رَهی نو

معرفی بهترین روستا های مشهد + آدرس و تصاویر | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۹۵ ۸ بهمن ۱۴۰۲

روستاهای مشهد بهشت طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به طبیعت است جایی که شما را از همهمه و شلوغی زندگی شهری دور می‌کند و به فضایی آرام و بکر دعوت می‌کند. تماشای زندگی روستایی در کنار مردمان مهمان‌نواز و مهربان می‌تواند تجربه‌ای ناب باشد که هر کسی دوست دارد در رزومه سفری خود داشته باشد.
روستاهای اطراف مشهد شما را به نظاره کوه‌های بلند، جنگل‌های سبز، دشت‌های هموار و رودخانه‌های پرآب می‌کشاند. اغلب این روستاها محیطی بی‌نظیر برای تفریح، کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، آب‌تنی کمپینگ هستند.
در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو شما را به دل روستاهای زیبای مشهد می‌بریم تا با طبیعت منحصربه‌فرد آن‌ها آشنا شوید. این روستاهای ییلاقی، تاریخی و باصفا بدون شک سفری سرشار از خوشی و لذت را برای شما فراهم می‌کنند و از طرفی شما را با ریشه‌گاه تاریخی خراسان آشنا می‌کنند.

روستای کوهستانی زُشک

روستای زشک در حوالی شهر مشهد در بخش جنوب شرقی آن در پای رشته‌کوه‌های بلند و دیدنی بینالود قرار دارد. این روستای کوهستانی و ییلاقی آب‌و‌هوایی معتدل دارد.  روستای زشک، در تابستان‌ها خنک و در زمستان‌ها معتدل است.
متوسط دمای هوای این روستا در تابستان‌ها ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در زمستان‌ها ۷ درجه سانتی‌گراد است. روستای زشک به‌عنوان یکی از روستاهای مشهد ، مناظر طبیعی زیبایی دارد. در این روستا می‌توانید نظاره‌گر کوه‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه، دشت‌های وسیع و رودخانه‌های پرآب باشید.
 همچنین، در این روستای خرم، آبشارهای زیبایی مانند آبشار زشک و آبشار هفت‌طبقه قرار دارند. چشمه آبگرم قلقلی و قله شیرآباد بام خراسان از جاذبه‌های دیدنی این روستا به‌حساب می‌آیند. روستای چشم‌نواز زشک با 2171 نفر جمعیت، مردمی مهمان‌نواز و سخت‌کوش دارند که تماشای زندگی آن‌ها مملو از درس و آموزه است.
نیمه اول سال در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران زیادی به این روستای ییلاقی سفر می‌کنند و مردم روستا با مهربانی تمام به پذیرایی از آن‌ها می‌پردازند. در فاصله 30 کیلومتری از مشهد می‌توانید این روستا را پیدا کنید. هم با خودروی شخصی و هم وسیله نقلیه عمومی امکان رفتن به این روستا وجود دارد. برای رسیدن به روستای زشک بایستی در مسیر مشهد به طرقبه از دهستان شاندیز عبور کنید و ازآنجا به سمت این روستای دیدنی حرکت کنید.

روستای-زشک.

