رَهی نو

اتاق فرار مشهد: تفریحی هیجان انگیز و متفاوت  | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران، به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور، سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران و جهان است. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های مذهبی و تاریخی، دارای جاذبه‌های تفریحی متنوعی نیز است که ازجمله آنها می‌‎توان به اتاق‌ فرار مشهد اشاره کرد.
احتمالاً با شنیدن نام اتاق فرار، حس هیجان و ترس به‌طور همزمان در شما برانگیخته شود. در مشهد، اتاق‌های فرار زیادی وجود دارد که البته اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که دوست دارید هیجان را تجربه کنید، این بازی مناسب شماست. چنانچه کنجکاو شده‌اید تا درمورد اتاق‌های فرار این شهر بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو ما را همراهی کنید.

همه چیز درمورد اتاق های فرار مشهد

مشهد با داشتن بازی‌های منحصربفردی ازجمله اتاق فرار، جاذبه‌ها و تفریحات این شهر را به حد کمال رسانده و تمامی افراد در گروده سنی مختلف، می‌توانند آن را تجربه کنند. اتاق‌های فرار یا اتاق وحشت، بازی‌های گروهی و معمایی هستند که در آنها بازیکنان در گروه‌های یک تا چند نفره، در اتاق‌های گاهاً ترسناک و در شرایط سخت و پیچیده محبوس شده و باید با حل معماها و یافتن سرنخ‌ها، در مدت زمان مشخصی از اتاق فرار کنند. این بازی‌ها مورد استقبال گروه گسترده‌ای از مردم قرار گرفته و به یکی از محبوب‌ترین تفریحات در مشهد تبدیل شده‌اند. 
این اتاق‌ها معمولاً دارای سناریویی هستند که بازیکنان باید آن را دنبال کنند. سناریو می تواند بر اساس یک داستان واقعی یا خیالی باشد. اتاق های فرار یا اسکیپ روم، معمولاً دارای تجهیزات خاصی هستند که برای حل معماها استفاده می شوند. این تجهیزات می تواند شامل وسایل ساده ای مانند قفل و کلید، تا وسایل پیچیده ای مانند دستگاه های الکترونیکی باشد.
اتاق های فرار یک تجربه هیجان انگیز و متفاوت هستند که می توانند لحظات خوشی را برای بازیکنان رقم بزنند. اگر به دنبال یک تفریح متفاوت و چالش برانگیز هستید، اتاق های فرار را حتماً امتحان کنید. تجربه بودن در اتاق‌های فرار موجب افزایش مهارت کار تیمی، افزایش توان مغز، افزایش بازدهی مغز و افزایش حافظه، بیشتر شدن تمرکز و همچنین بالا رفتن مهارت استدلال می‌شود. در مشهد تعداد 20 اتاق فرار وجود دارد که انواع مختلفی از اتاق‌های فرار را ارائه می‌دهند. این اتاق‌ها از نظر نوع، قیمت، مدت زمان بازی و سن قانونی برای شرکت در آن متفاوت هستند.

همه چیز درمورد اتاق های فرار مشهد

انواع اتاق‌های فرار در مشهد 

اتاق‌های فرار در مشهد، انواع مختلفی دارند که هرکدامشان دارای ژانرهای مختلفی از جمله جنایی، ترسناک، علمی تخیلی و هیجان‌انگیز هستند. در ادامه لیستی از اتاق فرارهای مشهد را به شما معرفی می‌کنیم.

اتاق فرار خوابگاه بولونیا

از دیگر اتاق‌های فرار مشهد می‌توان به اتاق فرار خوابگاه بولونیا اشاره کرد. تعداد اعضای تیم 4 تا 10 نفره است که مدت زمان بازی 70 دقیقه درنظر گرفته شده است. این اتاق فرار محدودیت سنی داشته و افراد بالای 15 سال امکان شرکت در این بازی را دارند.
داستان از این قرار است که در سال 1960 در خوابگاه بولونیا، قتل‌های زنجیره‌ی اتفاق می‌افتد که تمامی مردم را به وحشت می‌اندازد. هیچ‌وقت معلوم نشد که این قتل‌ها توسط چه کسی یا کسانی انجام شد. حال بعد از گذشت چندین سال، شما و گروهتان باید وارد این خوابگاه شده و پرده از راز این قتل‌ها بردارید.
ژانر: ترسناک، معمایی، دلهره‌آور
سانس: 16، 17:30، 19، 20:30، 22
آدرس: بزرگراه آزادی جنوب به شمال، نرسیده به میدان استقلال، بین کوچه آزادی دوم و سوم

اتاق فرار خوابگاه بولونیا

اتاق فرار یوما

اتاق فرار یوما با داشتن یک تیم 4 الی 10 نفره و با مدت زمان بازی 70 دقیقه‌ای، یکی از اتاق‌های فرار در شهر مشهد است. داستان این اتاق فرار از این قرار است که در حدود 114 سال پیش یک خانواده 4 نفره به این شهر می‌آیند و در یک خانه که سال‌ها کسی در آنجا زندگی نمی‌کرد، ساکن می‌شوند.

