رَهی نو

مرکز خرید تیراژه تهران

تعداد بازدید: ۳۷۷۶ ۸ فروردین ۱۴۰۰

از دید و بازدید ساده و خرید کردن و صرف ساعت‌ها پیاده‌روی با زبان تشنه و شکمی گرسنه گذشته است. دیگر تهران تبدیل به شهری با پاساژهای پر زرق و برق شده که در آن‌ها می‌توان طعم تجربه‌های مختلف را چشید. یکی از این مراکز خرید چندگانه، مرکز خرید تیراژه تهران است.

مرکز خرید تیراژه تهران


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید.


امکان ندارد که ساکن تهران باشید و اهل خرید و گشت‌وگذار هم باشید اما نام تیراژه به گوش‌تان نخورده باشد. این بار اگر پدر خانه برای خرید کردن بهانه آورد، دستش را بگیرید و او را به بهانه بازی در شهربازی یا شکم گردی در رستوران تیراژه، به این پاساژ بزرگ و قدیمی بیاورید. راستی خریدهای عیدتان را انجام دادید؟ اگر نه، تیراژه انتظارتان را می‌کشد. تیراژه شعبه‌های مختلفی را در تهران ساخته است. پاساژی که این بار رهی نو قصد دارد به آن سر بزند، یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین مراکز خرید، مرکز خرید تیراژه است که در غرب تهران قرار گرفته است.

آدرس مرکز خرید تیراژه تهران کجاست؟

از پرطرفدارترین پاساژهای تهران که در منطقه غرب در بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار گرفته است. نرسیده به میدان پونک که بروید، حدفاصل بزرگراه حکیم و همت، ساختمان پاساژ را می‌بینید.

ساعت کاری مرکز خرید تیراژه در ایام کرونا

ساعت کار این مرکز خرید جذاب، از ساعت 10 صبح تا 10 شب است. در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونا، نهایتا می‌توانید تا ساعت 20:30 از مغازه‌های باز آن لذت ببرید. چون به علت محدودیت‌های تردد شبانه، تا قبل از 9 بسته می‌شود.

مسیرهای دسترسی به مرکز خرید تیراژه تهران

بسیار خب، حالا که بناست به این پاساژ دیدنی بیایید، می‌توانید از چند طریق خودتان را به تیراژه برسانید. از خط بی آر تی‌های آزادی- علوم تحقیقات که استفاده کنید، به راحتی در ایستگاه تیراژه پیاده شده و با عبور از پل عابر، به پاساژ می‌رسید. همین دسترسی راحت، تیراژه را پاتوق بچه‌های دانشگاه علوم تحقیقات کرده است. همچنین می توانید در ایستگاه صادقیه مترو تهران پیاده شده و سپس با اتوبوس های پونک به پاساژ برسید. برای مشاهده ی نقشه مترو تهران کلیک کنید.

تمام تاکسی‌های اشرفی اصفهانی نیز از مقابل تیراژه می‌گذرند. اگر قصد دارید از سمت شرق به تیراژه بیایید، تاکسی‌های پونک که به سمت اتوبان همت می‌روند، شما را در تقاطع همت و اشرفی اصفهانی پیاده خواهند کرد.

در صورتی که ماشین دارید، اول از همه اینکه در ایام تعطیل بیخیال رفتن به این پاساژ شوید. چون انقدر این پاساژ و حوالی آن شلوغ است، احتمالا نتوانید جای پارک پیدا کنید. ساده‌ترین و راحت‌ترین مسیر دسترسی به تیراژه را می‌توانید با توجه به موقعیتی که قرار دارید، در اپلیکیشن‌های مسیریاب مثل ویز یا بلد، پیدا کنید.

آشنایی با مرکز خرید تیراژه تهران

مرکز خرید پنج طبقه‌ای تیراژه یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین مراکز خریدی است که در تهران وجود دارد. با وجودی که مراکز خرید متعددی بعد از تیراژه روی کار آمدند اما همچنان سابقه و رونق این پاساژ، پا برجا مانده است. ساختمانی منحصر به فرد می‌بینید که در تمام طول روز نور آفتاب به طور مستقیم به داخل می‌تابد. طراحی طبقات به صورت مربعی است و دور تا دور این مجتمع را با درختچه‌های طبیعی درختکاری کردند و شکل طبیعی و چشم نوازی به پاساژ دادند.

برای اطلاع از بورس لباس مجلسی تهران کلیک کنید.

بخش‌های مختلف مرکز خرید تیراژه

طبقه منفی یک، راسته لباس فروشی کودکان و نوزادان است. اگر فرزند دارید، احتمالا یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای خرید لباس برای او داشته باشید، طبقه منفی یک تیراژه است که با انواع برندهای معروف و معتبر از شما استقبال می‌کند.

