رَهی نو

فاصله اصفهان تا شاهین شهر

تعداد بازدید: ۱۹۸۸۵ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

شاهین شهر در استان اصفهان و در شمال شهر اصفهان قرار گرفته است. این شهر، اولین شهر از پیش طراحی شده در ایران به‌حساب می‌آید. شاهین شهر محل اتصال جاده اصفهان به تهران است و مکان قرارگیری دقیق آن، میان آزادراه معلم و بزرگراه آزادگان و حدفاصل منطقه بختیار دشت و امیرآباد است.

این شهر آب‌وهوای خشکی دارد و دلیل نام‌گذاری آن، شبیه بودن نقشه شهر به شاهین است. در این مقاله قصد داریم فاصله اصفهان تا شاهین شهر و روش‌های سفر را بررسی کنیم و در مورد جاذبه‌های مسیر صحبت کنیم. همچنین برای اقامت در اصفهان میتوانید از لیست هتل های اصفهان ، هتل مدنظر خود را انتخاب و رزرو کنید.

فاصله اصفهان تا شاهین شهر از نظر مسافت و زمان

فاصله اصفهان تا شاهین شهر حدود 30 الی 40 کیلومتر است. اگر سرعت متوسط خودرو را 80 کیلومتر بر ساعت در نظر بگیریم، بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد تا شما به مقصد برسید.

فاصله اصفهان تا شاهین شهر

 

فاصله اصفهان تا شاهین شهر چند کیلومتر است

برای اینکه خودتان را از اصفهان به شاهین شهر برسانید، می‌توانید از 2 مسیر استفاده کنید. مسیر اول از بزرگراه کاوه شروع می‌شود و به آزادراه معلم می‌رسد. سپس از کنار مجموعه تفریحی و گردشگری شاهین شهر، وارد خیابان مالک‌اشتر می‌شود تا به شاهین شهر برسد. این مسیر 32.4 کیلومتر است.

فاصله اصفهان تا شاهین شهر از مسیر دوم، 35.4 کیلومتر است و از بزرگراه خرازی، به بزرگراه امام خمینی وارد می‌شود. سپس در ادامه مسیر به بزرگراه آزادگان می‌رسد. در نهایت نیز از خیابان دانشجو به شاهین شهر منتهی می‌شود.

روش‌های سفر از اصفهان تا شاهین شهر

برای رفتن از اصفهان به شاهین شهر از چند طریق می‌توانید اقدام کنید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مسافت اصفهان تا شاهین شهر با اتوبوس

اگر می‌خواهید با اتوبوس از اصفهان به شاهین شهر بروید، باید به ترمینال بابلدشت بروید. این ترمینال در خیابان کاوه، بین میدان شهدا و میدان 25 آبان قرار گرفته است. این اتوبوس از مسیر خیابان کاوه و بلوار معلم به سمت شاهین شهر حرکت می‌کند. فاصله اصفهان تا شاهین شهر از این مسیر 26 کیلومتر است که حدود 25 دقیقه زمان می‌برد.

مسافت اصفهان تا شاهین شهر با خودروی شخصی

همان‌طور که در ابتدا توضیح دادم درصورتی‌که قصد دارید با خودروی شخصی به شاهین شهر بروید، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید.

اگر مسیر شما برعکس ینی از  شاهین شهر به اصفهان باشد میتوانید با رزرو هتل پارسیان کوثر اصفهان  از اقامت خود لذت ببرید.

جاذبه‌های مسیر اصفهان شاهین شهر

شاهین شهر یکی از شهرهای قدیمی ایران به‌حساب می‌آید و در گذشته، خانواده ارتش آمریکا و ایران در این مکان سکونت داشته‌اند. البته قدمت این منطقه حدود 2 هزار سال است. در این قسمت قصد داریم جاذبه‌های مسیر اصفهان شاهین شهر را بررسی کنیم.

کاروانسرای مورچه‌ خورت

کاروانسرای مورچه‌ خورت یکی از مکان‌های دیدنی شاهین شهر است که در ۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد. این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده است و طول آن ۸۶ متر و عرض آن  ۷۵ متر است. در گذشته با شتر و اسب سفر می‌کردند و برای استراحت مسافران و حیوانات و خوردن غذا، کاروانسراهای مختلفی در مسیر وجود داشت.

این بنا دارای 4 برج است که دوتا از آن‌ها توخالی و دوتای دیگر تو پر هستند. دالبرهای زیبایی روی لبه دیوارها وجود دارد که علاوه بر زیبایی، محافظتی در برابر حمله راهزن‌ها نیز به‌حساب می‌آمده است. این کاروانسرا در سال ۱۲۵۱ قمری بازسازی شد و امروزه ظاهر آن سالم است. شما می‌توانید نمونه کامل هنر ایرانی را در این بنا مشاهده کنید. این مکان به‌صورت 24 ساعته برای بازدید عموم قابل استفاده و هزینه آن رایگان است.

