رَهی نو

چالیدره مشهد و تفریحات هیجان انگیز آن | رهی نو

تعداد بازدید: ۲۲۴ ۹ بهمن ۱۴۰۲

شهر مشهد به‌قدری مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری دارد که شاید در باورتان نگنجد. اگر برای زیارت این شهر را انتخاب می‌کنید، پیشنهادمان این است که برای داشتن یک سفر لذت‌بخش‌تر، کمی سیاحت از جاذبه‌های این شهر و اطراف آن را نیز در برنامه خود قرار دهید.
چالیدره شهر مشهد؛ نام یکی از مراکز تفریحی و گردشگری است که جای بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز پرهیجان به‌شمار می‌رود. اگر وقت کافی برای رفتن به این منطقه را ندارید، با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا باهم سفری مجازی به این منطقه تفریحی داشته باشیم.

چالیدره مشهد کجاست؟

چالیدره یک مجموعه گردشگری است که در منطقه سردسیر شهر طرقبه قرار دارد. چالیدره بین دو کوه و در 30 کیلومتری غرب خراسان رضوی واقع شده است. چنانچه با اتومبیل خود قصد رفتن به این منطقه تفریحی را دارید، با طی یک مسافت 45 دقیقه‌ای می‌توانید خود را به این جاذبه دیدنی برسانید. مجموعه چالیدره چیزی در حدود 160 هکتار مساحت دارد که با داشتن امکانات تفریحی و گردشگری می‌توانید خاطرات خوشی را از این سفر برای خود رقم بزنید.

چالیدره مشهد کجاست

معرفی چالیدره

اگر در شهر مشهد به‌دنبال یک مجموعه توریستی و تفریحی هستید، بهتر است که به چالیدره بروید. در طرقبه رودخانه‌ای به نام جاغرق وجود دارد که شهرداری این شهرستان، در سال 1376 تصمیم به ایجاد سدی برروی آن گرفت. هدف از ساخت این سد، آبرسانی به زمین‌های کشاورزی این منطقه بود. 
بعد از احداث این سد، با به‌وجود آمدن این دریاچه، تصمیم بر این شد که در این منطقه، یک مجموعه گردشگری ایجاد شود. ساخت این مجموعه با نام چالیدره از سال 1376 کلید خورد که افزودن امکانات جدید به‌منظور جذب گردشگر به این مجموعه تا به امروز ادامه دارد.
 افراد زیادی این مجموعه گردشگری را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. زیرا امکانات تفریحی این مجموعه به‌قدری زیاد است که می‌توان ساعت‌ها در آن به تفریح و تجربه هیجان پرداخت. داشتن آب‌وهوای عالی، مناطق سرسبز و دریاچه زیبای آن، از دیگر عواملی است که هر شخصی اعم از ساکنین مشهد یا توریست‌ها، این منطقه را برای گذران اوقات فراغت خود  انتخاب می‌کنند. ورود به چالیدره نیاز به پراخت ورودی ندارد، اما اگر بخواهید با خودروی شخصی وارد این مجموعه شوید، استفاده از پارکینگ، نیاز به پرداخت هزینه دارد.

معرفی چالیدره

در چالیدره چه تفریحاتی وجود دارد؟

حال که با این مجموعه تفریحی آشنا شدید، بهتر است تا از تفریحات آن نیز اطلاعاتی به‌دست بیاورید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم تفریحات چالیدره شهر مشهد را به شما معرفی کنیم.

سافاری در چالیدره

شاید تصور کنید که سافاری فقط مختص مناطق گرمسیر و شهرهای جنوبی کشور باشد. اما در مجموعه چالیدره می‌توانید از سافاری کردن در آن لذت ببرید. اگر اهل سرعت و بازی‌های هیجانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سافاری چالیدره را از دست ندهید.  حرکت با سرعت زیاد با ماشین‌های آفرود بر روی تپه‌های شنی میزان آدرنالین خون شما را افزایش داده و اوج هیجان را با این تفریح سالم تجربه خواهید کرد.