روستای تاریخی خادر

روستای خادر یکی از روستاهای تاریخی شهر مشهد در جنوب شرقی این شهر در نزدیکی طرقبه قرار دارد. این روستا در دره‌ای در دامنه کوه‌های بینالود جای گرفته که مناظری باشکوه و خاص را مهمان چشمان طبیعت دوستان می‌کند. شما می‌توانید روستای خادر پوشش گیاهی کمیاب و وحشی را مشاهده کنید و تصویری بی‌نظیر از طبیعت تماشایی یک روستای تاریخی را ثبت کنید. به علت گیاهان وحشی، وزش باد و قرارگیری در دره این روستا در ابتدا خار دره نام داشت ولی به‌مرورزمان به خادر به معنای سرگشته و حیران تغییر نام داد. این روستای تاریخی قدمتی هزارساله دارد که محوطه تاریخی آن به سده‌های میانه و متأخر دوران تاریخی پس از اسلام برمی‌گردد.
شما می‌توانید در این روستای زیبا با مردم خونگرم و بی‌آلایش هم‌صحبت شوید و از نوع زیست و کسب‌و‌کار آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید. همچنین می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری روستا چون سرچشمه آتشکده روستا، دخمه غارنشینان و آغل سرفه دیدن کنید.
قبرستان خادر مربوط به دوره قاجار است که سنگ‌نوشته‌هایی ارزشمند در درون آن قرار دارد. آغل سرفه همچنین به دوران قاجاریه برمی‌گردد که به دلیل خاصیت درمانی موردتوجه مردم محلی قرار دارد.  برای رفتن به روستای خادر، می‌توان از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد. در صورت استفاده از خودروی شخصی، باید از مسیر مشهد 20 کیلومتر به طرقبه و سپس به روستای خادر حرکت کرد.

روستای تاریخی خادر

روستای تماشایی شاندیز

روستای شاندیز به‌عنوان یک منطقه اصیل گردشگری بین‌المللی در ایران شناخته می‌شود. این روستا در 37 کیلومتری مشهد در شهرستان طرقبه قرار دارد. این روستای زیبا در نزدیکی مشهد قرار دارد و می‌تواند یک روز دل‌پذیر را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید به تماشای کوه‌های مرتفع و رودخانه‌های زلال بنشینید و کباب ششلیک معروف شاندیزی را نوش‌جان کنید.
روستای تاریخی شاندیز در گذشته مانند دژی استوار از این منطقه در مقابل حملات دشمنان و راهزنان دفاع می‌کرد و همین موضوع موقعیت منحصربه‌فردی به این روستا می‌داد. همچنین طبق شواهد تاریخی نشان می‌دهد این روستا محلی ویژه برای پناهگاه مردم و شاهان زمان دور و قبل اسلام محسوب می‌شده است.
این روستا از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است و رودخانه‌های جاری دارد که آب‌و‌هوایی مطبوع و ییلاقی برای فصل گرما رقم می‌زند. فصل تابستان در شاندیز می‌توانید از گیلاس‌های خوشمزه و آبدار شاندیزی میل کنید و همچنین از جاذبه‌های گردشگری آن ازجمله پیست اسکی آبرده، پارک جنگلی، خیابان آبشار، رصدخانه نجوم و پیست موتورسواری لذت ببرید. اگر قصد رفتن به شاندیز را دارید، از مشهد می‌توانید از مسیر پارک وکیل‌آباد به ویلا شهر (بلوار امام رضا) بروید و پس از عبور از این منطقه، به روستای شاندیز خواهید رسید.

روستای تماشایی شاندیز

هتل‌های مشهد در نزدیکی روستای شاندیز

گشت‌وگذار در روستای شاندیز می‌تواند یک روز پر از خاطره‌های شیرین و دل‌چسب را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید در یکی از هتل‌های عالی مشهد اقامت کنید و یک سفر روزانه به روستای دیدنی شاندیز داشته باشید. هتل قصر طلایی مشهد یکی از مجلل‌ترین هتل‌های کشور به‌حساب می‌آید که در یک ساختمان 20 طبقه در خیابان امام رضا (ع) قرار دارد.
این هتل پنج ستاره 358 واحد اقامتی بی‌نظیر دارد که چشم‌اندازی عالی از حرم امام رضا (ع) و شهر مشهد در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. اتاق‌های آتریوم، لاکچری، پاناروما، لندسکیپ، کانکت، جونیور، وسترن، پرنسس، سنیور، قاجاری، امپریال، پرزیدنت، رویال و غیره با امکاناتی در سطح جهانی مجهز شده‌اند.
در این هتل لوکس می‌توانید از امکاناتی چون آرایشگاه، سالن، سالن‌های همایش و کنفرانس، باشگاه بدن‌سازی، سالن بیلیارد، تراس، روف گاردن، سالن‌های پذیرایی، رستوران‌های متنوع، کافی‌شاپ‌های گوناگون، کارواش، کتابخانه و غیره بهره ببرید.

