رَهی نو

پاساژ چارسو

تعداد بازدید: ۴۰۸۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

به سمت مرکز شهر در قلب بازار کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی تهران که قدم بگذارید، در خیابان جمهوری بعد از پل حافظ چشم‌تان به یک ساختمان متفاوت با معماری چشم نواز می‌خورد که خیابان را با نور نمایشگر بزرگی روشن کرده است که در سر در ساختمان قرار دارد. به صفحه نمایشگر که نگاه می‌کنیم، چشم‌مان به فیلم‌های سینمایی روز می‌خورد که در حال تبلیغ است و نورش خیابان را روشن کرده است. اینجا پاساژ چارسو، بورس کالای دیجیتال است. به بازار چارسو خوش آمدید.

پاساژ چارسو


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید.


در چارسو لزوما قرار نیست خودتان را برای خرج کردن آماده کنید. اینجا می‌تواند پاتوقی برای دیدار با دوستان‌‌تان باشد که در کنار هم قصد بازدید از جدیدترین تکنولوژی‌های کالای دیجیتال را دارید. البته اگر می‌خواهید خوشگذرانی‌تان تکمیل شود، بعد از گشت‌وگذار، سراغ فودکورت معروف چارسو بروید و دلی از عزا درآورید.

ساعت کاری پاساژ چارسو در ایام کرونا 

برای بازدید از این پاساژ هر روز می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 8 شب به این مکان بیایید. البته تا قبل از کرونا، پاساژ تا ساعت 11 شب و پردیس سینمایی آن تا ساعت 12 شب فعال بود. منتها در حال حاضر به علت محدودیت‌های کرونایی تا ساعت 8 شب فعال است.

مسیرهای دسترسی به پاساژ چارسو

از آن جایی که چارسو در مرکز تهران قرار گرفته است، دسترسی به آن کار سختی نیست. از چند طریق می‌توانید به این پاساژ برسید. اگر با مترو هستید، می‌توانید از خط یک در ایستگاه سعدی پیاده شوید و بعد از آن با اتوبوس، یک یا دو ایستگاه بعد به پاساژ می‌رسید. اگر از سمت شرق به سمت پاساژ می‌آیید، می‌توانید در ایستگاه بهارستان پیاده شده و با کمی پیاده روی خود را به اتوبوس‌های جمهوری برسانید. از اینجا طی چند ایستگاه دیگر روبه روی پاساژ می‌رسید. اگر از  سمت غرب می‌آیید می‌توانید در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شده و سوار بی آرتی‌های به سمت راه آهن شوید. ایستگاه جمهوری پیاده شده و سوار اتوبوس‌های بهارستان یا کریم خان زند شوید و مقابل پاساژ چارسو پیاده شوید. البته در هر جای تهران که باشید به برکت وجود مسیریاب‌های مختلف، بهترین مسیر به شما پیشنهاد می‌شود. برای دسترسی به نقشه مترو تهران کلیک کنید. 

آشنایی با پاساژ چارسو 

زمانی که قصد خرید موبایل یا وسایل دیجیتال را دارید، اگر قصد دارید به صورت حضوری آن‌ها را خریداری کنید، گزینه‌هایی که به ذهن‌تان خواهد آمد، خیابان جمهوری، پاساژ چارسو و حوالی آن یعنی بازار علاءالدین و .. است. چارسو نامش را از یکی از سالن‌های قدیمی تئاتر گرفته است. این پاساژ که در چند قدمی علاءالدین قرار گرفته، دارای دو درب ورودی مجزا است. از دو خیابان جمهوری و خیابان حافظ می‌توانید وارد پاساژ چارسو شوید.

