رَهی نو

فاصله اهواز تا رشت

تعداد بازدید: ۲۲۶۱۳ ۴ آبان ۱۴۰۱

شهر رشت پایتخت استان گیلان است و با شهرهای بندرانزلی، رودبار، فومن و صومعه‌سرا همسایه است. جاهای دیدنی رشت زیاد است و به دلیل آب‌وهوای خوبی که دارد، مسافران زیادی به آنجا سفر می‌کنند. عمارت کلاه فرنگی، پارک جنگلی سراوان، کاوانسرای لات، آرامگاه میرزا کوچک، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه میراث روستایی، موزه  گنجینه، خانه تاریخی قدیری، روستا و ساحل خشکیجار، سد سقالکسار، باغ محتشم، بقعه خشتی لوشان، سد تاریک، تالاب عینک و غیره از آثار تاریخی و طبیعی این شهر به شمار می‌آیند. ما در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به بررسی این موضوع پرداختیم با ما همراه باشید. 

بهترین مسیر اهواز تا رشت 

برای اینکه فاصله اهواز تا رشت را طی کنید باید از شهر اهواز به سمت الهایی، الوان، شوش، آزادی و اندیمشک حرکت کنید. سپس باید خود را به استان لرستان و شهر بروجرد برسانید. حال باید به سمت شهر ملایر استان همدان بروید و از آنجا به سمت قزوین حرکت کنید. پس از رسیدن به قزوین، از جاده قزوین رشت، به سمت مقصد بروید. اگر می‌خواهید از شهر اهواز به رشت بروید، باید 12 ساعت و 16 دقیقه در مسیر باشید.

 

فاصله اهواز تا رشت

 

فاصله اهواز تا رشت چند کیلومتر است

برای طی‌کردن فاصله اهواز تا رشت، یک مسیر 981 کیلومتری در انتظار شما است.

روش‌های سفر از اهواز تا رشت

درصورتی‌که قصد دارید فاصله اهواز تا رشت را بپیمایید، این قسمت مقاله را بخوانید تا با روش‌های رسیدن به رشت آشنا شوید.

مسافت اهواز تا رشت با اتوبوس

درصورتی‌که حوصله رانندگی در فاصله اهواز تا رشت را ندارید، می‌توانید از اتوبوس برای رفتن به رشت استفاده کنید و در مسیر استراحت کنید، فیلم ببینید یا کتاب بخوانید.

مسافت اهواز تا رشت با خودروی شخصی

برای فاصله اهواز تا رشت با خودروی شخصی یک مسیر حدود 1000 کیلومتری را باید طی کنید. به همین دلیل باید حوصله رانندگی طولانی را داشته باشید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اهواز

در این قسمت مقاله قصد داریم شما را با جاذبه‌های مسیر اهواز تا رشت آشنا کنیم تا بتوانید برای رفع خستگی این مسیر و دیدن جاذبه‌ها در شهرهای بین راه توقف کنید.

شوش

این شهر یکی از شهرهای قدیمی ایران است که دیدنی‌های زیادی دارد. برخی از جاهای دیدنی شوش شامل کاخ آپادانا، چغازنبیل، قلعه شوش، آرامگاه دانیال، موزه هفت تپه، محوطه باستانی خماط، روستای خماط، منطقه حفاظت شده کرخه و غیره هستند که باید برای دیدنشان وقت بگذارید.


شوش

اندیمشک

این شهر در شمال غربی خوزستان قرار دارد که در زمستان سرد و خشک و در تابستان گرم و مرطوب است. جاهای دیدنی اندیمشک شامل روستای منگره و سد کرخه را در خود جای داده است. سد کرخه، بزرگ‌ترین سد خاکی دنیا است. روستای منگره نیز در یک منطقه کوهستانی قرار دارد. کوه، جنگل، آب‌وهوای معتدل، باغ‌های انار، منابع عظیم طبیعی و غیره از دیدنی‌های این روستا است که دیدن آن‌ها را خالی از لطف نیست.

