رَهی نو

پارک پرواز

تعداد بازدید: ۴۶۸۶ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

گردش امروزمان به یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران، یعنی منطقه سعادت آباد است. در اینجا به تپه‌های دلباز و چشم نواز فوق‌العاده پارک پرواز برمی‌خوریم که شمال غرب تهران را در مقابل چشم‌مان قرار داده است.

پارک پرواز تهران


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید. 


اگر عکاس هستید، در صورتی که یک عاشق دل‌شکسته هستید یا می‌خواهید لحظات به یادماندنی را در یک صبح بارانی با عزیزان‌تان سپری کنید، در صورتی که حال و هوای ورزش صبحگاهی به شما دست داده است، بسیار خب، همراه ما کفش‌های کتانی‌تان را به پا کنید و دوربین عکاسی‌تان را بردارید. می‌خواهیم در یکی از زیباترین پارک‌ های تهران، پرواز کنیم. دل‌تان ارتفاع می‌خواهد اما حوصله رفتن به کوه ندارید؟ پس همراه رهی نو باشید.

پارک پرواز و تاریخچه آن

پارک پرواز، در سال 1387 در منطقه سعادت آباد و در مساحتی به وسعت 131.303 متر مربع ساخته شد. ماجرای ساخت این پارک به دوره‌ای برمی‌گردد که خیابانی به همین نام یعنی خیابان پرواز، در ضلع جنوب شرقی پارک قرار داشت. زمانی سعادت آباد، همچنان تپه‌ متراکم و فضای سبزی بود که بر فراز تپه‌های آن می‌توانستید پرواز کرده و پاراگلایدر سوار شوید. اما بعدها با تبدیل منطقه سعادت آباد به بافت شهری، چیزی که از آن تپه‌ها باقی ماند، بوستان پرواز بود. به همین دلیل نام این پارک را نیز پارک پرواز گذاشتند. البته نام آن خیابان مجاور، در حال حاضر شهید آهنگرانی است.

پارک پرواز تهران یک چشم‌انداز فوق‌العاده از کوهستان البرز و برج میلاد به شما می‌دهد به طوری که می‌توانید سوژه‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در اینجا پیدا کنید. به خصوص در سکوت شب، ارتفاعی که از تهران در مقابل‌تان قرار گرفته است، و یک نیمکت زیبا می‌تواند آرامشی را برایتان رقم بزند که پرواز را تبدیل به یکی از پاتوق‌های اصلی برای خلوت دوستانه‌تان کند.

آدرس دقیق پارک پرواز

راه دسترسی را در ادامه برایتان خواهیم گفت. اگر آدرس پارک پرواز را می‌خواهید، خودتان را برای رفتن به تپه‌های شمال غرب تهران و حوالی منطقه سعادت آباد تهران آماده کنید. پارک پرواز از سمت شرق به بلوار پیام، از شمال به بلوار شقایق، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان می‌رسد. پارک پرواز روبروی هتل اسپیناس پلاس قرار گرفته است.

راه‌های دسترسی به پارک پرواز

برای دسترسی به پارک پرواز، راه‌های زیادی دارید. فاصله این پارک تا میدان صنعت حدود 5 کیلومتر است.

  • اگر با خودروی شخصی هستید، در هر کجای تهران که باشید، مسیر را از اپلیکیشن‌های مسیریاب به راحتی پیدا می‌کنید. البته سرراست‌ترین مسیر این است که از بزرگراه یادگار امام انداخته و از بلوار پیام به میدان بهرود برسید.
  • در صورتی که می‌خواهید با مترو به پارک پرواز برسید، سوار خط هفت مترو شده و در ایستگاه پایانی در میدان صنعت پیاده شوید. از آن جا می‌توانید با یک خط تاکسی، در مدت زمان کوتاهی به پارک پرواز برسید.
  • با اتوبوس، می‌توانید از اتوبوس‌های شهرک بام تهران استفاده کنید که در کنار میدان صنعت قرار گرفتند. یعنی خودتان را با مترو یا تاکسی به میدان صنعت رسانده و از آن جا سوار اتوبوس‌های شهرک مخابرات شوید.
  • مسیر دسترسی با تاکسی نیز دقیقا مانند اتوبوس است. درست در ضلع شمالی میدان، می‌توانید سوار تاکسی‌های شهرک مخابرات شده و پارک پرواز پیاده شوید.

ساعت کاری پارک پرواز تهران

خوبی این پارک دلباز، این است که در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید، می‌توانید به پارک بیایید. البته اگر دوران کرونا و محدودیت‌های ورود به پارک و بوستان را فاکتور بگیریم، شما می‌توانید هر ساعتی که دلتان می‌خواهد، رایگان و آزاد از پارک استفاده کنید.