در مرکز ساختمان پله‌های برقی را می‌بینید که طبقات مختلف را به هم وصل کرده است. البته به جای پله می‌توانید از آسانسور که در سمت دیگر سالن قرار گرفته است، استفاده کنید. چارسو از سه قسمت اصلی یعنی مرکز خرید، فودکورت و پردیس سینمایی تشکیل شده است که در هفت طبقه قرار گرفتند. طبقات اول برای فروشگاه‌های بزرگتر و  طبقات میانی مخصوص فروشگاه‌های تجاری کوچک است. طبقات آخر هم مخصوص غذا و فودکورت و سینما است که می‌توانید دلی از عزا درآورده و فیلم‌های فوق‌العاده روز را تماشا کنید. 

در تمام طبقات چارسو، صندلی‌ قرار داده شده است که رفاه حال بازدیدکننده‌ها را فراهم کرده است. اینجا خیال‌تان از بابت تمام شدن شارژ گوشی هم راحت است. چرا که در قسمت‌های مختلف پاساژ گجت‌های مخصوصی برای شارژ تعبیه شده است که شما را از بی شارژی نجات می‌دهد.

مالک پاساژ چارسو کیست؟

برخی افراد معتقدند مالک این پاساژ، حاج آقا رضا علاءالدین، مالک پاساژ علاءالدین است. با این وجود اطلاعات دقیقی از صاحب و مالک پاساژ چارسو وجود ندارد.

معماری ساختمان چارسو 

محمد مجیدی سرپرست گروه معماری بن سار، معماری و ساخت بنای چارسو را به عهده گرفتند. از بیرون که به ساختمان نگاه می‌کنید، شاهد سه تکه نامنظمی هستیم که روی هم سوار شدند. معماری متفاوت و بی‌‌نظیر در منطقه که توجه همه را به خود جلب می‌کند. در بیرون از پاساژ مانیتور بزرگ و گوشی تلفن تزئینی و بزرگی که قرار دادند، توجه افراد را به ساختمان جلب می‌کند. تفاوت ویژه و ظرافت‌هایی که از این ساختمان از همان بیرون به چشم‌ می‌خورد، سیمرغ سفیدی که در وسط پاساژ میان فضای خالی پله‌ها قرار داده شده و جزئیات حرفه‌ای و هوشمندانه معماری که در پاساژ می‌بینید، همگی، اینجا را تبدیل به یکی از بناهای مدرن و باشکوه و البته دیدنی کرده است. 

وارد پاساژ می‌شویم. معماری متفاوت این پاساژ در میان کسب و کارهای سنتی بازار جمهوری توانسته در جلب نظر مردم موفق عمل کند. شاهد یک فضای خالی بین پله‌های برقی هستیم که بازدید از طبقات را برای بازدیدکنندگان به شکل خاصی تبدیل کرده است. این پاساژ در هفت طبقه دارای 330 فروشگاه و یک پارکینگ بزرگ در مجاور خود است که ظرفیت پارک 1000 ماشین را دارد. 
در طبقه همکف چارسو، کالاهای صوتی و تصویری می‌بینیم، به طبقات اول تا چهارم که برویم، کالاهای موبایل و لوازم جانبی و طبقات پنجم، ششم و هفتم به ترتیب فودکورت و پردیس سینمای قرار گرفته است. می‌توان گفت ستاره درخشان خیابان‌های جمهوری، حافظ، قلب بازار کالاهای دیجیتال، پاساژ چارسو است.

بخش‌های مختلف پاساژ چارسو

می‌خواهیم در عرض چند دقیقه، شش طبقه بازار چارسو را با هم طی کنیم. طبقه همکف معمولا مرکز فروش محصولات و لوازم خانگی است. کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی از طبقه اول آغاز می‌شود و در چهار طبقه ادامه دارد. طبقه پنجم مخصوص فودکورت است که با غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی می‌کند و طبقات آخر هم پردیس سینمایی قرار گرفته است.

در طبقه همکف، از همان ابتدای ورودتان به پاساژ، چشم‌تان به نمایندگی‌های رسمی برندهای معروف لوازم خانگی همچون سامسونگ و ال جی می‌خورد.

