رَهی نو

باغ کتاب تهران

تعداد بازدید: ۵۵۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

اگر دلتان هوس رفتن به بزرگترین مجموعه سرگرمی و کتابخوانی داشت و حال و هوای ساعت‌ها چرخیدن در میان کتاب‌های مختلف به سرتان زد، بازدید از باغ کتاب را از دست ندهید. با هم سری به نمایشگاه باغ کتاب بزنیم که هم باغ و هم دارای کتاب‌های مختلف و امکانات فوق‌العاده برای سرگرم شدن است.

باغ کتاب تهران

 

جدیدا هم که تب و تاب فضای کار اشتراکی مهیا شده است، پارادایس هاب در باغ کتاب آماده میزبانی از شما است. باغ کتاب تهران یکی از آن مکان‌هایی است که هنوز حتی خیلی از تهرانی‌ها از آن دیدن نکردند و اگر شما گذرتان به آن جا بیفتد، به خصوص اگر به دنبال یک فضای کار دور از خانه هستید، به خاطر فضای اشتراکی پارادایس هاب هم که شده، دست از آن نخواهید کشید.

باغ کتاب در ایام کرونا باز است؟

بله باغ کتاب تهران در کرونا همچنان به قوت خودش پابرجا است. البته برای حضور در این مکان، مانند سایر مکان‌های عمومی بایستی پروتکل‌ها را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنید. در حال حاضر به علت محدودیت تردد ساعت کاری باغ کتاب از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر است. در حال حاضر تنها فروشگاه‌های کتاب کودک و بزرگسال، میزهای پژوهش باشگاه همکاران و پارادایس هاب فعال است.

ساعت‌های کاری باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می شود،در نیمه اول سال از ساعت 9 صبح تا 11 شب میزبان شما است. در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز این بازه زمانی تا ساعت 12 نیمه شب ادامه دارد. در نیمه دوم سال هم از ساعت 9 صبح تا 9 شب، آماده میزبانی از شما بوده که البته در مناسبت‌های تعطیل رسمی، باغ کتاب هم تعطیل است. البته در نظر داشته باشید این بازه کاری مربوط به زمان قبل از کرونا است و در دوره کرونا، ساعت‌ها با توجه به محدودیت عبور و مرور، کمتر شده است و از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر میزبان شما خواهد بود.

آشنایی با باغ کتاب تهران

این باغ کتاب به عنوان بزرگترین مجموعه کتاب و سرگرمی در ایران شناخته شده است. در اینجا با دو طبقه با زیربنای 65 هزار متر مربع و وسعت 110 هزار متر روبه‌رو هستید که روی زمین‌های عباس آباد بنا شده است. اینجا را بزرگترین کتابفروشی ایران می‌نامند، باغی پر از کتاب برای هر گروه سنی و هر نوع موضوعی که بخواهید در اینجا می‌توانید پیدا کنید.

معماری باغ کتاب تهران

ساختمان این باغ با زیربنایی به اندازه 50 هزار متر مربع، از 13 بلوک مجزا تشکیل شده که با راه‌های ارتباطی عمودی و افقی به هم وصل شدند. از این 13 بلوک، 8 بلوک به سالن‌های نمایشگاهی و 3 بلوک به آمفی تئاتر و سالن‌های چند منظوره و 2 بلوک مربوط به فضاهای ارتباطی است. این باغ ظرفیت پذیرش حدود 5000 نفر را دارد.

معماری باغ کتاب تهران

ویژگی جذاب این بنا، لایه‌های سبز و بام آن است که جزئی از طبیعت را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده است. ایده اولیه ساخت این بنا و معماری فضای داخلی آن از یک باغ تراس بزرگ از باغ‌های ایرانی سنتی گرفته شده است. ظرافت طراحی و معماری بنا را می‌توانید از داخل و خارج ساختمان هم مشاهده کنید.

با توجه به شکل و طراحی زمین، نمای غربی ساختمان از صفحه شیشه‌ای به ارتفاع 14 متر تشکیل شده است که در کنار دریاچه‌ای به اندازه 2 هکتار قرار گرفته است.  در مرکز ساختمان نیز برای رفتن به پشت بام می‌توانید از مسیر فرهنگ که مسیر پیاده رو است، استفاده کنید. انتهای این مسیر به پل طبیعت در پارک طالقانی می‌رسد.

