رَهی نو

غار آبی دانیال ؛ تجربه ای بی نقص در اعماق زمین | رهی نو

تعداد بازدید: ۴۸ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

زیبایی‌های استان مازندران تمام‌شدنی نیست؛ به‌طوری‌که با هربار سفر به این مکان اعجازانگیز، با مناظر و جاهای جدید روبرو می‌شوید. احتمالاً با شنیدن نام این شهر، تصویر مناظر طبیعی و سرسبز آن برای شما تداعی شود، اما جاهای دیگری مانند غار آبی دانیال نیز وجود دارند که چشم شما را به خود خیره می‌کنند. مکانی پر از هیجان در دل کوه که شاید در کمترین جایی بتوانید از آن بازدید کنید.
قطعاً تاکنون کنجکاو شده‌اید و برایتان این سوال پیش آمده که این مکان دیدنی کجاست و تمایل دارید که از آن دیدن کنید. این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست بیاورید.

معرفی غار آبی دانیال

نگینی در دل البرز غار دانیال، مشهور به غار گرده کوه و چاری که در استان مازندران و در نزدیکی شهر سلمانشهر واقع شده است. این غار با طول تقریبی 2158 متر و عمق 74.2 متر، رتبه دوم بزرگ‌ترین غار پس از غار قوری قلعه پاوه را به خود اختصاص داده است.
آبی که در این غار مشاهده می‌کنید، از چند چشمه کوچک سرچشمه گرفته شده است. آب این غار بسیار زلال و در عین حال، املاح معدنی پایینی دارد که البته آشامیدنی است.  غار دانیال را می‌توانید در فاصله 5 کیلومتری سلمان شهر و در 2 کیلومتری روستای دانیال ببینید. فاصله زمانی آن نیز تا عباس آباد 35 دقیقه است و تا چالوس 30 دقیقه راه در پیش دارید.

معرفی غار آبی دانیال

دیدنی های غار دانیال

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات، دیدنی غارهای آبی مانند دانیال است. محیطی سربسته و به‌دور از نور آفتاب که تمام امیدتان برای پیدا کردن مسیر، وجود چراغ‌های قرار داده شده در آن است. اما اینکه چه چیزهایی در این غار مشاهده می‌کنید، در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

وجود خفاش

شاید برایتان خوشایند نباشد، اما زمانی‌که وارد این غار می‌شوید، با فضولات خفاش‌ها که در بخش‌هایی از مسیر هستند، روبرو خواهید شد. در قسمت‌هایی از تپه‌های موجود در این غار و در بخش‌های بالایی آن، خفاش‌ها را خواهید دید. احتمالاً بوی بد خفاش‌ها شما را وادار به خروج هرچه سریع‌تر از این غار کند. 
موضوع ناراحت‌کننده این است که در طول این سال‌ها، گردشگران با ورود به این غار، با پرتاب سنگ به خفاش‌ها موجب آزار و اذیت آنها شده و موجب شده تا آرامش آنها به هم بریزد. به‌همین دلیل تعداد آنها نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

قندیل های غار دانیال

در بخشی از قسمت‌های این غار، باید وارد آب شوید. گرمای این آب چیزی شبیه به حمام گرم خانه‌های شماست؛ با این تفاوت که تزئینات آهکی نیز در آنها دیده می‌شود. در این غار، شما با قندیل‌هایی روبرو می‌شوید که از سقف‌ها به پایین آمده‌اند. زمانی‌که وارد این غار می‌شوید، از دست زدن به این قندیل‌ها اجتناب کنید، چون با این کار به آنها آسیب می‌زنید.

قندیل های غار دانیال

تالار ریزان

غار دانیال دارای چندین تالار بزرگ و حوضچه‌های عمیق است که زیبایی آن را دوچندان می‌کنند. شاید برایتان عجیب و در عین حال هیجان‌انگیز باشد. در قسمت‌هایی از این غار و برای عبور باید وارد آب شوید و مسیری را سینه‌خیز طی کنید. البته که در قسمت‌هایی از آن عمق آب بیشتر شده که نیازمند غواصی کردن است تا به بخش‌های بالایی آن دست پیدا کنید.

تاریخچه کشف و اکتشاف 

دهانه غار دانیال در سال 1356 توسط یک چوپان محلی کشف شد، اما تا سال 1384 مورد اکتشاف و بررسی دقیق قرار نگرفت. در این سال، تیمی از غارنوردان ایرانی و انگلیسی به سرپرستی "مارک پوتنام" برای اولین بار به طور کامل غار را پیمایش و نقشه‌برداری کردند. 

