رَهی نو

برج میلاد تهران

تعداد بازدید: ۲۰۲۰۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶

اطلاعات برج میلاد تهران

برج میلاد نام برج مخابراتی چند منظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این ساختمان با ارتفاع ۴۳۵ متری در برابر تندباد مقاوم‌سازی شده است. همچنین این ساختمان در برابر زلزله کاملاً مقاوم است و در صورت وقوع زلزله، سازه پایداری خود را حفظ خواهد کرد. شکل کلی برج میلاد تهران از یک هشت‌ضلعی تشکیل شده که تعدادی دیوار داخلی و چهار باله ذوزنقه‌ای شکل به آن متصل شده است. به طور کلی ساختمان برج شامل ساختمان پای برج (لابی)، شفت، ساختمان راس و دکل آنتن برج است.

 

برج میلاد تهران

جاهای دیدنی برج میلاد تهران

برج میلاد، برج مخابراتی چند منظوره که امروز بعد از برج آزادی به عنوان نماد تهران شناخته می شود. ارتفاعی برابر با 435 متر دارد و در شب های تهران خودنمایی می کند. برج میلاد در لیست بلندترین برج های مخابراتی دنیا قرار دارد و به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی و  نوزدهمین سازه بلند نامتکی دنیا شناخته می شود. این برج زیبا زیربنایی حدود13 هزار متر دارد و از نظر وسعت کاربری سازه راس،در میان تمام برج های مخابراتی دنیا رتبه اول را دارد.برج میلاد تقریبا از بیشتر نقاط تهران مشاهده می شود. در این مطلب به سراغ دیدنی های برج میلاد تهران رفته ایم تا بررسی کنیم برای وقت گذرانی در این مجموعه می توان به سراغ چه تفریحاتی رفت. امروز برج میلاد را می توانیم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران بشناسیم.رستوران گردان،فودکورت،واحد های نمایشگاهی،دلفیناریوم و ... تنها بخشی از جاذبه های تفریحی برج میلاد تهران هستند.

 

رستوران گردان برج میلاد: رستوران گردان برج میلاد یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین بخش های برج میلاد است. این رستوران را می توان به عنوان یکی از بزرگ ترین رستوران های  گردان دنیا شناخت که در ارتفاع 276 متر در طبقه ششم برج قرار دارد.در منو این رستوران می توان غذاهای ایرانی و فرنگی با تنوع بالا دیده می شود. ظرفیت رستوران گردان 300 نفر است. برای صرف وعده غذایی از جمله صبحانه، ناهار و شام در رستوران گردان باید از 48 ساعت قبل میز رزرو کنید. صبحانه رستوران گردان سلف سرویس است و هر روزه از ساعت 7:30 الی 10 صبح به مشتریان سرویس می دهد. در روزهای 5شنبه و جمعه شما با پرداخت x هزار تومان می توانید از تمام منو صبحانه استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طبقه دهم ساختمان هم رستوران ویژه ای با وسعت 1100 متر و ظرفیت 100 نفری قرار دارد که به مهمانی های خاص و رسمی اختصاص داده شده است.این رستوران از امکانات بسیار پیشرفته ای برخودار است و در طراحی داخلی آن از چوب استفاده شده است.

 

سینما برج میلاد: سینما برج میلاد یکی از پیشرفته ترین سینماهای چند بعدی در تهران است. در این سینما 8 صندلی متحرک با قابلیت چرخ وجود دارد که با حرکات در طول فیلم احساسات را به شما القا می کند.

 

موزه مشاهیر برج میلاد: موزه مشاهیر یکی از محبوب ترین بخش های برج میلاد است که از آن می توان به عنوان اولین موزه تندیس های شخصیت های بزرگ ایرانی یاد کرد. در این طبقه مجسمه افراد مشهوری از جمله کمال الملک، پروین اعتصامی، شهریار، محمد تقی بهار، سیمین دانشور و بسیاری از بزرگان دیده می شود. این مجسمه ها از جنس سیلیکون هستند و با دقت بسیار بالایی ساخته شده اند.

 

سکوی دید بازسکوی دید باز در طبقه هفتم ساختمان برج میلاد تهران قرار دارد و زیربنایی 3000 متر مربعی دارد، در واقع این طبقه بزرگ ترین قطر را در میان طبقات برج میلاد به خود اختصاص داده است. در این طبقه تمام تهران زیر پای شما قرار دارد و با استفاد از دوربین های مخصوص می توانید مناطق مختلف تهران بزرگ را تماشا کنید. در داخل طبقه سکوی دید باز هنرمندان رشته های مختلف آثارشان را به نمایش گذاشته اند.

 

رزرو هتل‌های نزدیک برج میلاد تهران در سایت رزرواسیون آنلاین رهی نو

 

سکوی دید باز برج میلاد

 

گنبد آسمان: گنبد آسمان در طبقه دوازدهم برج میلاد قرار دارد. این گنبد، در واقع گنبدی است شیشه ای که ارتفاعی برابر با 13 متر دارد. در این گنبد سیر تکامل تاریخ ایران از گذشته تا به امروز تصویر شده است. ایده اصلی و اولیه این گنبد براساس چهار عنصر اصلی آب، باد، خاک و آتش بوده و در طراحی داخلی آن از مفاهیمی مثل عشق، عدالت، صلح و مبارزه استفاده شده است.

