رَهی نو

تفریحات رایگان تهران

تعداد بازدید: ۹۴۷۹ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

پای تفریحات رایگان تهران که به میان می‌آید، ما را می‌برد حوالی پارک‌ها و جاهای دیدنی نابی که در هر کوچه و پس کوچه تهران می‌توان پیدا کرد. جاهایی خاص و بکر که کمتر کسی در این پایتخت پر دود و دم به خاطر سپرده است. همراه رهی نو باشید می‌خواهیم در این گشت‌وگذار سری به جاهای دیدنی تهران و تفریحات تهران بزنیم و از تفریحات رایگان این شهر پر حکایت، لذت ببریم. 

 

معرفی بهترین تفریحات رایگان در تهران

اگر مشتاق هستید کفش‌هایتان را بپوشید و به سراغ تفریحات رایگان در تهران بروید، شما را بیش از این منتظر نمی‌گذاریم. در ادامه می‌توانید لیست این تفریحات را مشاهده کرده و یک روز عالی برای خود و عزیزانتان بسازید:

 

پل طبیعت، از آب و آتش تا طالقانی

پلی که می‌توانید روی آن خاطره‌های به یادماندنی خلق کنید و وسعت تهران را از دید دیگری ببینید، پل طبیعت است. زیباترین پلی که پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل کرده است.

گذر از این پل چند ساعتی وقت‌تان را خواهد گرفت. می‌توانید مسیر مستقیم روی پل را انتخاب کرده یا از زیر پل خودتان را به پارک برسانید. منظره‌های جذابی که از تهران در مقابل‌تان می‌بینید شما را وادار می‌کند تا برای چند دقیقه‌ای هم که شده، بر فراز پل، خیره به بزرگراه سرسبزی شوید که ماشین‌ها با سرعت هرچه تمام‌تر از آن عبور می‌کنند. تا این بالا هستید می‌توانید چند عکس هنری زیبا هم بیندازید. تماشای این پل به‌خصوص در شب هنگامی که از بزرگراه رد می‌شوید یا در طبقات پل مشغول گشت‌وگذار هستید، زیبایی چندین برابر دارد. اگر شانس با شما یار باشد و در مدت بازدیدتان، پل خلوت باشد، احتمالاً بیشتر لذت خواهید برد.

آدرس: اتوبان مدرس، حد فاصل پارک طالقانی و بوستان آب و آتش

 

تفریحات رایگان تهران


بهترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مقاله را از دست ندهید.


پارک آب و آتش و پارک طالقانی

این بوستان را با فواره‌های آبی که از دل زمین بیرون آمده است، می‌شناسند. نام پارک نیز از داستان حضرت ابراهیم الهام گرفته شده است. در این پارک چهار عنصر طبیعت یعنی آب، خاک، آتش، هوا را خواهید یافت. شعله‌های آتش در گوشه‌های دیگر از پارک به ‌خصوص در شب چنان زیبایی به این پارک بخشیده است که ساعت‌ها می‌تواند شما را مشغول به خود کند. در این پارک اگر هوس تمرین گروهی، پیاده‌روی با عزیزان، هواخوری‌ تک نفره یا پیک‌نیک با خانواده کردید، می‌توانید چند ساعتی را در چشم‌انداز سرسبز و در میان سازه‌های جالب پارک بگذرانید.

 

پارک آب و آتش

 

بعد از تماشای این پارک و غذا خوردن در رستوران‌های لاکچری رستوران می‌توانید از طریق پل طبیعت خود را به پارک طالقانی برسانید. زیبایی این پارک نیز می‌تواند در کنار بستنی‌های تازه و خوشمزه بوفه پارک، خاطره دلنشینی برایتان به جای بگذارد. می‌توانید در آلاچیق‌ها کنار سبزه‌ها همراه با دوستان یا عزیزان‌تان بساط جوجه راه بیندازید یا همراه با ورزشکاران مختلفی که برای تمرین به پارک حقانی می‌آیند، ورزش کنید و با حال خوبی که پس از ورزش به دست می‌آورید، این پارک را ترک کنید. در نهایت از طریق بوستان طالقانی می‌توانید به مترو حقانی راه پیدا کرده و به خانه بازگردید.

آدرس: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ی ژوبین

 

پارک  طالقانی

 

بام تهران، تماشای شهر از فراز آسمان‌ تهران

برای تماشای وسعت و در عین حال کوچکی تهران در سکوت و خلوت، سری به بام تهران واقع در منطقه ولنجک بزنید. اگر در فصل گرما به این منطقه بروید، می‌توانید از آب و هوای فوق‌العاده‌ای که دارد، نهایت لذت را ببرید. اگر در فصل بهار یا پاییز و زمستان به بام تهران می‌روید حتماً لباس گرم بپوشید. در صورتی که اهل پیاده‌روی هستید، می‌توانید پیاده خودتان را به بام برسانید. در غیر این صورت، اتوبوس‌های بام شما را به بالاترین نقطه و حتی تله‌کابین بام می‌رسانند که از آنجا می‌توانید لذت تماشای منظره‌های تهران را بیشتر درک کنید.

