رَهی نو

پارک ژوراسیک تهران | تصاویر و آدرس 

تعداد بازدید: ۱۶۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲

اگر اهل تهران هستید و یا از دیگر شهرهای ایران برای دیدن مکان‌های تفریحی به این شهر می‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک ژوراسیک تهران بزنید. ژوراسیک پارکی است که در آن دایناسورها و دیگر گونه‌های جانوری که در حال انقراض هستند را معرفی می‌کند. با حضور در این پارک، گویی در زمان سفر کرده و به میلیون‌ها سال قبل برمی‌گردید. با ادامه این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این پارک بدست بیاورید.

معرفی پارک ژوراسیک تهران

معرفی پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسورها یکی از پارک‌های مفهومی تهران است که در اسفند ماه سال 1392 احداث شد. در این پارک، مجسمه‌های انواع مختلف دایناسورها برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. این مجسمه‌ها بقدری واقعی ساخته شده‌اند که می‌توانید حرکت دست‌ها و پلک‌های آنها را ببینید و حتی صدایشان را بشنوید. برای واقعی جلوه دادن این پارک در کنار دایناسورها تخم‌های بزرگی قرار دارد که می‌توانید چگونگی متولد شدن دایناسورها را مشاهده کنید.
پارک ژوراسیک به یکی از مکان‌های گردشگری خانواده‌ها و بخصوص کودکان تبدیل شده است. این پارک دارای دو بعد آموزشی و تفریحی است، یعنی در کنار تفریحات جذابی که برای کودکان درنظر گرفته شده، می‌توانند با نوع زندگی آنها آشنا شوند. 

پارک ژوراسیک کجاست؟

پارک ژوراسیک یا همان پارک دایناسورها، در قسمت شمالی پارک پرواز در سعادت‌آباد قرار دارد. در این پارک که اولین پارک موضوعی در تهران است، حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها و همینطور حیوانات در معرض انقراض قرار دارند. برای رفتن به این پارک باید به سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود بروید که بعد از گذشتن از بلوار شقایق و پارک پرواز می‌توانید وارد پارک ژوراسیک شوید.

مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک

همانطور که گفتیم این پارک در شمال پارک پرواز سعادت‌آباد قرار دارد. چنانچه قصد رفتن به این پارک را دارید، از مسیرهای مختلفی می‌توانید به این پارک بروید. برای رفتن به پارک ژوراسیک با اتومبیل شخصی، می‌توانید خودروی خود را داخل پارکینگ پارک ببرید.  درصورت استفاده از مترو باید در ایستگاه متروی علم و صنعت که نزدیک پارک ژوراسیک است، پیاده شده و برای رفتن به میدان بهرود، از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. استفاده از تاکسی هم یک روش دیگر برای رفتن به پارک ژوراسیک تهران است. این تاکسی‌ها عموماً در مناطق شلوغ مانند میدان آزادی، میدان ونک و میدان آرژانتین قرار دارند.

بخش های مختلف پارک ژوراسیک تهران

در این پارک فقط مجسمه‌های دایناسورها را نمی‌بینید. مجسمه‌های دیگری از جمله فیل، تمساح و خرس قطبی هم وجود دارند که درمورد زندگی آنها می‌توانید اطلاعات منحصربفردی بدست بیاورید. در این پارک بخش‌های مختلف و متنوعی برای گردشگران درنظر گرفته شده که شامل موارد زیر هستند:

اسپایدر پارک

اسپایدرپارک

بعد از ساخت پارک ژوراسیک تهران، پروژه افتتاح اسپایدر پارک کلید خورد. اسپایدر پارک در کنار پارک ژوراسیک قرار گرفته که در آن مجسمه‌های حشرات و خزندگان وجود دارند که شامل مورچه، زنبور و عنکبوت هستند. البته در کنار این حشرات مجسمه‌های حیوانات دیگری مانند ایگوانا، لاک پشت و تمساح هم وجود دارد.

باگزلند ؛ دنیای حشرات

باگزلند.

باگزلند پارک ژوارسیک تجربه‌ای منحصربفرد را به گردشگران می‌دهد. در این بخش علاوه‌بر وجود کافه، غرفه‌هایی به نام VR وجود دارند که می‌توانید از آنها برای مشاهده جهان از زاویه دید حشرات استفاده کنید. باگزلند یکی از قسمت‌های بسیار مهیج پارک ژوراسیک است می‌تواند برای کودکان جالب و دیدنی باشد.

