رَهی نو

همه چیز در مورد پل طبیعت کیانپارس اهواز | رهی نو

تعداد بازدید: ۵۹۴۳ ۲ آذر ۱۳۹۶

پل‌های کلان‌شهر اهواز، از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند که هرکدامشان با داشتن نورپردازی‌های خاص خود، جلوه خاصی را به این شهر بخشیده‌اند. پل طبیعت کیانپارس اهواز یکی از این پل‌هاست که با داشتن چشم‌انداز بسیار منحصربه‌فردی که به رودخانه کارون دارد، نماد زیبایی و فرهنگ این شهر به‌شمار می‌آید. مطالعه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به شما کمک می‌کند تا علاوه ‌بر به‌ دست آوردن اطلاعاتی در مورد این پل، با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای آن آشنا شوید.

معرفی پل طبیعت کیانپارس اهواز

پل طبیعت کیانپارس، یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر اهواز است که به‌عنوان نمادی از تلفیق معماری مدرن و طبیعی، در دل این شهر صنعتی جای گرفته است. این پل که دو بخش مهم شهر، پارک ساحلی و پارک لاله را به هم متصل می‌کند، نه تنها به‌عنوان مسیری برای عبور عابران پیاده کاربرد دارد، بلکه به مکانی برای تفریح، ورزش و لذت بردن از منظره زیبای رودخانه کارون تبدیل شده است.

معرفی پل طبیعت کیانپارس اهواز

تاریخچه و معماری پل زیبای طبیعیت

پل طبیعت کیانپارس که به پل معلق کیانپارس نیز شناخته می‌شود، در سال 1392 با هدف ایجاد فضایی برای پیاده‌روی، افزایش نشاط و تماشای منظره زیبای کارون، توسط شهرداری اهواز افتتاح شد. طراحی این پل توسط مهندسان ایرانی و باتوجه به اصول زیبایی‌شناسی انجام گرفته است.  طول پل 500 متر و عرض آن 5 متر است و برای کف ‌پوش آن از چوب پلاست استفاده شده که حدود 2500 مترمربع مساحت دارد.
زیبایی این پل به‌خصوص در شب به ‌دلیل نورپردازی‌های بسیار خاصش، به ‌اندازه‌ای است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در زمان سفر به این شهر از این جاذبه توریستی بازدید می‌کنند. ایده ساخت پل طبیعت کیانپارس در سال 1388 آغاز شد. در این پروژه، از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مصالح استفاده شد. عرشه فلزی پل در سال 1390 به‌طول کامل نصب شد و درنهایت، پل در سال 1392 با حضور مقامات کشوری و محلی به بهره ‌برداری رسید.

تاریخچه و معماری پل زیبای طبیعیت

تفریحات و جاذبه‌های اطراف پل زیبای طبیعت اهواز

در اطراف پل طبیعت کیانپارس، فضای سبز و صندلی‌های متعددی قرار دارد که مکانی ایده‌ال برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. علاوه‌براین، فعالیت‌هایی مانند بدمینتون، فوتبال، دوچرخه‌سواری، عکاسی و ماهیگیری نیز در این مکان انجام می‌شود و گردشگران می‌توانند خاطرات خوشی را در کنار عزیزانشان خلق کنند.
چنانچه برای سفر به شهر اهواز، برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است که قبل از سفر، یکی از هتل‌های این شهر مانند هتل پارس اهواز را از طریق سایت رهی نو رزرو کنید. در این‌صورت، دیگر از بابت محل اقامتتان نگرانی نخواهید داشت و با فراغ خاطر به گشت‌وگذار در این شهر زنده می‌پردازید. 

جاهای دیدنی نزدیک پل طبیعت اهواز

این پل در منطقه کیانپارس اهواز واقع شده است. این منطقه یکی از مناطق لوکس و مدرن اهواز است و جاذبه‌های دیدنی زیادی در اطراف آن وجود دارد. در ادامه این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی نزدیک پل طبیعت اهواز

پارک ساحلی

این پارک در ساحل رودخانه کارون قرار گرفته و مکانی عالی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است. در این پارک می‌توانید پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌سواری کنید، از قایق‌سواری لذت ببرید. همینطور می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های آن بنشینید و خود را به صرف یک وعده غذای خوش‌طعم جنوبی و یا یک نوشیدنی خنک دعوت کنید.

پارک لاله

این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های اهواز است و فضای بسیار زیبایی دارد. در این پارک می‌توانید پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌سواری کنید، از زمین بازی برای کودکان استفاده کنید یا در بوفه‌های آن بنشینید و استراحت کنید.

موزه هنرهای معاصر شهر اهواز

این موزه در سال 1389 افتتاح شده و در آن آثاری از هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شده است. اگر به هنر علاقه دارید، بازدید از این موزه را به شما توصیه می‌کنیم.