هوای بکر و منطقه دنج بام می‌تواند ذهن‌تان را آزاد کرده و حال‌تان را خوب کند. همان جا اگر گرسنه شدید می‌توانید به کافه یا رستوران‌های مختلفی که دارد، سری بزنید و یک غذای خوشمزه بخورید. البته از آن جایی که ممکن است با قیمت‌های سر به فلک کشیده رستوران‌ و کافه و مغازه سورپرایز شوید، پیشنهاد می‌کنیم با دست پر و خوراکی به بام بروید که هوس رستوران رفتن به سرتان نزند.

آدرس: تهران، خیابان ولنجک، بام تهران

 

خانه هنرمندان، از هنر دیرین تا امروز

یکی از قدیمی‌ترین پاتوق‌های اهل هنر از هنرمندان و تئاتری‌های قدیمی گرفته که خاک این حوزه را خوردند تا هنرمندان امروزی، خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی است. اگر به تئاتر علاقه دارید یا در این حوزه فعالیت می‌کنید، احتمالاً سرو کار زیادی با این خانه داشته باشید. در مرکز خانه هنرمندان، در بازه‌های زمانی مختلف نمایشگاه‌های متفاوتی از آثار هنری برگزار می‌شود که حتماً از آن بازدید کنید.

در طبقات بالای این مرکز ۷ نگارخانه قرار دارد که علاوه بر بازدید از آثار می‌توانید به تماشای تئاتر هم بنشینید. روبروی مرکز خانه هنرمندان، یک حوض آبی رنگ زیبا قرار دارد. پشت این خانه، یک کافه و رستوران دنج قرار دارد که می‌تواند لحظه‌هایی شیرینی را بر بالای پشت بام خانه برایتان رقم بزند. البته کافه خانه هنرمندان با نمای شیشه‌ای رو به پارک جذابیت بیشتری خواهد داشت که پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید.

آدرس: خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر

 

خانه هنرمندان

 

باغ ملی، با سردر تاریخی‌اش

در حوالی خیابان سعدی، امام خمینی و حسن‌آباد تهران، گویی سفری به تاریخ خواهید داشت. ساختمان‌ها و سنگفرش‌های خیابان حکایت از روزهای دور و دراز دارد. در کنار خیابان امام خمینی در مرکز شهر تهران، چشم‌تان به یک باغ قدیمی می‌خورد که با قدمت تاریخی که دارد، شما را وادار می‌کند تا از نزدیک آن را مشاهده کرده و حتی دلتان بخواهد درهای این باغ در بسته، به رویتان باز شود تا از داخل آن دیدن کنید. از کتیبه‌ها و نوشته‌های بالای سردر می‌توان وسعت این بنا را کشف کرد که روزگاری برو و بیایی برای خود داشته است. این باغ در گذشته به ‌عنوان میدان رژه برای نظامیان بود اما حالا تبدیل به یک باغ عمومی شده که هر کسی می‌تواند از آن بازدید کند.

اگر به تاریخ تهران و تماشای بناهای حیرت‌انگیز علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از اینجا دیدن کنید. با وجودی که در حال حاضر به وزارت امورخارجه، کتابخانه ملی، موزه پست و تلگراف تبدیل شده است اما سبک و سیاق قدیمی خود را همچنان حفظ کرده که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آدرس: منطقه ی 12، خیابان امام خمینی

 

باغ ملی

 

بازار بزرگ تهران، از تماشای تاریخ تا خرید و گشت و گذار 

اینجا از آن دست بازارهای پر نقش و نگار است که حتی اگر با جیب خالی از پول هم به آن جا بروید، باز هم لذت بازدید از آن حال‌تان را خوب می‌کند. البته اگر یک جیب پرپول هم داشته باشید، لذت خرید برایتان چندین برابر خواهد شد اما بسیاری از بازدیدها و گشت‌وگذارها در بازار بزرگ تهران، صرفاً به‌ خاطر تماشای مغازه‌ها و بخش‌های قدمتی در این بازار است. قدمت این بازار به دوران صفویه برمی‌گردد که در دوران قاجار نیز بخش‌هایی به آن اضافه شده است. با گشت‌وگذار و چرخ زدن در راسته‌های بازار بزرگ تهران، می‌توانید یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین سازه‌های ایرانی را مشاهده کنید. البته قیمت کالاها در اینجا نسبت به هر جای دیگر پایین‌تر است. 