دو پله برقی در ورودی طبقه همکف قرار دارد که شما را به طبقه منفی یک می‌رساند. تمام مغازه‌ها در اینجا لباس نوزاد و کودک می‌فروشند به جز دو دکه که یکی امیر شکلات و دیگر تابلو فروشی است. در انتهای راهرو، خانه کودکی قرار داده شده که با توجه به ماهیت طبقه، انتخاب هوشمندانه‌ای بوده است و مادر و پدرها می‌تواند فرزندشان را برای ساعتی تفریح و سرگرمی در آن جا بگذارند. البته اینجا خیلی کوچک است.

در طبقه همکف دورتادور مغازه قرار گرفته و دو ردیف موازی مغازه نیز در قسمت مربعی شکل طبقه قرار دارد. در این طبقه می‌توانید شاهد مغازه‌های فروش لوازم بهداشتی آرایشی، پوشاک، اسباب بازی، عطر، بدلیجات، لوازم آرایشی و خلاصه کلی وسیله برای خوشحال کردن خانم‌ها باشید.

در طبقه یک پاساژ تیراژه، شاهد یک معماری مربعی شکل با فضای خالی در وسط آن هستید که طبقه همکف را به شما نشان می‌دهد. مغازه‌های معروف همچون مغازه‌های لوازم آرایشی بهداشتی، برندهای معروف و لوکس لوازم آرایش از جمله مغازه‌های این پاساژ خوش آب و رنگ است.

بخش‌های مختلف مرکز خرید تیراژه

در گوشه و کنار این طبقه مغازه‌هایی را می‌بینید که هر کدام دکه‌، کتاب، کاکتوس، پاستیل، ذرت مکزیکی و... می‌فروشند. در طبقه اول شاهد دو بانک ملی و ملت هستید که ورودی آن‌ها از بیرون از تیراژه و در خیابان اشرفی اصفهانی است. یکی از شلوغ‌ترین شعب بانک در این منطقه هستند.

طبقه‌ دوم تیراژه به نسبت طبقات دیگر، خلوت‌تر است. درطبقه سوم نیز مغازه خانواده باهوش من قرار گرفته که اسباب بازی و بازی فکری می‌فروشند. البته پیشنهاد می‌کنیم این بازی‌ها را تنها از پشت ویترین تماشا کنید چون قیمت‌ها ممکن است سرسام آور باشد.

تیراژه دارای یک پارکینگ طبقاتی است. علاوه بر آن یک زمین خاکی بزرگی نیز در کنار مجتمع قرار دارد که از آن به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود. با وجود ظرفیت‌های بالای پارکینگ، در روزهای تعطیل جای سوزن انداختن در این دو پارکینگ پیدا نخواهید کرد.

در قسمت‌های مختلف تیراژه برای استراحت افراد، نیمکت‌های شیشه‌ای بزرگ به همراه گلدان‌های مصنوعی تعبیه شده تا نفسی تازه کنید. در طبقه همکف نخل‌های واقعی کاشتند که با نورگیری فوق العاده طبقه فضای دلبازی را به وجود اورده است.

از جمله امکانات دیگر این پاساژ لاکچری و جذاب، وجود سرویس‌های بهداشتی تمیز و لوکس است که حس خوبی را به شما می‌دهد. بنابراین اگر زمانی قصد استفاده از سرویس بهداشتی در این پاساژ را داشتید، خیال‌تان راحت باشد که نظافت، بهداشت و امکانات این سرویس‌ها تکمیل است.

در صورتی که ترس از ارتفاع ندارید برای جابه جایی از طبقات همکف، اول و دوم می‌توانید از آسانسورهای شیشه‌ای استفاده کنید. البته کم بودن مسیرهای جابه جایی بین طبقات امکان استفاده از راه پله یا پله برقی را نیز به شما می‌دهند.

شهربازی تیراژه تهران

حالا که تا اینجا آمدید، بعد از طی مسافت‌های طولانی و بالا و پایین کردن مغازه‌های تیراژه حیف است که سری به شهربازی تیراژه نزنید. کسانی که به این شهربازی رفتند، می‌دانند که از بهترین شهربازی‌های تهران است. از پله برقی‌ها که به طبقه دوم بروید، در مقابل‌تان گیشه فروش بلیط را می‌بینید که با خرید بلیت الکترونیکی می‌توانید هر چقدر که بخواهید بلیت‌تان را شارژ کنید. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا ساعت فعالیت‌های شهربازی تغییر کرده است.

اینجا 140 دستگاه بازی می‌بینید، از جمله بازی‌های تیکتی، چرخشی، حرکتی و چنگکی از نمونه‌های آن است. ماشین کوبنده، سفینه گردان، چرخ و فلک، سفر دریایی، رالی و قصر بادی از جمله وسایل بازی در این مجموعه است. قدمت سرزمین عجایب در تیراژه به خیلی قبل‌تر از سرزمین‌ها و شهربازی‌های امروزی برمی‌گردد. در اینجا از بچه تا بزرگ می‌تواند لحظات شاد و مفرحی به میزبانی تیراژه بگذراند.