از طبقه اول تا چهارم با گذر از هر طبقه و رسیدن به طبقه بالاتر می‌بینیم که مساحت هر طبقه نسبت به طبقه پایینی کمتر می‌شود. از پله‌های برقی بالا می‌رویم و چشم‌مان به انواع فروشگاه‌های لوازم و محصولات دیجیتال می‌خرود. از انواع گجت‌های هوشمند گرفته تا لپ تاپ و مراکز تخصصی موبایل و تبلت و ... با قیمت‌های متنوع و نمونه‌های مختلف در اینجا خودنمایی می‌کند. اگر اهل گجت و بازی هستید، اینجا یکی از پاتوق‌های محبوب طرفداران کنسول‌های بازی است.

بخش‌های مختلف پاساژ چارسو

 

طبقه پنجم مخصوص اهل دل‌هاست. اینجا دارای فودکورتی با ظرفیت 800 نفر است که با انواع غذاهای فست فودی، ایتالیایی،  غذاهای مدیترانه‌ای و رستوران‌های مختلف از شما پذیرایی می‌کنند. در اینجا با تنوع منوهای غذایی روبه‌رو هستید که بنا به سلیقه‌تان می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را سفارش دهید. اگر با دوستان‌تان به اینجا آمدید می‌توانید از میزهای کوچک چهار نفره استفاده کنید. مبل‌های راحتی که در کنار شیشه قرار گرفتند با نمایی از چشم انداز مرکز شهر، فضای مناسب دیگری را برای میل کردن غذا فراهم کرده است. بعد از صرف غذا می‌توانید از این دیوارهای شیشه‌ای عبور کرده و در فضای بالکن چارسو به تماشای شهر بایستید. برای اطلاع از بورس لباس مجلسی تهران کلیک کنید.

 

فودکورت پاساژ چارسو

 

این طبقه یعنی طبقه فودکورت و سینما یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین طبقات چارسو است. 

طبقه ششم نیز پردیس سینمایی چارسو قرار گرفته است که محل اکران فیلم‌های جشنواره فجر و نمایشگاه‌های مختلف است. این طبقه با فرش قرمز، محبوب‌ترین طبقه چارسو بعد از رستوران و فودکورت است. پارکینگ چارسو نیز در مجاور پاساژ قرار گرفته و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ماشین داران این حوالی را برطرف کرده است. پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو در چهار طبقه آماده پارک ماشین شما است.

برندها و نمایندگی‌ها در پاساژ چارسو

در این پاساژ تمامی برندهای برتر موبایل و لپ تاپ را پیدا می‌کنید. فروشگاه ال جی با دکور کرم و قهوه‌ای رنگ در طبقه همکف، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. لوازم دیجیتال و کالاهای برند ال جی در کنار کارکنان این برند که لباس فرم مخصوص پوشیدند، آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. 

برندها و نمایندگی‌ها در پاساژ چارسو

 

فروشگاه سیب طلایی هوشمند، نماینده فروش کالاهای اپل است. این جا با قفسه‌های چوبی بزرگی که به دیوار متصل شده، گجت‌ها و محصولات معروف اپل را می‌بینید که با گلدان‌های سبز پر شده است. 
برند معروف سامسونگ نیز در طبقه همکف با ترکیب رنگ سفید و طوسی خودنمایی می‌کند. طبقه همکف یک شعبه و طبقه اول، شعبه دوم این برند قرار رفته است. پرسنل سامسونگ با مانتوهای آبی، و پیراهن سفید و کراوات مشکی، از حضور شما استقبال می‌کنند.

پردیس سینمایی چارسو 

در طبقه ششم پاساژ، طراحی متفاوت از طبقات دیگر می‌بینیم که مشخصه اصلی پردیس سینمایی پاساژ است. یک سالن سینمایی اصلی با ظرفیت 323 نفر، به همراه 4 سالن دیگر به ظرفیت‌های کمتر در این طبقه قرار گرفته است. اینجا محل اجرای نمایش‌های مختلف تئاتر، نمایشنامه خوانی، اکران فیلم‌های جشنواره، مستند و ... است. در بازه جشنواره فجر که به این طبقه بیایید، جای سوزن انداختن در سال‌های آن نیست. 

