رَهی نو

راهنمای رزرو آنلاین هتل

تعداد بازدید: ۳۳۰۶ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

نکات کلیدی رزرو آنلاین هتل

رزرو آنلاین هتل‌ها امروزه به یک روش محبوب میان مسافران تبدیل شده است. مسافران می‌توانند به سادگی با کمک کامپیوتر قیمت‌ها و تسهیلات هتل‌های مختلف را مقایسه کرده و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنند. با اینکه این روند بسیار ساده به نظر می‌رسد اما برخی اشتباهات بزرگ می‌تواند کل سفر شما را خراب کند. برای اجتناب از این اشتباهات ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید:

اشتباهات رزرو آنلاین هتل

۱- انتظار بهترین اتاق!

من اخیراً با پذیرش یک هتل درباره‌ی چگونگی توزیع اتاق‌های هتل صحبت کردم. من سؤال کردم که کارکنان وی از چه سیستمی برای تخصیص بهترین اتاق‌های هتل به مسافران استفاده می‌کنند؟ در کمال تعجب او پاسخ داد: کسانی که از طریق وب سایت هتل برای رزرو اقدام می‌کنند و یا مسافران وفادار هتل معمولاً بهترین اتاق‌ها را خواهند داشت. مسافرانی که از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین رزرو انجام دهند، اغلب اتاق‌های باقیمانده را تحویل می‌گیرند. این کارمند نمی‌توانست به من بگوید که چند هتل معروف از این سیستم استفاده می‌کنند، اما گفت که این یک «روند معمول» است و باعث می‌شود نسبت به قیمت‌های تخفیف خورده، هتل‌ها زیان نکنند.
برای حل آن: پیوستن به حلقه مسافران وفادار هتل معمولاً رایگان است و اعضا می‌توانند از رزرو اتاق مناسب، تخفیف و امکاناتی مانند صبحانه و وای فای استفاده کنند. همچنین می‌توان برای رزرو از وب سایت اصلی هتل استفاده کرد. البته رزرو توسط آژانس‌های مسافرتی عموماً شامل تخفیفاتی می‌باشد که باتوجه به کیفیت کلی هتل و تنها اختلاف در رنگ بندی یا چینش اتاق‌ها از کیفیت اتاق مهمتر باشند.

                    بهترین اتاق در هتل               رزرو اتاق در هتل

 

۲- انتظار تضمین تمام خواسته‌ها !

تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره؟ طبقه‌ی بالا یا پایین؟ سیگار ممنوع؟ منظره‌ی دریا؟ هنگام انجام رزرو، اکثر سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند که امکانات درخواستی خود را مشخص کنید اما اکثر هتل‌ها تضمینی برای انجام تمام آنها ندارند.
برای حل آن: اصطلاح قدیمی «‌انتظاری نداشته باش تا نا امید نشوی» در اینجا کاملاً کاربرد دارد. اما زمانی که یک خواسته برای شما واقعاً مهم است، این روش می‌تواند ناراحت کننده باشد. اولاً مطمئن باشید که هتل‌ها تمام سعی خود را می‌کنند که درخواست شما را انجام دهند، اگر هنگام پذیرش مشاهده کردید که برخی از درخواست‌هایتان انجام نشده، آن را به پذیرش اطلاع دهید. همچنین بد نیست قبل از اینکه به مقصد برسید با هتل تماس بگیرید و در خواست‌های خود را با آنها چک کنید.

ارتباط با هتل

۳- اشتباه در ثبت تاریخ ورود یا خروج!

این اشتباه از طرف شما خواهد بود و مسئولیت هزینه‌های آن نیز با شماست. برای حل آن:‌ هنگام رزرو، حتماً تاریخ ورود و خروج خود را چک کنید و همچنین اختلاف زمانی مناطق مختلف را در نظر داشته باشید. این نیز ایده خوبی است که از شخص دیگری نیز بخواهید که قبل از تأیید و پرداخت تاریخ را چک کند تا مطمئن شوید که اشتباهی رخ نداده است.

