرار دارد.
بازار بزرگ گل مشهد در بلوار خیام است که البته به آن بازار فتح آباد هم می‌گویند. در این بازار می‌توانید انواع و اقسام گل‌های مختلف و منحصربفرد را پیدا کنید. تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه ما باشید تا آشنایی بیشتری با این بازار بی‌نظیر گل در مشهد پیدا کنید.

اطلاعات کامل در مورد بازار بزرگ گل مشهد

اگر قصد خرید گل برای عید نوروز یا دیگر مناسبت‌ها و جشن‌ها را دارید، بهترین گزینه بازار گل در مشهد است. باتوجه به تنوع گونه‌های گل در این بازار می‌توانید هر گلی که مدنظرتان است را پیدا کنید.  از انواع گل‌های این بازار می‌توان به گلهای تزئینی و گل‌های آپارتمانی اشاره کرد. همچنین انواع گل‌های مصنوعی نیز در این بازار وجود دارد که می‌توانید آنها را از غرفه‌های مختلف خریداری کنید.
در این بازار می‌توانید علاوه‌بر خرید گل، دیگر لوازم موجود در این بازار اعم از انواع مختلف گلدان، نهال‌های مختلف، درختچه‌ها، انواع مختلف بذر سبزیجات، ظروف سفالی، دکوریجات، درختان میوه، کود و خاک، لوازم قنادی و جشن تولد، لوازم باغبانی، مجسمه‌های چوبی و میز و صندلی را هم تهیه کنید. 

اطلاعات کامل در مورد بازار بزرگ گل مشهد

بازار گل مشهد کجاست؟

دسترسی به بازار گل بسیار راحت است. این بازار در بلوار خیام شمالی و مابین خیام 40 و 42 و در مجتمع فتح آباد واقع شده است. چنانچه برای خرید به این بازار می‌روید، می‌توانید از دیگر مجتمع‌های خرید که در نزدیکی این بازار قرار دارند، خرید کنید.

بازار گل مشهد کجاست

مسیر دسترسی به بازار گل

چنانچه با اتومبیل شخصی خود به این بازار می‌روید، در ابتدا باید وارد بلوار خیام شوید. شما می‎توانید از طریق بلوار هدایت، سجاد و توس به بلوار خیام برسید. البته از دیگر مسیرها مانند بلوار قرنی و بزرگراه شهید چراغی نیز می‌‎توانید به بازار گل بروید.
برای رفتن به بازار گل می‌توانید از مترو هم استفاده کنید. ایستگاه خیام در خط یک مترو و در نزدیکی بازار گل قرار دارد. البته این امکان وجود دارد که از طریق خط دو نیز به ایستگاه خیام بروید. بعد از پیاده شدن در ایستگاه خیام، باید با سوار شدن تاکسی یا اتوبوس خود را به بازار گل برسانید.
همچنین امکان رفتن به بازار گل از طریق تاکسی نیز وجود دارد. چنانچه مبدا شما میدان پارک مشهد باشد، می‌توانید سوار تاکسی‌هایی شوید که از میدان پارک ملت به سه راه خیام می‌روند. زمانی‌که در سه راه خیام از تاکسی پیاده شدید، سوار تاکسی شده و تا انتهای بلوار خیام بروید.
چنانچه قصد رفتن به بازار گل از طریق اتوبوس را دارید، باید سوار اتوبوس‌های خط 88 شوید. مسیر حرکت این اتوبوس از پایانه آزادی به طرف پایانه گردشگری است. همینطور می‌توانید سوار اتوبوس‌های خط 10 نیز بشوید و به بازار گل برسید.

مسیر دسترسی به بازار گل

امکانات موجود در بازار گل در شهر مشهد

باتوجه به وسعت بالای این مجموعه، امکانات اولیه نیز برای مراجعه‌کنندگان درنظر گرفته شده که شامل سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه و سوپرمارکت هستند.

مراکز خرید نزدیک به بازار گل

اگر برای سفر و بازدید از جاهای گردشگری و بازار گل به شهر مشهد سفر می‌کنید، احتمالاً خرید را در برنامه تفریحات خود خواهید داشت. در واقع خرید است که سفر را به کام انسان شیرین می‌کند. مراکز و مجتمع‌های خرید مختلفی در نزدیکی بازار گل وجود دارد که می‌توانید آنچه که مورد نیازتان است را در آنجا تهیه کنید. در ادامه این مطلب، این مراکز خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید پروما

یکی از مراکز خرید مشهد، مرکز خرید پروما است که 3 کیلومتر با بازار گل در مشهد فاصله دارد. در این مرکز خرید می‌توانید هرآنچه از پوشاک و لوازم خانگی و بدلیجات نیاز دارید، تهیه کنید. از دیگر امکانات این مجتمع می‌توان به بولینگ، سینما سه بعدی، بیلیارد، کافی‌شاپ و رستوران اشاره کرد.

مرکز خرید پروما

مرکز خرید الماس شرق

از دیگر مراکز خرید نزدیک به بازار گل در خیابان بهارستان می‌توان به الماس شرق اشاره کرد که مانند دیگر مراکز خرید هستند. پوشاک، لباس و اکسسوری‌ از مواردی هستند که در فروشگاه‌های الماس شرق وجود دارند.

