رَهی نو

پارک جنگلی بزچفت معروف به بابلکنار در کدام استان قرار دارد؟

تعداد بازدید: ۴۷۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۲

پارک جنگلی بزچفت یا همان پارک جنگلی بابلکنار، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران، واقع در نزدیکی شهرستان بابل است. این مکان با داشتن مناظر طبیعی زیبا، جنگل‌های سرسبز و فضای آرامش‌بخش با وسعت ۷۶۰ هکتار، همواره جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. بابلکنار جایی برای علاقه‌مندان به آثار زیبای خلقت است، که در آن تاریخ و طبیعت درآمیخته‌اند تا اثری خارق‌العاده از خلقت را برای آنان که درکی از پدیده‌های طبیعی داشته و به آن می‌اندیشند، به ارمغان آورد.

پارک-جنگلی-بزچفت-معروف-به-بابلکنار

در این راستا، سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو در خدمت شماست تا بتوانید بعد از گذراندن یک روز بسیار خاطره‌انگیز در پارک جنگلی بزچفت، به هتل اطراف این پارک مراجعه کنید و روز گردشگری خود را با استراحت در یک هتل کامل کنید.

در این مقاله، ما به یک سفر جاده‌ای به پارک جنگلی بز چفت دعوت می‌شویم. از غروب آفتاب در این جنگل‌های انبوه گرفته تا رودخانه‌ها و آبشارهای زلال آنجا، ما به شما داستانی خواهیم گفت که قطعاً شما را به سوی این مقصد طبیعتی فراخواهد کشید.

گشت‌وگذار در پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت با داشتن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضای مناسبی برای گشت و گذار و تفریح فراهم کرده است. این مسیرها در محیطی سرسبز و آرامش‌بخش قرار گرفته‌اند و با دیدن مناظر زیبا و فضای طبیعی، گردشگران می‌توانند از استراحت کامل لذت ببرند. همچنین در این پارک فضای مناسبی برای پیک‌نیک نیز وجود دارد که با داشتن تجهیزات و امکانات نه چندان کامل، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای گردشگران فراهم می‌کند.

ویژگی‌های جغرافیایی

پارک جنگلی بزچفت در قلب جنگل‌های شمال کشور، به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت‌شده ایران شناخته می‌شود. این مکان با داشتن بیش از ۱۵۰۰۰ هکتار جنگل، به یک پارک ملی تبدیل شده است.

پارک جنگلی بزچفت یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های تفریحی در شهرستان بزچفت است. این پارک با فضای سبز و طبیعی خود، امکانات رفاهی ورزشی و تفریحی محدودی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است و امید است امکانات در این پارک جنگلی با مدیریت بهتری پیش رود. توجه داشته باشید اگر امکانات لازم را به همراه ندارید شب را در این پارک جنگلی به دلیل مسائل امنیتی و امکان حمله حیوانات درنده نگذرانید.

زیبایی‌های طبیعی

از جذابیت‌ اصلی بزچفت، زیبایی‌های طبیعی آن است که افراد زیادی را به این پارک جنگلی سوق می‌دهد. بزچفت دارای رودخانه‌های آبی‌ جاری و رواناست که از میان جنگل‌های سرسبز جاری می‌شوند. تنوع گیاهی و جانوری این منطقه نیز بسیار بالاست و به عنوان یک معجزه طبیعی محسوب می‌شود. همچنین تالاب‌های اطراف پارک جنگلی بزچفت، مکانی مناسب برای مشاهده پرندگان مهاجر و انواع حیوانات آبزی است.

مناظر طبیعی خیره‌کننده

در پارک جنگلی بزچفت، شما با مناظری خیره‌کننده مواجه خواهید شد. از جمله این مناظر می‌توان به آبشارهای بلند و دلنشین، درختان ستونی با برگ‌های سبز و تنوع گل‌های وحشی اشاره کرد. این مناظر به شما احساسی از آرامش و آرامش عمیق می‌دهند.

