رَهی نو

پاساژ کوروش تهران

تعداد بازدید: ۴۲۵۷ ۸ فروردین ۱۴۰۰

دیگر دوران آن گذشته که پاساژهای تهران تنها یک پاساژ خشک و خالی باشند که چند فروشگاه را در خود جای داده است. امروز اکثر پاساژهای تجاری قدیمی و لاکچری علاوه بر فروشگاه، بسیاری از امکانات تفریحی را هم در خود جای داده‌اند که بازدید از آن هم فال است هم تماشا! یکی از این مراکز بزرگ خرید، پاساژ کوروش تهران است. احتمالا اگر اهل تهران هستید و خرید و گشت و گذار در پاساژهای تهران یکی از تفریحات شما باشد، نام مرکز خرید کوروش تهران به گوشتان آشنا باشد. پس این شما و این مشهورترین مجتمع تجاری در غرب تهران!

پاساژ کوروش تهران


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید.


آدرس پاساژ کوروش تهران کجاست؟

راستای بزرگراه ستاری که بیایید، در خیابان پیامبر مرکزی، ساختمان پرنور کوروش توجه‌تان را جلب می‌کند. کوروش مال طی 5 سال  در زمینی به وسعت 9500 متر مربع ساخته شده است. به راحتی و به چند طریق می‌توانید خودتان را به یک مجتمع تجاری لاکچری پسند برسانید.

ساعت کاری پاساژ کوروش در ایام کرونا

قبل از کرونا به صورت عادی پاساژ از ساعت 11 ظهر تا 11 شب  و در روزهای آخر هفته تا 12 شب فعال بود. در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های رفت و آمد، پاساژ تا ساعت 9 مشغول است. اگر می‌خواهید در ساعات خلوت به پاساژ بروید، می‌توانید بازه زمانی 11 تا 2 بعد از ظهر را انتخاب کنید. در این تایم، اگر در روزهای نزدیک به عید و سال جدید نباشد، در میان جمعیت زیادی که به قصد بازدید از کوروش مال و خرید عید به این پاساژ می‌آیند، سردرگم نخواهید شد.
پاساژ کوروش، شهربازی، سینما، پارکینگ و واحدهای اداری هرکدام ساعت مخصوص به خود را دارند اما به جز واحدهای اداری، اغلب بخش‌ها تا قبل از کرونا، تا ساعت 12 شب فعال بودند.

مسیرهای دسترسی به پاساژ کوروش تهران

اگر با ماشین شخصی هستید، از سمت بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان یا شیخ فضل الله به بزرگراه شهید ستاری برسید و از آن جا به خیابان پیامبر مرکزی و سپس کوروش مال بروید. از هر کجای تهران که قصد بازدید از کوروش مال را دارید می‌توانید با اپلیکیشن‌های مسیریاب به راحتی مسیر مورد نظرتان را با خودروی شخصی، تاکسی، یا حمل و نقل عمومی پیدا کنید.
با تاکسی، باید سوار ماشین‌هایی که از بزرگراه ستاری می‌گذرند، خودتان را به کوروش مال برسانید. مسیر تاکسی خور کوروش شاید چندان راحت نباشد. با این حال تاکسی‌های جنت آباد- آزادی در میدان آزادی، یا تاکسی‌های تجریش- شهرک اکباتان در میدان تجریش یا تاکسی‌های ونک- دهکده المپیک در میدان ونک از سمت بزرگراه شهید ستاری می‌گذرند.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مجتمع خرید کوروش، مترو صادقیه و ارم سبز است. از این متروها شما می‌توانید با یک کورس تاکسی یا اتوبوس، به بزرگراه ستاری و سپس کوروش مال دسترسی داشته باشید. برای مشاهده ی نقشه مترو تهران کلیک کنید.

معرفی مرکز خرید کوروش تهران

کوروش یک پاساژ لاکچری و  لوکس در غرب تهران و از بهترین مراکز خرید تهران است. پاتوق غرب نشین‌های تهران است که از سال 93 تا به امروز توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. این ساختمان را در 18 طبقه می‌بینید که 9 طبقه آن زیر همکف است. البته طبقات میانی اغلب مربوط به شهربازی و سیما است و طبقات آخر مخصوص شکم گردی‌های خوشمزه است. برای اطلاع از بورس لباس مجلسی تهران کلیک کنید.

