رَهی نو

جاهای دیدنی شیراز در زمستان + بازدید از مکان‌های تاریخی شیراز

تعداد بازدید: ۱۹۷۵ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

شیراز، باوجود بناهای تاریخی و مکان‎‌های تفریحی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین افراد، به‌‎خصوص مسافران خارج از کشور است و قدمت تاریخی آن، به زمان ساسانیان باز می‌گردد. شهر زیبای شیراز، جزو ارزشمندترین مناطق گردشگری به شمار می‌آید چراکه؛ آب‌وهوای چهار فصل آن، باعث شده تا هر فصل ویژگی‌ها و جلوه‌ای جذاب به طبیعت، بناها و جاهای دیدنی شیراز بخشد و آن را زیباتر کند. 
 

زمستان-شیراز

 

 


معمولا، شهرهای تاریخی اولین مقصد گردشگران برای مسافرت محسوب می‌شوند که شیراز از این قضیه مستثنی نیست. مسافران می‌توانند برای اقامت و لذت بردن از جاهای دیدنی فارس، اقدام به رزرو هتل از طریق سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو نمایند و تجربه‌ای خاطره‌‌انگیز در ذهنشان ثبت کنند.

 

دیدنی‌های شیراز در زمستان


همان‌طور که گفته شد، شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد. در زمستان، هوای خنک و صافی دارد که برای گردشگرانی که از آب و هوای گرم شهرهای جنوبی خسته شده‌اند، بسیار دل‌پذیر خواهد بود. اگر به دنبال دیدنی‌های شهر هستید، می‌توانید به قصر کارون، حافظیه، باغ ارم، باغ‌های ایرانشهر، باغ ملی شیراز، مسجد نصیرالملک و بنای قدیمی آن، مدرسه نمایشگاهی ناسرا، موزه زرتشتیان، بنای نادر شاه در خیابان زند، بنای نصیرالدین شاه در میدان نماز، بنای نقش‌بین در خیابان زرگری، باغ فین، باغ نارنجستان، باغ گلستان، باغ جهان‌نما و باغ شاهچراغ رفته و لذت ببرید.

 

در نهایت، شیراز با فضای دوستانه و مهمان‌نوازی بی‌نظیرش، بهترین مکان برای سفر زمستانی و قدم زدن در بناهای تاریخی است. به یاد داشته باشید، بازدید از جاهای دیدنی شیراز در فصل پاییز و بهار حال و هوای خاصی دارد ولی؛ زمستان‌های برفی آن نیز، بسیار زیبا بود که در ادامه مطلب، تعدادی از ‌آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.


بازار وکیل

 

یکی از مکان‌های خیره‌کننده شهر شیراز در زمستان، بازار وکیل است. در این بازار، دکه‌ها و مغازه‎‌های زیادی به چشم می‌خورند و محصولاتی مانند: لوازم خانگی، پوشاک، طلا، فرش و... وجود دارند که می‌توانید برای خود و عزیزانتان خرید کرده و چندین یادگاری از بازار وکیل داشته باشید. وجود حمام‌های قدیمی، حجره‌ها، کاروانسراها و سایر بخش‌های این بازار در کنار یکدیگر نمایی جذاب ایجاد کرده‌اند که گویی در تاریخ قدم می‌زنید.

 

بازار-وکیل

 


جالب است بدانید، بازار وکیل در دوران حکومت زندیه و به دستور کریم خان زند بنا شده است. سقف‌‎های طاقی شکل، نمونه‎‌ای از معماری آن زمان بوده و طراحی منحصر به فردی دارد. گفتنی است، این مجموعه به صورتی ساخته شده که در تابستان خنک و در زمستان محیط گرمی داشته باشد.

 

باغ ارم

 

نام آشنای باغ ارم، برای هیچ‌کس پنهان نیست. این باغ زیبا، جزو جاهای شگفت‎‌انگیز شیراز در فصل بهار به شمار می‌رود که درختان سرو و بوته‌های گل زیادی دارد. با این حال، دیدن آن در میان برف‌‎های زمستانی نیز منظره‌ایی جادویی را به تصویر می‌کشد. باغ ارم شیراز محلی زیبا و خاطره انگیز است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

گفتنی است، باغ ارم در میراث یونسکو ثبت شده و از دیگر جاذبه‎‌های آن، وجود عمارتی تاریخی در مرکز آن است البته؛ بازدید از بنای تاریخی برای عموم امکان پذیر نیست. 

 

 

باغ-ارم

 

 

مسجد نصیرالملک


مسجد نصیرالملک از دیگر جاهای دیدنی در فصل زمستان است که بازدید از آن، نباید فراموش شود. شاید برایتان جالب باشد، این مسجد زیبا و جذاب به عنوان مسجد صورتی شناخته می‌شود و قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد.