مناظر طبیعی خیره‌کننده

کمپینگ

اگر علاقه‌مند به کمپینگ در طبیعت هستید، پارک بزچفت به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای این فعالیت شناخته می‌شود. شما می‌توانید در اراضی مخصوص کمپینگ در اینجا اقامت کنید و شب‌های خود را در کنار آتش کمپ فراموش‌نشدنی کنید.

پیاده‌روی

پیاده‌روی در میان جنگل‌های بزچفت یک تجربه فوق‌العاده است. مسیرهای مختلف پیاده‌روی با مناظر خیره‌کننده از جمله آبشارها و تپه‌های سبز ارائه می‌شود. شما قادرید این تجربه را در کنار خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فعالیت‌های گردشگری

پارک جنگلی بزچفت به عنوان یک مقصد تفریحی و گردشگری معتبر در ایران شناخته می‌شود. در اینجا، شما می‌توانید انواع فعالیت‌های گردشگری را تجربه کنید.

عکاسی

عکاسی

پارک بزچفت برای علاقه‌مندان به عکاسی یک طراحی عالی دارد. فرصت‌های عکاسی فراوانی از جمله عکاسی از طبیعت، مناظر دلنشین و جزئیات زیبا در محیط جنگلی را برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری فراهم کرده است. همچنین محل مناسبی برای فیلمبرداری و عکاسی فرمالیته تازه عروس و دامادها است. 

امکانات رفاهی پارک جنگلی بزچفت

امکانات رفاهی پارک جنگلی بزچفت

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، امکانات پارک جنگلی بزچفت شامل مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضای پیک‌نیک با میز و صندلی‌های چوبی، باغ گل و گیاه، زمین بازی کودکان، سالن ورزشی با امکانات کامل، رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ بزرگ و زمین ورزشی است. در پارک جنگلی بزچفت می‌توانید با خانواده و دوستان خود به گذراندن اوقات فراغت پربار و سرگرم‌کننده بپردازید.

این پارک یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و آموزشی در شهرستان بزچفت است که افراد با تمامی سنین را به خود جذب می‌کند.

- مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
- فضای پیک‌نیک با میز و صندلی‌های چوبی با روشنایی
- پارکینگ بزرگ برای گردشگران
- مجهز به رستوران، کافی شاپ و قهوه خانه
- دارای سرویس بهداشتی عمومی
- مسجد

پارک جنگلی بزچفت کجاست؟

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، پارک جنگلی بزچفت در شهر بابل، جاده صنم گنج افروز، خیابان مسجد جامع، خیابان شالیزار واقع شده است. به صورت کلی پارک جنگلی بزچفت، یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین مناطق شهر مازندران، در قسمت شرقی شهر بابل قرار گرفته است. که در آنجا می‌توان از طبیعت بکر و زیبای جنگل‌های بلند و پوشیده از درختان بلوط، دسته‌های بلند سرو و چمن‌های سبز و خوشبو لذت برد. این پارک در قلب شهرستان بزچفت با داشتن فضای سبز بسیار زیاد، محلی مناسب برای گردش و تفریح خانوادگی و دوستانه است.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی بزچفت

برای دستیابی به پارک جنگلی بزچفت از مسیر فیروزکوه یا هراز می‌توانید استفاده کنید. در صورت انتخاب مسیر فیروزکوه، ابتدا به قائم‌شهر بروید و سپس به بابل برسید. سپس از فلکه شهید کارگر و جاده گنج افروز به سمت پارک حرکت کنید. اگر از جاده هراز استفاده می‌کنید، ابتدا به میدان ولایت و میدان دانشگاه بروید و سپس به جاده گنج افروز بروید. در هر دو مسیر، پس از طی کردن ۲۲ کیلومتر در جاده گنج افروز، به تابلوی ورودی پارک جنگلی بزچفت (بابلکنار) خواهید رسید. در مسیر فیروزکوه، قادرید از جاذبه‌هایی مانند تنگه واشی، پل ورسک و منطقه سوادکوه نیز لذت ببرید.

