رَهی نو

همه چیز در مورد باغ پرندگان مشهد | رهی نو

تعداد بازدید: ۱۶۲ ۴ بهمن ۱۴۰۲

  باغ پرندگان مشهد تنها جایی است در شرق کشور که می‌توانید به تماشای پرندگان کمیاب و زیبا بپردازید، پرندگانی که دیدن آن‌ها فقط در آفریقا و آسیای دور امکان‌پذیر است. پس در سفر خود به مشهد حتماً از باغ پرندگان دیدن کنید تا با انواع پرنده‌های ایرانی و بین‌المللی آشنا شوید. شما می‌توانید در باغی سرسبز و پر از درخت و گل قدم بزنید و نظاره‌گر زندگی پرندگانی شوید که رو به فراموشی هستند.
پرندگانی که در این باغ می‌بینید را ممکن است در جای دیگری از ایران پیدا نکنید زیرا این پرندگان گونه‌های نادری هستند که از جاهای مختلف دنیا در این باغ گرد هم آمده‌اند. این‌گونه باغ‌ها فرصتی عالی برای آموزش و شناخت محیط‌زیست و حیات‌وحش هستند تا انسان بتواند به درک درستی در حفظ بنیان‌های طبیعی برسد. در این مقاله سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با معرفی کامل باغ پرندگان شهر مشهد، شما را در گردش در این باغ همراهی می‌کنیم تا با بینشی عمیق‌تر به دیدن پرندگان این باغ بروید.

باغ پرندگان مشهد کجا است؟

برای رفتن به باغ تفریحی پرندگان مشهد بایستی خود را به خیابان بهارستان سوم برسانید. برای رفتن به این خیابان می‌توانید از یکی از میدان‌ها و بلوار‌های معروف مشهد یعنی بلوار خیام شروع کنید. در بلوار خیام پس از خرید از مجتمع‌های تجاری به سمت میدان سپاد حرکت کنید و بالاتر از آن، به سمت راست در بلوار بهارستان بپیچید. بعد از رسیدن به میدان بهارستان می‌توانید باغ پرندگان را در بهارستان سوم بیابید.
این منطقه‌ای که باغ پرندگان، شهربازی و مراکز تجاری گردشگری قرار دارد را در مشهد با نام سپاد می‌شناسند که در بین شهروندان و گردشگران منطقه‌ای محبوب به‌حساب می‌آید. فاصله باغ تا حرم امام رضا (ع) حدود 20 کیلومتر است که با خودروی شخصی یا تاکسی‌های شهری می‌توانید تقریباً نیم‌ساعته به آن برسید. همچنین اتوبوس‌هایی از میدان شهدا به سمت باغ پرندگان می‌روند که می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

معرفی باغ رنگارنگ پرندگان مشهد

شهر مشهد به دلیل وجود حرم و مکان‌های طبیعی و تاریخی خود مقصد سفر بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود. این موضوع موجب گسترش مکان‌های تفریحی و گردشگری در این شهر شده است. گردشگران علاوه بر تماشای دیدنی‌های شهر می‌توانند از مکان‌های تفریحی گردشگری مثل باغ پرندگان بازدید داشته باشند و با حیات‌وحش این کره خاکی بیشتر آشنا شوند.
پرندگان در قفس‌هایی بزرگ در باغی سرسبز در میان درخت‌های بلند و گونه‌های مختلف گل و گیاه زندگی می‌کنند. در این مجموعه حدود 800 گونه پرنده نادر و کمیاب زیست دارند. باغ پرندگان توسط مدیران مرکز گردشگری تجاری سپاد بنا شد و با مجوز‌هایی از سازمان دامپزشکی و محیط‌زیست شروع به فعالیت کرد. این موضوع این باغ را تحت نظر این سازمان‌ها می‌برد که وجود دامپزشک اختصاصی باغ نگرانی را درباره انتقال آلودگی و بیماری‌های پرندگان به انسان را از بین می‌برد.

