رَهی نو

فاصله اصفهان تا رشت

تعداد بازدید: ۳۴۳۸۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱

رشت، کلان شهری است که به عنوان سومین شهر گردشگرپذیر ایران انتخاب شده است. از این رو هر ساله مسافران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. این شهر نقش مهمی در تاریخ و سرنوشت ایران داشته و تاثیر آن را در انقلاب مشروطه، جنبش جنگل و انقلاب 57 نمی‌توان نادیده گرفت. امروزه این شهر به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل شده است و به تولید برنج، تولید فولاد و تولید نانو داروهای ضد سرطان معروف است. خوب است بدانید در تقویم، روز 12 دی به نام روز رشت نامگذاری شده است.

شهر رشت به دلیل آب و هوا و طبیعت فوق‌العاده سرسبزی که دارد، انتخاب بسیاری از مسافران از سراسر ایران است. اکثر توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند در برنامه خود حتما سری هم به رشت می‌زنند. اگر شما هم می‌خواهید از اصفهان به این شهر زیبا سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی درباره مسیر پیش رویتان بدانید. در ادامه با رزرو  آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.

بهترین مسیر  اصفهان تا رشت 

اگر بخواهید از اصفهان به رشت سفر کنید دو راه پیش رویتان است که حداکثر 8 ساعت و بیست دقیقه و حداقل 7 ساعت و سی دقیقه را باید در راه باشید تا به رشت برید. اینکه از کدام راه دل به جاده بسپارید زمان رسیدنتان به مقصد متغیر خواهد شد.

در مسیر اول که 642 کیلومتر است از اصفهان خارج شده و از جاده دلیجان به میمه به سمت دلیجان و سپس به سمت ساوه برانید. پس از آن از جاده ساوه بوئین زهرا به آزاد راه بوئین زهرا – قزوین بروید. پس از گذشتن از قزوین با گذر از منجیل و رودبار خود را به رشت برسانید.

 

فاصله اصفهان تا رشت

 

در مسیر دوم که 767 کیلومتر است شما باید پس از خروج از اصفهان به سمت جاده کاشان – قم بروید. در نهایت از اسلامشهر گذر کرده و پس از پشت سر گذاشتن کرج، به سمت قزوین برانید. در نهایت باقی مسیر از قزوین به بعد با جاده اول یکسان است. از منجیل و رودبار گذر می‌کنید تا به شهر زیبای رشت برسید.

فاصله اصفهان تا رشت چند کیلومتر است؟

همانطور که گفته شد فاصله اصفهان تا رشت در دو مسیر خلاصه می‌شود که کیلومتر آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بسته به اینکه از کدام مسیر بروید بین 640 الی 770 کیلومتر متغیر خواهد بود.


اقامت در هتل کادوس رشت را از دست ندهید


روش‌های سفر از اصفهان تا رشت

ممکن است جزو افرادی باشید که بخواهید از اصفهان به سمت رشت بروید اما در انتخاب روش سفر و انتخاب وسیله نقلیه مردد باشید. به طور کلی اگر می‌خواهید تنهایی دل به جاده بسپارید پیشنهاد نمی‌کنیم از خودرو شخصی استفاده کنید؛ چرا که خطر خواب آلودگی یا خستگی ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

در مسیر اصفهان به رشت علاوه بر خودرو شخصی، اتوبوس، قطار، هواپیما هم می‌توانید استفاده کنید که هر کدام علاوه بر معایبی که دارند مزایایی نیز دارند و بسته به اینکه سفرتان تفریحی است یا برای انجام امور اداری و برای رسیدن به مقصد عجله دارید یا اینکه هزینه سفر برایتان مهم است می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

مسافت اصفهان تا رشت با اتوبوس

مسافت اصفهان تا رشت با اتوبوس از جاده دلیجان به سمت ساوه می‌گذرد. در این صورت مسافتی معادل 640 کیلومتر، در حدود 8 ساعت زمان لازم است.

مسافت اصفهان تا رشت با خودروی شخصی

از آنجایی که سفر با خودرو شخصی دست شما را برای انتخاب مسیر باز می‌گذارد، بین دو مسیر، مسیر مورد نظرتان را انتخاب خواهید کرد. مزیت سفر با خودرو شخصی کم نیست و اگر بتوانید این مسیر را با دو راننده طی کنید همه افراد می‌توانند به طور یکسان از سفر و میان مسیر هر جا که بخواهید نگه می‌دارید تا از مسیر لذت ببرید.