رزرو هتل 5 ستاره میزبان بابلسر را با سایت رهی نو

بهترین زمان بازدید از غار دانیال

یکی از موضوعات بسیار مهم در مورد غار دانیال این است که دمای این مکان شگفت‌انگیز، با نوسانات دما تغییری پیدا نمی‌کند. به‌همین دلیل در تمامی فصول می‌توانید از آن بازدید کنید.  اما تنها موضوعی که باید درنظر بگیرید، این است که اگر در فصول سرد از این غار دیدن کنید، قطعاً با داشتن لباس‌های خیس، سردی هوای بیرون شما را اذیت کند. بنابراین بهتر است که فصول گرم مانند بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

بهترین زمان بازدید از غار دانیال

جاذبه‌های گردشگری ساحل دریای خزر

زمانی‌که شما برای مشاهده یک مکان دیدنی به شهرهای مختلف سفر می‌کنید، قطعاً بازدید از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به آن هم در برنامه خود خواهید داشت. غار دانیال در استان مازندران نیز از این قضیه مستثنی نیست. با ما همراه باشید تا این جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی کنیم.

جنگل‌های شمال

جنگل‌های انبوه و سرسبز شمال در اطراف غار دانیال، مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی هستند. جنگل‌نوردی و حتی کمپ کردن یکی دیگر از تفریحات در زمان سفر به شهرهای شمالی است.

جنگل های شمال

ساحل دریای خزر

دریا و قدم زدن در کنار ساحل یکی از تفریحات همیشگی سفر به شهرهای شمالی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. ساحل دریای خزر در نزدیکی غار دانیال واقع شده و فرصتی برای تفریحات ساحلی را فراهم می‌کند.

آبشار لاتون

آبشار لاتون، یکی از بلندترین آبشارهای ایران، در فاصله کوتاهی از غار دانیال قرار دارد. غار دانیال، با زیبایی‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به غارنوردی و طبیعت‌گردی باشد.

آبشار لاتون

کجا را برای اقامت خود انتخاب کنیم؟

یکی از نکات بسیار مهم در زمان سفر، انتخاب محل اقامت است. باتوجه به اینکه استان مازندران یکی از شهرهای توریستی و شناخته‌شده در ایران است، هتل‌های مختلفی نیز در آن تاسیس شده است. از میان این هتل‌ها می‌توان به هتل آپارتمان وستا تنکابن و هتل آپارتمان صدرا تنکابن اشاره کرد.

لوازم مورد نیاز برای رفتن به غار دانیال

•    لباس مناسب ضد آب برای غارنوردی
•    کلاه ایمنی
•    غذای سبک
•    کفش مناسب غارنوردی
•    طناب و چراغ قوه
•    جعبه کمک‌های اولیه
•    دستکش مناسب

نکات مهم برای بازدید همراه داشتن تجهیزات

•    برای بازدید از غار دانیال، به تجهیزات غارنوردی مانند هدلامپ، لباس غارنوردی و چکمه نیاز دارید. 
•    به دلیل وجود مسیرهای آبی و صعب العبور، غار دانیال برای افراد مبتدی مناسب نیست. 
•    به دلیل وجود خطرات احتمالی، بازدید از غار دانیال فقط با حضور راهنمای مجرب امکان‌پذیر است. 
•    در هنگام بازدید از غار، از دست زدن به تزئینات طبیعی و ایجاد هرگونه آلودگی خودداری کنید. 

سخن پایانی

غار دانیال، یک پدیده طبیعی شگفت‌انگیز و یک مقصد گردشگری جذاب در زمان سفر به استان مازندران است. اگر به‌دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز هستید، بازدید از این غار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم که اطلاعات لازم در مورد غار دانیال برای شما مفید فایده بوده باشد. 

سوالات متداول در مورد غار آبی دانیال

غار دانیال کجاست؟

این غار در استان مازندران، در فاصله 5 کیلومتری سلمان شهر و در 2 کیلومتری روستای دانیال قرار دارد.

این غار در چه سالی کشف شد؟

در سال 1356 توسط یک چوپان محلی کشف شد.

چه جاذبه‌هایی دیدنی در این غار وجود دارد؟

قندیل‌ها، خفاش‌ها، تالار ریزان.

جاهای دیدنی نزدیک به غار دانیال کدامند؟

ساحل متل قو، جنگل و آبشار لاتون
 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...