مدتی بعد از ساکن شدن آنها، شنیده می‌شود که خبری از این خانواده در دست نیست که در ادامه، پدر و فرزندان آن خانواده کشته می‌شوند.  بعد از آن هر شخصی که برای پیگیری به این خانه می‌رود، بازگشتی ندارد و کشته می‌شود. در این زمان گروهی که وارد این اتاق فرار می‌شوند، باید بتوانند طلسم این خانه را باطل کنند.  افرادی که تجربه رفتن به این اتاق فرار را داشته‌اند، معتقدند که این اتاق فرار، از نظر ترس، وحشت و هیجان در سطح بسیار بالاتری نسبت به دیگر اتاق‌ها فرارهای مشهد قرار دارد.
آدرس: مشهد، شهرک غرب، بین چهارراه راه آهن و شاهد شماره 59
ژانر: ترسناک، تئاتر تعاملی
سانس: 16، 18، 20، 22

اتاق فرار دخمه شوم

از دیگر اتاق‌های فرار مشهد می‌توان به دخمه شوم اشاره کرد. محیط این اتاق بسیار دلهره‌آور است و در یک حمام قرار دارد. تعداد افراد هر تیم 4 الی 9 نفر و مدت زمان بازی 70 دقیقه است. همچنین این بازی، دارای محدودیت سنی است و افراد بالای 16 سال امکان شرکت در این بازی را دارند.
سناریوی این اتاق به‌این‌صورت است که در زمان‌های گذشته شخصی به نام کاووس عمر خود را از طریق طلسم‌نویسی می‌گذراند. کاووس و همسر او خاتون پس از متولد شدن نوزادشان، روزگار عجیب و ترسناکی را از سر گذراندند که در نهایت منجر به ناپدید شدن خاتون شد که البته این  اتفاق بعد از مرگ کاووس به وقوع پیوست. حال شما باید خاتون را که در یک خانه متروکه قرار دارد، پیدا کنید.
ژانر: ترسناک و دلهره‌آور
سانس: 13، 15، 17، 19، 21، 22:40
آدرس: مشهد، محدوده شهرک غرب، خیابان کوی فرهنگ، بین خیابان دکتر حسابی شمالی 7 و دکتر حسابی شمالی 9

اتاق فرار دخمه شوم

اتاق فرار گروه ضربت

ژانر این اتاق فرار از نوع پلیسی و یکی از کارهای مجموعه گیماتور است که در مجموعه گردشگری سپاد قرار دارد. زمان این بازی در حدود 75 دقیقه و تعداد هر تیم از 5 تا 10 نفر، متغیر است. نکته مهم اینکه افراد بالای 12 سال امکان ورود به این اتاق فرار را دارند و همچنین افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، باید گیم مستر را در جریان بگذارند.
سناریو این اتاق از این قرار است که گروه تروریستی داعش از اینکه آلمان از پناهندگان سوری حمایت کرده، عصبانی است و به‌همین دلیل در یکی از مدارس آلمان اقدام به بمب‌گذاری کرده است. حال این تیم اتاق فرار باید در عرض 75 دقیقه این بمب را شناسایی کنند.
ژانر: پلیسی
سانس: 11 الی 23
آدرس: مشهد، منطقه گردشگری سپاد

اتاق فرار جنگل عزازیل

اتاق فرار جنگل عزازیل، یکی از جدیدترین اتاق‌ فرارهای مشهد به‌شمار می‌رود که در مجموعه الموت اسکیپ قرار دارد. ژانر این اتاق از نوع ترسناک و جنی و روحی است که تیم‌های آن 4 تا 10 نفره هستند و مدت زمان بازی در آن بین 70 تا 90 دقیقه است. حل معمای این اتاق فرار به‌‌این‌صورت است که باید با دیگر هم‌تیمی‌های خود در تعامل باشید تا بتوانید با همراهی هم، معما را حل کنید.
و اما سناریوی این اتاق فرار به این شکل است که در سال‌های دور، در یکی از جنگل‌های شمال ایران زمزمه یک اتفاق مشکوک پیچیده شده بود که موجب شد یک گروه 10 نفره برای فهمیدن ماجرای اصلی به این جنگل بروند. از میان این ده نفر، فقط یک نفر موفق به خروج از این جنگل شد. حال این گروه از شما درخواست کرده تا به آن جنگل رفته و این معما را حل کنید.
ژانر: ترسناک، جنی روحی
سانس: 14، 16، 18، 20، 22
آدرس: محدوده وکیل آباد، بزگراه وکیل آباد، نرسیده به بلوار نمایشگاه، خیابان کوهستان.