آدرس: منطقهٔ 12، ضلع جنوبی خیابان پانزده خرداد

 

برج آزادی، مشهورترین نمای تهران 

از سمت غرب که وارد تهران می‌شوید، نمای برج آزادی خودنمایی می‌کند. برج آزادی دارای دو طبقه است که در قسمت زیرین آن سالن نمایش، کتابخانه و نگارخانه قرار گرفته است. با تماشای نمای داخلی برج آزادی، تلفیقی از معماری کهن ایرانی را با شیوه‌های معماری مدرن، درمیابید. اکثر گردشگران و مسافرانی که به تهران می‌آیند، دست کم برای یک‌بار هم که شده با این برج عکس یادگاری انداختند. شما می‌توانید در فضای سبزی که در اطراف برج طراحی شده است، نشسته و نفسی تازه کنید. البته از آن جایی که وسط بزرگترین میدان شهر نشستید، دور تا دورتان ماشین و اتوبوس در حال رفت و آمد است. 

 

پارک جمشیدیه، معجزه زیبای طبیعت در چهار فصل

فضای دلباز پارک جمشیدیه، یکی از بهترین و اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای یک روز پیک‌نیک با دوستان یا عزیزان‌تان سپری کنید. پیاده‌روی بر روی سنگفرش‌هایی که از دل طبیعت بیرون آمده و دور تا دورش با درختان و پوشش گیاهی مختلف محصور شده، می‌تواند حال‌تان را خوب کند. اگر اهل کوهنوردی باشید می‌توانید از طریق پارک جمشیدیه به قله کلکچال بروید. مسیر کلکچال برای کوهنوردان تازه کار نیز مسیر راحت‌تری است. 
در هر فصلی از سال که به پاک جمشیدیه بیایید، چشم‌تان با زیبایی‌های طبیعت نوازش می‌شود. کافیست روی نیمکت‌های این پارک بزرگ و بکر نشسته و یا گوشه‌ای دنجی برای خود پیدا کنید و لذت ببرید. 

آدرس: خیابان باهنر، انتهای خیابان امیدوار

 

پارک جمشیدیه

 

پارک ملت، محبوب‌ترین پارک ولیعصر

در خیابان ولیعصر، چشم‌تان به ورودی بزرگ پارک ملت می‌خورد که در کنار جذابیت خود پارک، امکانات زیادی در اطرافش وجود دارد. سینما گالری، پاساژ صفویان، باشگاه ورزشی انقلاب و … همگی در حوالی این پارک قرار گرفته است.  داخل پارک که بروید می‌توانید گروه‌های مختلفی از مردم را ببینید که عده‌ای برای ورزش و عده‌ای برای پیاده‌روی و عده‌ای دیگر برای پیک‌نیک و خوشگذرانی به پارک آمدند. با مشاهده فضای دلچسب پارک ملت، احتمالاً چند ساعتی را مشغول گشت‌وگذار در پارک باشید. بعد از آن هم می‌توانید سری به سینما بزنید و فیلمی هیجان‌انگیز ببینید. در صورتی که در غروب به پارک بیایید، نورپردازی‌های رنگارنگ پارک توجه‌تان را جلب خواهد کرد. 

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش

 

پارک ملت

 

دربند، قدیمی‌ترین روستای شمیرانات تهران

اگر به کوهنوردی علاقه دارید، دربند یکی از مقصدهای اولیه شما خواهد بود. حتی اگر هوس ارتفاع یا پناه بردن در دل کوه را داشته باشید، با رفتن به دربند و نشستن روی تخت‌هایی که بر فراز رودخانه و در دامنه کوه‌ها بنا شدند، می‌توانید برای چند ساعتی فارغ از روزمره، خوش بگذرانید و صفایی بکنید. البته این تفریح چندان برایتان رایگان درنمی‌آید اما با این وجود، با کمترین هزینه می‌توانید از رفتن به دربند، خاطره به یادماندنی داشته باشید. چرا که حتی ترشی و لواشک‌های دربند هم مزه دیگری دارد که هر جای دیگری گیرتان نمی‌آید. در غیر این صورت می‌توانید خودتان خوراکی و تنقلات همراه داشته باشید و برای پیاده‌روی روانه کوه‌های دربند شوید. 

