رَهی نو

پیاده روی در شهرهای مختلف ایران

تعداد بازدید: ۳۳۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲

پیاده‌روی یکی از تفریحاتی است که برخی از افراد علاقه زیادی به آن دارند. اما باید بدانید که در ایران مانند دیگر کشورها، مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی درنظر گرفته نشده است. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که برای پیاده‌روی از خانه خارج شده‌اید، اما درنهایت به مکانی رسیده‌اید که برای ادامه مسیر باید از اتومبیل استفاده کنید. 
باتوجه به این موارد شهرهایی در سراسر ایران هستند که شاید مختص پیاده‌روی نباشند، اما می‌توان به‌عنوان یک گزینه به آنها نگاه کرد. در ادامه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی پیاده‌روها در سراسر ایران می‌پردازیم.

جذاب ترین شهرهای ایران برای پیاده روی

هرکدام از شهرهای ایران زیبایی‌های خاص خود را دارند که با پیاده‌روی در آنها می‌توانید حال و هوای خود را عوض کنید. در ادامه این مقاله جذاب‌ترین شهرهای ایران برای پیاده‌روی را به شما معرفی می‌کنیم.

خیابان کوهسنگی مشهد

 

خیابان کوهسنگی مشهد

در شهر مشهد محله‌ای به نام کوهسنگی وجود دارد که بزرگ‌ترین پارک مشهد در آنجا احداث شده است. این پارک در دوره قاجار ساخته شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. در پارک کوهسنگی، درختان کهنسال و قدیمی را خواهید دید که سایه خود را بر پیاده‌روهای عریض آن گسترده‌اند. همچنین در این پارک برای افرادی که به دوچرخه‌سواری علاقمندند، مسیرهای مناسبی درنظر گرفته شده است.

میدان شهرداری رشت 

 

میدان شهرداری رشت

شهر رشت از نظر زیبایی در رتبه‌های اول شهرهای ایران قرار گرفته است؛ به‌همین دلیل در آنجا مکان‌هایی برای پیاده‌روی نیز وجود دارد. میدان شهرداری رشت یکی از بهترین و زیباترین مکان‌ها است و زمانی که وارد این خیابان می‌شوید، آبنمای زیبا، درختان نخل، خانه‌های قدیمی و مجسمه‌های قهرمانانی مانند میرزا کوچک خان جنگلی نظر شما را به خود جلب می‌کند.
البته که پیاده‌روی فقط به میدان شهرداری ختم نمی‌شود و خیابان‌های جذاب دیگری مانند سبزه میدان، بلوار گلسار و خیابان‌های اطراف آن که پر از درختان سربه‌فلک کشیده است، از دیگر جاهای مناسب برای پیاده‌روی محسوب می‌شوند.

بلوار کشاورز تهران 

 

بلوار کشاورز در تهران

شهر تهران را بیشتر افراد به دود و دم و هوای آلوده آن می‌شناسند و کمتر کسی می‌داند که این شهر خیابان‌هایی نیز برای پیاده‌روی داشته باشد. بلوار کشاورز یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی است. زمانی که پا به این خیابان می‌گذارید، مجذوب درختانی می‌شوید که سایه گسترده خود را به پیاده‌روها هدیه کرده‌اند. اگر درحین قدم زدن احساس خستگی کردید، می‌توانید بر روی صندلی‌های قرارداده شده در این بلوار بنشینید و استراحت کنید.

خیابان ولیعصر تهران

 

خیابان ولیعصر تهران

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های تهران، خیابان ولیعصر است که هرکسی از کوچک تا بزرگ، خاطره‌های زیادی از پیاده‌روی در آنجا دارد. درختان درهم تنیده، مغازه‌ها و کافه‌های این خیابان نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. 

خیابان سی تیر تهران

 

خیابان سی تیر تهران

اگر می‌خواهید در کنار پیاده‌روی، خود را به یک غذای خوشمزه و متفاوت دعوت کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به خیابان سی تیر تهران بزنید. زمانی‌که وارد این خیابان می‌شوید، بوی غذاهای مختلف هوش از سرتان می‌برد. چنانچه اهل موزه‌گردی هستید، می‌توانید به موزه‌های آبگینه و ایران باستان در همین خیابان بروید.

خیابان جلفا در اصفهان 

 

جلفا اصفهان

خیابان‌های اصفهان همواره پای ثابت پیاده‌روی افراد بوده است. در این شهر خیابان‌هایی وجود دارد که با خیال راحت می‌توانید قدم بزنید، بدون اینکه از رفت‌وآمد اتومبیل‌ها نگران باشید. از خیابان‌‌های معروف و مناسب اصفهان برای پیاده‌روی می‌توان به محله‌های سنگتراش و جلفا اشاره کرد که تماماً سنگ‌فرش شده است. چنانچه در این شهر به‌دنبال مکانی برای اقامت هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم هتل عباسی اصفهان را انتخاب کنید.

