رَهی نو

معرفی بام مشهد به همراه آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۴۵ ۴ بهمن ۱۴۰۲

  نشستن در ارتفاعات و تماشای شهر آرامشی وصف‌نشدنی دارد. بام مشهد از آن دسته جاهایی است که می‌توانید در تاریکی شب به تماشای شهری روشن بنشینید. بام شهر مشهد در پارک کوهستانی قرار دارد که می‌توانید با قدم زدن در آب‌و‌هوای مطبوع نظاره‌گر زندگی روزمره مردم این شهر باشید.
مشهد شهری است که اکثرا برای زیارت به آن سفر می‌کنند درحالی‌که جاهای دیدنی بسیاری دارد. خانه توکلی، باغ ملی، خانه داروغه، آرامگاه فردوسی، پارک ملت، جنگل جیغ، چالیدره و غیره از مکان‌هایی هستند که سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با بررسی کامل بام زیبای مشهد، شما را با این محیط زیبا آشنا می‌کند تا در سفر به مشهد حتماً به آن سری بزنید.

بام مشهد کجاست؟

در همسایگی رشته‌کوه کوهسار پارکی به نام خورشید قرار دارد. ازآنجاکه این پارک در ارتفاعات است می‌توانید شاهد چشم‌اندازی زیبا از شهر مشهد باشید. در انتهای بلوار وکیل‌آباد، هاشمیه 91 می‌توانید پارک خورشید را بیابید. این پارک علاوه بر اینکه پاتوق جوانان به‌حساب می‌آید، مکانی برای تفریح خانوادگی نیز است.
برای دسترسی به این پارک می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید یا اینکه با خودروی شخصی به آنجا بروید. این بام علاوه بر اینکه برای مردم مشهد یکی از مکان‌های تفریحی به‌حساب می‌آید برای گردشگران هم جذابیت‌های فراوانی دارد.

بام-مشهد-کجاست

امکانات رفاهی و تفریحی پارک خورشید در مشهد

ازآنجاکه بام تماشایی مشهد فضایی است که می‌توانید در آن ساعاتی را فارغ از دنیا سپری کنید، بسیاری از افراد آن را برای گردش انتخاب می‌کنند. همین موضوع سبب شده که تجهیزات و امکانات مناسبی در بام تعبیه شود تا شهروندان و گردشگران در این محیط آسایش و رفاه داشته باشند.
شما در بدو ورود می‌توانید خودروی خود را در پارکینگی که ظرفیت 3 هزار خودرو را دارد، پارک کنید و در مسیر بام پیاده‌روی کنید و از هوای خوش آن لذت ببرید. اگر به همراه کودکان به پارک خورشید می‌روید، جای نگرانی وجود ندارد زیرا در این پارک فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان در نظر گرفته‌شده است.
رستوران‌ها و کافه‌هایی در اطراف بام وجود دارد که می‌توانید برای صرف انواع غذاهای ایرانی و فست فود به آن‌ها مراجعه کنید. همچنین می‌توانید انواع نوشیدنی و خوراکی بیرون‌بر بگیرید و به تماشای روشنایی‌های شهر بنشینید. از طرفی اگر دوچرخه‌سواری دوست دارید می‌توانید در پیست دوچرخه‌سواری پارک که یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های این ورزش به‌حساب می‌آید رکاب بزنید. مسیر پیست سطحی مناسب و امن دارد.
پیست اسکیت یکی دیگر از امکانات تفریحی پارک خورشید محسوب می‌شود که سطح زمین برای این ورزش صاف و بدون شیب است. آلاچیق‌های بام صندلی و میز دارند که فضایی عالی برای پیک‌نیک و دورهمی به شمار می‌آیند. در کنار این موارد سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز قرار دارد.
یکی از جذابیت‌های بام دیدن بادبادک‌هایی که در آسمان می‌رقصند، است. بخشی از بام به سایت پرواز بادبادک‌ها اختصاص دارد که می‌توانید از آنجا بادبادک تهیه کنید و به هوا بفرستید. ناگفته نماند این امکانات برای چنین مجموعه‌ای کافی نیست و در دستور کار شهرداری موضوعاتی چون تله‌کابین و موزه اساطیر برای بام شهر مشهد قرار دارد.

بهترین زمان برای رفتن به بام خاطره‌انگیز مشهد

شما برای سفر به مشهد و رفتن به بام آن می‌توانید هرزمانی را انتخاب کنید. بدیهی است در فصل بهار و تابستان نسبت به    فصل‌های سرما این شهر آب‌و‌هوایی بهتر دارد که در ارتفاعات این موضوع بیشتر مشخص می‌شود. برای رفتن به بام در فصول سرد هیچ محدودیتی وجود ندارد فقط لازم است به همراه خود لباس گرم و تجهیزات مناسب داشته باشید.
از طرفی می‌توان گفت شب‌های بام دیدنی‌تر خواهد بود چون‌که آرامش شب در کوهستان تجربه‌ای بی‌نظیر رقم می‌زند. البته روزهای بام هم حال و هوای خاص خودش را دارد.

