رَهی نو

معرفی جاهای دیدنی بکر و ناشناخته ایران

تعداد بازدید: ۳۵۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲

ایران جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبایی دارد که شاید هرکسی از آن باخبر نباشد. این مکان‌ها آنقدر بکر هستند که بیشتر مردم حتی اسم آنها را هم نشنیده‌اند. در هر نقطه از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب آن، مقاصدی برای سفر و گشت‌وگذار وجود دارد که در هربار رفتن به این مکان‌ها، با جاذبه‌های دیدنی بسیار شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید به مکان‌های جدید سفر کنید، پس بهتر است تا انتهای این مقاله با همراه باشید؛ چون قصد داریم مکان‌هایی را به شما معرفی ‌کنیم که با دیدن آنها قطعا هوش از سرتان خواهد پرید.

کوه های مریخی چابهار

اگر به چابهار رفتید و در نزدیکی روستای قدیمی تیس، کوه‌هایی عجیب به نام کوه‌های مریخی چابهار مشاهده کردید، تعجب نکنید. این کوه‌ها که جنسشان از نوع رسوبی است، بعد از سالیان طولانی که در زیر خاک قرار داشتند، با بارش‌های سمی و فرسایش خاک‌ها، سر بیرون آورده‌اند. اگر به این شهر سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هتل لیپار چابهار را برای محل اقامت خود انتخاب کنید.

قلعه کَرشاهی 

قلعه گرشاهی که به قلعه دزدها نیز معروف است، در شهر ابوزیدآباد و در استان اصفهان قرار دارد. این قلعه تا آخرین روزهای دوره قاجار، جزو آن دسته از مکان‌هایی بود که گروه‌های سارقان، در آنجا دیده می‌شدند.
این قلعه دارای پنج برج مراقبت است و در زیر آن مسیرهایی بود که از پشت آن به کوهستان راه داشت. در اطراف این قلعه درختان انار وجود دارد که مکان زیبایی برای کمپ زدن به‌شمار می‌رود. اگر قصد دارید که یکی از بکرترین وخاص‌ترین مکان‌های کمتر دیده شده را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این قلعه تاریخی دیدن کنید.

شیمبار ؛ بهشت گمشده 

شیمبار

اگر در نزدیکی مسجد سلیمان به دنبال مکانی بکر و دیدنی هستید، بهتر است که از شیمبار، بهشت گمشده که به آن شیرین بهار هم می‌گویند، دیدن کنید. این دشت در نزدیکی مرز دو استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. دشت شیمبار یکی از مقاصد بسیار مناسب برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی به‌شمار می‌آید که در آن پوشش گیاهی متنوع، کوهستان‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ دیده می‌شود. بوته‌های انگوری که در شیمبار، این بهشت گمشده دیده می‌شود، تصویری شگفت‌انگیز را ایجاد کرده‌اند. همینطور چشمه‌های آب معدنی، بوته‌های وحشی و آبشارهای فصلی از دیگر مواردی هستند که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است.

در دشت شیمبار آثار، بناها و کتیبه‌های تاریخی دیده می‌شود که نشانگر قدمت طولانی این منطقه است. کوه قلندران از دیگر جاذبه‌های طبیعی این دشت محسوب می‌شود. در این دشت می‌توانید مسیرهای شنی روستایی مختلفی را مشاهده کنید که برای رفتن به روستاها باید از این مسیرها بروید. آبشار پل نگین، تالاب گندیکال، و قلعه کله قندی از دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعت‌گردی دشت شیمبار محسوب می‌شود.

آبشار شیمبار یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این دشت است که ارتفاعی نزدیک به 50 متر دارد و در دسته بکرترین بخش‌های این دشت محسوب می‌شود. از آنجایی که این آبشار در منطقه کوهستانی پر پیچ‌وخمی قرار دارد، برای مشاهده آن باید از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشید. اگر قصد دارید که از این آبشار دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم زمان رفتن شما، فصل بهار باشد.

دره هفت غار 

دره هفت غار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شمال غربی نیشابور و دارای هفت دره است که با عبور از آنها یک چشمه طبیعی خواهید دید. آب‌وهوای این منطقه بسیار مطلوب است و با بارش باران‌های بهاری، مناظر سرسبزی را به چشمان شما هدیه می‌کند. احتمالا با شنیدن کلمه غار، تصور کنید که در این منطقه غارهای زیادی وجود دارد؛ اما در این مکان هیچ غاری دیده نمی‌شود و فقط دره‌هایی هستند که به این نام معروف شده‌اند. 

مازیچال 

مازیچال

در نزدیکی کلاردشت و در فاصله 50 کیلومتری عباس آباد، دهکده‌ای به نام مازیچال را خواهید دید. مازیچال با قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی چشم‌انداز بسیار وسیعی را به چشمان شما هدیه می‌کند که وسعت آن از رامسر تا به چالوس کشیده شده است. در زمان بارندگی کوه‌های این منطقه پوشیده از ابر می‌شود و تصویری شگفت‌انگیز و رویایی ایجاد می‌کند. هتل پارسیان خزر چالوس، مکان مناسبی اقامت شما در این شهر خواهد بود تا بتوانید خستگی راه و سفر را از خود دور کنید.