آدرس باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران کجاست؟ این باغ در محله عباس آباد تهران قرار گرفته است. آدرس دقیق آن را بخواهیم بگوییم، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران است. بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است و نیازی به پرداخت بلیت نیست. مگر اینکه بخواهید از پارکینگ یا از امکانات تفریحی مثل اتاق فرار یا پردیس سینمایی استفاده کنید. اطلاعات تماس باغ کتاب تهران عبارت است از:

  • شماره تلفن گویای باغ کتاب تهران: ۹۶۰۴۵۵۰۰-۰۲۱
  • شماره تلفن روابط عمومی و امور بین الملل: ۹۶۰۴۵۷۰۰ و ۹۶۰۴۵۷۰۳
  • فکس: ۸۸۶۵۷۱۹۱ و ۸۸۶۵۷۱۹۲
  • ایمیل باغ کتاب : info@bagheketab.com
  • اینستاگرام باغ کتاب : https://www.instagram.com/baghe_ketab
  • کانال تلگرام باغ کتاب : https://t.me/TehranBookGarden
  • کانال آپارات باغ کتاب : https://www.aparat.com/baghe_ketab
  • توئیتر باغ کتاب : https://twitter.com/baghe_ketab

بخش‌های مختلف باغ کتاب تهران

بنای باغ تهران در سه طبقه و به صورت چهار بلوک A و B و C و D است.

بلوک A مخصوص بچه‌ها است. در شمالی‌ترین بلوک باغ تهران قرار گرفته و اسم آن بهارستان است. بلوک بهارستان در طبقه همکف خود دارای فروشگاه‌های کتاب و محصولات کودک و نوجوان است. در اینجا بیش از 30 شخصیت کارتونی خاطره‌انگیز می‌بینید که در فضای داخل و بیرون کتابفروشی‌های این بلوک نصب شده است. کافه کودک و باشگاه رباتیک نیز در این بلوک قرار گرفته است که در طبقه بالای کتابفروشی کودک و نوجوان است. فروشگاه کتاب و لوازم التحریر در اینجا پر از لوازم التحریرهای جذاب و متنوع دارد.

بلوک B خیالستان باغ کتاب نام گرفته است. یک راهرویی باریک و طویل به طول 60 متر که پل ارتباطی بلوک A و C است. در این راهرو، دو واک وی قرار گرفته که راه رفتن را برایتان راحت کرده است. همزمان که قدم میزنید و از بلوک بهارستان به بلوک C می‌روید، پروژکتورها مشغول ایجاد صحنه‌های خیالی و نورپردازی‌های جذاب برای شما هستند.

بلوک C را مرکز هنری باغ کتاب می‌دانند. انواع سالن تئاتر و سینما باغ کتاب تهران و در سه طبقه همکف، زیر زمین و روی بام وجود دارد که از هنرمندان و هنر دوستان استقبال می‌کند. وسعت پرده سینمای اصلی باغ کتاب حدود 1190 متر مربع است که بعد از سینما آفریقا، بزرگ‌ترین پرده سینمایی تهران محسوب می‌شود. لذت فیلم دیدن با این پرده سینمایی بزرگ را از دست ندهید. باغ علم کتاب، سینما سه بعدی، بخش ربات نقاش و بسیاری از بخش‌های جذاب و امکانات سرگرم کننده باغ کتاب در این بلوک است. از همین بلوک می‌توانید به ورودی اصلی باغ کتاب برسید.

بلوک D بخش مورد علاقه بزرگسالان است. انواع کتاب و محصولات فرهنگی مخصوص بزرگسالان در اینجا قرار گرفته است. در فضایی 25 هزار متری، بزرگ‌ترین فروشگاه کتابفروشی محسوب می‌شود. پشت بام باغ کتاب، برای دمی استراحت و لذت بردن از فضا، می‌تواند خستگی‌تان را برطرف کند تا با نیروی تازه به جستجو در باغ ادامه دهید. اینجا فضاهای سبز و کافه قرار دارد که برای رسیدن به آن می‌توانید از آسانسور یا راه پله استفاده کنید. بام باغ کتاب، مساحتی حدود 20 هزار متر مربع دارد. در اینجا اگر فصل تابستان باشد، می‌توانید از سینمای تابستای باغ لذت ببرید. دو قسمت بام از هم جدا شده است. پشت بام بلوک A از پشت بام بلوک‌های D و C بخاطر راهروی خیال از هم جدا شدند. در بام بلوک آ مرکز علم روباز را می‌بینید و در بام بلوک‌های سی و دی کافه و رستوران‌های تابستانی را می‌توانید مشاهده کنید.