هتل-قصر-طلایی-مشهد

روستای معطر عنبران

روستای خرم عنبران در 26 کیلومتری شهر مشهد در نزدیکی شهرستان طرقبه قرار دارد. این روستا یکی از سرسبزترین روستاهای شمال خراسان رضوی به‌حساب می‌آید. این روستا آن‌قدر جذاب و دیدنی است که هر مسافر و گردشگری را مجاب می‌کند برای یک‌بار هم که شده از آن دیدن کنند.
علت نام‌گذاری این روستا به نام عنبران، رویش گیاهان خودرویی است که عطر و بوی خوشی را در محیط پخش می‌کنند. کوه‌ها و تپه‌های اطراف روستا، طبیعت زیبا، گل و گیاهان معطر و مناظر بی‌نظیر آن، روستای عنبران را به یکی از دیدنی‌ترین روستاهای مشهد تبدیل کرده است.
شما در سفر به این روستای روح‌انگیز خانه‌هایی را مشاهده خواهید کرد با چوب و سنگ به‌صورت پلکانی در کنار هم قرار دارند. تماشای زمین‌های کشاورزی و باغ‌های وسیع در کنار این خانه‌های روستایی و گپ و گفت با مردم زحمت‌کش روستا لذتی غیرقابل وصف دارد.
شما می‌توانید برای صرف غذاهای اصیل ایرانی باکیفیت به رستوران‌ها روستا مراجعه کنید و طعمی لذیذ و بی‌نظیر را تجربه کنید. برای رفتن به ای روستا باید به سمت طرقبه حرکت کنید و در یک کیلومتری این شهرستان، روستای جذاب عنبران را بیابید.

روستای معطر عنبران مشهد

روستای پلکانی کنگ

روستای کنگ در 29 کیلومتری شهر مشهد و در 19 کیلومتری شهرستان طرقبه در دامنه رشته‌کوه‌های بینالود قرار دارد. این روستای تماشایی قدمتی بیش از هزار سال دارد که با معماری پلکانی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
شما می‌توانید در این روستا چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوهستان، درختان بلند و چشمه‌های خروشان داشته باشید. روستای کنگ به علت حالت پلکانی خود به ماسوله خراسان شهرت دارد. خانه‌های این روستا در جهت باد و تابش خورشید قرار دارند که این موضوع به صرفه‌جویی در انرژی کمک بسیاری می‌کند.
جاذبه تاریخی رباط پای کوه کنگ یا رباط شاه‌عباسی در انتهای دره کنگ قرار دارد که بر دامنه‌ای مشرف‌به رودخانه روستا خودنمایی می‌کند. به گفته مردم محلی این رباط راه قدیمی برای تردد بین نیشابور و مشهد بوده است که در دل زمین کنده‌شده و سقف آن با شیب دامنه تراز دارد.
شما می‌توانید در روستای کنگ از درختان میوه که در فصل تابستان پربار و پرثمر هستند میل کنید و طعم میوه‌های ارگانیک و لذیذ را بچشید. گورستان این روستا نیز تاریخی است و شما می‌توانید گورهای با جنس شیست مشاهده کنید که روی آن‌ها علائم مختلفی چون شانه و صورت دیده می‌شود. بهتر است از روستای تاریخی کنگ سوغاتی مانند گردو، زرشک، بادام، توت و آلو با خود سوغات ببرید. برای رفتن به این روستای دیدنی فقط کافی است از مشهد 29 کیلومتر و از طرقبه 19 کیلومتر فاصله بگیرید.

