رَهی نو

فاصله تهران تا پیرانشهر

تعداد بازدید: ۷۶۴۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۱

پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، در 134 کیلومتری جنوب ارومیه واقع شده است. این شهر که قدمتی طولانی دارد 113 تپه تاریخی را در دل خود جای داده است و اینطور که گفته شده تمامی 113 تپه توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. خوب است بدانید این شهر پس از لرستان به عنوان دومین منطقه دارای معادن سنگ گرانیت در کل کشور است و دارای ذخایری معادل 4 میلیون تن سنگ گرانیت در رنگ‌های مختلف است، به همین منظور است که این شهر شهرت جهانی دارد.

 

اگر به این شهر سفر کردید علاوه بر بازدید از این تپه‌های تاریخی به دیدن آبشار خرپاپ بروید که از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه است. مردم محلی این منطقه را به نام زه ویان می‌شناسند که جای بسیار قشنگ و پر آبی است. وجود سنگ‌های افسانه‌ای روستای خورنج، در مسیر پیرانشهر به مهاباد دیگر جاذبه گردشگری و دیدنی منطقه است که دیدن آن‌ها از نزدیک خالی از لطف نیست و بسیار جالب و تماشایی است.
اگر بخواهید از تهران به پیرانشهر سفر کنید بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی درباره مسافت و روش‌های رسیدن به این شهر بیشتر بدانید. به همین منظور با رهی نو در ادامه همراه باشید.

 

فاصله تهران تا پیرانشهر از نظر مسافت و زمان

برای سفر به سمت پیرانشهر از تهران سه مسیر پیش روی شما است که از نظر مسافت و زمان با همدیگر متفاوت هستند. این سه مسیر به شرح زیر دسته بندی می‌شوند:

در مسیر اول به طول 894 کیلومتر، 10 ساعت و 8 دقیقه زمان لازم است تا به پیرانشهر برسید. در این مسیر از تهران سفر را خود را آغاز کرده به سمت قزوین برانید سپس به سمت زنجان بروید و پس از گذشتن از تبریز و در نهایت ارومیه، به سمت جنوب ارومیه حرکت کرده و خود را به پیرانشهر برسانید.

 

فاصله تهران تا پیرانشهر

 

در مسیر دوم به طول 770 کیلومتر، 10 ساعت و 4 دقیقه زمان لازم دارید تا به پیرانشهر برسید. در این مسیر به سمت قزوین نخواهید رفت در عوض، از جاده بوئین زهرا به سمت تاکستان برانید. پس از گذشتن از زنجان به سمت تبریز نمی‌روید و پیش از رسیدن به تبریز از جاده فرعی به سمت پیرانشهر برانید. همین امر سبب می‌شود زودتر به مقصد برسید.

 

مسیر سوم به طول 770 کیلومتر، 9 ساعت و 28 دقیقه زمان در انتظار شماست تا خود را به پیرانشهر برسانید. در این مسیر که پیشنهاد ما نیز هست از تهران به سمت بوئین زهرا نخواهید رفت. از جاده کرج به سمت قزوین برانید، سپس تا تاکستان رفته و از جاده قزوین به سمت پیرانشهر برانید.

 

فاصله تهران تا پیرانشهر چند کیلومتر است؟

همانطور که گفته شد فاصله تهران تا پیرانشهر بین 770 تا 894 کیلومتر است که به مسیری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

 

برای فاصله تهران تا پیرانشهر 3 مسیر متفاوت پیشنهاد شده که هر سه مسیر از تاکستان به سمت پیرانشهر یک مسیر را دنبال می‌کنند. تفاوت سه مسیر، تهران تا تاکستان است. باقی مسیر تا زنجان مجدد یک مسیر است تا پیش از رسیدن به تبریز جاده دو راهی می‌شود و همانطور که گفتیم دو مسیر متفاوت پیش روی شماست.

 

روش‌های سفر از تهران تا پیرانشهر

از آنجایی که پیرانشهر مرکزیت استان ندارد و یکی از شهرستان‌های ارومیه است انتظار داشتن فرودگاه کمی دور از انتظار است. اما شما می‌توانید با اتوبوس یا خودروی شخصی خود را به این شهر برسانید. در صورتی که بخواهید با قطار سفر کنید باید ابتدا از تهران خود را به ارومیه برسانید و سپس ادامه مسیر را از ارومیه به سمت پیرانشهر با اتوبوس یا خودرو شخصی برانید.