پردیس سینمایی چارسو

 

از سالن‌ها که بگذریم، در فضای محوطه این طبقه معمولا نمایشگاه‌ها و گالری‌های مختلفی برپا می‌شود. در اینجا، هر روز از ساعت 2 فیلم‌ها شروع می‌شود. برای خرید بلیط می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام به خرید کنید. نکته ویژه‌ای که پردیس سینمایی چارسو آن را در نظر گرفته است، جایگاه ویژه‌ای است که برای افراد توان یاب فراهم کرده است و این افراد می‌توانند به راحتی از آسانسورهای مخصوص به خود استفاده کنند و جایگاه اختصاصی در سالن‌های پردیس سینمایی چارسو داشته باشند.

بازار چارسو یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های تهران است که نه تنها فروشگاه بلکه رستوران و سینما نیز در دل خود جای داده است. به جز چند مورد، چندان با قیمت‌های سر به فلک کشیده و متفاوتی نسبت به بازار روبرو نخواهید شد. اینجا با معماری بی نظیر و جذابی که دارد، یکی از زیباترین قسمت‌های تهران است که اگر از شلوغی و آشفته بازار خیابان جمهوری و پاساژ علاءالدین بگذریم، می‌تواند پاتوق جمع‌های خانوادگی و دوستانه باشد.

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران را مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
adrin ۱۴۰۲/۹/۷

برندهای بسیار لاکچری و محصولات زیبا امیدوارم همه ایرانیان عزیز بتونن از این برندها و پاساژها خرید کنن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

آدرین عزیز حتما که مورد استفاده د قرارمگیرهممنون ازشه

siamak ۱۴۰۲/۹/۷

غذاهای این پاساژ هم علاوه بر محصولاتش با کیفیت هستن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

سیامک عزیز ممنون از بابت ثبت نظرتون در سایت رهی نو بسیار خوشحال شدیم

میترا ۱۴۰۲/۵/۸

خوبیش اینه که پارکینگ داره وگرنه اون منطقه بقدری شلوغ هست که اصلا نمیشه پارک کرد و رفت پاساژ

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۰

میترای عزیز از ثبت نظرتون سپاسگزاریم بله همینطور است در صورت نداشتن پارکینگ امکان رفتن به آنجا خیلی محدودتر میشد

فرشید ۱۴۰۲/۴/۸

من از این پاساژ موبایل وایرپاد خریدم نحوه برخوردفروشنده ها عالی اجناس هم عالی هستن وحتی برای راهنمایی بیشتر وقت میزارند وتوضیح میدن که خیلی عالی هست وحتی در نوع وسلیقه انتخاب هم کمک زیادی به شما میکنند که بهترین انتخاب رو انجام بدیدهم قیمت اجناس وهم اثالتشون اصلی وعالی وقیمت مرقوم به صرفه تراز پاسازهای اطرافش هست وهم ژست وتمیزی وبروز بودن از لحاظ ظاهر ودکور عالی هستن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۱۰

فرشید عزیز بله اتفاقا من خودم هم شخصا از این پاساژ خرید کردم و راضی بودم راهنمایی هاشون خیلی خوب و قیمت و کالاشون بنظرم خیلی مناسب هست از اینکه در سایت رهی نو نظر و تجربه تون رو اعلام کردید هم بسیار سپاسگزاریم برای سفر و اقامت به هرجای ایران هم میتونید از خدمات رهی نو استفاده نمایدد شاد و پیروز باشید

مهتاب ۱۴۰۲/۳/۲

رفتم چارسو یک هولدر موبایل میخواستم رفتم اونجا خیلی عالی بود قیمت و کیفیت هولدر خیلی خوب بود و چیزایی که اونجا هست تو مغازه ها پیدا نمیشه هرچی لوازم موبایل لازم دارید برید مرکز خرید خودش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

مهتاب جان دقیقا همینطور هست، ممنون از راهنمایی مفیدتون و اینکه تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید. موفق و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...