استفاده از رنگ‌‎های مختلف، وجود ستون‌های طرح‌دار، فرش‌‎های ایرانی و شیشه‎‌های رنگی از دیگر مشخصه‌های برجسته آن محسوب می‌شوند که نمای شگفت‌انگیزی را بوجود آورده است. 

لازم به ذکر است، مسجد نصیرالملک محبوبیت زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد به همین دلیل، برای بازدید از آن، بهتر است در ساعات صبحگاهی یعنی از 8 تا 10 به آن‌جا سربزنید.

 

 

مسجد-صورتی

 

 

اگر می‌‎خواهید زمستانی خاطره‌انگیز در مناطق بکر و پوشیده از برف را تجربه کنید و از جاهای دیدنی و تفریحی در فصل سرما استفاده کنید، بی‌تردید شیراز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در کنار تمام شگفتی‌های گفته شده، اقامت در هتلی 5 ستاره به نام هتل بزرگ شیراز را به خاطر داشته باشید.

 

 

هتل-بزرگ-شیراز1


شما با انتخاب این هتل، دغدغه‌‎ای بابت اقامت خود نخواهید داشت و می‌توانید از بهترین امکانات آن استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید. پس سفر کوتاهی به دیگر مکان‌های گردشگری این شهر در زمستان داشته باشیم تا دوستداران این فصل، سفر دل‌انگیزی را در شیراز تجربه کنند.

 

جاذبه‌ها و جاهای دیدنی شیراز در فصل سرما، هم‌‎اندازه دیگر فصول بسیار متنوع است. تماشای دانه‌های سفید برف روی بناهای تاریخی و طبیعت زیبا، چشم‌اندازهای فوق‌العاده جذابی را به وجود می‌آورد که می‌توان عامل اصلی آن را، شهرت زمستان شیراز دانست. 

 

برف-شیراز

 


اگر در زمستان قصد سفر به این شهر توریستی را دارید، توصیه می‌شود از دریاچه برم فیروز، دریاچه مهارلو، جاده هرایجان و پیست اسکی پولادکف سپیدان دیدن کنید. این جاذبه‌ها یک انتخاب عالی و به‌یادماندنی از سفر به شیراز در زمستان برایتان به یادگار خواهد گذاشت. 


دریاچه برم فیروز؛ دریاچه‌ای کوچک و جذاب


از جمله مکان‌های گردشگردی شیراز در زمستان که می‌توان به آن اشاره کرد، دریاچه برم فیروز سپیدان است که از دریاچه‌های معروف این شهر شمرده می‌شود. این دریاچه در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال غرب شیراز و در نزدیکی پیست اسکی اردکان قرار دارد.

در قسمت میانی و اطراف این دریاچه کوچک، چندین چشمه جوشان آب گرم وجود دارند، که در کنار تپه‌ها و کوه‌های سربه‌فلک کشیده خودنمایی کرده و زیبایی خاصی دارند.

 

 

دریاچه-برم-فیروز

 


برم فیروز در فصل گرما و زمانی که برف‌ها آب می‌شوند، تشکیل می‌شود همچنین، در فصل زمستان با سردشدن هوا و یخ‌زدن قسمت‌هایی از دریاچه و بارش برف برروی آن، منظره‌ای بی‌نظیر و خیره‌‎کننده به وجود می‌آید که تماشای آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. لازم به ذکر است، برای دسترسی و بازدید از این دریاچه، مسیری حدودا یک ساعته را باید پیاده‌روی کنید.


دریاچه مهارلو؛ دریاچه‌ای صورتی و شگفت‌انگیز


مهارلو یکی دیگر از جاذبه‌های شیراز در زمستان است که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار دارد. بهترین زمان بازدید از این دریاچه دل‌انگیز و جذاب، اوایل پاییز تا اواسط اردیبهشت ماه است؛ چراکه در این فصول دریاچه پرآب بوده و هوای خنک‌تری دارد. در زمستان ترکیب رنگ سفید برف‌ها با رنگ صورتی دریاچه، ترکیب خارق‌العاده زیبایی به وجود می‌آورد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

 

دریاچه-مهارلو

 


شوری آب و رشد نوعی جلبک سبز، علت صورتی بودن این دریاچه شگفت‌انگیز بوده که با افزایش دما و غلظت نمک، نوعی ماده به نام بتا کارتن تولید کرده و موجب تغییر رنگ آب دریاچه می‌شود. پس اگر قصد سفر به شیراز و بازدید از مناطق زیبای آن را دارید حتما به این دریاچه صورتی بزنید.


حال سوال اینجاست؛ برای اقامت در هتلی به‌صرفه و باکیفیت در شیراز کدام هتل مناسب‌تر است؟ باید بدانید، انتخاب هتل‎‌های 3 یا 4 ستاره در شیراز، می‌تواند نیاز شما را برای سفری چند روزه برطرف کند. هتل پارسیان شیراز، یکی از همان مجموعه‌‎هایی است که امکانات و خدمات رفاهی خوبی دارد و جزو هتل‌های نزدیک به جاذبه‎‌های گردشگری محسوب می‌شود.