امکانات باغ کتاب تهران

شاید با وجود امکانات و فضای دوست داشتنی باغ کتاب، ناشناخته ماندن آن کم لطفی باشد. فضای فوق العاده‌ای که احتمالا با یک بار بازدید از آن هوس کنید بارها به آن جا بروید و خلوت کنید، کتاب‌هایی که می‌خواهید ورق بزنید و از فضای اشتراکی پارادایس استفاده کنید. در ادامه، از جمله امکانات این باغ را برایتان نام بردیم:

پردیس تئاتر و موسیقی

در بلوک D طبقه زیر همکف، پردیس تئاتر را می‌بینید که دارای 3 سالن با امکانات متفاوت است. اینجا اغلب همایش‌ها، اجراها و تمرینات تئاتر و ضبط موسیقی، برگزار می‌شود. سالن اصلی با 260 صندلی و سن گردان، مجهزترین سیستم صوتی را به خود اختصاص داده است. سالن دیگری به نام سالن بلک باکس، با ظرفیت 160 نفر، میزبان شما عزیزان است.

پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران

کافه کر

در همین طبقه می‌توانید قبل از شروع فیلم از خودتان در کافه کر پذیرایی کنید و با نوشیدنی گرم یا سرد و انواع غذاهای خوشمزه و سریع، دلی از عزا درآورید.

کافه کر باغ کتاب تهران

اتاق فرار باغ کتاب

به طبقه همکف بلوک D می‌رویم. چهار نوع بازی اتاق فرار می‌بینیم. اتاق فرار بازی گروهی و هیجانی است که برای 4 تا 8 نفر مناسب افراد بالای 10 سال است. هر اتاق ماجرایی دارد که با سرنخ‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد بایستی هر معمایی را حل کنید. اتاق بیگانه، اتاق فرار نفرین فرعون و اتاق فرار تهران با داستان‌های گوناگون و جذاب جنایی منتظر تزریق هیجان و شور و انرژی به شما است.

اتاق فرار باغ کتاب تهران

فروشگاه محصولات هنری

در طبقه همکف بلوک D، چشم‌تان به یک فروشگاه محصولات هنری و وفوق‌العاده می‌خورد که پر از صنایع دستی، ظروف، اشیای تزئینی و گلیم و هنرهای دستی است که می‌تواند انتخاب‌ مناسبی برای هدیه یا یادگاری باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم با یک جیب پر پول سراغ این قسمت از باغ کتاب بروید.

ماشین حمل کودک

در همین بلوک D، شما می‌توانید یک بیبی کار بامزه بگیرید تا کودک‌تان به جای طی کردن مسافت‌های طولانی پا به پای شما یا بغل کردن او، با ماشین جابه جا شود. به این ترتیب علاوه بر کارایی جذاب و باری که از روی دوش شما برمی‌دارد، حس شیرین تفریح و رانندگی را برای کودک‌تان رقم می‌زند.

باغ علم کودک

وقت آن رسیده که به گریه و خستگی کودک‌تان از مسافتی طولانی که طی کرده است، توجه کنید و او را به طبقه اول بلوک C ببرید. البته اگر کودک‌تان بین 6 تا 13 سال است. اینجا پر از سرگرمی‌های علمی برای دانش‌آموزان است. 4 داستان در این باغ وجود دارد که هر داستان موضوعی متفاوت دارد و در قالب بازی به کودک آموزش داده می‌شود. بازدید از این طبقه تنها 2 ساعت وقت شما را می‌گیرد.

