رَهی نو

فاصله تهران تا خرمشهر

تعداد بازدید: ۲۳۵۹۶ ۳ آبان ۱۴۰۰

 وقتی صحبت از رودخانه کارون و اروندرود می‌شود، خرمشهر به یادمان می‌آید. شهری که در هر گوشه و کنارش می‌توانید آثار روزگار پرحادثه و جنگ‌زده را ببینید. شهری که از دیوارهای خانه گرفته تا نخل‌های کنار خیابانش، اثر سال‌های جنگ را به یادگار دارد. همراه رهی نو باشید. در سفر امروز می‌خواهیم فاصله تهران تا خرمشهر استوار را با هم طی کنیم. 

آماده همنشینی با مردم خونگرم و عرب‌زبان خوزستانی شوید، می‌خواهیم در کنار نخلستان‌های زیبا، بازارهای سنتی و مدرن و منظره کارون، به زیبایی‌های خرمشهر نگاه کنیم و در کنار ساحل اروندرود، به تجدید عهدی با این شهر پرحادثه بپردازیم. این شهر آب و هوای گرمی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم که حوالی نوروز به خرمشهر سفر کنید. 

 

فاصله تهران تا خرمشهر از نظر مسافت و زمان 

مسیری که در پیش دارید، کوتاه نیست؛ بنابراین خودتان را برای چند ساعت طولانی رانندگی آماده کنید. چند مسیر برای رسیدن به خرمشهر در پیش دارید. مسیر اول به‌ خاطر داشتن آزادراه خرم آباد در حاشیه خوزستان مسیر سرراست‌تری است. این مسیر 903 کیلومتر است که حدود 11 ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد.

 

فاصله تهران تا خرمشهر

 

مسیر دیگری را نیز می‌توانید انتخاب کنید که از سمت کاشان و اصفهان می‌گذرد و به خرمشهر می‌رسد. این مسیر طولانی، 1068 کیلومتر است و دو ساعت از مسیر اول طولانی‌تر است. یعنی حدود 13 ساعت مهمان جاده خواهید بود. 
مسیر سوم نیز از سمت ساوه، ملایر و بروجرد می‌گذرد و به خرم آباد می‌رسد که ادامه مسیر را مانند مسیر اول طی می‌کنید. این مسیر 1009 کیلومتر است و حدوداً 12 ساعت زمان می‌برد. 

اگر هواپیما را برای سفر به خرمشهر انتخاب کنید، تنها یک ساعت و بیست دقیقه در راه هستید. قطار نیز شما را طی بازه زمانی 15 ساعته به خرمشهر می‌رساند. 

 

فاصله تهران تا خرمشهر چند کیلومتر است؟ 

برای طی مسیر از تهران تا خرمشهر، در صورتی که مسیر متداول اول را که در بالا به آن اشاره کردم، انتخاب کنید، از شهرهای قم، اراک، مهاجران، خرم آباد، اندیمشک، شوش، الوان، اهواز، دارخوین گذشته و درنهایت به آبادان و خرمشهر می‌رسید. این مسیر مسافت کمتری نسبت به مسیرهای دیگر دارد و 903 کیلومتر است. 

مسیر طولانی دوم شما با مسافت 1068 کیلومتر از شهرهای قم، مشکات، کاشان، بروجن، نجف آباد، گندمان، دهدز، ایذه، باغ ملک، نزهه، اهواز گذشته و در نهایت به خرمشهر می‌رسد. 

مسیر 1009 کیلومتری نیز شما را بعد از گذر از شهرهای تهران، پرند، قهاوند، ملایر و بروجرد به مسیر اول می‌رساند. ادامه مسیر را تا خرمشهر طی کنید. 

 

روش‌های سفر از تهران تا خرمشهر 

برای سفر از تهران به خرمشهر، می‌توانید هر سه روش زمینی، هوایی و ریلی را امتحان کنید. در صورتی که قصد دارید به صورت گردشگری سفر کنید، سفر با ماشین شخصی با وجود طولانی بودن، این امکان را دارد که هر زمان خسته شدید یا قصد بازدید از شهری را داشتید، توقفی داشته باشید و دوباره ادامه دهید. سفر هوایی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. سفر ریلی هم دیگر نیازی به رانندگی خودتان نیست و هر زمان که بخواهید می‌توانید روی تخت‌های قطار استراحت کرده تا به مقصد برسید. 