 

هتل-پارسیان-شیراز


جاده هرایجان؛ جاده‌ای پوشیده از برف!


در اینجا، نگاهی خواهیم کرد به جاده هرایجان، که زیباترین و متفاوت‌ترین مکان دیدنی شیراز در زمستان است. این جاده کم‌نظیر در نزدیکی پیست اسکی پولاد کف سپیدان قرار گرفته و چشم‌انداز بسیار زیبایی از درختان پوشیده شده از برف دارد.

قسمت بالایی جاده هرایجان به کوه منتهی می‌شود و قسمت پایینی آن را جنگل پوشش می‌دهد. این جنگل‌ها هنگام بارش برف جلوه و نمای زیبایی دارند که عبور از آن جاده و تماشای درختان سفیدپوش، حس جالبی را به مسافران منتقل می‌کند.

 

 

جاده-هرایجان

 

برف بازی در زمستان، در پیست اسکی پولادکف سپیدان 


پیست اسکی پولادکف سپیدان از دیگر مکان‌های تفریحی شیراز در زمستان است، که به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد تفریحی اطراف شیراز  و در فصل‌های سرد شناخته می‌شود. پولادکف سپیدان، دومین پیست اسکی بین‌المللی در ایران و اولین پیست اسکی فعال در جنوب ایران است.

مساحت این مجموعه تفریحی بزرگ و جذاب به 500 هکتار می‌رسد و در تمام طول سال گردشگران و ورزشکاران را به تجربه اسکی روی برف و چمن دعوت می‌کند.

 

 

پیست-اسکی-پولادکف-سپیدان

 

 

این پیست اسکی در ۸۵ کیلومتری شمال غربی شهر شیراز واقع شده و از اواخر پاییز تا اوایل بهار پوششی از برف دارد. پیست پولادکف سپیدان، با ارائه امکانات تفریحی و رفاهی بی‌شمارش از جمله هتل پولادکف، غذاخوری، تله‌کابین، تله‌اسکی، موتور برفی، ماشین برفی و غیره، علاقه‌مندان و گردشگران زیادی را در همه فصول به خصوص فصل زمستان به خود جذب کرده است.


به یاد داشته باشید، برای تجربه اسکی روی برف، برف‌بازی و تیوب‌سواری، باید فصل‌های سرد سال را برای رفتن به این مجموعه انتخاب کنید. پس می‌توان گفت، بهترین زمان برای بازدید از مجموعه تفریحی هیجان‌انگیز پولادکف سپیدان، اوایل ماه آبان تا اواخر ماه بهمن است.

در آخر، پیشنهاد می‌شود یکی از گزینه‌‎های مدنظر برای اقامت در شهر شیراز، هتل زندیه شیراز باشد. این هتل با معماری خاص و فضای سنتی که دارد، از مسافران زیادی استقبال کرده و آماده پذیران از شما عزیزان است. پس به خاطر بسپارید، این هتل نیز دسترسی راحتی به مراکز تاریخی و تفریحی از جمله: بازار و حمام وکیل، موزه پارس، مسجد نصیر الملک، ارگ کریم خان و... دارد.

 

 

زندیه-شیراز-هتل

 


سخن پایانی


همان‌طور که می‌دانید، شیراز یکی از ارزشمندترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌آید که دارای آب‌وهوای چهار فصل است. بناهای تاریخی و طبیعت این شهر در هر فصل از سال، جلوه‌ای متفاوت و چشم‌نواز به خود گرفته و زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد.
اگر در فصل سرما به شیراز سفر کرده‌اید، تجربه‌‎ زمستانی خود را با ما به اشتراک بگذارید و از مکان‎‌هایی که رفته‌اید، برای ما بنویسید.

 

سوالات متداول

 

آدرس هتل زندیه شیراز کجا است؟

 

شیراز، بلوار هجرت، نرسیده به ارگ کریمخان

 

بهترین فصل برای سفر به شیراز کدام است؟

 

اگرچه، فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر است، اما؛ به یاد داشته باشید مسافرت در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد و گشت و گذار در آن لذت‌بخش است.

 

آدرس هتل بزرگ شیراز کجا است؟

 

شیراز، ورودی شمالی شیراز ، جنب دروازه قرآن

 

آدرس هتل پارسیان شیراز کجا است؟

 

شیراز، خیابان زند، خیابان رودکی

 

برای رزرو هتل در شیراز چگونه می‌توان اقدام کرد؟

 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو یا تماس با شماره‌های 72993000-021 و 74828-021 هتل مدنظرتان را با بهترین قیمت رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمند ۱۴۰۲/۷/۱۰

یعنی کسی تو زمستون میره شیراز؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۲

سمند عزیز بله، مکان های دیدنی شیراز در زمستان در مقاله ذکر شده میتونید مطالعه کنید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...