دیدنی‌های اطراف پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت یکی از مناطق طبیعی زیبا و دل‌انگیز در ایران است. این منطقه دارای طبیعتی زیبا و متنوع با ارائه فرصت‌های گردشگری فراوانی است. در زیر به برخی از دیدنی‌های اطراف پارک جنگلی بزچفت اشاره شده است:

•    معرفی امامزاده قاسم بابل
امامزاده قاسم (ع) یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در مرکز شهر بابل ، خیابان ایت الله روحانی، محله ی آستانه سر،  اطراف پارک جنگلی بابلکنار است. این امامزاده آثاری به جای مانده از قرن نهم هجری، گنبدی مخزوطی به ارتفاع 22 متر دارد. اگر به پارک جنگلی بزچفت سفر می‌کنید حتما سری به این بقعه تاریخی نیز بزنید.

معرفی امامزاده قاسم بابل

•    آبشار تیرکن ( هفت آبشار)
آبشار تیرکن در مرز میان شهرستان سواد کوه و بابل، در دل جنگل‌های لفور واقع شده است. به صورت دقیق این آبشار زیبا و رویایی که بیشتر شبیه به داستان‌های افسانه‌    است در بخش بابلکنار شهرستان بابل، دهستان درازکلا و آبادی تیرکن قرار دارد.

آبشار تیرکن یا هفت آبشار و روستای تیرکن

•    مسجد چهارسوق بابل
مسجد چهارسوق بابل که با نام مسجد ضرابی نیز معروف است، در روستای چهارسوق شهر بابل واقع شده است. این مسجد با قدمت طولانی در دوره صفویه ساخته شده و دارای صحنی کوچک و شبستانی جنوبی است. این اثر بی نظیر یکی از دیدنی‌های اطراف پارک جنگلی بزچفت است که در سال 1383 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسانیده شده است.

مسجد چهارسوق بابل

•    قلعه بابل
قلعه بابل واقع در قلعه، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. این بنای تاریخی به دوره صفویه باز می‌گردد که دیوارها و برج‌های آن حاکی از این است که محلی برای دفاع در مقابل دشمنان بوده است. با دیدار از این قله با معماری آن دوره بیشتر آشنا خواهید شد.

قلعه بابل

•    پل محمد حسن خان 
پل محمد حسن‌خان؛ پلی قدیمی در شهر بابل بر روی رودخانه بالبرود است. این پل اثر تاریخی به جای مانده از دوران قاجار است که در 2 کیلومتری مرکز شهر بابل قرار دارد.
•    بازار بابل
بازار بابل مکانی با بافت بسیار قدیمی و سنتی است که در آنجا می‌توانید صنایع دستی و محلی متنوعی را بازدید کنید و با فرهنگ این منطقه ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید.
•    موزه گنجینه بابل
موزه بابل مرسوم به گنجینه بابل موزه مردم شناسی مازندران در شهر بابل قرار دارد و جزو اولین موزه استان مازندران است. ساختمان این موزه در سال 1307 تحت عنوان بلدیه یا شهرداری ساخته شد و در 1374 به عنوان میراث فرهنگی مازندران افتتاح شد.

موزه گنجینه بابل

•    مهمانسراها و کمپینگ
 در اطراف پارک جنگلی بزچفت، مکان‌های اقامتی متعددی وجود دارد که می‌توانید در آنجا اقامت کنید. همچنین، امکان کمپینگ در مناطق مختلف پارک نیز وجود دارد.
لطفاً قبل از سفر به اطراف پارک جنگلی بزچفت، از شرایط جوی و موارد مرتبط با گردشگری در این منطقه با مقامات محلی و مراجع مربوطه استعلام کنید. همچنین، از امکانات و خدمات موجود در منطقه آگاهی کسب کنید تا سفری راحت و خوشایند داشته باشید.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی بزچفت

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت در تمامی فصل‌ها زیبایی خاص خود را به نمایش می‌گذارد، با این حال بسیاری از دوستاداران طبیعت و سرسبزی برای سفر به این پارک جنگلی، فصل بهار در ماه اردیبهشت را انتخاب می‌کنند. عده دیگری  ماه آبان در فصل پاییز، که به پادشاه فصل‎‌ها معروف است، مقصدی برای کسب آرامش و توام با رنگ‌های متنوع درختان را انتخاب می‌کنند. پاییز با درختانی که با برگ‌های زرد و نارنجی خود آبشار را تزیین کرده اند بهترین فصل برای عکاسی در این پارک جنگلی است. پارک جنگلی بزچفت پوشیده شده از درختان افرا، توسکا و لی لکی با اغواگری خود هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند و این فصل طرفداران خاص خود را دارد.