باغ علم کودک

فضای کار اشتراکی پارادایس هاب

از بهترین فضاهای کاری که افراد، فارغ از شغل و حرفه می‌توانند به عنوان محل کار از آن استفاده کنند، فضای کار اشتراکی پارادایس هاب است. پارادایس هاب با امکاناتی از جمله میز و صندلی و اتاق جلسات، اینترنت و امکانات مخصوصی است و افراد می‌تواند فضای مورد نیاز خود را با مبلغی کمتر از اجاره یک دفتر کار اجاره کنند و کارهایشان را انجام دهند. فریلنسرها و استارتاپ‌ها و گروه‌هایی که برای انجام کار خود نیاز به فضای کاری دارند اما سرمایه خرید یا اجاره یک محیط کار جداگانه را ندارند، می‌توانند از این فضا استفاده کنند. کار در پارادایس هاب به شما فرصت تجربه و آشنایی با افراد و حرفه‌های مختلف می‌دهد و بازدهی و بهره‌وری را بالا می‌برد. پارادایس در همین طبقه در بلوک C قرار گرفته است.

فضای کار اشتراکی پارادایس هاب باغ کتاب تهران

شهربازی روبوکیدز

ربات در طبقه همکف بلوک C قرار گرفته است. با بچه‌ها بازی می‌کند و با آن‌ها حرف می‌زند و داستان سیاره‌اش را برای دوستان کودکش تعریف می‌کند. کودک شما در روبوکیدز می‌تواند بازی‌های جذابی با ربات داشته باشد که در هیچ شهر بازی دیگری آن را تجربه نکرده است. ربات روبوکیدز باعث تقویت قوه تخیل بچه‌ها می‌شود و روح همیشه متعجب بچه‌ها را به ناکجا آباد پرواز می‌دهد. روبوکیدز ایستگاه بازی مختلفی دارد که در هر کدام بچه‌ها مهارت و داستان جدیدی را یاد می‌گیرند. هزینه بلیط ورودی به شهربازی روبوکیدز از 23 تا 80 هزار تومان است.

شهربازی روبوکیدز باغ کتاب تهران

فروشگاه لوازم التحریر

به بلوک A طبقه همکف که بروید، انواع لوازم التحریرها و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری را برای رده‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان می‌توانید مشاهده کنید. علاوه بر کتابفروشی و نوشت افزار، کارگاه‌های مختلف قصه گویی، بازی، کاردستی، ساخت مجسمه و... نیز برای گروه‌های سنی مختلف فراهم شدده است.

اتاق مادر و کودک باغ کتاب

یکی از فضاهای رایگان و کاربردی باغ کتاب برای مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند، اتاق مادر و کودک باغ کتاب است. سه تخت در اینجا مخصوص تعویض پوشک و دو صندلی مخصوص شیردهی به نوزادان قرار دارد که مادران عزیز می‌تواند از آن برای شیردهی به نوزادشان استفاده کنند. البته این اتاق تنها مخصوص مادران نیست. آقایان هم می‌توانند در این مکان باشند. کفپوش ضدباکتری، دستمال مرطوب، لوسیون، پخش موسیقی آرام و صوت قرآن از جمله امکانات این اتاق است.

باشگاه همکارا و میزهای پژوهشی

در طبقه اول بلوک A، یک فضای مطالعاتی و پژوهشی آماده شده است که برای دانشجویان و افرادی که به دنبال یک میز و محیط مناسب برای پژوهش‌ها و تحقیقات خود هستند، فراهم کرده است. دانشجویانی که به دنیال پژوهش‌های گروهی هستند، به راحتی می‌توانند در این محیط به تحقیق و پژوهش بپردازند. مهم‌ترین نکته هم این است که خیال‌تان راحت باشد، پریز برق دارد و می‌توانید لپتاپ و گوشی‌تان را به برق بزنید!

باشگاه رباتیک

در همان طبقه اول که هستید، سری به باشگاه رباتیک بزنید. باشگاه با یک فضای علمی آموزشی برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالانی است که به رباتیک و هوش مصنوعی علاقه دارند. با شرکت در باشگاه‌های رباتیک می‌توانید در ساخت ربات و برنامه نویسی رباتیک مهارت لازم را کسب کنید.

کافه نوش

وقت آن رسیده با یک نوشیدنی خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید. کافه نوش در طبقه اول بلوک آ در مجموعه فکربازیا قرار دارد. انواع دسر، نوشیدنی‌های سرد و گرم، غذا و کیک در اینجا وجود دارد که می‌توانید با بستنی کاکائویی و شیک نوتلا، قهوه و نسکافه و... از خودتان پذیرایی کنید. اگر گرسنه هستید، می‌توانید از غذاهای فوری مثل اسنک، املت، نیمرو یا کیک دلی از عزا دربیاورید.