ساعت کاری پارک پرواز تهران

امکانات و جاذبه‌های تفریحی پارک پرواز

اما امکانات پارک پرواز فقط محدود به تماشای طلوع و غروب خورشید از ارتفاع یا پیاده‌روی‌های خشک و خالی نیست. در قسمت‌های مختلف پارک با مجسمه‌های هنری روبرو می‌شوید که احتمالا برای عکاسی توجه‌تان را جلب می‌کنند. در بخشی از پارک، حال و هوای ورزشی با شور و هیجان ورزشکاران، به شما انرژی می‌دهد.
اگر فرزند کودکی دارید، می‌توانید از شهربازی مجهز با لوازم و زمین بازی کودک نیز استفاده کنید. بخشی از پارک نیز یادمان شهدای گمنام است. شما می‌توانید یک روز فوق‌العاده را به عنوان پیک نیک به این پارک آمده و در آلاچیق‌های آن، لذت اتراق کردن در فضای سبز را تجربه کنید. اما جذاب‌ترین بخش پارک پرواز کجاست؟ بله دقیقا. فلای لند!

امکانات پارک پرواز

فلای لند پارک پرواز

فلای لند در کنار پارک پرواز قرار گرفته است. احتمالا آن را در تصاویر پارک پرواز دیده باشید. مجموعه‌ای تفریحی با رستوران‌های مجهز که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی، نوشیدنی و دسرهای خوشمزه را سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم حتما در تراس بزرگ فلای لند و در هوای آزاد، یک شب به یاد ماندنی را بر فراز پارک پرواز بگذرانید. قطعا خاطره فلای لند، یک خاطره به یاد ماندنی خواهد شد. فلای لند یک سرزمین عجایب هم دارد. پیست تیوب سواری هم می‌تواند در کنار لذت‌های دیگر این مجموعه، تفریح‌تان را تکمیل کند.

فلای لند پارک پرواز

مکان‌های دسترسی به فلای لند

برای دسترسی به فلای لند می‌توانید از پایین یا بالای پارک به آنجا بروید. از سمت پایین، یک فضای تزئین شده با ریسه‌های رنگی است که بعد از گذر از آن جا سوار آسانسور شده و به مجموعه می‌رسید. البته اگر دل خوشی از فضاهای شلوغ ندارید، می‌توانید به جای آخر هفته‌ها که غلغله است، وسط هفته را برای بازدید از فلای لند انتخاب کنید.

مکان‌های اطراف پارک پرواز

ساکنان هتل اسپیناس پالاس احتمالا ارتباط خوبی با این پارک داشته باشند، چون هتل، دقیق در مقابل پارک قرار گرفته است. مجتمع تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم وجود دارد. اگر حس خرید داشتید، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در اطراف فلای لند، پارک فدک شهرک غرب، برج میلاد، پاساژ میلاد نور، مرکز خرید پلاتین، پاساژ رویال سنتر، پارک جوانمردان، پارک کوهسار و... وجود دارند. در کل سعادت آباد جزو مناطق خوش آب و هوایی است که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

مکان‌های اطراف پارک پرواز

پارک پرواز در مجاورت مجموعه جذاب فلای لند قرار گرفته است. در اینجا بعد از یک شام حسابی بر فراز کوه‌های البرز، می‌توانید در سکوت ارتفاعات سعادت آباد، چشم انداز تهران را مشاهده کنید. آیا شما هم تا به حال تجربه بازدید از پارک پرواز را داشتید؟ ماجرایش را برایمان بنویسید.

اگر قصد اقامت در نزدیکی این پارک زیبا را دارید ما به شما هتل اسپیناس پالاس تهران را پیشنهاد می دهیم.

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران باشند. به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران مانند: هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
وجییه ۱۴۰۲/۹/۶

شهربازیش خیلی قشنگه مخصوصا اون کشتی سرسره که عکسش و گذاشتید من خیلی دوست دارم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

وجیهه عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو براتون بهترین ها رو آرزومندیم

مهسا ۱۴۰۲/۵/۲

پارک پرواز در پاییز زیباترین طبیعت رو داره عالی عاشقشم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۳

مهساجان بسیار عالی که عاشق طبیعت هستید براتون بهترین ها رو آرزومندیم

محمد ۱۴۰۲/۳/۶

راست میگید برای عکاسی عالیه نمیدونم چرا قبلا فکر میکردم پارک اب و اتش همون پارک پرواز تا یکی از دوستای عکاسم برای عکاسی رفتیم اونجا دیدم ووواوو خیلی خوشگله

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۹

محمد عزیز از تجربه ای که بیان کردید بسیار ممنون هستیم و امیدواریم شما و دوست عکاستون هر روز موفق تر از روز قبل باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...