برندهای مطرح موجود در پاساژ کوروش

در پاساژ کوروش، یکی از مواردی که آن را تبدیل به پرطرفدارترین پاساژهای شهر کرده است، برندهای پرفروش کوروش است. از آدیداس و ریباک گرفته تا ال سی وایکیکی و اسکچرز از جمله برندهای معروفی است که برندپوش‌ها را به این بازار پرزرق و برق کشانده است. 361 برند مشهور در اینجا می‌بینید که از برندهای ایرانی و خارجی با هم رقابت می‌کنند. سواچ برای ساعت و زیورآلات، ویکتورینوکس برای چمدان و ایوروشه برای محصولات آرایشی از جمله برندهای سرسبد کوروش مال هستند.

برندهای مطرح موجود در پاساژ کوروش

بخش‌های مختلف مرکز خرید کوروش  

از پله‌های مجتمع بالا رفته و وارد کوروش می‌شویم. معماری کوروش دقیقا همان چیزی است که شما را به خود جذب کرده و حس خوبی را از گشت و گذار در آن به شما القا می‌کند. یعنی حتی اگر به قصد بازدید از اینجا آمده باشید و یک سوزن هم از اینجا نخرید، کوروش مال باز تاثیرش را روی شما خواهد گذاشت.
18 طبقه‌ای که از کوروش مال برایتان گفتیم، 9 طبقه زیرزمین آن مربوط به پارکینگ است. کوروش را می‌توان به چهار بخش تجاری، رفاهی، فرهنگی و تفریحی تقسیم کرد که هر کدام در طبقات مختلف پراکنده شدند.

پارکینگ پاساژ کوروش تهران

از طبقه منفی دو تا طبقه پنجم بیش از 500 واحد تجاری قرار گرفته است. در چند خط اگر برایتان به طور خلاصه بخواهم بگویم به این ترتیب است:
طبقه همکف و طبقه اول اینجا مخصوص واحدهای تجاری و تراریوم است. به طبقه دوم که بروید سرزمین بازی و فودکورت کوروش از شما استقبال می‌کند. طبقه سوم مخصوص خانه بازی کودک و گیشه سینما است که البته فودکورت هم دارد. طبقه چهارم سالن‌های سینمایی پردیس کوروش قرار گرفته است. در طبقه پنجم، کافی شاپ و فست فود و سالن‌های وی آی پی و واحدهای اداری کوروش مال را می‌بینید. به طبقه ششم که بروید، مابقی سالن‌های سینمایی کوروش به همراه بوفه سینما و رستوران قرار گرفته است. در واقع در هر طبقه که باشید، هیچ وقت گرسنه نخواهید شد چون فودکورت و کافه دم دست‌تان است.

بازار موبایل کوروش

در کنار مغازه‌ و پاساژهای تجاری کوروش، بازار موبایل و طلای کوروش می‌درخشد. برای رسیدن به این بازار، از طبقه اول، سمت چپ چند پله می‌بینید که با طی کردن آن‌ها به بازار موبایل کوروش می‌رسید. 25 مغازه فروش موبایل و لوازم جانبی در اینجا می‌بینید که اگر به دنبال خدمات موبایل یا خرید آن هستید، کارتان را راه می‌اندازند.

بازار موبایل کوروش

هایپرمارکت کوروش

مراکز خرید بزرگ، همیشه یک بخشی مخصوص هایپرمارکت دارد که نیاز شما را بابت خرید اقلام روزانه و خوراکی برطرف می‌کند. اینجا می‌توانید مایحتاج خورد و خوراک خانه را خریداری کنید. به طبقه منفی دو که بروید، انواع محصولات خوراکی، صیفی جات، آرایشی بهداشتی، حتی شیرینی و غذا وجود دارد که شما را برای خرید خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها وسوسه می‌کند.

هایپرمارکت پاساژ کوروش تهران

پردیس سینمایی کوروش

یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های کوروش مال که معمولا شلوغ است، پردیس سینمایی و شهربازی کوروش است. پردیس سینمایی کوروش یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پردیس‌ سینمایی کشور است که از صندلی‌ها، سالن و حتی پرده سینمایی گرفته تا تجهیزات دیگر، همگی لذت فیلم دیدن در این سینمای شهر را برایتان لذت‌بخش می‌کند. این پردیس، 12 سالن سینمایی را در خود جای داده و هر سالن با ظرفیت‌های مختلف در طبقه چهارم، پنجم و ششم کوروش مال، پراکنده شده است. برای خرید بلیط باید به طبقه سوم بروید. هر کدام از سالن‌های سینمایی با وجود تجهیزات فرانسوی و کانادایی که دارید، از سالن‌های قدیمی ایران وام گرفته و نام‌های رکس، گرند سینما، سینما کریستال و... را روی خود گذاشته است. البته اینجا علاوه بر سینما، صحنه تئاتر و سن کنسرت و میزبان همایش‌های مختلف نیز است.