باغ-پرندگان-مشهد

تاریخچه باغ پرندگان شهر مشهد

باغ پرندگان سپاد در سال 1393 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهرداری مشهد افتتاح شد. این باغ در منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق قرار دارد. در ابتدا، قرار بود این باغ در مساحتی حدود 2000 مترمربع ساخته شود، اما با گذشت زمان و افزایش تعداد پرندگان، مساحت آن به 6000 مترمربع افزایش یافت.
در حال حاضر، باغ پرندگان بیش از 800 گونه پرنده از سراسر جهان ازجمله پرندگانی مانند طاووس، عقاب، طوطی، کبوتر و مرغ عشق و غیره در دل خود دارد. پرندگان در این باغ در قفس‌های بزرگ و شبیه به زیستگاه طبیعی خود نگهداری می‌شوند.
باغ پرندگان سپاد در سال‌های اولیه افتتاح خود به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب مشهد تبدیل شد. این باغ از سوی گردشگران و مردم محلی به دلیل زیبایی، تنوع پرندگان و امکانات رفاهی آن مورد استقبال قرار گرفت.

بخش‌های مختلف باغ زیبای پرندگان

همان‌طور که گفته شد این باغ زیستگاه حدود 800 پرنده به‌حساب می‌آید که در بخش‌های مختلفی از باغ ساکن هستند.

بخش پرندگان شکاری: این بخش شامل پرندگانی مانند عقاب، شاهین، جغد و کرکس می‌شود. این پرندگان در قفس‌های بزرگ و شبیه به زیستگاه طبیعی خود نگهداری می‌شوند.
بخش پرندگان آبزی: در این قسمت پرندگانی مانند قو، اردک، فلامینگو و مرغابی ساکن هستند. این پرندگان در برکه‌های مصنوعی و در کنار آبشارهای زیبا زندگی می‌کنند.
بخش پرندگان گرمسیری: این بخش از باغ را پرندگانی از مناطق گرمسیری مانند طوطی، کاسکو، مرغ عشق و فنچ شامل می‌شود. این پرندگان در قفس‌های بزرگ و رنگارنگ زیست می‌کنند.
بخش پرندگان کمیاب: این بخش شامل پرندگانی از گونه‌های نادر و در حال انقراض مانند طاووس سفید، شترمرغ و لک‌لک می‌شود. این پرنده‌ها در قفس‌های بزرگ و ایمن در باغ پرندگان مشهد نگهداری می‌شوند.

معرفی بخشی از پرندگان ساکن باغ

شما پرنده‌هایی مثل کلاغ، گنجشک، کبوتر و مرغ و خروس را در خیابان‌ها و خانه‌ها دیده‌اید ولی پرندگانی چون طاووس، قرقاول، فلامینگو، شاهین، عقاب، غاز، جغد و شترمرغ را فقط می‌توانید در زیستگاه طبیعی‌شان یا باغ‌های پرندگان مشاهده کنید.
طاووس پرنده‌ای است که به زیبایی و پرهای رنگین شهرت دارد. طاووس‌ها در دو گونه هندی و سبز قرار می‌گیرند که نوه هندی آن‌ها بزرگ‌تر و رنگین‌تر است. این پرنده بهشتی حدود صد و پنجاه پر دارد. پرهای دم طاووس‌ها بلند و پرپشت هستند و در انتهای آن‌ها تعدادی پر زینتی قرار دارد که به چشم شباهت دارند. این پرها در فصل جفت‌گیری، زمانی که طاووس‌ها برای جلب‌توجه ماده‌ها خودنمایی می‌کنند، باز می‌شوند.
طاووس‌ها گیاهخوار هستند و از میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها تغذیه می‌کنند. این پرندگان باهوش توانایی تقلید رفتار و صدای انسان را دارند. فلامینگوها نماد عشق و فداکاری هستند که مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، زیستگاه طبیعی آن‌ها به‌حساب می‌آیند. بدن آن‌ها کشیده و پاهای بلند و باریکی دارند.
پرهای فلامینگوها در ابتدا سفید هستند، اما با خوردن غذاهای حاوی کاروتنوئید، مانند جلبک‌ها و سخت‌پوستان، به رنگ صورتی یا قرمز در می‌آیند. آن‌ها در مرداب‌ها، دریاچه‌ها و سواحل زندگی می‌کنند. فلامینگوها گیاهخوار هستند و از جلبک‌ها، سخت‌پوستان، حشرات و کرم‌ها تغذیه می‌کنند.
طوطی‌ها پرندگانی اجتماعی هستند و معمولاً در گروه‌های کوچک یا بزرگ زندگی می‌کنند. آن‌ها را می‌توان در جنگل‌ها، دشت‌ها و حتی مناطق شهری یافت. طوطی‌ها گیاهخوار هستند و از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل تغذیه می‌کنند.
طوطی‌ها پرندگانی باهوش هستند و می‌توانند یاد بگیرند که از ابزارها استفاده کنند. آن‌ها همچنین پرندگانی مهربان و اجتماعی هستند و اغلب با هم بازی می‌کنند. شاهین پرنده‌ای شکاری است که در مناطق مختلف جهان زندگی می‌کند. شاهین‌ها پرندگانی بزرگ و قدرتمند هستند که به دلیل توانایی پرواز در ارتفاعات بالا و سرعت بالای خود شناخته‌شده‌اند.
شاهین‌ها از پرندگان دیگر، پستانداران کوچک و جوندگان تغذیه می‌کنند. آن‌ها معمولاً طعمه خود را در هوا شکار می‌کنند. شاهین‌ها پرندگانی مهمی در اکوسیستم محسوب می‌شوند. قرقاول بلژیکی که به نام قرقاول طلایی نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین گونه‌های قرقاول در جهان است. این پرنده بومی جنگل‌های غرب و مرکزی چین به‌حساب می‌آیند.
قرقاول بلژیکی پرنده‌ای گیاهخوار است و از انواع دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و حشرات تغذیه می‌کند. این پرنده معمولاً در گروه‌های کوچک زندگی می‌کند و در جنگل‌ها، دشت‌ها و مناطق زراعی یافت می‌شود. پرندگان زیادی در این باغ زندگی می‌کنند که نمی‌توان در این مقاله درباره هرکدام صحبت کرد. پس بهتر است برای آشنایی با آن‌ها به باغ پرندگان یکی از جاهای دیدنی مشهد بروید و از راهنماهای باغ درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید.
فقط توجه داشته باشید برای حفظ سلامت پرندگان از دادن هرگونه خوراکی بپرهیزد مگر اینکه بسته‌های تغذیه مربوط به هر پرنده را از غرفه‌های خود باغ تهیه کنید.