 

اندیمشک

 

بروجرد

شهر بروجرد در فاصله اهواز تا رشت قرار دارد و مکان‌های تاریخی زیادی دارد. برخی از جاهای دیدنی بروجرد شامل خانه مصری، موزه مردم شناسی، مسجد جامع، حمام اشترینان، روستای ونایی، تفرجگاه چغا، تنگه کپرگه، پل قلعه حاتم و غیره هستند. این شهر تابستان‌های معتدل و زمستان‌های پربرف و سرد و کوهستانی دارد.

بروجرد

ملایر

شهر ملایر در استان همدان قرار دارد. این شهر دارای صنایع دستی قالی بافی، گیوه بافی، صنایع دستی چوبی همچون منبت کاری، ظرفیت کاری، خراطی و غیره است. لقب مهم‌ترین شاهراه ترانزیتی در غرب کشور، به ملایر تعلق می‌گیرد که دو خط راه‌آهن مجزا هم دارد. برج خانقلی، پارک جنگلی سیفیه، امامزاده سام و هام، شهر زیرزمینی سامن، یخدان میرفتاح، تپه گوراب، خانه لطفعلیان، آتشکده نوشیجان، تپه گونسپان، بام ملایر، روستای مانیزان و غیره برخی از دیدنی‌های این شهر هستند.

ملایر

قزوین

شهر قزوین یکی از شهرهای بزرگ در غرب کشور است که در زمان صفوی، پایتخت ایران بوده است؛ به همین دلیل هم مکان‌های تاریخی زیادی دارد. تابستان‌های این شهر خنک و زمستان آن سرد است.

جاهای دیدنی قزوین شامل کاخ موزه چهلستون، قلعه الموت، کلیسای کانتور، دریاچه اوان، چشمه آبگرم، چشمه یله گنبد، غار ولی گشنه رود و غیره هستند.

قزوین

برج باراجین قزوین

برج باراجین قزوین از دیگر دیدنی‌های این شهر است که از قرن 4 و 5 هجری به جا مانده است. شما می‌توانید از روی ارتفاعات باراجین، برج باراجین و کل قزوین را ببینید. معماری بنای این برج بسیار دیدنی است. اگر می‌خواهید از آبشار ورشور دیدن کنید، باید به 6 کیلومتری شرق روستای  رزجرد بروید. این آبشار 30 متر ارتفاع دارد و صخره‌ها همچون حصار اطراف آن را فراگرفته‌اند. وجود درختان زیبا در پایین دره، منظره زیبایی را به وجود آورده است که بهترین زمان برای سفر به این منطقه، اردیبهشت است.

غار یخی انگول

غار یخی انگول از دیگر دیدنی‌های قزوین است که 40 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. در دیواره‌ها و کف غار یخ‌های فراوانی وجود دارد که همین مورد باعث کاهش دمای شدید غار شده است. میمون قلعه نام یک دژ در جنوب شهر قزوین است که 450 متر ارتفاع دارد و بالا و پایین قلعه به کمک تونل‌های مخفی به هم وصل می‌شوند. در زیر این بنا هم راه‌های ارتباطی مخفی وجود دارد. از ساخت این بنا می‌توان فهمید که در گذشته از آن به‌عنوان ساختمان نظامی استفاده می‌شده است. این بنا در سال 1375 به ثبت ملی رسید.

 

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو سعی کردیم فاصله اهواز تا رشت، روش‌های رسیدن به رشت و جاذبه‌های مسیر را بررسی کنیم تا پس از خواندن آن، با تمام نکات موردنیاز برای سفر از اهواز به رشت آشنا شوید. اگر قصد سفر و اقامت به رشت را دارید می توانید هتل های رشت را مانند  هتل شبستان رشت را از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میرزاپور ۱۴۰۲/۷/۲۴

بفرمایید فاصله رشت تا اهواز چند کیلومتر؟ با ماشین شخصی میشه رفت؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

میرزاپور گرامی فاصله اهواز تا رشت981 کیلومتر است که با ماشین شخصی صبر و حوصله طولانی بودن مسیر رو باید داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...