روستای پلکانی کنگ

هتل‌های مشهد در نزدیکی روستای کنگ

تماشای خانه‌ها روستایی و قدم زدن در کوچه‌باغ‌های آن یک روز زیبا و به‌یادماندنی را برای شما می‌سازد. شما می‌توانید در هتل پردیسان مشهد اقامت داشته باشید و در یک سفر روزانه به بازدید از روستای تاریخی کنگ یکی از روستاهای مشهد بپردازید.
هتل پردیسان در یک فضایی سرسبز به‌دوراز شلوغی‌های شهر قرار دارد. این هتل به دریافت برند جهانی حلال از پارلمان اسلامی و سازمان میراث فرهنگی مفتخر است. این هتل پنج ستاره در بزرگراه کلانتری، جنب پارک صداوسیما قرار دارد که در ساختمان 5 طبقه خود 162 اتاق و سوئیت جای‌داده است.
اتاق‌های این هتل امکاناتی چون یخچال، مینی بار، دراور، آباژور، تلفن، تلویزیون، صندوق امانات، چای‌ساز، سیستم اعلام حریق، سیستم گرمایشی و سرمایشی، میزتحریر و غیره دارد. شما می‌توانید در رستوران هتل پردیسان انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید و از امکانات ورزشی آن چون استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، اسپا، ماساژ، زمین تنیس، زمین‌بازی و بیلیارد بهره ببرید.

هتل-پردیسان-مشهد

روستای بکر دهسرخ

روستای دهسرخ در کیلومتر 45 جاده مشهد به نیشابور قرار دارد که زیرمجموعه شهر ملک‌آباد به‌حساب می‌آید. ویژگی منحصربه‌فرد این روستا خاک سرخ آن به شمار می‌رود که شباهتی نزدیک به خاک قرمز هرمز دارد. این روستا در زمان تغییر حکومت امویان به عباسیان به دست خوارج می‌افتد و هرج‌ومرج و خونریزی زیادی شکل می‌گیرد.
مردم محلی معتقدند که خاک دهسرخ از خون‌های ریخته شده مردم بی‌گناه گذشته به رنگ سرخ درآمده است. ولی این خاک املاح معدنی چون آهن، مس و نمک‌های خاص دارد که چنین رنگی زیبا به آن بخشیده است. روایت است که چشمه معدنی این روستا متبرک به نام امام رضا از اثر دست ایشان بر خاک این منطقه پدید آمده است.
این چشمه به زیارتگاهی به نام تخت امام شناخته می‌شود. البته لوحی تاریخی حضور امام رضا (ع) را در این روستا تائید می‌کند. شما می‌توانید در این روستای تاریخی شاهد زندگی ناب و ساده روستایی باشید و به دیدن قلعه‌نو دوران صفوی و قلعه کوچه کمری و کاروانسرای شریف‌آباد قاجاری بپردازید.
روستای دهسرخ در مسیر مشهد به ملک‌آباد قرار دارد؛ بنابراین، برای رسیدن به این روستا، کافی است از مشهد به‌طرف ملک‌آباد حرکت کنید؛ اما دقت داشته باشید که در مسیر، از دهسرخ عبور نکنید. چون دهسرخ پیش از ملک‌آباد قرار دارد.

روستای بکر دهسرخ

روستای کهن اخلمد

در فاصله 85 کیلومتری شهر مشهد و 24 کیلومتری شهرستان چناران در بین رشته‌کوه‌های بینالود روستای زیبا و بکر اخلمد را می‌یابید. این روستای دیدنی قدمتی چند هزارساله دارد که با پوشش گیاهی متنوع و درختان انبوه خود گردشگران را به طبیعتی بی‌همتا دعوت می‌کند.
داستان نام این روستا از زبان مردم محلی شنیدنی است. آن‌ها می‌گویند در زمان حمله اعراب به خراسان مردم برای پناه گرفتن به این روستا آمدند و با خاد آمد، خالد آمد به یکدیگر وقوع خطر را اطلاع‌رسانی می‌کردند. پس از گذشته زمان روستا به نام اخلمد مشهور شد.
در دهکده اخلمد غاری عجیب با دهانه‌ای که فقط یک نفر به‌صورت خزیده می‌تواند از آن عبور کند وجود دارد. آبشار اخلمد در دو کیلومتری روستا قرار دارد که هوای مطبوع و طبیعتی ناب را هدیه می‌دهد. در اطراف آبشار درختان گیلاس و سیب زیادی را می‌توانید ببینید. همچنین چشمه‌سارهای مختلفی ازجمله دیزبار، دراجی، خواهش، سربرج، پونه زار، حاتم، حصار، بلبل و غیره در این روستای بکر قرار دارند.