 

پینت بال: زمین پین بال برج میلاد مساحتی برابر با 1500 متر مربع دارد و در ضلع جنوب غربی مجموعه واقع شده است. ظرفیت این زمین حداکثر 18 نفر است.

 

لیزریوم: سالن لیزریوم در ورودی درب پارکینگ قرار دارد.لیزریوم ترکیبی از نور و صدا است که با سلیقه ایرانی ترکیب شده است. اگر اهل هنر هستید برای یک بار هم که شده به این بخش از برج میلاد سربزنید.

 

دلفیناریوم: دلفیناریوم از پرطرفدارترین سرگرمی های برج میلاد است. کسی نیست که از تماشای دلفین های زیبا و باهوش لذت ببرد. دلفیناریوم برج میلاد نخستین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران است که توانسته به خوبی در مجموعه برج میلاد درآمدزایی کند.

 

زیپ لاین: زیپ لاین محموعه فرهنگی تفریحی برج میلاد 131 متر طول و 25 ارتفاع دارد و یکی از هیجان انگیزترین تفریخات برج میلاد تهران است. این زیپ لاین دو خط رفت و برگشت دارد و از مقصد به پل معلقی با ارتفاع 105 متر طراحی شده است.

 

مرکز خرید: در لابی برج 83 واحدتجاری برای علاقه مندان به خرید وجود دارد.

 

کافه رستوران آبشار: در مجموعه برج میلاد علاوه بر رستوران گردون، رستوران های دیگری هم وجودر دارد که کافه رستوران آبشار یکی از رستوران های خوب تهران این مجموعه است. این رستوران در کنار آبشار برج قرار دارد و با غذاهای ایرانی و فرنگی از افراد پذیرایی می کند. لازم به ذکر است که قیمت های این رستوران از رستوران گردون بسیار مناسب تر است.

 

موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری: این موزه در ارتفاع 261 متری برج قرار دارد و در آن هدیه هایی که به شهرداری تهران داده شده است نگهداری می شود. در این میان دست نوشته های قدیمی هم دیده می شود.

 

سالن های همایش برج میلاد تهران

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد؛ یکی از مجهزترین و بهترین سالن های کنسرت تهران، سالن همایش های بین المللی برج میلاد است که ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری کنسرت های بزرگ دارد. در این مجموعه نه تنها کنسرت های بزرگ، بلکه سمینارها، همایش ها، جشنواره ها و کارگاه های آموزشی متنوعی هم برگزار می شود. این مرکز به 15 سالن کنفرانس جانبی، فضای نمایشگاهی، استودیوی رادیویی و تلویزیونی و سالن های پذیرایی برای برگزاری مراسم های مختلف مجهز است. یکی از بهترین سالن های مجموعه بین المللی میلاد، سالن حافظ است که 1600نفر در دو طبقه بالکن و همکف ظرفیت دارد. سالن حافظ به تجهیزات روز صوتی و سینمایی جهان و سیستم ترجمه همزمان و تصویر برداری برادکست مجهز است. در ایام خاص، از جمله عید نوروز و شب یلدا در محوطه برج میلاد غرفه های متنوعی برپا می شود که غذاهای محلی و صنایع دستی مناطق مختلف ایران را به نمایش می گذارد و علاقه مندان می توانند از این غرفه ها محصولات شهرها و فرهنگ های مختلف را خریداری کنند. در صورتی که قصد دارید به تهران سفر کرده و در هتل‌ها‌ی نزدیک برج میلاد اقامت کنید، پیشنهاد ما هتل اسکان الوند تهران است که در فاصله 8/6 کیلومتری و بازه زمانی 19 دقیقه‌ای از برج قرار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میثم ۱۴۰۲/۵/۱

همایش شرکت بود که رفتیم سالن همایش برج میلاد خب خیلی باکلاس و خوب بود و آبرومندانه برای شرکت وکلی هم مشتری جذب کرد اونجا یک هزینه 10برابر براش برگشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۵

میثم عزیز بسیار عالی از تجربه خوب و موفقیتتون خوشحال شدیم امیدواریم همواره شاد و پیروز باشید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

میثم جان خیلی هم عالی امیدواریم همیشه تجربیات خوب و رضایت بخشی داشته باشید و در کارتون موفق باشید

هایده ۱۴۰۲/۳/۱۰

من عاشق دلفین هستم و این بهترین فرصتی بود که تو تهران پیش اومد برام و برم دیدن دلفین های عزیز و مهربان

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۱۰

هایده عزیز خوشحالیم از اینکه این فرصت براتون انقدر دوست داشتنی بوده و خواسته و علاقه تون پاسخ داده شد از کامنتی که گذاشتید سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...