موزه هنرهای معاصر

بازار عبدالحمید ؛ راز سرزندگی اهواز

این بازار در لیست قدیمی‌ترین بازارهای اهواز قرار گرفته که زمان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. بازار حمید، محل خرید ثروتمندان آن دوره بود و رونق بسیاری داشت. البته که همچنان این بازار پابرجاست و افراد زیادی لوازم مورد نیاز خود را از آنجا تهیه می‌کنند.

آرامگاه قدیمی علی بن مهزیار

در شهر اهواز یک آرامگاه قدیمی به نام علی بن مهزیار قرار دارد. فردی که در این آرامگاه به خاک سپرده شده، در دوران جوانی‌اش، پیرو مذهب مسیحیت بود که بعدها به دین مبین اسلام پیوست. وی به چنان رتبه‌ای دست پیدا می‌کند که در بزرگسالی، یکی از یاران باوفای امام رضا (ع) می‌شود.

خانه قدیمی ماپار

خانه ماپار، عمارتی باشکوه و تاریخی در قلب شهر اهواز است که زمان ساخت آن به دوره پهلوی برمی‌گردد. این خانه که به نام مالک آن، عبدالمجید ماپار نامگذاری شده، در سال 1380 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

خانه ماپار

پل سفید ؛ مقصدی برای عکاسی

این پل یکی از پل‌های قدیمی اهواز است که بر روی رودخانه کارون قرار دارد. این پل در شب با نورپردازی زیبایی که دارد، منظره بسیار زیبایی را به چشمان گردشگران هدیه می‌دهد.  عکاسی از این پل در هنگام شب، یکی از جاذبه‌هایی است که به ‌راحتی نمی‌توان از آن گذشت. بنابراین در زمان سفر به این شهر، دوربین عکاسی را با خود به‌همراه داشته باشید.

پل سفید

بازار کیانپارس

این بازار یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین بازارهای اهواز است. در این بازار می‌توانید انواع اقلام مورد نیازتان را ازجمله پوشاک، لوازم آرایشی، کیف، کفش و غیره خریداری کنید.

سیتی سنتر مهزیار

این مرکز خرید، از دیگر مراکز بزرگ و مدرن این شهر محسوب می‌شود که انواع برندهای معروف ایرانی و خارجی در آن وجود دارد.

 شرایط بازدید از پل کیانپارس اهواز

بازدید از این پل به‌صورت 24 ساعته برای گردشگران امکان‌پذیر است. قطعاً تماشا رود زیبای کارون از بالای این پل حس بسیار لذت‌بخشی به شما خواهد داد. همچنین دسترسی بسیار عالی این پل به دیگر نقاط شهر موجب شده که به‌ راحتی بتوانید به دیگر نقاط شهر بروید و از دیگر جاذبه های گردشگری اهواز دیدن کنید.

نکات جالب در مورد پل کیانپارس اهواز

پل کیانپارس در سال 1393 به‌عنوان برترین پل عابر پیاده در خاورمیانه انتخاب شد. این پل همچنین یکی از نمادهای جدید شهر اهواز شناخته شده و حتی در چنیدین فیلم سینمایی و سریال به تصویر کشیده شده است.

سخن پایانی

پل طبیعت کیانپارس نه تنها به‌عنوان یک پل پیاده‌رو، بلکه به‌ عنوان یک نماد فرهنگی و تفریحی در شهر اهواز مطرح است. این پل با ارائه منظره‌ای دلنشین از رود کارون و فراهم کردن فضایی برای ورزش و تفریح، به مکانی محبوب برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده است. بازدید از پل طبیعت کیانپارس، تجربه‌های به‌یادماندنی از تلفیق زیبایی‌های طبیعی و دستاوردهای معماری مدرن را به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول درمورد پل طبیعت اهواز

پل طبیعت کیانپارس چه زمانی ساخته شد؟

پل طبیعت کیانپارس در سال 1392 توسط شهرداری اهواز در این شهر افتتاح شد.

شرایط بازدید از پل کیانپارس اهواز چگونه است؟

بازدید از پل کیانپارس آزاد بوده و همه افراد در تمامی ساعات روز می‌توانند از آنجا دیدن کنند.

جاذبه های گردشگری اهواز، نزدیک به پل طبیعت کیانپارس کدامند؟

از جاذبه های گردشگری اهواز نزدیک به پل کیانپارس میتوان پارک ساحلی، پارک لاله، موزه هنرهای معاصر اهواز، آرامگاه علی بن مهزیار، بازار عبدالحمید، خانه ماپار، پل سفید، بازار کیانپارس و سیتی سنتر مهزیار را نام برد.

تفریحات اطراف پل زیبای طبیعت اهواز کدامند؟

بدمینتون، ماهیگیری، فوتبال، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و عکاسی.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...