رَهی نو

همه چیز در مورد پارک ملت مشهد به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۲۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

اگر در سفر به مشهد دلتان هوای رفتن به پارک کرد و یا حتی قصد داشتید که در یک دورهمی دوستانه شرکت کنید، قطعاً اولین انتخاب پارک ملت مشهد است.  امکانات خاص این پارک مانند شهربازی، باشگاه صخره‌نوردی و سینما موجب شده تا این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را به آن اختصاص دهیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با پارک ملت شهر مشهد

اگر بخواهیم یکی از پارک‌های قدیمی و البته وسیع شهر مشهد را نام ببریم، باید به پارک ملت در شهر مشهد اشاره کنیم. این پارک با داشتن دریاچه مصنوعی، درختان سربه‌فلک کشیده، آبنماها و همچنین وجود بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، یکی از انتخاب‌های همیشگی افراد در گروه‌های سنی مختلف بوده است. یکی دیگر از دلایلی که مردم مشهد و توریست‌ها این پارک را برای تفریحات خود انتخاب می‌کنند، نزدیک بودن آن به حرم امام رضا (ع) است.
چشم‌انداز پانوراما، وجود 35 هزار درخت قدیمی و دریاچه‌ای که در شرق این پارک قرار دارد، زیبایی آن را دوچندان کرده است. این پارک دارای امکانات متنوعی از جمله شهربازی و بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، زمین‌های بازی، استخر، امکانات ورزشی، سالن‌های سینما و تئاتر، اسکیت بورد، حیات وحش و غیره است. 

آشنایی با پارک ملت شهر مشهد

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت در غرب مشهد و در شمال غربی تقاطع آزادی یا فلکه پارک قرار دارد. برای رفتن به پارک ملت باید وارد بلوار وکیل آباد شوید که روبروی دانشگاه فردوسی، پارک ملت را خواهید دید.

مسیر دسترسی به پارک ملت در مشهد

برای رفتن به این پارک می‌توانید از اتومبیل شخصی، تاکسی، مترو و حتی اتوبوس استفاده کنید. چنانچه می‌خواهید با مترو به پارک بروید، باید در ایستگاه پارک از مترو پیاده شوید. برای رفتن با اتوبوس نیز باید خود را به ضلع غربی پارک برسانید.

مسیر دسترسی به پارک ملت در مشهد

پیشینه پارک ملت در شهر مشهد

پارک ملت در شهر مشهد در سال 1343 تاسیس شد که وسعت آن 720 هزار مترمربع است. طراحان این پارک دو مهندس انگلیسی بودند؛ به‌همین دلیل زمانی‌که وارد این پارک می‌شوید، سبک اروپایی آن، اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. البته که درنهایت مهندسان ایرانی کار ساخت آن را به پایان رساندند.
این پارک در گذشته به پارک امین مهر معروف بود که بعد از انقلاب اسلامی به پارک ملت تغییر نام پیدا کرد. لازم است بدانید که این پارک در ابتدای تاسیسش، خارج از شهر بود که بعدها با گسترش شهر مشهد، وارد شهر مشهد شد.

چه امکاناتی در پارک ملت در مشهد وجود دارد؟

در ایران کمتر پارکی وجود دارد که تمامی امکانات تفریحی، ورزشی و حتی فرهنگی را به‌طور یکجا داشته باشد. از این امکانات می‌توان به زمین چمن فوتبال، زمین بسکتبال، زمین تنیس، شهربازی، فرهنگسرا، کتابخانه، مسجد، سالن سینما و تئاتر، استخر، دریاچه، حیات وحش، باشگاه پینت بال و باشگاه صخره‌نوردی اشاره کرد.

چه امکاناتی در پارک ملت در مشهد وجود دارد

حیات وحش

از دیگر بخش‌های این پارک می‌توان به حیات وحش آن اشاره کرد. باتوجه به کوچک بودن فضای آن، حیوانات کمی ازجمله میمون، مرغ عشق و طاووس در آن نگهداری می‌شوند. حیات وحش پارک ملت، فضایی مناسب برای آشنایی کودکان با این حیوانات و پرندگان است.

سالن های سینما و تئاتر

یکی از امکانات پارک ملت، مجموعه سالن‌های سینما و تئاتر است که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سالن‌های تئاتر با ظرفیت بالا در مشهد نیز در این پارک قرار دارد. همچنین یک سالن دیگر با ظرفیت کم که برای نمایش عروسکی کاربرد دارد نیز در این مجموعه واقع شده است. 