اتاق فرار روستای آل

این اتاق فرار با داشتن ژانر ترسناک، به یک تیم 6 الی 10 نفره نیاز دارد. مدت زمان بازی 70 دقیقه درنظر گرفته شده که افراد بالای 16 سال امکان ورود به این بازی را دارند و اما داستان اتاق فرار روستای آل به این صورت است که مدت زمان زیادی آل به یکی از روستاهای بسیار قدیمی وارد شده بود و کودکان را می‌کشت. مردم روستا به‌دنبال این بودند تا راه‌حلی پیدا کنند. در این میان از رمالی کمک گرفتند. این رمال حیله‌گر به مردم روستا گفت برای جلوگیری از کشته‌شدن کودکانتان باید یکی از دختران جوان روستا را کشته و اشک‌های او را برای آل ببرید. 
مردم روستا نیز بلقیس که دختر ربابه بود را کشتند و از آن به بعد، این مردم به نفرین ربابه دچار شدند. بعد از آن مردم این روستا می‌ترسند که نفرین ربابه جان کودکانشان را بگیرد. اما باید شخصی پیدا شود و این نفرین دائمی را باطل کند.
ژانر: ترسناک، معمایی، تئاتر تعاملی
سانس: 13، 15، 17، 19، 21، 23
آدرس: مشهد، بزرگراه وکیل آباد، کنارگذر وکیل آباد، بعد از بلوار هفت تیر، ابتدای بلوار هنرستان.

اتاق فرار روستای آل

اتاق فرار زندان گور

ژانر این اتاق فرار از نوع ترسناک و دلهره‌آور است که تعداد هر تیم بین 4 تا 10 نفر است. مدت زمان این بازی 90 دقیقه درنظر گرفته شده که البته افراد بالای 16 سال امکان شرکت در این بازی را دارند. داستان این اتاق فرار از این قرار است که در سال 1963 تعدادی از زندانیان می‌خواهند از یک زندان به نام آتیکا در شمال ایالت نیویورک فرار کنند که البته در این راه با شکست روبرو شدند.
به‌همین دلیل این زندانیان به یک زندان بسیار مخوف و فوق سری منتقل شدند که در آن یک شکنجه‌گر روانی نیز حضور دارد. این شکنجه‌گر هر شخصی که قصد فرار از این زندان را داشته باشد، به‌سختی مورد شکنجه و آزار قرار می‌دهد. وظیفه تیم شما این است که این شکنجه‌گر را از بین برده و تمامی زندانیان را آزاد کنید.
ژانر: معمایی، ترسناک
سانس: 13، 15، 17، 19، 21، 23.
آدرس: بزرگراه وکیل اباد، کنارگذر وکیل آباد، بعد از بلوار هفت تیر، ابتدای بلوار هنرستان.

اتاق فرار نفرین

اتاق فرار نفرین یکی دیگر از بازی‌های مهیج است که تعداد هر تیم بین 5 تا 10 نفر است. زمان این بازی 80 دقیقه است که البته افراد بالای 18 سال امکان شرکت در این اتاق فرار را دارند. در سال 1962 در یک خانواده ثروتمند یک دختر 10 ساله به نام سوفی دچار جن‌زدگی شده است. کلیسا این موضوع را به این شکل بررسی کرده که موجوداتی در جسم و روح کودکان رسوخ کرده و آنها را وادار به کشتن اعضای خانواده خود می‌کنند. 
در یکی از شب‌ها، سوفی برادر کوچک خود را بدون داشتن اراده و اختیار، می‌کشد. پس از این اتفاق، کلیسا سوفی را با طلسم‌های گوناگون در همان خانه محبوس می‌کند تا وی نتواند از خانه خارج شود. خانواده سوفی نیز مجبور به ترک خانه می‌شوند.  از زمان حبس شدن سوفی، 7 سال می‌گذرد و خانواده‌اش از وی خبری ندارند. حالا پدر خانواده از شما درخواست می‌کند تا با رفتن به آن خانه و عبور از قوانین کلیسا، خبری از سوفی برایشان ببرید.
ژانر: ترسناک
سانس: 12، 14، 16، 18، 20، 22
آدرس: بلوار معلم، نرسیده به میدان تربیت، ابتدای خیابان معلم 64

