رَهی نو

پارک ملت رشت

تعداد بازدید: ۴۰۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۶

آشنایی با پارک ملت رشت

پارک ملت رشت در زمینی به مساحت 12 هکتار قرار دارد که در آن درختان کهنسال زیادی به چشم می‌خورد. در این پارک امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، زمین‌های ورزشی و همینطور لوازم ورزشی همگانی برای استفاده عموم قرار داده شده است. در این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو قصد داریم تا نگاهی به پارک ملت رشت، امکانات و جاهای دیدنی آن داشته باشیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی پارک ملت رشت

پارک ملت رشت از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر رشت محسوب می‌شود و در آن درختان کهنسال زیادی به چشم می‌خورد. این پارک بعد از پارک محتشم در دسته بزرگ‌ترین پارک‌های شهر رشت قرار گرفته است. پارک ملت در گذشته‌های دور یک باغ متروکه بود که آن را با نام باغ سیاه می‌شناختند. در سال 1378 و در یک زمین 12 هکتاری، این پارک برای عموم مردم به بهره‌برداری رسید. بوستان ملت رشت یکی از مکان‌های دیدنی این شهر است و همه روزه افراد زیادی به این پارک می‌آیند تا از فضای زیبای آن برای گذراندن اوقات فراغت و همینطور ورزش استفاده کنند.

پارک ملت رشت کجاست؟

پارک ملت رشت در منطقه 3 این شهر واقع شده است. این پارک نزدیک به میدان گلسار رشت قرار گرفته که برای رفتن به آن باید در بلوار شهید انصاری و سپس وارد سه راه کانادا شوید.

پارک ملت رشت چه امکاناتی دارد؟

پارک ملت یکی از پارک‌هایی است که در آن امکانات مجهزی برای مردم و همینطور مسافرانی که از شهرهای مختلف به این شهر سفر می‎کنند، درنظر گرفته شده است. از امکانات این پارک می‌توان به کمپینگ موجود در آن اشاره کرد. گردشگرانی که وارد این شهر می‌شوند، از طریق کمپینگ موجود در پارک می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. 
این پارک در آخر هر هفته میزبان مهمانانی است که قصد دارند اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند. در این پارک امکان انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله والیبال، فوتبال و بستکتبال برای عموم مردم وجود دارد. همینطور این پارک گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد پیاده‌روی در آنجا را دارند. در بخشی از پارک ملت، وسایل بازی برای کودکان نیز فراهم شده است. 

جاهای دیدنی پارک ملت رشت

 

خانه روستایی پارک ملت رشت

خانه روستایی پارک ملت رشت

یکی از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی پارک ملت رشت، وجود یک خانه روستایی کوچک است. در این خانه روستایی امکان برگزاری جشن‌ها و مراسم وجود دارد. این خانه در سمت چپ پارک ملت واقع شده و در آن یک ساعت آفتابی به نام آنالماتیک

قرار گرفته است. اگر قصد اقامت در این پارک را دارید، می‌توانید از این پارک به عنوان اقامتگاه خود استفاده کنید.

آکواریوم پارک ملت رشت

شهرداری رشت در سال 1381 یک آکواریوم بسیار زیبا در پارک ملت احداث کرد. این آکواریوم 680 نوع ماهی کمیاب تزئینی شمالی و جنوبی داشت. اما بنابه‌دلایلی این آکواریوم سالهاست که خالی است و هیچگونه ماهی در آن وجود ندارد. امروزه در اطراف این آکواریوم گلدان‌های متنوعی قرار داده شده که فضای زیبایی را به پارک بخشیده است.

استخر پارک ملت رشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی پارک ملت رشت، استخری است که در مرکز این پارک قرار گرفته و به زینت‌بخش این پارک تبدیل شده است.

آب نمای موزیکال پارک ملت

آب نمای موزیکال پارک ملت

از جاذبه های دیدنی پارک ملت رشت می‌توان به آب نمای موزیکال آن اشاره کرد. این آب‌نما در سال 1395 با مساحت حدود 5000 متر مربع در پارک ملت رشت ساخته شد. آب نمای موسیقیایی پارک ملت رشت یکی از بزرگ‌ترین آب نماهای کشور و همینطور دومین آب‌نمای خاورمیانه است.

کتابخانه و سینما چند بعدی پارک ملت

کتابخانه و سینما چند بعدی از دیگرامکانات و جاهای دیدنی پارک ملت رشت است که بر جاذبه‌های آن افزوده است. 

کافه سایه کتاب

از دیگر جاهای دیدنی این پارک می‌توان به کافه سایه کتاب اشاره کرد. این کافه یک مکان زیبا و جذاب برای صرف غذا و نوشیدنی با کیفیت و قیمت مناسب است و یک گزینه مناسب برای شکم‌گردی محسوب می‌شود.
از جاهای دیدنی نزدیک پارک ملت رشت می‌توان به سبزه میدان در فاصله 3.2 کیلومتری، بازار سنتی رشت در فاصله 3.7 کیلومتری، عمارت کلاه فرنگی در فاصله 4.7 کیلومتری و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در فاصله 8.6 کیلومتری آن اشاره کرد.

بهترین زمان برای رفتن به پارک ملت رشت

بهترین زمان رفتن به پارک ملت رشت

همانطور که می‌دانید میزان شرجی بودن هوا در شهر رشت زیاد است بخصوص اگر بخواهید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید. فصل زمستان آن نیز آب و هوای سردی دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به پارک ملت رشت، فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی پارک ملت رشت و جاهای دیدنی آن پرداختیم. این پارک بعد از پارک محتشم، یکی از بزرگترین پارک‌های شهر رشت محسوب می‌شود که با داشتن جاذبه‌های دیدنی مختلف، همه روزه افراد زیادی اوقات فراغت خود را در آن می‌گذرانند. اگر به شهر رشت می‎روید، پیشنهاد می‌کنیم محل اقامت خود را هتل کادوس رشت انتخاب کنید تا با دریافت امکانات رفاهی عالی، یک سفر بی‌نظیر را برای خود خاطره کنید.

سوالات متداول

پارک ملت رشت در کجا قرار دارد؟

پارک ملت رشت در بلوار انصاری و در سه راه کانادا واقع شده است.

 

جاهای دیدنی پارک ملت رشت کدامند؟

 

از مکان های دیدنی پارک ملت رشت می‌توان به خانه کوچک روستایی، آب نمای موزیکال، استخر و ساعت آفتابی آنالماتیک اشاره کرد.

 

پارک ملت رشت چه امکاناتی برای مردم دارد؟

 

از امکانات پارک ملت رشت می‌توان به زمین بازی کودکان، زمین ورزش برای رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال، شیر آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، وسایل ورزش همگانی و نمازخانه اشاره کرد.

 

آیا ورود به پارک ملت رشت رایگان است؟ 

 

بله، ورود به پارک ملت رشت برای عموم رایگان است.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
بهایی ۱۴۰۲/۱۱/۱

این خانه روستایی پارک ملت چقدر جذاب مثلا وسط این دریاچه بشینی ناهار بخوری شبیه بهشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۲

بهایی عزیز ممنون از ابراز احساستون و چه توصیف زیبایی هم داشتید شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...