 

مسافت تهران تا خرمشهر با اتوبوس 

در صورتی که به دنبال یک روش ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستید و از طرفی حوصله 11 ساعت رانندگی را ندارید، می‌توانید مسافت تهران تا خرمشهر را با اتوبوس طی کنید. هر روز اتوبوس‌ها از پایانه جنوب به سمت ترمینال خرمشهر حرکت می‌کنند. 

 

مسافت تهران تا خرمشهر با خودروی شخصی 

در صورتی که سفر با خودروی شخصی را انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم مسیر اول که از سمت آزادراه خرم آباد به کناره خرمشهر می‌رسد، طی کنید؛ چرا که راحت‌تر و سرراست‌تر است. البته هر مسیری را انتخاب کنید، می‌توانید هر جا که بخواهید در مسیر توقف داشته باشید و استراحت کنید. هم فال است و هم تماشا!

 

مسافت تهران تا خرمشهر با قطار 

در سفر از تهران به خرمشهر می‌توانید به راه آهن تهران رفته و از آنجا به مقصد راه آهن خرمشهر حرکت کنید. با قطار حدود نصف شبانه روز یعنی 15 ساعت در راه هستید. 

 

مسافت تهران تا خرمشهر با هواپیما

بهترین و البته گران‌ترین روشی که می‌تواند شما را به خرمشهر برساند، هواپیما است. به این ترتیب، از تهران به مقصد فرودگاه اهواز یا آبادان بلیط گرفته و از آنجا با طی مسافت کوتاهی به خرمشهر خواهید رسید. 

 

جاذبه‌های مسیر تهران خرمشهر

از مسیر خرم آباد که بگذرید، این جاده پر از جاذبه‌های دیدنی است که فقط باید آن را از نزدیک ببینید. به خصوص اگر در بازه اردیبهشت و خرداد به سمت خرمشهر سفر می‌کنید، جاده خرم آباد یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای می‌شود که با گل و لاله‌های وحشی و خوشه‌های گندم سبز و زرد زیبا از شما استقبال می‌کند. در مسیرتان سری به دریاچه کیو بزنید، به قلعه فلک‌الافلاک معروف رفته و به تماشای منای آجری بنشینید. لرستان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی را در خود دارد که می‌توانید چند روزی نیز به گشت و گذار در این سرزمین دلنشین و چشم‌نواز بپردازید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران خرمشهر

 

تنگه هلث یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است که در مسیر آزادراه خرم آباد اندیمشک قرار دارد؛ اینجا یک آبی به تن بزنید و نفسی تازه کنید. به شوش که رسیدید، به دیدار آرامگاه دانیال نبی رفته و لب رود کرخه چایی بنوشید. 

زیگورات چغازنبیل، پارک کرخه، هفت تپه و رودخانه شاوور نیز در مسیرتان قرار دارد که می‌توانید سلامی به هرکدام بگویید؛ در نهایت به شهر پایدار خرمشهر می‌رسید.

 

زیگورات چغازنبیل از جاذبه‌های مسیر تهران خرمشهر

 

اگر مسیری که از سمت کاشان و اصفهان می‌گذرد انتخاب کنید، می‌توانید در این شهرها چند روز یا حداقل چند ساعتی استراحت کنید و به بازدید از بناهای دیدنی‌اش بروید و با کوله‌باری از سوغاتی‌های خوشمزه‌اش راهی خرمشهر شوید.

با هم مسیر تهران تا خرمشهر را طی کردید و از جاذبه‌های دیدنی مسیر، لذت بردیم. شما جزو کدام دسته از مسافران هستید؟ دوست دارید تخته گاز به سمت مقصد برانید یا توقف در مسیر و لذت بردن از راه، برایتان مهم‌تر از رسیدن به مقصد است؟ برایمان بنویسید که در این مسیر پر رفت و آمد، چه جاذبه‌های دیدنی دیگری می‌شناسید که ما آن‌ها را نام نبردیم. راستی شما کدام روش را برای رفتن به خرمشهر انتخاب می‌کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
djali ۱۴۰۲/۸/۲۲

حیف اینهمه زیبایی خرمشهر که در حوادث جنگ قرارگرفت با مردم خونگرم جنوبی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

علی عزیز از همدردی و ابراز احساستون با مردم خونگرم خرمشهر سپاسگزاریم امیدواریم همه هموطنان از این پس شاد و پیروز باشند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...