مسافت اصفهان تا رشت با قطار

بسته به اینکه چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید، می‌توانید شرکت‌های مختلف با امکانات متفاوت را انتخاب کنید. البته به تاریخ حرکتتان هم بستگی دارد که کدام قطار در آن زمان در دسترس باشد. سفر با قطار یکی از بهترین گزینه‌ها است. شما می‌توانید در صورت نیاز کمی بخوابید یا در راهرو قطار کمی قدم بزنید. مزیت مهم دیگر سفر با قطار دسترسی داشتن به سرویس بهداشتی است.

مسافت اصفهان تا رشت با هواپیما

مدت زمان پرواز اصفهان به رشت بسته به شرایط آب و هوایی و یا مسیر انتخابی هوایی متغیر است، با اینحال به طور کلی در حدود یک ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد تا شما از اصفهان به رشت برسید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر اصفهان رشت

برای دیدن جاذبه‌های مسیر اصفهان به رشت باید چند نکته را به خاطر داشته باشید. انتخاب وسیله نقلیه بسیار مهم است. زمانی که شما با خودرو شخصی سفر می‌روید هر جا که بخواهید می‌توانید کمی بمانید و از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید اما سفر با قطار یا هواپیما یا حتی اتوبوس این امکان را به شما نمی‌دهد. عامل دیگر انتخاب مسیر است. همان‌طور که پیشتر گفتیم برای اینکه از اصفهان به رشت بروید دو راه پیش رویتان است که از هر مسیری که بروید جاذبه‌های مسیر متفاوت خواهد بود.

مسافت اصفهان تا رشت

 

اگر از مسیر اول بروید، اگر فصل انار باشد، این میوه خوش طعم را می‌توانید بر درختان باغ‌های انار ساوه ببینید و اگر زمان یاری کرد کمی در شهر دور بزنید و از رب انار و انار ساوه، به عنوان سوغات خرید کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری ساوه می‌توان به قلعه دختر، بازار ساوه، مسجد جامع ساوه، پل سرخده، کارونسرای عبدالغفارخان، امامزاده سید اسحاق و .... اشاره کرد.

پس از آنکه از ساوه خارج شدید به سمت قزوین خواهید رفت. شهری که به واسطه معماری زیبا و اماکن تاریخی فراوان، به تنهایی مقصد بسیاری از گردشگران است. در شهر قزوین می‌توانید از مسجد جامع ، بازار قزوین، قلعه الموت، کاروانسرای سعدالسلطنه،حمام قجر، امامزاده شاهزاده حسین، سردر عالی قاپو، کاخ چهل ستون و بسیاری اماکن دیگر دیدن کنید. در ادامه مسیر از منجیل و رودبار خواهید گذشت. در شهر منجیل می‌توانید از توربین‌های بادی دیدن کنید و در رودبار به تماشای درختان زیتون بروید.

اما در مسیر دوم به واسطه گذر کردن از جاده کاشان – قم می‌توانید کمی زمان بیشتر بگذارید و از شهر کاشان و قم به طور مجزا دیدن کنید. کاشان به شهر گل و گلاب معروف است و اگر در فصل گلاب‌گیری بودید حتم سری به کاشان بزنید و این مراسم را از نزدیک ببینید. در کنار جاذبه های گردشگری کاشان مراسم قالیشویی و گلاب‌گیری بسیار محبوب و معروف است. اما در سفر به سمت اصفهان علاوه بر جاذبه های مسیر، جاهای دیدنی اصفهان تمام نشدنی است و می توانید در سفر به این شهر تاریخی و زیبا از جاذبه های گردشگری آن لذب ببرید.

در شهر قم نیز به بارگاه ملکوتی حصرت معصومه(س) رفته و ساعاتی را در این شهر مذهبی و مقدس بگذرانید. پس از رسیدن به قزوین دیگر اماکن دیدنی همان‌هایی هستند که پیشتر به آن اشاره کردیم.  اگر قصد سفر و اقامت در اصفهان را دارید می توانید هتل های اصفهان را از سایت رهی نو ببینید و از قیمت و امکانات هتل های آن مطلع شوید. همچنین می توانید هتل های پنج ستاره اصفهان و هتل های چهار ستاره اصفهان را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. شما برای سفر از اصفهان به رشت کدام وسیله نقلیه را انتخاب می‌کنید؟ همچنین برای طی کردن مسیر با خودروی شخصی کدام مسیر و دیدن چه جاذبه‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهند ۱۴۰۲/۷/۲۶

از هتل کادوس رشت خیلی راضی بودم رزرو هم از رهی نو گرفتم که خدمات خیلی خوبی داره تشکر

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۹

سهند عزیز خیلی ممنون انجام وظیفه هست امیدواریم سفرهای بیشتری و بهتری در پیش داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...