دهکده چوبی نیشابور 

اگر به نیشابور سفر می‌کنید، حتما از دهکده چوبی نیشابور دیدن کنید. در این دهکده، مسجدی چوبی ساخته شده که در زمان ورود به آن، بوی چوب در بینی شما می‌پیچد. در ساخت این بنا از معماری بی‌بدیلی الهام گرفته شده است. شاید با دیدن این دهکده‌های چوبی تصور کنید که زندگی در آن خانه‌ها امنیت لازم را ندارد. اما این خانه‌های چوبی مقاومتشان در برابر رخدادهای طبیعی مانند زلزله بسیار بالا است. 

آبشار شِوی 

آبشار شوی

شاید این تفکر را داشته باشید که شهرهای جنوبی اکثرا کویری بوده و جای خاصی برای دیدن ندارد. اما زمانی‌که به  این خطه سفر می‌کنید، جاذبه‌های دیدنی این شهرها، تصورات شما را بهم می‌ریزد. شهر دزفول یکی از شهرهای جنوبی ایران است که یکی از خاص‌ترین و بزرگترین آبشارها را دارد. از میان این آبشارها می‌توان به آبشار شوی اشاره کرد که برای رفتن به آن باید از جاده دزفول به منطقه شهیون بروید. اگر به کوهنوردی علاقمندید، این جاذبه‌گردشگری که در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، محل مناسبی برای شما خواهد بود.

ماخونیک

در شرق خراسان جنوبی و در شهرستان سربیشه، روستایی به نام ماخونیک قرار دارد. معروفیت این روستا به دلیل وجود خانه‌ها و درهای کوچکی است که به روستای لی لی پوتی ها شهرت دارد. موضوعی که موجب شده این روستا بسیار منحصربفرد باشد، سبک معماری خانه‌هایشان است.

خانه‌های این روستا از سنگ، خاک و شاخ و برگ درختان ساخته شده و فقط یک در ورودی به ارتفاع 30 سانتی‌متر دارد و هیچ منفذ دیگری در آن دیده نمی‌شود. کارشناسان معتقدند علت کوچک بودن درب‌ها، این است که از هدر رفتن حرارت جلوگیری کرده و امنیت آن نیز بیشتر باشد. روستای ماخونیک تا بیرجند که مرکز استان خراسان جنوبی است، 130 کیلومتر فاصله دارد. منطقه ماخونیک دارای 12 روستا است که خودش یکی از بزرگ‌ترین روستاها به‌شمار می‌رود.

دریاچه ارواح 

دریاچه ارواح

در استان مازندران و در نزدیکی نوشهر، دریاچه‌ای باتلاقی با درختان شکسته سده و پوشیده از مه وجود دارد که به دلیل فضای ترسناک، نام آن را دریاچه ارواح گذاشته‌اند. ساکنان قدیمی این منطقه معتقدند که دریاچه ارواح، یک مکان طلسم شده است؛ اما در هرحال، دیدن آن می‌تواند توجه هرکسی را به خود جلب کند.

آبشار لوه 

اگر بخواهیم یکی از زیباترین آبشارهای پارک ملی گلستان که جزو ناشناخته‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی است را نام ببریم، می‌توانیم به آبشار لوه ماخونیک اشاره کنیم. این آبشار ارتفاعی نزدیک به 70 متر دارد که صخره‌های سنگی و درختان اطراف آن، تصویری بی‌بدیل ایجاد کرده است.

سخن پایانی

ایران در کنار داشتن فرهنگ غنی، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد؛ بطوریکه حتی نام بسیاری از آنها را حتی نشنیده‌ایم. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی بکر و ناشناخته ایران پرداختیم. اگر می‌خواهید که با جای‌جای ایران آشنا شوید و به آنها سفر کنید، سفر خود را از یک شهر شروع کرده و سپس به شهرهای دیگر بروید. چنانچه در سفر خود نیاز به اقامتگاه و هتل داشتید، سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هتل موردنظر خود را رزرو کنید.

سوالات متداول

چه جاذبه های گردشگری بکر و ناشناخته‌ای در ایران وجود دارد؟

آبشار لوه، دریاچه ارواح، آبشار شوی، دره هفت غار، دهکده چوبی نیشابور.

دلیل نام‌گذاری دریاچه ارواح به این نام چیست؟

قدیمی‌های این شهر نام این دریاچه را دریاچه ارواح گذاشته‌اند و دلیلش این است که معتقدند این دریاچه گرفتار طلسم است.

آیا در خراسان جنوبی جاذبه‌های گردشگری خاصی وجود دارد؟

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که خراسان جنوبی به دلیل داشتن منطقه کوهستانی، جاذبه گردشگری خاصی ندارد. اما باید بگوییم که این شهر پر از جاهای دیدنی بکر و ناشناخته است که از میان آنها می‌توان به دهکده چوبی نیشابور و دره هفت غار اشاره کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...