رَهی نو

بازار عبدالحمید اهواز | تصاویر بازار قدیمی اهواز

تعداد بازدید: ۷۰۲۹ ۲ آذر ۱۳۹۶

زمانی‌که وارد شهرهای ایران می‌شوید، بازارهای قدیمی آنها توجه شما را به خود جلب می‌کند. این بازارها با گذشت سالیان طولانی همچنان به قوت خود باقی هستند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند. شهر اهواز هم از این بازارها بی‌نصیب نمانده که یکی از بازارهای معروف و قدیمی آن، بازار عبدالحمید است.
اهواز با داشتن مکان‌های تفریحی و بازارهای مختلف، یکی از بهترین شهرها برای گردشگری محسوب می‌شود. بازار عبدالحمید یکی از بازارهای سنتی اهواز است که با دیدن سبک معماری آن به قدیمی بودن آن پی می‌برید. با گشت‌وگذار در این بازار می‌توانید هرآنچه که مورد نیاز شما است، خریداری کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری درمورد بازار عبدالحمید اهواز بدست بیاورید، تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید.

معرفی بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید با داشتن قدمتی بیش از یک قرن، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر محسوب می‌شود که در زمان قاجار ساخته شد. در زمان ورود به بازار عبدالحمید با یک فضای سنتی روبرو می‌شوید که نشان از هویت، فرهنگ و سنت مردم خوزستان است. این بازار به‌شکل منحصربفردی در میان کوچه‌های تنگ اهواز ساخته شده که فرهنگ عرب در آن موج می‌زند. بازار عبدالحمید مکان‌هایی مانند خانه ارس در خود دارد که از دوره قاجار بجا مانده است. این خانه توسط شخصی به نام شیخ خزعل ساخته شد که در اصل از آن به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار می‌گرفت. خانه ارس به دلیل قدیمی بودن در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. 

معرفی بازار عبدالحمید اهواز

آشنایی با بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید یکی از مکان‌های تاریخی کشورمان است، اما از طرف مسئولین توجه زیادی به آن نمی‌شود. با اینحال از محبوب‌بودن این بازار ذره‌ای کم نشده و همچنان اغلب مردم برای خرید به آنجا می‌روند. قدم زدن و گشت‌وگذار در بازار عبدالحمید در کنار شنیدن آوازهای جنوبی حس خاصی به انسان می‌دهد.

تاریخچه بازار عبدالحمید

بازارها یکی از بخش‌های اصلی هر شهری محسوب می‌شود که نشان از فرهنگ هر منطقه‌ است. شهرهای قدیمی هم از این قضیه مستثنی نیستند. در شهر اهواز بازارهای قدیمی وجود دارد که عبدالحمید یکی از آنها است.
در زمان قاجار، از بازار عبدالحمید استقبال زیادی می‌شد و هر فردی که به دنبال جنس کمیابی بود، به این شهر می‌آمد. همچنان هم بیشتر مردم این بازار را برای خرید خود انتخاب می‌کنند. موقعیت مکانی این بازار در مرکز شهر است که البته در ابتدا با نام بازار اصلی اهواز معروف بود.

خرید از بازار عبدالحمید

اگر می‌خواهید در شهر اهواز لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار عبدالحمید بروید. در این بازار، امکان خرید هرآنچه مورد نیازتان است، وجود دارد. در بازار عبدالحمید علاوه‌بر کالاها و اجناس مختلف، می‌توانید انواع غذاهای سنتی مانند فلافل، قلیه ماهی و کباب اهوازی را هم تجربه کنید. در بازار عبدالحمید انواع پوشاک، کیف، کفش، پارچه‌های نفیس، لباس عربی و محلی، طلا، زیورآلات و ظروف قهوه به رنگ‌های نقره‌ای و طلایی برای فروش وجود دارد. در این بازار دستفروشانی هستند که سالهای طولانی در این بازار فعالیت دارند.
چنانچه به دنبال غذاهای باکیفیت و متنوع در شهر اهواز هستید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار عبدالحمید بروید. خرید سوغات برای دوستان همواره سفر را برای انسان دلچسب‌تر می‌کند. در این بازار امکان خرید این هدایا از جمله لباس، صنایع دستی و مواد غذایی برای گردشگران وجود دارد. اگر به دنبال کالای کمیابی هستید، باتوجه به نزدیک بودن بازار عبدالحمید به مرز، می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری کنید.

خرید از بازار عبدالحمید

هتل های نزدیک به بازار عبدالحمید

یکی از مزایای بازار عبدالحمید، نزدیک بودن آن به هتل‌های معروف شهر از جمله هتل پارس اهواز است. شما می‌توانید بعد از خرید خود به این هتل رفته و خستگی خرید را در یک هتل با امکانات کامل، برطرف کنید.

بهترین زمان رفتن به بازار عبدالحمید اهواز

اگر از شهرهای دیگر برای خرید به بازار عبدالحمید اهواز می‌روید، باتوجه به گرم بودن این شهر، پیشنهاد می‌کنیم فصول پاییز و زمستان را برای رفتن انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید در خیابان نظامی و مابین خیابان امام خمینی و خیابان نادری قرار دارد. 
 

سخن پایانی
بازار عبدالحمید اهواز یکی از بازارهای قدیمی و معروف شهر اهواز است که از دیرباز تا به امروز همواره مورد توجه بوده است. این بازار همچنان پابرجا است و یکی از مکان‌های مورد علاقه افراد برای خرید به‌شمار می‌رود. اگر تجربه‌ای از رفتن به بازار عبدالحمید را دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید کجاست؟

بازار عبدالحمید در شهر اهواز و در خیابان نظامی و مابین خیابان امام خمینی و خیابان نادری قرار دارد.

چه جاذبه دیدنی در بازار عبدالحمید وجود دارد؟

خانه ارس که توسط شیخ خزعل ساخته شد، از جاذبه‌های دیدنی این بازار به‌شمار می‌رود.

چه کالاهایی را می‌توان در بازار عبدالحمید اهواز خریداری کرد؟

در این بازار هرآنچه که به دنبالش هستید، اعم از خوراک، پوشاک، مواد غذایی و کالاهایی که کمیاب هستند، وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
sara99mhd ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

مقاله واقعا عالی بود و لذت بردم از خوندنش.

  مدیر سایت۱۴۰۰/۱۰/۱۵

با سپاس از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...