مرکز خرید الماس شرق

مکان های دیدنی نزدیک به بازار گل در مشهد

اگر برای خرید و یا بازدید به بازار گل در شهر مشهد می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم که از جاهای دیدنی نزدیک این بازار نیز دیدن کنید. از این مکان‌های دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ پرندگان

یکی از جاهای دیدنی نزدیک به بازار گل، باغ پرندگان است که در بلوار بهارستان قرار داشته و فقط 2 کیلومتر با این بازار فاصله دارد. در این باغ می‌توانید پرندگان زینتی که بیش از 60 گونه هستند را مشاهده کنید.

باغ پرندگان

شهربازی قهرمانان

در نزدیکی بازار گل یک شهربازی قرار دارد که مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود. در این شهربازی، می‌توانید انواع بازی‌های هیجانی مانند ترن هوایی، سالتو، بانجی جامپینگ، کلوپ کودک و چرخ و فلک را تجربه کنید. همچنین امکانات رفاهی مختلفی نظیر رستوران نیز در این شهربازی برای مراجعه‌کنندگان درنظر گرفته شده است.

شهربازی قهرمانان

چه رستوران هایی در نزدیکی بازار گل هستند؟

احتمالاً بعد از کلی خرید و گشت‌وگذار در این بازار، گرسنه هستید و به‌دنبال یک رستوران با غذاهای باکیفیت می‌گردید. در نزدیکی این بازار، رستوران‌هایی وجود دارند که با داشتن غذاهای باکیفیت، می‌توانند خستگی و گرسنگی را از جان شما به‌در کنند. 
رستوران رضا در بلوار عبدالمطلب و رستوران پسران کریم در بلوار خیام، از رستوران‌های نزدیک به بازار گل در مشهد هستند. این رستوران‌ها با داشتن انواع غذاهای ایرانی مانند کباب برگ سلیمی، کباب لقمه میکس، ران سرخ‌شده و گردن سرخ‌شده آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. همچنین انواع غذاهای سنتی مشهدی و پیش‌غذاهای مختلف را نیز می‌توانید از منوی این رستوران‌ها انتخاب کنید.

چه رستوران هایی در نزدیکی بازار گل هستند؟

زمان مناسب برای رفتن به بازار گل

باتوجه به اینکه رفتن به بازار گل زمان خاصی ندارد، در هر فصلی از سال می‌توان به آنجا رفت. در تمام سال می‌توانید برای بازدید و همچنین خرید به این بازار گل در مشهد مراجعه کنید. گرچه در فصل بهار و به‌خصوص در ماه اردیبهشت می‌توانید متنوع‌ترین گل‌ها را در این بازار ببینید.
اما اگر می‌خواهید حال و هوای خاص این بازار را تجربه کنید، بهتر است که فصل زمستان را که اوج خرید و بازدید از این بازار است و بیشتر افراد در تکاپوی خرید عید نوروز هستند، انتخاب کنید. گل‌های بهاری و معطر و خوش‌رنگ، تنگ‌های ماهی، سبزه و ظروف هفت‌سین عید از مواردی هستند در این بازار چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

زمان مناسب برای رفتن به بازار گل

ساعت کاری بازار گل در مشهد

بازار گل در مجتمع فتح آباد همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب فعال است. همچنین در روزهای جمعه نیز این بازار از ساعت 8 صبح الی 14 فعالیت می‌کند. البته در روزهای تعطیل و اعیاد، ساعات کاری این بازار متغیر است که می‌توانید از طریق تماس با این بازار، از ساعت کاری آن مطلع شوید.

ساعت کاری بازار گل در مشهد

سخن پایانی

بازار خیام در مشهد یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بازارهای شرق کشور است که با داشتن گل‌های متنوع به یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر تبدیل شده است. گردشگران زیادی در زمان سفر به این شهر، تمایل دارند که در کنار دیدن جاهای گردشگری مختلف، از این بازار نیز بازدید داشته باشند. در این بازار علاوه‌بر انواع گل‌های طبیعی و مصنوعی می‌توانید دیگر لوازم باغبانی، نهال‌ها و لوازم جشن و تولد را نیز تهیه کنید.
اگر برای دیدن جاذبه‌های دیدنی مشهد قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است که برای داشتن یک سفر کامل و دلچسب، یکی از هتل‌های مشهد مانند هتل ارم مشهد را از طریق سایت رهی نو رزرو کنید. در پایان اگر سفری به این بازار رنگارنگ گل در مشهد داشتید، لطفاً در قسمت نظرات، خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بازار گل مشهد

بازار گل مشهد کجاست؟

این بازار در بلوار خیام شمالی و مابین خیام 40 و 42 قرار دارد.

ساعت کار بازار گل به چه صورت است؟

این بازار همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب باز است که البته در روزهای تعطیل آخر هفته ساعت کاری بین 8 صبح تا 14 تغییر می‌کند.

در نزدیکی این بازار کدام جاذبه‌های دیدنی وجود دارد؟

از جاهای دیدنی نزدیک این بازار می‌توان به شهربازی قهرمانان و باغ پرندگان اشاره کرد.

کدام رستوران‌ها نزدیک به بازار گل در مشهد هستند؟

رستوران رضا و رستوران پسران کریم.

آیا در این بازار پارکینگ وجود دارد؟

بله، چنانچه با اتومبیل شخصی خود به این بازار می‌روید، می‌توانید از پارکینگ آن برای پارک اتومبیل خود استفاده کنید.

خرید گل در بازار گل در مشهد به چه صورت است؟

مراجعه‌کنندگان می‌توانند گل‌ها را هم به‌صورت عمده و هم به‌صورت خرده، خریداری کنند.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...