رَهی نو

پارک هنرمندان

تعداد بازدید: ۸۵۷۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

یکی از دیدنی‌ترین پارک‌ های تهران که رنگ و بوی متفاوتی نسبت به بقیه پارک‌های شهر دارد، پارک هنرمندان است. در این مطلب با رهی نو همراه باشید تا با هم سری به گوشه‌های این پارک بزنیم و تفاوتش را لمس کنیم.

حوالی خیابان ایرانشهر، عمارتی با طراحی خاص به چشم می‌خورد که در مقابل آن یک حوض آبی رنگ قرار گرفته است. وارد پارک که می‌شوید، گروه‌های هنری و جمعی از جوانان اهل دل را می‌بینید که دسته‌دسته جمع شدند و به کاری مشغولند. در این میان، ممکن است چشمتان به هنرمندی بیفتد که صنایع دستی‌اش را مانند دستبند یا وسایل مینیمال‌های دیگر برای فروش گذاشته است. رنگ و بویی که در این پارک احساس می‌کنید، با پارک‌های دیگر متفاوت است. به خصوص در زمان برگزاری جشنواره‌های تئاتری که روی صحنه می‌رود؛ رفت و آمد هنرمندان و بازیگران تئاتر در این پارک، شور و حال دیگری به آن می‌دهد. نه شلوغی‌اش از جنس پارک‌های پرجمعیت پایتخت است و نه زمان خلوت بودنش، سوت و کوری پارک‌های دیگر را دارد. همه این موارد، پارکی را در نظرتان خواهد آورد که به پارک هنرمندان معروف است. اگر اهل هنر هستید، با تئاتر زندگی می‌کنید و با ادبیات روحتان تازه می‌شود، در صورتی که پاتوقتان جمع‌ فرهیخته هنری است، و حتی اگر تنها یک هنر دوست هستید، پارک هنرمندان تهران برای شماست.

پارک هنرمندان

معرفی پارک هنرمندان تهران

بوستان هنرمندان که آن‌‌ را به نام پارک ایرانشهر می‌شناسیم، در خیابان ایرانشهر و در کنار چندین سالن نمایش و نگارخانه ساخته شده است. امروزه به علت قرار گرفتن خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در آن، این پارک را به‌عنوان بوستان ایرانشهر می‌شناسیم. تا قبل از دوران کرونا تماشاخانه ایرانشهر برای خود بروبیایی داشت. هر روز برنامه‌های فرهنگی و تئاترهای مختلف روی صحنه این تماشاخانه اجرا می‌شد و به همین دلیل، اینجا پاتوق هنرمندان است. علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، زمین‌های بازی و ورزشی، چمن‌های مصنوعی، کافه‌ها نیز باچشم‌اندازهای فوق العاده جذابیت‌ بیشتری نسبت به دیگر پارک‌ها ایجاد کرده است.

تاریخچه پارک هنرمندان

این پارک در گذشته باغی قجری بوده که متعلق به یکی از شاهزادگان قجر بوده است. باغ فیشر نام قبلی آن بود. نام آن از معمار آلمانی‌اش گرفته شده که فیشر نام داشت. با شروع جنگ جهانی، متفقین از آن به عنوان انبار مهمات و اسلحه استفاده کردند. بعد از خروج متفقین، این زمین به دست نیروی نظامی ایران افتاد و شهرداری تهران در سال 1375، آن را تبدیل به شکل کنونی خود کرد.

پارک هنرمندان تهران

آدرس پارک هنرمندان (پارک ایرانشهر)

همانطور که از اسم پارک مشخص است، این پارک در خیابان ایرانشهر و در نزدیکی میدان هفت تیر و خیابان طالقانی قرار گرفته است. مسیر دسترسی به پارک هنرمندان سر راست است.

دسترسی به پارک هنرمندان

حالا که هوس گشت‌وگذار در پارک هنرمندان کردید، برای رسیدن به پارک هنرمندان می‌توانید به راحتی سوار مترو شده و در ایستگاه طالقانی پیاده شوید. از ایستگاه طالقانی با چند دقیقه پیاده‌روی به سمت غرب، به خیابان فرصت شمالی می‌رسید. این خیابان را به سمت بالا که طی کنید، پارک هنرمندان را می‌بینید. اگر از سمت هفت تیر به این پارک می‌آیید، به سمت جنوب حرکت کرده، کمی بعد در  سمت راستتان تابلوی پارک هنرمندان به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی پارک هنرمندان 

پارک ایرانشهر تهران، خود جاذبه‌ای دیدنی است که می‌توانید دقایقی با دوستانتان در آن قدم بزنید، خلوت کنید، در کافه‌اش خاطره‌سازی کنید و روحتان را تازه کنید. بخش‌های مختلفی در این پارک وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. از ساختمان تماشاخانه ایرانشهر گرفته تا خانه هنرمندان دیدنی است؛ در داخل خانه هنرمندان، انواع نگارخانه، مجسمه‌های دیدنی، فروشگاه صنایع هنری و دستی، و رستورانی زیبا وجود دارد که مسیر آن از ضلع پشتی خانه هنرمندان است. وارد این رستوران زیبا که می‌شوید، می‌توانید روف گاردن را برای نشستن انتخاب کرده و خودتان را به یک عصرانه خوشمزه دعوت کنید. در بازه‌های زمانی مختلف، در خانه هنرمندان، انواع رویدادهایی همچون کنسرت موسیقی، نمایشگاه آثارهنری، تئاتر و پخش فیلم برگزار می‌شود.