شهربازی پارک ملت

از دیگر امکانات پارک ملت می‌توان به شهربازی آن اشاره کرد که مساحتی به‌اندازه 30 هزار مترمربع دارد. زمانی‌که وارد این شهربازی می‌شوید و قصد استفاده از بازی‌های آن را دارید، خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد؛ زیرا این پارک، اولین شهربازی در ایران است که تمامی تجهیزات آن دارای استاندارد هستند. شهربازی پارک ملت با درنظر گرفتن گروه سنی و همچنین انواع بازی‌ها، بخشی را برای کودکان و بخشی را هم برای بزرگسالان درنظر گرفته است. 
ترن هوایی، اسکیت بورد، اسکای فلایر، صندلی فضایی، شاتل باس، آکروجت فضایی، گردباد، سقوط، گیم سنتر، سورتمه، کشتی دوقلو، موتور کراس، مری گوراند، تونل وحشت، تاپ اسپین، سالتو و فانفار که بزرگ‌ترین چرخ و فلک در خاورمیانه است، از بازی‌های این شهربازی به‌شمار می‌آیند.

شهربازی پارک ملت

باشگاه صخره نوردی

یکی از بهترین بخش‌های شهربازی پارک ملت در مشهد، باشگاه صخره‌نوردی است که به‌تازگی به آن اضافه شده است. تمامی افراد از نظر میزان مهارت در این رشته می‌توانند وارد این باشگاه شوند. همچنین افرادی که به این رشته ورزشی علاقمندند، می‌توانند دوره‌های صخره‌نوردی را زیر نظر اساتید مجرب این مجموعه آموزش ببینند.

باشگاه صخره_ نوردی پارک ملت.

امکانات رفاهی پارک ملت شهر مشهد

یکی از مهم‌ترین بخش‎های پارک ملت، امکانات رفاهی آن است که برای هر بازدیدکننده‌ای اهمیت زیادی دارد. این پارک امکانات رفاهی بسیار مناسبی را برای مردم درنظر گرفته که شامل سرویس بهداشتی، بوفه، فودکورت، اتاق نگهداری کودک و حتی اورژانس است.

زمان مناسب برای رفتن به پارک ملت شهر مشهد

زمان مناسب برای هر سفری، به سلیقه افراد بستگی دارد. برخی از افراد از دیدن شکوفه‌های درختان بر سر ذوق می‌آیند و برخی دیگر برگ‌های رنگارنگ پاییزی و یا دانه‌های برف بر روی تنه درختان برایشان خوشایند است. پارک ملت هم از این قضیه جدا نیست. اما اگر قصدتان از رفتن به این پارک، ورود به شهربازی آن است، بهتر است فصول گرم سال را انتخاب کنید. 

رستوران‌ ها و کافه های نزدیک به پارک ملت

اگر بعد از تفریح در پارک ملت، هوس یک غذای گرم یا فست فود کردید و یا به یک نوشیدنی میل داشتید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های نزدیک پارک که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، بروید. 
•    رستوران ایتالیایی ریو
•    پیتزا زمان
•    فست فود کنجد
•    رستوران پارک
•    کافه رستوران تراس
•    کافه رستوران زمین
•    کافه مافیا
•    کافی شاپ کاج

ساعت بازدید از پارک ملت

برای ورود به پارک ملت، محدودیت زمانی وجود ندارد، اما چنانچه می‌خواهید از شهربازی استفاده کنید، باید زمان فعالیت آن را بدانید. ساعات کاری شهربازی پارک ملت در شهر مشهد از ساعت 16 الی 1 بامداد است.  گفتنی است که این پارک، هزینه ورودی ندارد، اما برای استفاده از لوازم و بازی‌های شهربازی، باید هزینه آن را به‌طور جداگانه بپردازید.

ساعت بازدید از پارک ملت

سخن پایانی

یکی از بهترین مکان‌های تفریحی مشهد و مورد توجه افراد در گروه‌های سنتی مختلف، پارک ملت شهر مشهد است. زیبایی و امکانات بی‌نظیر این پارک به‌اندازه‌ای است که حتی گردشگران شهرهای مختلف هم آن را برای گذراندن اوقات فراغت و ورزش انتخاب می‌کنند.  نکته مهمی که باید بدانید این است که پارک ملت به‌دلیل داشتن امکانات کامل، همواره پای ثابت تفریحات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است؛ بنابراین از شلوغی این پارک تعجب نکنید.
اگر از شهرهای مختلف به مشهد سفر می‌کنید، پیشنهادمان این است که رفتن به پارک ملت را در برنامه سفر خود بگنجانید. همچنین اگر به‌دنبال هتل در مشهد هستید، می‌توانید یکی از هتل‌های این شهر مانند هتل ارم مشهد را از طریق رهی نو رزرو کنید.

سوالات متداول درمورد پارک ملت در مشهد

پارک ملت در مشهد کجاست؟

این پارک در مشهد و بلوار وکیل آباد قرار دارد.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک ملت چیست؟

فود کورت، رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی، شهربازی، باشگاه صخره‌نوردی، سالن‌های سینما و تئاتر و حیات وحش.

آیا ورود به پارک ملت هزینه دارد؟

ورود به پارک ملت رایگان است، اما برای استفاده از بازی‌های شهربازی، باید هزینه کدام از بازی‌ها را جداگانه بپردازید.

در چه فصلی بهتر است به پارک ملت برویم؟

بهترین زمان برای رفتن به پارک ملت، فصول گرم سال است.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...