۴- اشتباه در انتخاب هتل

مراقب باشید: نام هتل یا توضیحات مکان می‌تواند شما را  گمراه کند. اغلب مسافران تنها نام هتل را می‌بینند و گاهی هم هتل‌ها در توضیحات خود، مکان هتل را نزدیک مرکز شهر ثبت می‌کنند که می‌تواند واقعی نباشد! 
برای حل آن: آدرس پستی را بررسی کنید و مکان دقیق هتل را در Google Maps پیدا کنید. همیشه آدرس هتل را وارد کنید و ببینید که تا چه حد از جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها فاصله دارد. سعی کنید آدرس برخی از جاذبه‌های مورد علاقه خود را وارد کنید و مسیر هتل تا آنها را چک کنید. همچنین ممکن است بخواهید نمای محله را با Google Maps بررسی کنید. اگر چندین هتل در آن شهر وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که در محدوده درستی قرار گرفته‌اید و تشابهی اسمی شما را به اشتباه نمی‌اندازد.

آدرس هتل روی نقشه

 

۵- ندیده گرفتن هزینه‌های مالیات و خدمات

ممکن است هتل‌ها برای سرویس‌های مختلفی که ارائه  می‌کنند، هزینه‌های جداگانه‌ای دریافت کنند و شما بدون در نظر گرفتن آنها در هنگام خروج از هتل با دیدن صورتحساب شگفت زده شوید. برای حل آن: ممکن است بتوانید برخی هزینه‌ها مانند خانه‌داری، تحویل روزنامه و... را در صورت تمایل حذف کنید. برخی هزینه‌ها نیز اجباری هستند. بنابراین هنگام رزرو هتل باید هزینه‌های اضافی را حساب کنید. انتظار می‌رود که هتل‌ها به وضوح این هزینه‌ها را در توضیحات خود ثبت کرده باشند اما اگر با عبارتی مانند «هزینه‌های اضافی ممکن است اعمال شود» رو به رو شدید با پذیرش هتل تماس بگیرید و قبل از انجام رزرو، از جزئیات مطلع شوید.

۶- چک نکردن نظرات!

ممکن است همه چیز در عکس زیبا به نظر برسد اما در واقعیت کاملاً ناامید کننده باشد. استخر لوکسی که در تصویر می‌بینید ممکن است در واقعیت شبیه حوض کوچکی باشد! متأسفانه استفاده از فتوشاپ بسیاری از عکس‌ها را از حالت واقعی خارج می‌کند. این تفاوت‌ها می‌تواند کل سفر را تلخ کند. برای حل آن: تحقیق کنید. خواندن نظرات کاربران می‌تواند تصویری واقعی از هتل و امکانتش ارائه دهد. این نظرات واقعی، صادقانه و بدون قضاوت ثبت شده‌اند.

 

نظرات در مورد هتل ها

۷- رزرو در زمان اشتباه

نرخ هتل‌ها ممکن است در برخی روزهای خاص افزایش یابند. عوامل بسیاری مانند فصل، جمعیت، مکان و... در قیمت گذاری موثر است که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشیم.
برای حل آن:‌ هیچ پاسخ واضحی وجود ندارد که دقیقاً بهترین زمان سفر را مشخص کند. به عنوان یک قاعده‌ی کلی بهتر است بیست و یک روز قبل از تاریخ ورود، رزرو خود را انجام دهید و هنگام رزرو سیر قیمت‌ها را از یک ماه پیش در نظر بگیرید و روند آن را بررسی کنید.

۸- مقایسه نکردن قیمت‌ها

ممکن است در اثر یک تبلیغ هیجان زده شده و بلافاصله رزرو خود را انجام دهید. این اشتباه است و ممکن است فرصت‌های عالی دیگری را از دست بدهید.
برای حل آن: قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. از وب سایت‌هایی استفاده کنید که این قابلیت را دارند و قیمت‌های مختلفی را نشان می‌دهند. انواع تخفیف‌های موجود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید قبل از قطعی کردن رزرو خود حداقل سه سایت را چک کنید.

مقایسه قیمت رزرو هتل در مشهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
صبارودی ۱۴۰۲/۹/۱۵

اینکه زمان اشتباه برای رزرو رو توضیح دادید جالب بود برای کسایی که زیاد میخوان سفر برن این نکات مفید است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۸

صبارودی عزیز ممنون از توجه شما و ثبت نظرتون در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...