بوستان هنرمندان


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید. 


سمت دیگر پارک نیز تماشاخانه قدیمی ایرانشهر قرار گرفته است که با قدمتی که دارد، همچنان محل برگزاری تئاترهای روی صحنه است. هر از چند گاهی در پارک، نمایشگاه و غرفه‌های دیدنی برگزار می‌شود که لذت گشت‌وگذار در پارک هنرمندان را برایتان چندین برابر می‌کند. به خصوص اگر این غرفه‌ها با اجراهای خیابانی هنرمندان تئاتری ترکیب شود. ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

برای ورزشکاران و ورزش دوستان نیز سمت شرقی پارک، زمین بازی و زمین ورزشی طراحی شده است که می‌توانید به انواع ورزش‌های فوتبال، فوتبال دستی، والیبال، بسکتبال و ... بپردازید. علاوه بر همه این امکانات، مجسمه‌های دیدنی، آثار هنری و زیبایی‌های دیگری در پارک قرار دارد که توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک هنرمندان

با هر سلیقه و مزاج غذایی که هستید، می‌توانید در رستوران پارک هنرمندان یک میان وعده یا وعده غذایی بسیار خوشمزه میل کنید که لذت گشتن در پارک را برایتان دوچندان کند. انواع غذا مخصوص گیاهخواران و غذاهای دیگر، این رستوران را تبدیل به یکی از رستوران‌های پرطرفدار گردشگران کرده است. اگر قصد پیاده‌روی یا تجدید دیدارهای عاشقانه و دوستانه را دارید، طبیعت پارک هنرمندان، در کنار آثار هنری زیبای این پارک، لحظاتتان را خاطره انگیز می‌کند. ضمن اینکه در بازه جشنواره فیلم و تئاتر می‌توانید از تماشای آثار هنرمندان بهره ببرید. علاوه بر این در دور و اطراف همین پارک، کلی کافه و رستوران وجود دارد که احتمالا برای کافه دوستان جذاب است.

پارک ایرانشهر

اگر ساکن تهران نیستید و قصد دارید برای چند روزی تجربه یک اقامت خوب را داشته باشید، اطراف پارک هنرمندان، موقعیت مناسبی برای اقامت است. چرا که در مرکز شهر قرار دارید و دسترسی‌تان به دیگر نقاط تهران راحت است. از جمله هتل‌های نزدیک پارک هنرمندان تهران می‌توان به هتل‌ پارسیان آزادی، هتل اسپیناس پالاس، هتل استقلال تهران، هتل ویستریا تهران، هتل هما تهران و ... اشاره کرد.

تلفن پارک هنرمندان

برای اطلاع از برنامه‌های هنری فرهنگی این پارک می‌توانید قبل از بازدید از آن با تلفن 88826525 تماس بگیرید.

با هم سری به پارک ایرانشهر و خانه هنرمندان زدیم. تماشاخانه ایرانشهر را دیدیم و از مجسمه‌های سنگی و جاذبه‌های دیدنی پارک مشعوف شدیم. لذتمان را با خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده‌ای خوشمزه در رستوران و کافه ایرانشهر تکمیل کردیم. تجربه شما از این پارک چگونه است؟ آیا تا به حال از آن بازدید کرده‌اید؟

سخن آخر

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران باشند. به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از سایت رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۹/۴

چه خاطرات تلخ و شیرینی رو این پارک هنرمندان شاهد بوده میشه ازش رمان نوشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

سیمای عزیز ممنون که نظرتون رو در سایت رهی نو ثبت نمودید. همینطوره شما خودتون میتونید شروع کننده این رمان باشید

احسان ۱۴۰۲/۴/۲۷

فضای خوبی برای قرارهای دوستانه ست با همکلاسی های مدرسه قرار گذاشته بودیم و خاطره ای دلچسب ساخته شد برخورد کارکنان هم خیلی خوب است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

احسان عزیز چه عالی خوشحالیم از اینکه خاطره ای خوش داشتید و از ثبت نظرتون در رهی نو بسیار سپاسگزاریم روزهای خوش بیشتری رو براتون آرزومندیم

نیما ۱۴۰۲/۲/۳۰

کافه پارک هنرمندان و هر وقت میرفتم یک از هنرمندان رو هم زیارت میکردم البته بیشتر اقایون میامدن اونجا نه خانمها یک گپی میزدیم ولی خب ظاهر هنرمندان با اون چیزی که در فیلم مشاهده میکنیم گاهی اونقدر متفاوت میشه که نمیشناسی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۳۰

نیماجان از ثبت خاطرتون در رهی نو بسیار خوشحال شدیم و شماباید از آدم های خوش شانس باشید که با هنرمندان دیدار نزدیک داشتید آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای تمامی هنرمندان نوع دوست این سرزمین و دوستدارانشون هستیم شاد باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...