اتاق فرار نفرین

اتاق فرار تیمارستان متروکه

اتاق فرار تیمارستان متروکه نیاز به یک تیم 4 الی 9 نفره دارد که مدت زمان بازی 70 دقیقه است. همچنین محدودیت سنی بالای 18 سال در این بازی وجود دارد. برای شرکت در این اتاق فرار بهتر است که داستان آن را بدانید. در تیمارستانی پسری به نام یانگ چهره‌ای ترسناک و عجیب داشت، مفقود شد. برخی از مردم بر این باور بودند که وی خودکشی کرده و بعضی دیگر نیز معتقد بودند که او فرار کرده است. اما کسی نتوانست حقیقت ماجرا را بفهمد.  بعد از گم شدن یانگ، اتفاقات عجیبی در تیمارستان رخ داد. حال تیم شما به همراه پلیس باید بررسی این پرونده را به‌دست گرفته و به‌دنبال منشا گم‌شدن یانگ باشید.
ژانر: ترسناک، دلهره‌آور
سانس: 15، 17، 19، 21، 23
آدرس: بلوار شاهد جنوب به شمال، نرسیده به چهارراه راه آهن، مابین کوچه شاهد 47 و 49

اتاق فرار تیمارستان متروکه

اتاق فرار کلبه

این اتاق فرار به یک تیم 4 الی 6 نفره نیاز دارد که مدت زمان بازی آن 70 دقیقه است. داستان این اتاق فرار از این قرار است که تعدادی از گردشگران به یک منطقه جنگلی به نام والاچیا سفر می‌کنند. اما در تاریکی هوا راه خود را گم می‌کنند. روز بعد، پلیس اجساد آن گروه به جز یک نفر که زنده مانده اما دچار اختلال روانی شده را پیدا می‌کنند. تمامی این افراد توسط حیوانات وحشی کشته‌شده‌اند.
حال شما از دوستان فرد بازمانده هستید. او به شما این پیام را داده که غروب آن روز یک عمارت در جنگل پیدا کردند. خدمتکار پیر آن عمارت به آنها گفته بود که اربابش دوست ندارد آنها را ببیند و آنها فقط حق ورود به کلبه نزدیک عمارت را دارند. اما آنها شب هنگام، وارد دیگر اتاق‌ها شدند و سپس موجودات عجیبی به آنها حمله کردند. پلیس هیچ نشانی از این عمارت پیدا نکرد و سرنخ موجود فقط صحبت‌هایی است که مردم بومی آن منطقه می‌گویند. حال شما باید به‌دنبال کشف حقیقت بروید.
ژانر: ترسناک
سانس: 10، 11:30، 13، 14:30، 16، 17:30، 19، 21:30، 22
آدرس: بزرگراه کلانتری، ابتدای بلوار سجاد، انتهای خیابان حامد جنوبی 12

اتاق فرار کلبه

سخن پایانی 

اتاق فرار مشهد یک تفریح هیجان‌انگیز و متفاوت است که می تواند لحظات خوشی را برای بازیکنان رقم بزند. اتاق فرارهای مشهد چنان متنوع هستند که دست شما برای انتخاب هرکدام از آنها باز است. از میان این اتاق فرارها می‌توان به اتاق فرار بولونیا، اتاق فرار جنگل عزازیل، اتاق فرار کلبه جنگل، اتاق فرار و اتاق فرار نفرین اشاره کرد که هرکدام از آنها را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.
اگر به‌دنبال یک تفریح متفاوت و چالش‌برانگیز هستید، اتاق‌های فرار مشهد را حتماً امتحان کنید.همواره سفرهای کاری و تفریحی به مشهد نیازمند این است که شما در یکی از هتل‌های مشهد مانند هتل درویشی مشهد اقامت داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کرده تا در کمترین زمان ممکن هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. 

سوالات متداول در مورد اتاق های فرار مشهد 

قیمت اتاق های فرار مشهد چقدر است؟ 

قیمت اتاق‌های فرار مشهد بسته به نوع اتاق، تعداد بازیکنان و مدت زمان بازی متفاوت است. 

سن قانونی برای شرکت در اتاق های فرار مشهد چقدر است؟ 

سن قانونی برای شرکت در اتاق های فرار مشهد ۱۴ سال است. البته، برخی از اتاق‌های فرار برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال نیز اتاق های مخصوصی دارند. 

چه تعداد نفر می‌توانند در یک اتاق فرار شرکت کنند؟ 

تعداد نفرات مجاز برای شرکت در یک اتاق فرار بسته به نوع اتاق متفاوت است. به طور کلی، تعداد نفرات مجاز برای شرکت در یک اتاق فرار از ۳ نفر تا ۱۰ نفر متغیر است. 

مدت زمان بازی در اتاق‌های فرار مشهد چقدر است؟ 

مدت زمان بازی در اتاق‌های فرار مشهد معمولاً ۶۰ دقیقه است. البته، برخی از اتاق‌های فرار دارای مدت زمان بازی کوتاه‌تر یا طولانی‌تری هستند. 
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...