شهربازی تیراژه تهران

رستوران و کافی شاپ تیراژه

به بخش شیرین و جذاب شکم گردی رسیدیم. در مدت خریدتان، پیشنهاد می‌کنیم جوری خرید کنید که یک وعده ناهار یا شام را در رستوران بوف بگذرانید. با وجودی که افزایش رستوران‌ها و فست فودهای متنوع، از رونق اولیه بوف کم کرده است، اما همچنان با گذشت 15 سال در اینجا جزو پرطرفدارترین رستوران‌های غرب است. هر موقع گرسنه‌تان شد به طبقه اول که بروید، از بوی غذاهای اشتها آور اینجا، قبل از ضعف کردن‌تان، یک غذای خوشمزه سفارش دهید. پیتزا و مرغ سوخاری را حتما امتحان کنید. مزه آن زیر زبان‌تان خواهد ماند.

رستوران و کافی شاپ تیراژه

یک شعبه رستوران لمزی نیز در طبقه دوم در سرزمین عجایب وجود دارد که همراه با شعبه آیس پک، می‌توانید دلی از عزا درآورده و خوشگذرانی‌تان را تکمیل کنید. در طبقه همکف، کافه زنجیره‌ای امیر شکلات قرار دارد که می‌توانید خستگی‌تان را برطرف کرده و یک چای یا بستنی میل کنید و نفسی تازه کنید.

رستوران لمزی مرکز خرید تیراژه تهران

اگر میل به غذا ندارید، در همان طبقه همکف که مشغول گشت و گذار هستید، کافه گاندو به شما چشمک می‌زند. انواع بستنی، قهوه و غذاهای سبک را می‌توانید در زیر سقف چوبی گاندو و در فضای شیشه‌ای آن میل کنید. کافه گاندو می‌تواند یک پاتوق فوق العاده برای دورهمنشینی‌های دوستانه باشد.

کافه گاندو مرکز خرید تیراژه تهران

تیراژه فکر خوشامدگویی به مهمانان را نیز کرده است. از همان بیرون پاساژ علاوه بر بانک، شاهد انواع رستوران و اغذیه فروشی‌هایی هستید که می‌توان گفت شلوغ‌ترین قسمت‌های این پاساژ تجاری است. رستوران پدر خوب که به تازگی بسته شده به همراه رستوران شیلا در فضای این پاساژ قرار گرفته است. رستوران کته قورمه داهاتی ویژه، فست فود زاپاتا، ساندویچ فروشی و کباب داغ و حتی عطاری در این حوالی این پاساژ و در فضای بیرونی قرار گرفته است.

جمع‌بندی

مرکز خرید تیراژه که دلیل اصلی محبوبیت آن به خاطر داشتن سرزمین‌ عجایب است، یکی از مکان‌های تفریحی و تجاری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. راستای طبقات مختلف تیراژه نیاز شما را برای خرید خانواده برآورده می‌کند. مغازه‌های کادویی و دکور فروشی، لباس فروشی، انواع تنقلات خوشمزه‌ای که در هر طبقه قرار گرفته، بوی اسنک، بستنی‌های رنگارنگ و متری قیفی و پاستیل‌های نرم و تازه و بسیاری از قسمت‌های دیگر، شما را می‌تواند ساعت‌ها در این پاساژ در کنار دوستان یا عزیزان‌تان سرگرم کند.

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران را مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
برکه ۱۴۰۲/۹/۶

بخاطر شهربازی تیراژه پاساژ پر سروصدایی هست که من نمیپسندم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

برکه عزیز حق با شماست من هم موافقم بهتر است در ترافیک تهران کاملا برنامه ریزی شده جایی رو انتخاب کنیم که مورد پسند باشه برامون

نازنین ۱۴۰۲/۵/۸

یادش بخیر تیراژه نزدیک محل کارم بود که میرفتیم بعد ازظهرها همیشه اونجا هم مغازه ها رومیگشتیم هم خوراکی میخوردیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۰

نازنین عزیز خیلی ممنون از اینکه خاطره تون رو ثبت کردید در سایت ما امیدواریم همیشه خاطرات خوشی بسازید

دلارام ۱۴۰۲/۳/۲

یکبار رفتم انقدر سروصدای این شهربازی تیراژه اذیتم کرد که دیگه نمیرم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

دلارام عزیز با توجه به اینکه مکانهایی که برای بچه ها مناسب هست از این ویژگی پرسروصدا بودن برخوردار است برای کسانی که با فرزند خود به این مرکز خرید میروند مناسب است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...