آدرس: میدان تجریش، خیابان فناخسرو، انتهای خیابان دربند

 

دربند

 

بازدید از باغ ایرانی در ده‌ونک تهران

اگر خودتان را به منطقه ده ونک تهران برسانید، می‌توانید از یکی از زیباترین و باصفاترین باغ‌های ایرانی بازدید کنید. باغ‌هایی با گل‌های متنوع و ساختمانی قدیمی با شیشه‌های رنگی که یک قاب زیبا برای عکاسی‌تان به وجود می‌آورد. یکی از پرطرفدارترین باغ‌های ایرانی که بازدید از آن هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت و در عوض می‌توانید کلی عکس با لوکیشن‌های زیبا بیندازید. لاله‌های رنگارنگ باغ اولین چیزی است که بعد از ورودتان به باغ توجه‌تان را جلب می‌کند. پس حتماً در بهار از این باغ بازدید کنید.

آدرس: محله ده ونک، کوچه صابری

 

باغ ایرانی

 

درکه، جوش و خروشی به صلابت کوه

اگر به منطقه کوهستانی و بکر علاقه دارید و اهل کوهنوردی هم هستید، می‌توانید به درکه بروید. هر سال تعداد زیادی از کوهنوردان از مسیر کوهنوردی با تجهیزات کامل برای فتح قله توچال به درکه می‌روند. اگر شما هم عزم‌تان را جزم کرده و می‌خواهید یک کوهنوردی حسابی داشته باشید می‌توانید از مسیر درکه آغاز کنید. البته در طول مسیر هرجا که خسته شدید می‌توانید از ایستگاه‌ها و کافه و رستوران‌های درکه لذت‌تان را تکمیل کنید. به‌ خصوص که در کنار رودخانه پر جوش و خروش مشغول خوردن چای تازه و خوش‌عطر باشید. 

آدرس: اوین، میدان دانشگاه، انتهای خیابان درکه

 

پیاده‌روی در خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر به‌عنوان یکی از زیباترین و طولانی‌ترین خیابان‌های خاورمیانه میزبان پیاده‌روی‌های خستگی‌ناپذیر شما خواهد بود. این خیابان با درختان درهم‌تنیده و بناهای دیدنی همچون پارک ملت، پارک ساعی، باغ فردوس، تئاتر شهر و … که دارد، می‌تواند لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار عزیزان‌تان برایتان رقم بزند. به ‌خصوص اگر این پیاده‌روی همراه با کسی باشد که گذر زمان را در کنارش احساس نمی‌کنید. پیاده‌روهای پهن و دیدنی و گاهی با نقش و نگارهای رنگی، این خیابان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار تبدیل کرده است. هرجا هم که خسته شدید می‌توانید در رستوران و کافه‌های موجود در خیابان، نفسی تازه کنید. دوربین عکاسی‌تان را در این قسمت فراموش نکنید!

تا اسم تفریح و آن هم در شهری مثل تهران می‌آید، قاعدتاً به سراغ جیب‌مان رفته و با دودو تا چهارتایی که در ذهن‌مان انجام می‌دهیم، می‌خواهیم ببینیم در کدام موزه یا سینما، یا کنار کدام کاخ و باغ سلطنتی، یا حتی در کدام مجتمع تجاری لاکچری می‌توانیم قدم بگذاریم و لذت ببریم. اما فارغ از آن که چه میزان پول در جیب دارید، در تهران تفریحاتی وجود دارد که می‌توانید به ‌صورت رایگان تجربه کنید.

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به تهران سفر کنید و از بین هتل های تهران یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره تهران و هتل های پنج ستاره تهران را مانند هتل پارسیان آزادی تهران، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل پارسیان استقلال را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های تهران را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نسترن ۱۴۰۲/۸/۲۴

تفریحات رایگان تهران که بسیار زیاد است و فرصت برای استفاده از آن بسیار کم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

نسترن عزیز بهتر است اولویت بندی کرده و با انتخاب مناسب در زمان بندی مشخص از تفریحات استفاده نمایید

سینا ۱۴۰۲/۵/۱۲

باغ ملی با سردر تاریخی اش و معماری شگفت انگیز همیشه فکر میکنم چرا یک فیلم ساخته نمیشه اینجا با این همه زیبایی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۵

سینای عزیز ایده خوبی است حتما که هنرمندان و کارگردانان ارزشمندی در ایران هستند که در صورت لزوم استفاده کنند ولی به دلیل مکان های تاریخی زیادی که در ایران وجود دارد هنوز فرصتی برای استفاده ان پیدا نشده است

منصوره ۱۴۰۲/۲/۳۰

تفریحات رایگان تهران مثل پل طبیعت که هم در روز و هم در شب جذابیت و زیبایی های خودش رو داره و واقعا که این شهر تهران بسیار زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۳۰

همره عزیز رهی نو به درستی اشاره نمودید که در شب و روز جذابیتهای متفاوت دارند که تجربه هر کدام به طور جداگانه میتواند خوشایند باشد سپاس از شما و ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...