کاروانسرای مادرشاه

یکی دیگر از کاروانسراهایی که در فاصله اصفهان تا شاهین شهر بنا شده است، کاروانسرای مادرشاه است. به دلیل بازسازی این مکان، ظاهری بسیار سالم دارد. این بنا نیز در دوران صفوی و اواخر دوران سلطنت شاه عباس دوم ساخته شده است. دلیل نام‌گذاری این مکان این است که با سرمایه خاندان سلطنتی و شخص مادر شاه احداث شده است.

مساحت کاروانسرای مادر شاه بالغ بر ۶،۵۰۰ مترمربع است و محل اسکان بسیاری از کاروان‌های سیاسی مهم و سفیران کشورها بوده است و به دلیل نزدیکی به پایتخت صفویان یعنی شهر اصفهان، اهمیت زیادی داشته است. ظاهر این مکان بسیار زیبا و باشکوه است و یک سنگ بزرگ در میان حیاط اصلی کاروانسرا وجود دارد که آب‌انبار نیز در زیر آن قرار گرفته است. این مکان نیز برای بازدید به‌صورت رایگان و 24 ساعته آماده ارائه خدمات است.

منطقه فسیلی سپاهان

از اولین اثر طبیعی ملی استان اصفهان، می‌توان منطقه فسیلی سپاهان را نام برد. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین مناطق زمین است که فسیل‌های درون آن قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال دارند. این مکان در کمشچه اصفهان، واقع در شهرستان برخور قرار دارد. اگر دوست دارید با فسیل‌ها آشنا شوید، این مکان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مسافت اصفهان تا شاهین شهر

شما می‌توانید انواع فسیل بی‌مهرگان از جمله مرجان، جلبک و اسفنج روزنه دار را ببینید و از آن‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنید. کمی سخت است که بتوانید یک فسیل کامل پیدا کنید و یا فسیل‌ را از هم جدا کنید و نیاز به کمی مهارت و ظرافت دارد، اما به‌هرحال می‌توانید فسیل‌ها را همراه خود ببرید.

مجموعه تفریحی گردشگری شاهین‌ شهر

اگر در فاصله اصفهان تا شاهین شهر به دنبال مکانی برای اتراق خود هستید، می‌توانید به مجموعه تفریحی –گردشگری شاهین‌ شهر بروید. این محوطه ۱۵ هکتاری دارای 90 آلاچیق است که به مواردی چون سیستم روشنایی و پریز برق مجهز هستند.

با پرداخت هزینه می‌توانید در این آلاچیق‌ها اقامت کنید و حتی خودرو خود را نیز در کنار آلاچیق قرار دهید و از امنیت آن خاطر جمع شوید. در این مجموعه امکانات خدماتی و رفاهی مختلفی وجود دارد. برخی از فصل‌ها همچون عید نوروز، این مجموعه بسیار شلوغ و مابقی سال خلوت‌تر است.

ارگ مورچه خورت

پس از ارگ بم، ارگ مورچه خورت بزرگ‌ترین ارگ مسکونی کشور به شمار می‌آید. چندین برج دورتادور این ارگ قرار دارد تا از شهر محافظت کند. این ارگ 2 هزار سال قدمت دارد و دارای بخش مسکونی و نظامی است. با رفتن به این مکان ۸ برج دفاعی، ۳ دروازه و بخش‌های مختلف مسکونی را به‌صورت رایگان خواهید دید. اگر قصد اقامت در شاهین شهر را دارید، می توانید هتل 4 ستاره شاهین شهر  یعنی  هتل اطلس شاهین شهر اصفهان   را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.
 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با شاهین شهر آشنا کنیم و فاصله اصفهان تا شاهین شهر و روش‌های رسیدن به آن را بررسی کنیم. همان‌طور که گفته شد، دو مسیر برای رفتن به شاهین شهر وجود دارد که یکی 32 کیلومتر و دیگری 35 کیلومتر است و شما می‌توانید بنا به موارد مختلف، مسیر موردنظرتان را انتخاب کنید. در مسیر نیز می‌توانید از جاذبه‌های راه دیدن کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمود ۱۴۰۲/۸/۳

اصفهان تا شاهین شهر چند ساعت راهه؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

محمود عزیز همانطور که در مقاله ذکر شده است 32 تا 35 کیلومتر است

Shamim ۱۴۰۲/۳/۱۳

5

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...