پرندگان-باغ-پرندگان-مشهد

سپردن پرنده به باغ پرندگان بی‌نظیر مشهد

باغ پرندگان مشهد مکانی مناسب برای نگهداری از پرندگان به‌حساب می‌آید. کارشناسان باغ با تجربه و دانش خود، از پرندگان شما به‌خوبی مراقبت خواهند کرد. اگر ساکن مشهد هستید و به هر دلیل به دنبال جای مطمئن و مناسبی برای سپردن پرنده‌تان می‌گردید می‌توانید آن را به باغ پرندگان واگذار کنید. فقط قبل از اقدام، از شرایط پذیرش پرندگان اطلاعات کسب کنید.

سپردن-پرنده-به-باغ-پرندگان-مشهد

اطلاعات بازدید پارک پرندگان مشهد

برای بازدید از پارک پرندگان هر روز می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 9 شب اقدام کنید. هزینه ورودی این باغ متغیر است و هر ساله نرخ جدیدی ارائه می‌شود که مبلغ زیادی نیست. بهترین زمان برای تماشای پرندگان این باغ زیبا فصل بهار و تابستان است که درختان و گیاهان باغ سرسبز هستند و در این محیط زنده پرندگان هم پویایی بیشتری دارند.

جاهای دیدنی نزدیک باغ سبز پرندگان مشهد

موقعیت جغرافیایی باغ در خیابان خیام یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های مشهد، دسترسی شما را به سایر مناطق گردشگری این شهر آسان می‌کند. ازجمله مکان‌هایی تفریحی و گردشگری به باغ می‌توان موارد زیر را نام برد.

شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی سرزمین عجایب مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های ایران است که در مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد این شهربازی با بیش از 50 دستگاه محیطی هیجان‌انگیز و شاد برای سرگرمی کودکان و بزرگ‌سالان رقم می‌زند.

 پارک ساحلی آفتاب

 پارک ساحلی آفتاب مشهد در منطقه سپاد، 2 طبقه دارد که هر طبقه دارای امکانات و سرسره‌های آبی متفاوتی است. در طبقه اول این پارک آبی می‌توان در سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز مانند سرسره مارپیچ، سرسره سقوط آزاد و سرسره توپ‌بازی کرد. در طبقه دوم آن استخر موج، استخر کودکان و استخر برکه قرار دارد.

