رَهی نو

موزه زمان تهران

تعداد بازدید: ۲۷۶۷ ۷ دی ۱۴۰۰

شاید همین روزها نیز بسیاری از افراد، تهران را شهری پر از دود و آلودگی و ترافیک شهری بدانند که ساکنان آن همواره در تکاپو بوده و از متروی شلوغ به سمت خیابان‌ها سرازیر می‌شوند. اما بهتر است بدانید که زیباترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تهران قرار دارند. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای یک مسافرت تفریحی، سری به تهران بزرگ بزنید تا این شهر پر از جاذبه را بهتر بشناسید.

برای شروع، موزه زمان که یکی از موزه های تهران بهترین انتخاب است. این موزه علاوه بر این که زیباترین ساعت‌ها و تجهیزات مربوط به زمان را پیش چشمانتان مجسم می‌کند، خیره‌کننده‌ترین معماری را نیز به نمایش می‌گذارد. زیبایی و جذابیت ساختمان موزه زمان به قدری است که افراد بارها و بارها برای تماشای نقش و نگار سقف‌ها، دیوارها، حیاط، درها و پنجره‌های این بنا، به سمت خیابان زعفرانیه روانه می‌شوند. با ما همراه باشید تا پا به پای هم چرخی در این موزه بزنیم.

 

تاریخچه و مساحت باغ موزه زمان تهران

پیشینه باغ موزه زمان به دوران قاجار برمی‌گردد. این باغ در ابتدا متعلق به معیرالممالک، داماد ناصرالدین شاه بود و سپس طی دوران مختلف دست به دست شده و در اختیار افراد مختلفی قرار گرفت. صاحبان باغ هر یک به سلیقه خود تغییراتی مطلوب و گاه نامطلوب در آن ایجاد کردند. تا اینکه ساختمان باغ موزه زمان تهران، در سال 1346 به حسین خداداد رسید تا ما امروزه شاهد زیبایی وصف‌ناپذیر این ساختمان باشیم. حسین خداداد که شیفته هنر ایرانی بود تغییرات بسیار زیادی را در ساختمان ایجاد کرد و روح تازه‌ای در آن دمید. او به کمک بزرگترین و بهترین معماران و هنرمندان زمان خود، در ابتدا اسکلت ساختمان را از چوب به آهن تغییر داد و سپس یک ساختمان دو طبقه را بنا نهاد تا امروزه چشمان ما نظاره‌گر بخش زیبایی از تاریخ باشد.

مهندسان، معماران و هنرمندان که تعداد آن‌ها بالغ بر 40 نفر بود، کار خود را از حدود سال 1346 آغاز کرده و در سال 1356 به پایان رساندند. 10 سال تلاش هنرمندان آن دوران، حال موزه زمانی است که همگان از دیدن آن شگفت‌زده شده و متحیر می‌مانیم. ساختمان موزه زمان، در باغی با مساحت بالغ بر 5000 مترمربع 80 سال قدمت داشته و همه روزه پذیرای گردشگران و تاریخ دوستان است.

 

دیدنی‌ها و ساعت‌های موزه تماشاگه زمان کدامند؟

هنگامی که به موزه زمان می‌روید، دیدنی‌های این موزه تنها محدود به مدل‌های مختلف ساعت و ابزارهای مربوط به زمان نیستند. شما می‌توانید خودتان را برای تماشای محوطه، عمارت، موزه و کافه موزه زمان دعوت کنید. در هنگام ورود به موزه امکان ندارد بدون غرق شدن در زیبایی محوطه، بتوانید وارد عمارت شوید. محوطه زیبای آن شما را به سمت تاریخ کهن سوق می‌دهد. وجود ساعت‌های آبی، روغنی، آفتابی، طنابی، شمعی و شنی نیز فضای جالبی را رقم زده‌اند. همچنین زیبایی ساختمان که همچون زمردی در میان محوطه می‌درخشد در بدو ورود نظر همگان را به سمت خود معطوف می‌کند.

 

ساعت کاری موزه زمان

 

ساختمان موزه زمان تهران دو طبقه است که در طبقه اول آن می‌توانید ساعت‌هایی از انواع مختلف مچی، دیواری، طاقچه‌ای، رومیزی، ایستاده و... را مشاهده کنید که هر یک کوله باری از تاریخ را با خود به همراه دارند. برخی از این ساعت‌ها از دوره‌ها و سرزمین‌های دور به این موزه رسیده‌اند و برخی هدایایی هستند که سیاستمداران آن‌ها را به این موزه هدیه کرده‌اند؛ بنابراین خودتان را آماده بازدید از زیباترین و منحصربه‌فردترین ساعت‌ها کنید. طبقه دوم موزه زمان شامل چند بخش است. در یکی از بخش‌های آن آثار استاد هوشنگ فروتن به نمایش گذاشته شده است. آثار ایشان شامل تابلوهایی هستند که از اجزای ساعت‌ها ساخته شده‌اند. در بخش دیگری از طبقه دوم نیز ابزارهای مربوط به تعمیرات ساعت به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

موزه زمان تهران

 

در میان تمام دیدنی‌هایی که در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، همواره چشمان بازدیدکنندگان گریزی به زیبایی عمارت می‌زنند و گاهی فرد را غرق در تماشای وصف‌ناپذیر معماری ساختمان می‌کنند. گوشه به گوشه عمارت موزه زمان تهران به قدری زیباست که علاقه‌مندان تاریخ همواره ساعت‌های زیادی را برای تماشای آن‌ها در این موزه می‌گذرانند. اگر شما نیز به موزه زمان رفتید، می‌توانید برای کامل کردن احساس خوبی که از بازدید این موزه به شما دست داده، حتماً به کافه موزه زمان بروید. خوردن یک چای داغ همراه با تکه‌ای از یک کیک شکلاتی، آن هم در جوار عمارتی با زیبایی فوق‌العاده خاطره‌ای فوق‌العاده برای شما رقم خواهد زد.