روستای کهن اخلمد

روستای کاه‌گلی پاژ

موضوع جالبی که درباره روستای پاژ وجود دارد این است که روستای قدیمی پاژ زادگاه شاعر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی است.این روستای زیبا در 15 کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده کلا و کارد قرار دارد که باغ‌های  انگور مساحتی زیادی از آن را تشکیل می‌دهد.
قدمت روستا با توجه به خرده سفال‌ها و کاشی‌های رنگین به سده‌های اولیه قرون‌وسطی تا حدود قرن دهم قمری برمی‌گردد. با توجه به متون تاریخی و ادبی فردوسی در این شهر متولدشده است. قلعه بلندی روی تپه‌ای در روستا قرار دارد که نشان‌دهنده بخش مرکزی و اصلی روستا در گذشته است.
در روستا خانه‌ای وجود دارد که به گفته معتمدین 90 سال پیش توسط کدخدای روستا ساخته شد. این خانه خشتی که اکنون نیمه مخروب است از دید گردشگران خانه فردوسی محسوب می‌شود. دو تپه قدیمی به نام‌های قلعه بلند و قلعه کهنه پاژ در روستا وجود دارند که بخش‌های از خانه‌های روستا روی تپه قلعه بلند قرار دارند که قدمت آن‌ها به دوران قاجار برمی‌گردد. شما با سفر به این روستا به‌عنوان یکی از روستاهای مشهد به یک فضای خشتی برمی‌خورد که شما را به دوره‌های قدیم و زندگی مردم گذشته می‌برد.

روستای کاه_گلی پاژ

هتل‌های مشهد در نزدیکی روستای پاژ

قدم زدن در خانه‌های خشتی روستای پاژ و تماشای زادگاه شاعر بزرگ ایرانی کسی که فارسی را زنده نگه داشت جذابیت بالایی دارد. پس از اقامت در هتل درویشی مشهد می‌توانید با خودروی شخصی یا تاکسی‌سرویس هتل به روستای تاریخی پاژ بروید.
هتل پنج ستاره درویشی یکی از مجلل‌ترین هتل‌های مشهد در خیابان امام رضا (ع) قرار دارد. این هتل لوکس در یک ساختمان 23 طبقه 223 واحد اقامتی و سوئیت دارد. این هتل مرتفع تنها هتل آتریوم شرق کشور است که امکاناتی لوکس چون مجموعه آبی، سونای خشک و بخار، جکوزی، اسپا، آمفی تئاتر، آتلیه عکاسی، غرفه‌های خرید و غیره را در برمی‌گیرد. شما می‌توانید در رستوران آتریوم، روف گاردن و فست فود فیروزه هتل انواع غذاهای باکیفیت ایرانی و فرنگی را در فضایی منحصر‌به‌فرد میل کنید.