اقامتگاه‌های مناسب در نزدیکی پارک جنگلی بزچفت

کمپینگ در پارک جنگلی بزچفت یک فعالیت پرطرفدار در میان علاقمندان به طبیعت و فضای باز است. این فعالیت به شما اجازه می‌دهد که از طبیعت لذت ببرید، از شهر و شلوغی آن فرار کنید و زمانی خارج از محیط شهری را تجربه کنید. به صورت معمول  نهایت یک الی دو روز را در پارک جنگلی بزچفت می‌گذرانید. در ادامه می‌توانید سری به به جاهای دیدنی که در این مقاله ذکر شد بزنید و بعد از گذراندن یک طبیعت گردی نوبت به استراحت و اقامت فرا خواهد رسید، برای استراحت به شما هتل ونوس پلاس نمک آبرود را پیشنها میکنیم. مسیر بزچفت به نمک آبرود سرسبز حدود 2 ساعت و 23 دقیقه است، اما شما به هیچ عنوان دچار خستگی نمی‌شوید زیرا در این مسیر با دیدنی‌های زیر نیز آشنا خواهید شد:
•    موزه بابل
•    مسجد جمع بابل
•    کاخ سلطنتی بابل
•    پل محمد حسن خان
•    جنگل و مرداب قادیکلا
•    دریاچه الیمالات
•    روستاهای سرسبز 
•    و ....

کلام پایانی

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار یک مقصد گردشگری استثنایی در استان مازندران است. این پارک با مناظر طبیعی خیره‌کننده، تنوع بی‌نظیر گیاهی و جانوری، و فعالیت‌های تفریحی منحصر به فرد، به علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، پیاده‌روی و عکاسی فرصت‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک مکان آرامش‌بخش در طبیعت هستید، پارک جنگلی بزچفت در بابلکنار بهترین گزینه است، با فضای دل‌چسب و زیبا که مکانی ایده‌آل برای گردش و استراحت است.

سوالات متداول

پارک جنگلی بزچفت کجا قرار دارد؟

پارک جنگلی بزچفت یا همان پارک جنگلی بابلکنار در استان مازندران واقع شده و در نزدیکی شهرستان بابل قرار دارد.

چه ویژگی‌هایی در پارک جنگلی بزچفت وجود دارد؟

پارک جنگلی بزچفت دارای ویژگی‌هایی مانند جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضای مناسب برای پیک‌نیک، کمپینگ، فعالیت‌های گردشگری، و فرصت‌های عکاسی
است.

آیا در پارک جنگلی بزچفت امکان کمپینگ وجود دارد؟

 بله، پارک جنگلی بزچفت یکی از بهترین مکان‌های کمپینگ در طبیعت است. شما می‌توانید در اراضی مخصوص کمپینگ در این پارک اقامت کنید و از شب‌های خاطره‌انگیز در کنار آتش کمپ لذت ببرید.

چه فعالیت‌های گردشگری در پارک جنگلی بزچفت انجام می‌شود؟

در پارک جنگلی بزچفت می‌توانید انواع فعالیت‌های گردشگری از جمله پیاده‌روی در میان جنگل‌ها، عکاسی از طبیعت و مناظر زیبا، و تماشای زیبایی‌های طبیعی انجام دهید.

پارک جنگلی بزچفت چه امکاناتی برای علاقه‌مندان به عکاسی دارد؟

پارک بزچفت برای علاقه‌مندان به عکاسی طراحی عالی دارد. اینجا فرصت‌های عکاسی از طبیعت، مناظر دلنشین و جزئیات زیبا در محیط جنگلی فراهم می‌کند. همچنین محل مناسبی برای فیلمبرداری و عکاسی فرمالیته نیز موجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...