 

قیمت ورودی موزه زمان چقدر است؟

قیمت بلیط موزه زمان تهران برای بازدیدکنندگان ایرانی در سال ۱۴۰۰، 6000 تومان است و بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت این مبلغ از موزه دیدن کنند. البته توجه داشته باشید که برای بازدید از باغ موزه نیازی به پرداخت هزینه نیست. همچنین ساعت کاری موزه زمان، در سایت موزه زمان تهران از ساعت 9 صبح تا 16 عصر اعلام شده است؛ البته موزه زمان در روزهای شنبه تعطیل است.

 

در اطراف موزه زمان تهران چه جاذبه‌های دیگری وجود دارد؟

نزدیک‌ترین جاذبه‌هایی که در نزدیکی موزه وجود دارند و شما پس از بازدید از موزه زمان می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید، شامل: باغ فردوس، کاخ سعدآباد و بازار تجریش هستند. باغ فردوس را معمولاً به عنوان پاتوق هنردوستان می‌شناسند، چرا که باغ فردوس در حال حاضر به موزه سینما اختصاص داده شده است. اگر شما نیز به دنیای فیلم و سینما علاقه‌مندید حتماً سری به باغ فردوس بزنید و غرق در هنر شوید. همچنین حال که در نزدیکی کاخ سعدآباد هستید، نباید هیچ بهانه‌ای شما را از دیدن این کاخ مجلل و باشکوه بازدارد. قدم زدن در محوطه بسیار زیبای این کاخ و بازدید از فضای داخلی کاخ، شما را با زندگی پادشاهان دوره قاجار و پهلوی آشنا می‌کند. بازار تجریش نیز یکی از بازارهای بزرگ تهران است که تعداد بسیار زیادی مغازه و پاساژ را در دل خود جای داده است. شما می‌توانید با قدم زدن در بازار تجریش، بسیاری از خاطرات خود را تازه کنید، چرا که همه چیز در این بازار پایتخت یافت می‌شود.

 

باغ فردوس از جاذبه‌های اطراف موزه زمان تهران


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید.


مسیر دسترسی به موزه زمان تهران چگونه است؟

آدرس موزه زمان تهران: خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش، خیابان زعفرانیه نبش پرزین بغدادی است. باتوجه به آدرس، مسیر دسترسی موزه زمان بسیار سهل و آسان است. شما می‌توانید برای بازدید از موزه زمان از ماشین شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید.

  • مترو: اگر قصد دارید تا با مترو سفر کنید، بایستی در ایستگاه تجریش پیاده شده و سپس با استفاده از تاکسی به سر خیابان زعفرانیه بروید. پس از آن کافیست چند دقیقه‌ای را پیاده‌روی کنید تا به موزه برسید. 

    برای مشاهده نقشه مترو تهران کلیک کنید

  • اتوبوس: برای اینکه با اتوبوس به موزه زمان بروید، بایستی سوار اتوبوس تجریش- راه آهن شده و در ایستگاه باغ فردوس پیاده شوید. پس از آن با یک پیاده‌روی چند دقیقه‌ای به موزه زمان خواهید رسید.
  • تاکسی: اگر قصد دارید تا با تاکسی به موزه زمان بروید تنها کافیست سوار تاکسی‌های تجریش شده و در مقابل موزه پیاده شوید.

بنابراین شما می‌توانید به راحتی به موزه زمان تهران بروید.

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نازنین ۱۴۰۲/۸/۱۷

من عاشق ساعتهای قدمییم و یکبار این موزه رو رفتم خیلی هم برای جذاب بود شاید دوباره برم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۸

نازنین عزیز عالی است از اینکه علاقه تون رو ابراز نمودید خوشحالیم ممنون از شما

متین ۱۴۰۲/۴/۳۱

ایا میدونید زمان فقط در زمین وجود داره و خارج از زمین زمان و مکانی وجود نداره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱

متین عزیز از ثبت نظرتون سپاسگزاریم قطعا زمان نسبی هست بسته به فضا و مکان متفاوت هست

مرادی ۱۴۰۲/۲/۲۷

وای ساعت مچی هاش خیلی بامزه ست واقعا هر جایی رو باید یک بار رفت و دید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۷

همره عزیز رهی نو کاملا درست میگید در زندگی هیچ فرصتی رو نباید از دست داد و تلاش ما در جهت راحت تر نمودن کسب این تجربه ها برای دوستداران هست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...