خیابان چهارباغ اصفهان

زیبایی خیابان چهارباغ اصفهان زبانزد خاص و عام است که البته از طولانی‌ترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود. در امتداد خیابان چهارباغ می‌توانید کاخ هشت بهشت، عمارت چهلستون و مسجد حکیم را مشاهده کنید. 

میدان نقش جهان ، نگین اصفهان

 

نقش جهان اصفهان

در اصفهان، جاهای مناسب زیادی برای پیاده‌روی وجود دارد که خیابان‌های اطراف میدان نقش جهان، یکی دیگر از آنهاست. 
میدان نقش جهان اصفهان، رستوران‌ها، بناهای تاریخی، بازار و صنایع دستی بسیار زیبایی دارد که آنجا را به یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی تبدیل کرده است.
پیشنهاد می‌کنیم در کنار پیاده‌روی در اطراف این میدان، به کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و بازار قدیمی سری بزنید.

کوچه های قدیمی یزد

 

کوچه های قدیمی یزد

کوچه‌های قدیمی و خشتی شهر یزد آنقدر جذاب است که با پیاده‌روی در آنجا می‌توان به گذشته‌های دور سفر کرد. یزد به شهر دوچرخه‌ها معروف است و زمانی که وارد کوچه‌هایش می‌شوید، صدای زنگ دوچرخه‌ها سکوت را می‌شکند. یزد کوچه‌های مسقفی به نام ساباط دارد که در نزدیکی میدان امیرچخماق به وفور دیده می‌شود. این کوچه‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی محسوب می‌شوند.

پیاده روی در تبریز 

 

پیاده روی در تبریز

در مرکز شهر تبریز خیابانی به نام تربیت وجود دارد که در سالیان دور، بخشی از جاده ابریشم محسوب می‌شد. خیابان تربیت از خیابان امام خمینی شروع شده و به خیابان فردوسی منتهی می‌شود. در این خیابان اتومبیل‌ها حق عبور و مرور ندارند و فقط عابرین پیاده می‌توانند در آنجا رفت‌‌وآمد کنند. 
از دیگر مکان‌هایی که برای پیاده‌روی در شهر تبریز مناسب است، می‌توان به پیاده‌راه مقصودیه و همینطور خیابان‌های اطراف عمارت شهرداری اشاره کرد. ائل گلی از مکان‌های دیگری است که می‌توانید لحظاتی را با فراغ خاطر به پیاده‌روی بپردازید و از فضای بی‌نظیر آن لذت ببرید.

لشکرآباد اهواز

اگر برای پیاده‌روی به خیابان لشکرآباد اهواز می‌روید، باید بگوییم که با یک تیر، دو نشان زده‌اید. در این خیابان بعد از پیاده‌روی می‌توانید خود را به یک غذای گرم محلی دعوت کنید. در سالیان گذشته در این مکان، آمار جرم و جنایت بالا بود، اما در حال حاضر این خیابان یکی از محله‌های امن برای پیاده‌روی و ایستگاه خوردنی‌های خوشمزه معروف شده است.

سرای سعدالسلطنه قزوین

 

سرای سعدالسلطنه قزوین

یکی از کاروانسراهای قدیمی که از دوران قاجار بجا مانده، سرای سعدالسلطنه است. امروزه این کاروانسرا خالی از سکنه شده و با تغییر کاربری به بازارچه تبدیل شده است. این بنای قدیمی، مورد مرمت قرار گرفته و ساخت مغازه و کافه باعث شده تا روح زندگی در آن جریان پیدا کند. 

سخن پایانی

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در شهرهای مختلف پرداختیم. ایران به کشور چهار فصل معروف است. هرشهری در هر فصلی از سال، زیبایی خاص خود را دارد که البته انتخاب مناسبی برای پیاده‌روی هستند.  چنانچه مکان‌های دیگری در ایران را برای پیاده‌روی می‌شناسید، می‌توانید در بخش نظرات، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.
سوالات متداول

کدام مسیرهای پیاده‌روی در تهران را پیشنهاد می‌کنید؟

خیابان ولیعصر، خیابان سی تیر و بلوار کشاورز.

آیا اصفهان مکانی برای پیاده‌روی دارد؟

بله از مکان‌های مناسب برای پیاده‌روی در اصفهان می‌توان به خیابان‌های اطراف میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله اشاره کرد.

پیاده‌روی در تبریز شامل چه مکان‌هایی می‌شود؟

خیابان تربیت، پیاده‌رو مقصودیه و پارک ائل گلی.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...