سافاری در چالیدره

ترن کوهستان

برای رفتن به چالیدره در نزدیکی طرقبه دو راه پیش روی شما قرار دارد. روش اول این است که با استفاده از پله‌هایی که تعداد آن به 200 عدد می‌رسد و در محوطه پارکینگ قرار گرفته، می‌توانید به چالیدره بروید. روش دوم استفاده از ترن کوهستان است که قطعاً این روش بسیار سریع‌تر بوده و به‌راحتی می‌توانید به این مجموعه تفریحی دسترسی داشته باشید. تمامی افراد از سنین پایین تا افراد سالخورده می‌توانند از ترن کوهستان استفاده کنند. استفاده از این وسیله در تمام طول سال امکان‌پذیر است.

ترن کوهستان

کارتینگ هیجان انگیز در چالیدره

تفریحی به‌یاد ماندنی و سراسر مهیج که در مجموعه چالیدره وجود دارد، کارتینگ است. اگر به مسابقات اتومبیل‌رانی علاقمندید، حتماً کارتینگ این مجموع را امتحان کنید. 

کارتینگ هیجان انگیز در چالیدره

تله سیژ بی نظیر چالیدره

تله‌سیژ چالیدره یکی از تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم در زمان ورود به این مجموعه تفریحی حتماً آن را امتحان کنید. اگر می‌خواهید هیجان سفر خود را کامل کنید، حتما تله‌سیژ چالیدره را در برنامه خود داشته باشید.

تله سیژ بی نظیر چالیدره

تله کابین چالیدره

با استفاده از تله‌کابین می‌توانید خود را به بخش‌های بالایی چالیدره برسانید. با سوار شدن تله‌کابین، این مجموعه تفریحی را در کنار مناظر بی‌نظیر کوهستان و درختان سرسبز آن، زیر پای خود خواهید دید. 

تله کابین چالیدره

باگی چالیدره

از دیگر تفریحات مجموعه تفریحی چالیدره، باگی است. باگی یک نوع موتور چهارچرخ است که با استفاده از آن می‌توان مکان‌های ناهموار را طی کرد.

باگی چالیدره

بانجی جامپینگ

اگر ترس از ارتفاع ندارید، پیشنهاد ما به شما بانجی جامپینگ چالیدره است. برای اینکه این بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید، باید با استفاده از تله‌کابین یا تله‌سیژ به بالای دره بروید.

بانجی جامپینگ

زیپ لاین

اگر تمایل دارید تا سرعت، هیجان و فرود را به‌صورت همزمان تجربه کنید، زیپ‌لاین بهترین وسیله و تفریح در چالیدره است. فرود از کوه به سمت پایین با سرعت بالا قطعاً هیجان بسیار بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. در زمان پایین آمدن از بالا به پایین دره، یک دوربین عکاسی از لحظه‌های هیجان شما عکاسی می‌کند.

زیپ لاین

قایق سواری در سد چالیدره

تفریحات آبی یکی دیگر از تفریحاتی است که در مجموعه چالیدره برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است. اگر به قایق‌سواری علاقمندید، می‌توانید همراه با دوستان یا خانواده خود سوار این قایق‌ها شده و با حس آرامشی که از آب دریافت می‌کنید، روز مفرحی را برای خود رقم بزنید. انواع مختلف قایق در این مجموعه تفریحی و در دریاچه مصنوعی چالیدره وجود دارد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    پارویی
•    پدالی قو
•    پدالی خانوادگی
•    پدالی فولکسی
•    پدالی دوچرخه‌ای
•    قایق کودکان
•    قایق وی آی پی
•    قایق موتوری

قایق سواری در سد چالیدره

غواصی در دریاچه چالیدره

آیا از آن دسته از افرادی هستید که بخواهید دنیای زیر آب را مشاهده کنید؟ اگر جوابتان بله است، دریاچه چالیدره این امکان را برای شما فراهم کرده است. لازم است بدانید که غواصی در دریاچه با غواصی در دریا تفاوت دارد؛ به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این تجربه بی‌نظیر در دریاچه چالیدره را از دست ندهید. 