پردیس سینمایی کوروش

شهربازی ژوپیتر

به بخش هیجان انگیز ماجرا رسیدیم. تا اینجای راه که آمدید، حتما از شهربازی دیدن کنید. بیش از 100 دستگاه در این قسمت قرار گرفته که از بچه دو ساله تا مرد 70 ساله را می‌تواند سرگرم خود کند. البته علاوه بر این طبقه، یک بخش اتاق فرار هم برای بزرگسالان وجود دارد که می‌توانید به طور کامل انرژی‌تان را در آن جا تخلیه کنید.
اتاق فرار نوعی بازی با سناریوهای از پیش تعیین شده است که شما باید معماهای مختلف را در آن کشف کنید. هیجان و لذت شرکت در این بازی‌ها می‌تواند یک خاطره به یادماندنی در کنار دوستان‌ را برایتان رقم بزند. البته پیشنهاد می‌کنم سعی کنید با هیجان بازی‌های اتاق فرار کوروش همراه شوید. اگر بخواهید جلوتر، هر چیزی را شناسایی کرده و دست طراحان بازی را رو کنید، احتمالا هیجان چندانی برایتان نخواهد داشت.

شهربازی ژوپیتر مرکز خرید کوروش تهران

رستوران‌های کوروش

وقت آن رسیده که یک دلی از عزا درآوره و انرژی‌هایی که در گشت و گذار از کوروش صرف کردید، با خوردن یک غذای خوشمزه در فودکورت کوروش جبران کنید. چند رستوران و فودکورت میزبان شما در مجتمع تجاری کوروش است.

در طبقه دوم پاساژ یک فودکورت قرار گرفته که اغلب غذاهای آن سنتی و کبابی و استیک است. بنابراین اگر هوس نان داغ و کباب داغ کردید، به این طبقه بیایید. اما فودکورت روف گاردن با غذاهای خوشمزه و متنوع دیگری از شما پذیرایی می‌کند که علاوه بر آن منظره‌ای از غرب تهران را از پشت شیشه‌های بزرگ کوروش در مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهد. این فودکورت در بام کوروش قرار گرفته است.

روف گاردن پاساژ کوروش تهران
 

در سراسر این پاساژ، کافه و رستوران‌های مختلفی قرار گرفته تا به محض احساس گرسنگی، به آن جا رفته و خودتان را به یک نوشیدنی یا غذای خوشمزه دعوت کنید. رستوران نایب، جنارو، کافه ویونا، امیرشکلات و .. از جمله رستوران و کافه‌های معروف کوروش مال دوست داشتنی هستند. تنقلات سینما و حین فیلم دیدن را هم می‌توانید از همان طبقه سوم در کنار گیشه بلیت سینما، بگیرید.

خدمات و امکانات کوروش به همین جا محدود نمی‌شود. باجه‌های بانک، داروخانه، اورژانس، خدمات ماساژ ریلکس، خیاطی و حتی آرایشگاه، خانه کودک از جمله امکانات پاساژ مشهور غرب تهران است. حتی اینترنت رایگان هم که شده شما را به این پاساژ می‌کشاند که می‌توانید روزانه تا 60 دقیقه به طور رایگان مصرف کنید. پارکینگ با ظرفیت 1600 خودرو هم خیال‌تان را از بابت جای پارک راحت می‌کند.
آیا تا به حال به این پاساژ معروف و جذاب رفتید؟ چه بخش‌هایی از کوروش شما را جذب کرده که دوست دارید برای چندمین بار هم از آن دیدن کنید؟

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران را مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیررضا ۱۴۰۲/۹/۶

پاساژ کوروش هم جزو پاساژهای خوب تهران

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

امیررضای عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

علیرضا ۱۴۰۲/۵/۸

کوروش از پاساژهای فوق العاده تهران است که حتما باید دید و گشت حسابی در ان زد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۰

علیرضا جان از ثبت نظرتون در سایت رهی نو خوشحال هستیم و امیدواریم که از خدمات سایت ما برای اقامت در شهرهای مختلف بهره ببرید

سیامک ۱۴۰۲/۳/۲

شهر بازی ژوپیتر کوروش مال از همه برام جذابتر بود مخصوصا اتاق فرارش خیلی حال کردم 😄

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

بسیار عالی سیامک عزیز که تجربه خوب و مفیدتون رو برای استفاده دوستان دیگر هم به اشتراک گذاشتید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...