 

مسافت تهران تا پیرانشهر با اتوبوس

از آنجایی که مسافرت با اتوبوس می‌تواند کمی خسته کننده باشد و از طرفی مسافت تهران تا پیرانشهر نیز، مسافت کمی نیست و در حدود 10 ساعت زمان لازم است تا به مقصد برسید پیشنهاد می‌کنیم از خدماتی استفاده کنید که اتوبوس‌های تمیز و جدید را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

 

مسافت تهران تا پیرانشهر با خودروی شخصی

در صورتی که با سرعت مطمئنه برانید به لحاظ مدت زمان، فرق چندانی با اتوبوس ندارد. تنها تفاوت ممکن مسیری است که انتخاب کنید که پیشتر به طور کلی توضیح دادیم. همچنین می‌توانید در طول مسیر هر جا که نیاز داشتید توقف کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

 

مسافت تهران تا پیرانشهر با هواپیما

خوب است بدانید پیرانشهر، فرودگاه ندارد و به صورت مستقیم نمی‌توانید با هواپیما خود را به این شهر برسانید. تنها راه سفر هوایی، تهران به سمت ارومیه است و در نهایت از ارومیه تا پیرانشهر را با خودروی شخصی یا با اتوبوس بروید. از تهران تا ارومیه با هواپیما یک ساعته است و ارومیه تا پیرانشهر با اتوبوس در حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است. به عبارت دیگر شما می‌توانید مسیر 10 ساعته با اتوبوس را به دو ساعت و نیم کاهش دهید.

 

مسافت تهران تا پیرانشهر با قطار

از آنجایی که در مسیر تهران به سمت ارومیه ایستگاه قطار برای پیرانشهر وجود ندارد و از طرف دیگر قطار مستقیم از تهران به سمت پیرانشهر نیز نداریم، برای سفر تهران به پیرانشهر با قطار، باید ابتدا از تهران با قطار به ارومیه بروید و سپس از آنجا با اتوبوس یا خودرو شخصی خود را به پیرانشهر برسانید. مزیت سفر با قطار به نسبت اتوبوس بسیار زیاد است. شما می‌توانید در صورت خسته شدن در راهروی قطار کمی قدم بزنید. مزیت دیگر سفر با قطار به نسبت اتوبوس، به خصوص برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند یا سالمند همراهشان است، دسترسی به سرویس بهداشتی است.

 

جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران پیرانشهر

اگر در مسیر تهران به پیرانشهر از جاده قزوین برانید، یکی از جاذبه‌های دیدنی این مسیر شهر قزوین است که دارای طبیعتی بی‌نظیر و چشم‌نواز است که می‌توانید ساعاتی در این شهر زیبا بمانید. در اطراف قزوین نیز می‌توانید روستاهای بسیار زیبایی را ببینید که طبیعتی بکر را در دل خود جای داده‌اند. این روستاها در کنار باغ‌ها و مساجد بزرگ و قدیمی که دارند مجموعه‌ای از زیبایی‌های مسیر را شکل داده‌اند. البته به شرط آنکه با خودروی شخصی به سفر روید، چرا که اتوبوس‌های این مسیر نمی‌توانند در میان راه زمان زیادی را بمانند و باید طبق ساعت اعلام شده خود را به مقصد برسانند.

 

مسافت تهران تا پیرانشهر

 

شما کدام یک از مسیرهای گفته شده را برای مسافرت ترجیح می‌دهید و دیدن کدام جاذبه‌ها را پیشنهاد می‌کنید؟ جهت برنامه‌ریزی برای اقامتتان هم می‌توانید از سامانه رهی نو استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
اردلان ۱۴۰۲/۷/۲۹

آبشار خرپاپ فوق العاده ست توی مسیر و سفر به پیرانشهر حتما توقف داشته باشید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

اردلان عزیز بسیار عالی ممنون از نظرتون و امیدواریم همه هموطنان عزیز فرصت دیدن این آبشار زیبا را داشته باشند

سلطانی ۱۴۰۲/۲/۲۱

گردشگران عزیز که به کردستان میرن حتما به این منطقه هم سربزن بخصوص آبشار خرپاپ رو ازدست ندید اگرچه همه جای کردستان بسیار زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۱

همره عزیز رهی نو از همراهیتون بسیار خوشحالیم و امیدواریم همه گردشگران عزیز نیز به آنجا سفری داشته باشند

مهران ۱۴۰۲/۲/۱۹

پیرانشهر بسیار زیبا و طبیعت دلنوازی داره ولی خب متاسفانه از تهران مسیر طولانی هست و بهتر است با همان هواپیما سفر کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۹

مهران عزیز همانطور که اشاره کردی اگر مدت زمان سفر کوتاه باشد بهتر است با هواپیما سفرکرد تا خستگی بیش از حد باعث نشود از طبیعت آنجا لذت و بهره کافی نبریم. سپاس از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...