کافه نوش باغ کتاب تهران

مسیرهای دسترسی‌ به باغ کتاب با مترو و بی آر تی 

این باغ یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین  مکان‌های گردشگری استان تهران است. با چند مسیر می‌توانید به این منطقه برسید:

  • از سمت میدان ونک، وارد بزرگراه حقانی شده و مسیر غرب به شرق را طی کنید. بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی را که بگذرانید به باغ کتاب می‌رسید.
  • مسیر دوم از سمت بزرگراه شهید همت است که بعد از خروجی حقانی به باغ کتاب می‌رسید. و مسیر سوم از طریق ایستگاه متروی حقانی است که با 10 دقیقه پیاده روی به سمت باغ موزه دفاع مقدس و از آنجا به سمت پل، به باغ کتاب می‌رسید.

رفتن به باغ کتاب با مترو

در صورتی که با مترو قصد دارید به سمت باغ کتاب بروید، کافیست از طریق خط یک، متروی تجریش را سوار شوید. ایستگاه‌های مترو همت و شهید حقانی تقریبا یک فاصله تا باغ کتاب دارند. از مترو که پیاده شوید، می‌توانید از شاتل‌های برقی نزدیک مترو استفاده کنید و به باغ کتاب برسید. اگر ترجیح می‌دهید با دوستان‌تان کمی پیاده روی کنید و خوش بگذرانید می‌توانید طی 10 تا 15 دقیقه پیاده روی به باغ کتاب برسید. از در اصلی باغ کتاب هم ایستگاه‌های ون قرار گرفته که شما را به متروی همت، حقانی، یا پایانه‌های تاکسی و اتوبوس می‌رساند.

رفتن به باغ کتاب با بی آر تی

می‌توانید در بی آرتی‌های مسیر میدان صنعت، بلوار ارتش، اوشان یا اختیاریه به سمت پایانه‌ حقانی سوار اتوبوس شده و در نزدیکی باغ کتاب پیاده شوید. از اینجا چند دقیقه‌ای پیاده روی دارید تا برسید. اگر تجربه بازدید از باغ کتاب را داشتید، برایمان بگویید که از کدام قسمت‌ها دیدن کردید. باغ کتاب در هر بلوک دارای لمکده‌هایی است که هر کجا خسته شدید می‌توانید بنشینید و راحت روی ان‌ها لم بدهید و استراحت کنید. هر جا هم که گرسنه‌تان شود، در سرتاسر باغ کتاب، رستوران و کافه‌های خوشمزه وجود دارد که می‌توانید دلی از عزا دربیاورید. باغ کتاب یک فضای مناسب برای فریلنسرها و استارتاپ‌ها است که می‌توانند در فضای کار اشتراکی پارادایس، مشغول به کار شوند و تجربه‌های جالبی از معاشرت با افراد دیگر به دست آورند.


هتل‌های نزدیک میدان ونک تهران به همراه آدرس


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پرند ۱۴۰۲/۹/۷

بسیار عالی است این فضا برای کار در فضای مجازی و درس خوندن و مطالعه خیلی خوبه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

پرند عزیز ممنون از توجه شما و ثبت نظرتون در سایت رهی نو

بهزاد ۱۴۰۲/۵/۸

یکبار رفتیم اینجا موقع تعطیلی انقدر شلوغ بود وتوی ترافیک منطقه موندیم که پشیمون شدم از رفتن باید قبل از ساعت تعطیلی باغ کتاب بزنی بیرون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۰

بهزاد عزیز بله قسمتی از مسیر به دلیل اینکه با ماشین شخصی به باغ کتاب میروند شلوغ هست و ماشینهای زیادی آنجا پارک شده ولی ترافیک و شلوغی همیشه بخشی از مسائل کلان شهرها میباشد

پروانه ۱۴۰۲/۳/۶

باغ کتاب بهترین مکان برای کتاب گردی و مطالعه و نهایتا هم کار هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۹

پروانه دوست عزیز از اظهار نظر و ثبت در سایت رهی نو بسیار سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...