شهربازی سرزمین خورشید

در اطراف میدان خیام می‌توانید یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران را پیدا کنید که در سال 1396 شروع به فعالیت کرده است. شهربازی سرزمین خورشید مکانی عالی و مهیج برای بازی‌های خانوادگی و کودکانه به‌حساب می‌آید.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یک پارک موضوعی که در منطقه گردشگری سپاد مشهد قرار دارد، در سال 1395 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد شناخته می‌شود.
این پارک روی مفاهیم علمی و آموزشی تمرکز دارد و بخش‌های مختلفی چون بدن، نجوم، دایناسورها، انرژی و علوم مهندسی را شامل می‌شود.

هتل‌های مشهد در نزدیکی باغ پرندگان

خیابان خیام یکی از خیابان‌های قدیمی و اصلی مشهد به‌حساب می‌آید که شما می‌توانید از آنجا خود را به‌راحتی به هرجایی که دوست دارید برسانید. پس اقامت در این منطقه گزینه خوبی است که برای انتخاب هتلی باکیفیت و عالی به آن باید توجه کرد. هتل هما 1 مشهد در فاصله کمی از بلوار خیام در تقاطع احمدآباد و کلاهدوز قرار دارد.
هتل پنج ستاره هما 1 در سال 1352 افتتاح شد که یکی از باسابقه‌ترین هتل‌های مشهد محسوب می‌شود. این هتل مجلل در 6 طبقه و 135 واحد اقامتی به پذیرایی از مهمانان خود می‌پردازد. فضا و دکوراسیون این هتل شما را به آرامش دعوت می‌کند. کارکنان هتل هما 1 برخورد بسیار حرفه‌ای دارند و به نظافت و رعایت نکات بهداشتی در سطح استاندارد اهمیت زیادی می‌دهند. امکانات هتل چون استخر، سونا، جکوزی، رستوران‌ها، سالن‌های همایش، زمین تنیس، خدمات پزشکی، تاکسی‌سرویس، خدمات لباسشویی، مرکز خرید و غیره برای رفاه بیشتر گردشگران در نظر گرفته‌شده‌اند.
هتل هما 1 مشهد در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر یعنی احمدآباد قرار دارد ازاین‌رو دسترسی شما به جاذبه‌های گردشگری این شهر چون حرم امام رضا (ع)، مرکز خرید زیست خاور، پارک کوهسنگی، پارک ملت، پارک وکیل‌آباد، باغ پرندگان، موزه مردم‌شناسی و غیره آسان می‌کند. به‌هرروی اقامت در هتل هما 1 مشهد در کنار تماشای مکان‌های دیدنی شهر برای شما سفری به‌یادماندنی رقم می‌زند، سفری که به یک تجربه شیرین و خوش تبدیل می‌شود.

هتل-هما-1 مشهد

کلام پایانی
باغ پرندگان شهر مشهد در کنار سایر مکان‌های دیدنی این شهر، جذابیت‌های گردشگری مشهد را تکمیل می‌کند. این نوع باغ‌ها علاوه بر فضای جذابی که دارند، محیطی مناسب برای یادگیری درباره پرندگان و زیستگاه آن‌ها هستند.
شما در سفر به این شهر می‌توانید با انواع پرندگان نادر و کمیاب دنیا آشنا شوید، پرندگانی که دیدن آن‌ها نیازمند سفر به آفریقای دور و آسیای شرق است.
باغ پرندگان با طراحی زیبا و چشم‌نواز خود، فضایی آرام‌بخش و دل‌نشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.  این باغ مکانی عالی برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها و علاقه‌مندان به پرندگان به‌حساب می‌آید که با داشتن امکانات و خدمات متنوع، می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند.

سؤالات متداول  در مورد باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان شهر مشهد کجا است؟

باغ پرندگان در  انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، بهارستان سوم قرار دارد.

آیا در اطراف باغ پرندگان رستوران وجود دارد؟

بله شما می‌توانید پس از تماشای باغ پرندگان در رستوران‌های اطراف باغ انواع غذاهای ایرانی و فست فود را صرف کنید.

چه امکاناتی در باغ پرنده‌های مشهد وجود دارد؟

این باغ برای آسایش و رفاه حال شما بازدیدکنندگان امکاناتی چون آلاچیق برای استراحت، بوفه برای خرید خوراکی و تنقلات، زمین‌بازی کودکان، سرویس بهداشتی و غرفه عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد.

هتل هما 1 مشهد با باغ پرندگان چقدر فاصله دارد؟

فاصله هتل هما 1 با باغ حدود 6 کیلومتر است که با صرف زمان تقریبی 9 دقیقه می‌توانید به آنجا بروید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...