هتل-درویشی-مشهد

روستای سنتی ابرده

روستای ابرده به چالوس مشهد شهرت دارد زیرا با آب‌وهوای عالی، طبیعتی زیبا و رودی پر آب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. روستای ابرده بهشت مشهد در بخش شاندیز و شهرستان بینالود، در 25 کیلومتری شمال غربی طرقبه و 43 کیلومتری مشهد قرار دارد.
رودخانه زشک از دل این روستا عبور می‌کند و به برکت خود پوشش گیاهی زیبا و درختانی پربار را برای روستا به ارمغان آورده است. معماری این روستا مانند روستای کنگ پلکانی است و در دامنه کوه، خانه‌ها به‌صورت پله روی‌هم قرار دارند.
شما می‌توانید در این روستای ییلاقی آرامگاه شیخ حافظ ابردهی را در مرکز قبرستان قدیمی ابرده ببینید که یک اتاق ساده و کوچک است. سنگ‌های این قبرستان قدمتی 700 ساله دارند که تا اواخر قاجار مردگان در آن دفن می‌شدند. شما می‌توانید در این روستا از چاه چهل دختر هم دیدن کنید.

روستای سنتی ابرده

روستای زیبای درخت سپیدار

درخت سپیدار نام روستایی بی‌نظیر از توابع بخش احمدآباد شهر مشهد است که در 55 کیلومتری مشهد و 22 کیلومتری احمدآباد قرار دارد. قدمت این روستای بکر به 1600 سال قبل برمی‌گردد و نشانه‌هایی از حضور امام رضا در این روستا دیده می‌شود.
این روستای قدیمی به علت قرارگیری در جوار جاده ابریشم یکی از مکان‌های بازرگانی دنیا محسوب می‌شده است. این روستا جاذبه‌های گردشگری چون غار آغل گرگ، قلعه تاریخی تلخون، کاروانسرای قدیمی، قنات تلخاب، باغ قدمگاه، آبشار گرینه، آرامگاه خیام، دهکده چوبی نیشابور، آتشکده باز هور و دره هفت غار در دل خود دارد.
شغل مردم زحمت‌کش روستا دامداری و کشاورزی است شما می‌توانید از نزدیک فعالیت روزمره آن‌ها را مشاهده کنید. شما می‌توانید با سفر به این روستا زندگی شیرین روستایی مردم روستاهای مشهد را در هوای دل‌چسب درخت سپیدار تجربه کنید.

روستای زیبای درخت سپیدار

روستای سرسبز گلستان

وجود کوه‌های بلند و دره‌های پوشیده از گیاه و سرسبز این روستا نام گلستان را برازنده آن کرده است. این روستای خرم در 5 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. بند گلستان و امام‌زاده یاسر و ناصر روستای گلستان را به کی از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی تبدیل کرده است.
شهروندان مشهدی اوقات تعطیلی خود رزا در کنار رودخانه‌ها خروشان روستای گلستان در آب‌و‌هوایی دل‌پذیر می‌گذرانند. شما می‌توانید در رستوران‌های این روستا غذاهای محلی چون اشکنه ماست و بلغور میل کنید و از انواع خشکبار تازه روستا به سوغات ببرید.
بند گلستان روی رودخانه گلستان قرار دارد که این بند خودش به‌تنهایی یکی از جذابیت‌های دیدنی شهر مشهد به‌حساب می‌آید. بند گستان 500 سال، سن دارد که هنوز مستحکم پابرجا است و از موقوفات امام رضا است و مالکیت مشترک بین آستان قدس رضوی و مسجد گوهرشاد دارد.

روستای سرسبز گلستان

هتل‌های مشهد در نزدیکی روستای گلستان

روستای گلستان شما را به دل یکی از روستاهای بی‌نظیر مشهد می‌برد جایی‌که هوای خوش و طبیعت زیبا منتظر شما است. هتل هما 1 مشهد با اقامتی عالی سفر شما به این شهر و روستاهای اطرافش را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
این هتل پنج ستاره یکی از هتل‌های باسابقه شهر مشهد به‌حساب می‌آید که 135 اتاق و سوئیت دارد. هتل هما 1 در سال 1352 در خیابان احمدآباد شروع به فعالیت کرد. سال 1396 جهت بهبود کیفیت خدمات این هتل موردبازسازی قرار گرفت و تمامی اتاق‌های آن به یخچال، دراور، مبلمان، آباژور، چای‌ساز، میزتحریر، کمد لباس، روم سرویس، پاور سوئیچ، سیستم اعلام حریق، مینی بار، صندوق امانات و غیره مجهز شدند.
شما می‌توانید با اقامت در این هتل مجلل از خدمات ورزشی و آبی، لاندری، خدمات پزشکی، تاکسی‌سرویس، زمین تنیس، پیست دوچرخه‌سواری، سونا، جکوزی و غرفه‌های خرید استفاده کنید. همچنین در یکی از دو رستوران گل سرخ و تابستانی می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سفارش دهید و طعم غذا‌های لذیذ و باکیفیت هتل را تجربه کنید.