بهترین-زمان-برای-بازدید-از-بام-مشهد

دیدنی‌های نزدیک به بام پارک خورشید

ازآنجاکه بام فاصله چندانی با شهر ندارد موقعیت مناسبی نسبت به سایر جاهای دیدنی مشهد ایجاد می‌کند و شما پس از گردش در این منطقه می‌توانید به‌راحتی از سایر مکان‌های گردشگری دیدن کنید. ازجمله:

چشمه ماهور

چشمه ماهور یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهر مشهد محسوب می‌شود. این چشمه در ارتفاعات جنوب غربی شهر، در نزدیکی روستای قاسم‌آباد، قرار دارد. چشمه ماهور از کوه‌های اطراف خود نشئت می‌گیرد و با آبی زلال و گوارا شما را سیراب می‌کند. درختان و گونه‌های گیاهی متنوعی در اطراف چشمه وجود دارد که فضایی آرام‌بخش را خلق کرده‌اند.
این چشمه زلال در منطقه‌ای سرسبز و خوش آب‌وهوا قرار دارد که با امکانات رفاهی چون آلاچیق، سرویس بهداشتی و پارکینگ محیطی دل‌نشین ایجاد می‌کند. همچنین چشمه ماهور می‌تواند گزینه مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و کمپینگ در یک روز تعطیل باشد.

غار پروانه‌ها

غار پروانه‌ها در میان کوه‌های جنوب مشهد در روستای قلعه سرهنگ قرار دارد. این غار دهانه نسبتاً بزرگی دارد که پس از عبور از آن با دنیایی از پروانه‌های سفید و سیاه مواجه می‌شوید. این غار زیبا مأمنی برای پروانه‌هایی است که از گرمای تابستان گریزان هستند. وجود حجم آب مناسب در این غار، باعث روییدن نهال‌ها و گیاهان کوهی شده است. طول این غار حدود ۵۰ متر و اختلاف ارتفاع بین ابتدا و انتهای آن ۱۵ متر است. غار پروانه‌ها جنسی از سنگ دارد و سنگ‌های آهکی فضای داخلی آن را شکل می‌دهد.

کوهسنگی

کوهسنگی هم مانند بام مشهد در جنوب غربی شهر قرار دارد که بسیاری از گردشگران در این پارک زیبا خاطره دارند. قدمت تاریخی کوهسنگی به دوره صفویه، زمانی که شاه‌عباس در این مکان تاج پادشاهی خود را بر سر گذاشت برمی‌گردد.
در این پارک می‌توانید از مقبره افرادی چون میرزا ابراهیم رضوی، شیخ اسدالله یزدی، میرزا عسگری یزدی و شیخ لطف‌الله ایسی دیدن کنید. علاوه بر این می‌توانید در این مجموعه از شهربازی، موزه، رستوران‌ها، کافه‌ها، انواع باغ‌ها، سالن آمفی‌تئاتر، زمین‌های ورزشی و غیره بهره ببرید.

هتل‌های مشهد در نزدیکی بام پارک خورشید

شهر وسیع مشهد جاذبه‌های گردشگری و دیدنی زیادی را در دل خود دارد و بام آن یکی از جاهایی است که نباید از آن غافل شد. قاعدتاً پس از قدم زدن در پارک خورشید و نظاره شهر از بلندی‌ها نیاز به فضایی دارید که استراحت کنید. می‌توان گفت که مشهد یکی از شهرهایی است که طیف گسترده‌ای از اقامتگاه و هتل‌ها را دارد. پس در انتخاب دستتان باز است. هتل پردیسان مشهد یکی از هتل‌های این شهر، در فاصله کمی از بام قرار دارد و شما پس از گردش می‌توانید در این هتل اقامت کنید.
 این هتل پنج ستاره در سال 1380 در محیطی آرام و به‌دوراز شلوغی و ترافیک در بزرگراه کلانتری، جنب پارک صداوسیما شروع به فعالیت کرد. هتل پردیسان به دریافت برند جهانی حلال از مرکز اطلاعات و تحقیقات پارلمان اسلامی مفتخر است. این‌گونه هتل سلیقه همه افراد حتی سخت پسندان را هم تأمین می‌کند.
این هتل مجلل در 5 طبقه با 162 باب اتاق و سوئیت مجهز به امکانات رفاهی مدرن اقامت را برای مهمانان خود دل‌پذیر می‌کند. از امکانات عمومی هتل پردیسان می‌توان به  استخر، حمام ترکی، اسپا، سونا خشک و بخار، جکوزی، ماساژ، زمین تنیس، زمین‌بازی، بیلیارد، خدمات پزشکی، ترانسفر، خودپرداز و غیره اشاره کرد. رستوران‌های رز و ارکیده در هتل غذاهای ایرانی و فست فود سرو می‌کنند. همچنین کافه‌های تی لانژ و رز با ارائه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و کیک از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

هتل-پردیسان-مشهد

کلام پایانی
رفتن به بام شهر مشهد را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی نباید از دست داد. اگر دوست دارید هیاهوی شهر را از دور ناظر باشید به شما پیشنهاد می‌شود که حتماً از این پارک کوهی دیدن کنید. سفر به مشهد در کنار یک سفر زیارتی می‌تواند تفریحی هم باشد زیرا مکان‌های دیدنی و تفریحی در آن به وسعت شهر وجود دارد. پیاده‌روی، ورزش و سرگرمی، دورهمی، ملاقات دوستانه از قبیل فعالیت‎‌های است که در این مجموعه بزرگ می‌توانید انجام دهید.

سؤالات متداول در مورد  بام شهر مشهد

بام شهر مشهد کجاست؟

بام پارک خورشید در انتهای بلوار وکیل‌آباد یا هاشمی قرار دارد و در کوهپایه‌های کوهسار واقع گردیده است.

هزینه ورودی بام پارک خورشید چقدر است؟

ورود به پارک خورشید برای عموم رایگان است.

فاصله هتل پردیسان تا بام شهر مشهد چقدر است؟

فاصله هتل تا بام تقریباً 6 کیلومتر است که حدود 10 دقیقه زمان می‌گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...