غواصی در دریاچه چالیدره

ماهیگیری در دریاچه چالیدره

مجموعه تفریحی چالیدره، امکانات و تفریحاتی را برای افرادی که به هیجان علاقه زیادی ندارند هم درنظر گرفته است. ازجمله این تفریحات می‌توان به ماهیگیری اشاره کرد. گذراندن اوقات فراغت در نزدیکی دریاچه در کنار ماهیگیری و گوش سپردن به سکوت مطلق آب، تفریحی است که نمی‌توان از آن دست کشید.

ماهیگیری در دریاچه چالیدره

کشتی تفریحی 

قرار گرفتن روی آب در کنار صرف غذا یا نوشیدنی قطعاً تجربه لذت‌بخشی خواهد بود. کشتی تفریحی در چالیدره این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده تا ساعاتی را به‌دور از هیاهوی شهر و در کمال آرامش بگذرانند.

پارک بازی کودکان

مجموعه چالیدره در کنار تفریحات بزرگسالان، تفریحات و امکاناتی نیز برای کودکان درنظر گرفته که لازم است آن را نیز بیان کنیم. در این پارک، وسایل بازی مختلفی که امنیت بالایی نیز دارند، برای کودکان وجود دارد.  یکی از این تفریحات، شهربازی چالیدره است که گردشگران پایین 18 سال می‌توانند از وسایل بازی آن استفاده کنند. شهربازی چالی 1، پل معلق چالیدره، ورزش راپل، تونل وحشت و قطار U شکل از تفریحات شهربازی چالیدره محسوب می‎شوند.

ماساژ ماهی

یکی از امکانات و تفریحات چالیدره، ماساژ ماهی است که در یک فضای بهداشتی انجام می‌شود. ماهی‌های گارای قرمز، در حوضچه‌های مخصوصی قرار دارند که پاهای مراجعین را با مکیدن پوست پا و درنهایت جدا کردن سلول‌های مرده پوست، پاکسازی می‌کنند.

ماساژ ماهی

جاذبه های دیدنی نزدیک چالیدره

در نزدیکی چالیدره، مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که رفتن به این مکان‌ها سفر را برایتان دلچسب‎تر خواهد کرد. این جاذبه‌ها شامل موارد زیر هستند.
•    موج های آبی مشهد
•    آرامگاه فردوسی
•    پارک جنگلی وکیل آباد
•    باغ وحش وکیل آباد
•    روستای نغندر طرقبه
•    روستای کنگ طرقبه
•    روستای جاغرق

در چالیدره به کدام رستوران برویم؟

اگر گرسنه هستید یا می‌خواهید در این مجموعه تفریحی استراحت کوتاهی داشته باشید، می‌توانید از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد چالیدره بازدید کنید. این رستوران‌ها غذاها و نوشیدنی‌های باکیفیتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند تا مزه غذاها برای همیشه زیر زبانشان بماند. از رستوران‌های این مجموعه تفریحی می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

برج گردان چالیدره

یکی از رستوران‌های مجموعه چالیدره، برج گردان چالیدره است. اگر می‌خواهید از چالیدره به مشهد از زاویه دیگری نگاه کنید، می‌توانید از برج گردان که یک برج چرخشی است، استفاده کنید. این برج شما را به ارتفاع 15 متری زمین می‌برد و با چرخش 360 درجه، منظره‌ای کامل از چالیدره به شما نشان می‌دهد. در این برج، علاوه‌بر رستوران، یک کافی‌شاپ نیز برای میهمانان درنظر گرفته تا افراد خود را به صرف یک نوشیدنی گرم یا سرد دعوت کنند.