هتل-هما-1-مشهد

روستای ابریشمی نغندر

روستای نغندر در دل کوه‌های بینالود در نزدیکی طرقبه با فاصله 25 کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد؛ که حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا از مشهد به نغندر بروید. این روستای زیبا یکی از تولیدکننده‌های ابریشم به‌حساب می‌آید که در دره‌ای خوش آب‌وهوای طبیعتی بکر را در اختیار شما می‌گذارد.
نوغان، ابریشم را معنا می‌دهد که نام روستای نغندر از نوغان و دره گرفته‌شده است. این روستای بی‌همتا در بین کوه‌ها محصورشده که برای بسیاری از گردشگران این موضوع جذابیت دارد. آب روستای ابریشمی را چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های نغندر تأمین می‌کند که نتیجه آن درختان پرثمر گردو، گیلاس، زردآلو، هلو، سیب و غیره می‌شود.
شما می‌توانید با مردم روستا معاشرت داشته باشید و از نحوه روزی گرفتن آن‌ها از طبیعت با کشاورزی و دامداری آشنا شوید. درختان توت زیادی در این روستا وجود دارد که محل پرورش کرم‌های ابریشم هستند. این کرم‌های ابریشمی به تولید پارچه‌های ابریشم و اقتصاد روستا کمک می‌کنند.

روستای ابریشمی نغندر

کلام پایانی
روستاها اغلب فضایی بکر و دست‌نیافتنی دارد که سفر به آن‌ها شما را به آرامش روح و جان دعوت می‌کند. مشهد شهر گسترده و وسیعی است که با قدمت تاریخی که دارد روستاهای زیادی را در برمی‌گیرد. شما در این مقاله با بخشی از روستاهای جذاب مشهد آشنا شدید که می‌توانید در سفر به این شهر به آن‌ها سر بزنید. روستاهای که یا طبیعت سرسبز و زیبا دارند یا داستانی از دل تاریخ را روایت می‌کنند. درنهایت می‌توانید در سفر به روستای مشهد با مردم، اقلیم و آداب‌ورسوم آن‌ها آشنا شوید و فرهنگ و تمدن خراسان رضوی را بیشتر درک کنید. روستاها را می‌توان یکی از جاذبه‌های دیدنی مشهد دانست.

سؤالات متداول در مورد  روستاهای مشهد

بهترین زمان برای بازدید از روستاهای شهر مشهد چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از روستاهای این شهر، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، آب‌وهوای روستاها معتدل و دلپذیر است و می‌توانید از طبیعت زیبا و سرسبز آن‌ها لذت ببرید.

چگونه به روستاهای شهر مشهد برویم؟

برای رفتن به روستاهای این شهر، می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در صورت استفاده از خودروی شخصی، باید از مسیرهای مشخص‌شده به سمت روستاها حرکت کنید.

چگونه می‌توانم هتل مناسبی در مشهد پیدا کنم؟

برای پیدا کردن هتل مناسبی در مشهد، می‌توانید از روش‌های مختلفی چون جستجوی اینترنتی، تلفنی و مراجعه حضوری استفاده کنید.

هزینه اقامت در هتل‌های مشهد چقدر است؟

هزینه اقامت در هتل‌های مشهد، بسته به امکانات و خدمات ارائه‌شده، متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه اقامت در این هتل‌ها، نسبتاً مناسب است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...