جانگل لند پارک ژوراسیک

جانگل لند

جانگل لند پارک ژوراسیک تهران به‌گونه‌ای طراحی شده که گردشگران می‌توانند با قدم زدن در میان جنگل‌ها، حیوانات را از نزدیک لمس کنند. در این جنگل حیوانات مختلفی مانند جوجه تیغی، خرگوش، لاک پشت، خرچنگ و ... وجود دارد که کودکان می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

استودیو ژوراسیک

گشت‌وگذار در میان دنیای دایناسورها بسیار مهیج و دیدنی است. بازدیدکنندگان علاقه زیادی به داشتن عکس از خود در میان مجسمه‌های پارک ژوراسیک دارند. به همین دلیل استودیو ژوراسیک در این پارک برای گردشگران فراهم آمده تا بتوانید این لحظات خاص را ثبت کنید و با خود به خانه ببرید.

مجسمه های دایناسورها

در پارک ژوراسیک تهران مجسمه‌های غول‌پیکری مثل دایناسورهای گوشت‌خوار و گیاه‌خوار مانند تاروگوسورس، استگوسوروس، یوروپاسورس، تیرکس را می‌بینید. همینطور مجسمه‌های حیوانات دیگری مانند اسب آبی، فیل، ماموت، گوریل، خرس و ... هم در این پارک وجود دارند.

سینما 8 بعدی

در سینما 8 بعدی پارک ژوراسیک تهران می‌توانید به صورت مجازی وارد دنیای دایناسورها شده و تجربه زندگی در کنار آنها را بدست بیاورید.

کارگاه سفال گری

تفریحات پارک ژوراسیک فقط به دیدن مجسمه‌های دایناسورها محدود نیست؛ بلکه کودکان می‌توانند در کارگاه‌های سفال‌گری مشغول بازی با خاک و گل شوند و با خلاقیت خود مجسمه‌های مختلفی را بسازند.

فروشگاه های اسباب بازی

در کنار گشت‌وگذار در پارک ژوراسیک تهران، فروشگاه‌های‌ متفاوت هدیه و اسباب‌بازی هم برای کودکان درنظر گرفته شده است. در این بخش‌ها کودکان می‌توانند با خرید بلیت و انجام بازی‌هایی مثل انداختن توپ به سمت دایناسورها جوایزی هدیه بگیرند.

امکانات و تفریحات پارک ژوراسیک تهران

در پارک ژوراسیک علاوه‌‌بر دیدن دایناسورها، تفریحات دیگری نیز برای گردشگران درنظر گرفته که از میان آنها می‌توان به آتلیه عکاسی، سینما چهاربعدی، کارگاه سفال و فروشگاه اسباب‌بازی اشاره کرد.  احتمالاً در میان این گشت‌وگذار نیاز به استراحت و یا نوشیدنی داشته باشید. در پارک ژوراسیک تهران بوفه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی وجود دارد که در آنجا می‌توانید خود را به انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد مهمان کنید. 
پارک ژوراسیک یکی از معدودترین پارک‌های مفهومی ایران است و افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران برای بازدید به این پارک می‌آیند. بنابراین برای اقامت خود نیاز به محل اسکان دارند. باتوجه به تنوع هتل‌ در تهران، افراد می‌توانند از طریق سایت رزرواسیون رهی نو یکی از هتل‌ها مانند هتل اسپیناس پالاس تهران   را برای اقامت خود رزرو کنند. همینطور امکان عکس گرفتن در میان دایناسورها برای گردشگران وجود دارد که به‌صورت فوری چاپ شده و به شما تحویل داده می‌شود.

زمان بازدید از پارک ژوراسیک تهران

برای بازدید از پارک ژوراسیک تهران می‌توانید از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب مراجعه کنید.

سخن پایانی

پارک‌های امروزی دیگر جذابیت گذشته را ندارند و شما به جز صندلی، آلاچیق و طبیعت آن چیز تازه‌ای نمی‌بینید. در این میان پارک‌های موضوعی در تهران احداث شده و توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند که یکی از اینها، پارک ژوراسیک تهران است. شما در این پارک اطلاعات کاملی درمورد نوع زندگی دایناسورها بدست می‌آورید و می‌توانید دید خود را نسبت به جهانی که در آن زندگی می‌‌کنید، بروز کنید.

سوالات متداول در مورد پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک در کجا قرار دارد؟

برای رفتن به این پارک باید به محله سعادت‌آباد بروید، سپس وارد بلوار شقایق شده که بعد از گذشتن از پارک پرواز به پارک ژوراسیک برسید.

ساعات بازدید از پارک ژوراسیک چه زمانی است؟

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب، روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات از ساعت 10 صبح الی 10 شب.

در پارک ژوراسیک چه جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد؟

اسپایدر پارک، استودیوی ژوراسیک، سینمای 8 بعدی، فروشگاه اسباب‌بازی و وسایل بازی مخصوص کودکان.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...