رستوران چالی 2

این رستوران بر روی آب ساخت شده که دکوراسیون آن از جنس چوب است. دیوارهای این رستوران از شیشه است تا افراد در زمان صرف غذا بتوانند منظره بیرون از رستوران و مناظر زیبای دریاچه را تماشا کنند. منوی این رستوران، انواع غذاهای ایرانی مانند ماهیچه، شیشلیک، دیزی و کباب را دارد و افراد دست بازی برای انتخاب غذای مورد علاقه‌شان دارند.

ساعت بازدید از چالیدره

این مجموعه تفریحی از ساعت 9 صبح تا 2 بامداد آماده خدمت‌رسانی به مراجعین است. چنانچه قصد بازدید کامل از این مجموعه را دارید، می‌بایست در حدود نصف روز را به گشت‌وگذار در این منطقه اختصاص دهید. 

زمان مناسب برای رفتن به چالیدره

شهر مشهد وهمچنین چالیدره، در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما برای لذت بردن و استفاده از تمامی امکانات و بازی‌های مجموعه چالیدره بهتر است شش ماه اول سال را برای رفتن انتخاب کنید. 

نکات مهم بازدید از چالیدره

بازدید از چالیدره نیازمند دانستن یک سری نکات است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به این نکات دقت کنید.
•    قبل از ورود به این مجموعه، خوراک و آب آشامیدنی مورد نیاز خود را خریداری کنید، چون در برخی مواقع ممکن است که بوفه‌های این مجموعه تعطیل باشند.
•    قبل از رفتن به مجموعه تفریحی چالیدره اطمینان پیدا کنید که در آن روز، بارندگی وجود نداشته باشد.
•    چنانچه تمایل به عکاسی در این مجموعه تفریحی را دارید، می‌توانید از عکاسخانه این مجموعه استفاده کنید.

هتل های نزدیک چالیدره مشهد کدامند؟

اگر از دیگر شهرهای ایران به شهر مشهد آمده‌اید و نگران محل اقامت خود هستید، باید بدانید که در این شهر، هتل‌های معروف و لوکس زیادی هستند که می‌توانید آنها را برای اسکان خود انتخاب کنید. از جمله هتل‌های مشهد می‌توان به هتل پردیسان مشهد اشاره کرد که با ارائه امکانات رفاهی مناسب، سفر خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

سخن پایانی
شهر مشهد پر از شگفتی و تفریحات هیجان انگیز است که از میان آنها می‌توان به چالیدره اشاره کرد. این مجموعه، تفریحات و امکانات زیادی را برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته که از میان آنها می‌توان به بانجی جامپینگ، کشتی تفریحی، قایق سواری، ماهیگیری، غواصی، تله‌کابین و تله‌سیژ اشاره کرد. قطعاً رفتن به مجموعه تفریحی چالیدره سفر را به کامتان دلچسب‌تر و منحصربفرد خواهد کرد که پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم شده رفتن به این مجموعه را امتحان کنید.

سوالات متداول در مورد  چالیدره مشهد

چالیدره کجا قرار دارد؟

این مجموعه تفریحی در 30 کیلومتری غرب خراسان رضوی قرار دارد و فاصله آن تا حرم امام رضا، 45 دقیقه است. 

چه تفریحاتی در چالیدره وجود دارد؟

کارتینگ، بانجی جامپینگ، ترن کوهستان، تله‌سیژ، تله‌کابین، قایق‌سواری، باگی، سافاری، زیپ‌لایپ، غواصی و ماهیگیری.

در چالیدره کدام رستوران‌ها قرار دارند؟

رستوران چالی دو، برج گردان چالیدره.

چه فصلی برای رفتن به چالیدره مناسب است؟

بهترین زمان رفتن به چالیدره، شش ماه اول سال و ماه‌های اردیبهشت تا مرداد است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...