رَهی نو

تفاوت هتل و هتل آپارتمان چیست + فرق اقامت در هتل با هتل آپارتمان

تعداد بازدید: ۸۶۲ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

زمانی که برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب اقامتگاه پیش‌روی شما قرار دارد. هریک از آن‎‌ها امکانات و هزینه‌های متفاوتی دارند که باتوجه به نیازتان می‌‎توانید محل اقامت مدنظرتان را رزرو کنید. حال سوال اینجاست! چه اقامتگاهی برای سفر مناسب‌تر است؟ آیا تنها گزینه فقط هتل است؟ تفاوت هتل و هتل آپارتمان در چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی دو اقامتگاه رایج یعنی هتل و هتل آپارتمان بپردازیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم. پاسخ به این سوالات، می‌تواند انتخاب اقامتگاه مناسب را باتوجه ‌به نوع سفرتان ساده‌تر کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو بهترین گزینه برای اسکان خود را رزرو کنید. پس، همراه ما باشید تا مشخصات این دو مجموعه را مقایسه و بیان کنیم.

 

 

هتل-آپارتمان-1

 


هتل آپارتمان چیست؟


هتل آپارتمان، موقعیتی مشابه هتل است که اکثر امکانات موجود در یک خانه را دارد. در واقع با انتخاب هتل آپارتمان، گویی آپارتمان مبله را برای چند روز اجاره کرده‌اید و در آن اقامت می‌کنید. در این محیط می‌توانید از خدمات مختلف آن مثل خانه خودتان استفاده کنید که مهم‌ترین ویژگی آن، داشتن آشپزخانه است. با رزرو هتل آپارتمان، احساس میزبان را خواهید داشت و این موضوع یکی از برجسته‌ترین تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان است. درحالی‌که با اقامت در هتل و ارائه خدمات و سرویس‌های متنوع، شما با محیط همیشگی خود فاصله می‌گیرید و به‌نوعی احساس مهمان بودن دارید.

 

 

هتل-آپارتمان-2

 

 


همان‎طور که گفته شد، هتل آپارتمان‌ها امکانات مختلفی دارند که باتوجه‌به خدمات ارائه شده، هزینه اقامت در آن‌ها هم متفاوت است. برای مثال: برخی از آن‌ها مانند هتل‌ها، دارای مجموعه ورزشی، لابی، کافی‌شاپ و... هستند.


انواع هتل آپارتمان

 

هتل آپارتمان‌ها براساس متراژ واحدها، امکانات موجود (رستوران، لابی، کافه، پارکینگ و…)، دسترسی به مراکز شهرها، جاذبه‌های دیدنی و… دسته‌بندی می‌شوند که این تنوع، در هزینه رزرو اقامت تأثیرگذار است. شما می‎توانید، باتوجه‌به موارد نامبرده و بودجه، هر یک از هتل آپارتمان‌ها را در شهر مقصد انتخاب کرده و برای سفر خود رزرو کنید.

 

 

هتل-آپارتمان-3

 

 

گفتنی است یکی از هتل آپارتمان‌های تهران، تاج محل نام دارد که در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ‌بهایی جنوبی واقع شده است. این مجموعه تمامی امکانات رفاهی مانند: رستوران معروف هندی تاج محل با سرو غذاهای متنوع و لذیذ هندی، رستوران ماهی با سرو غذاهای گیلکی، کافی شاپ، استخر، سونا، سالن ماساژ، خشک شویی، آژانس مسافرتی، پارکینگ، مجموعه ورزشی، استخر و... را دارد و آماده میزبانی از میهمانان عزیز است.
هتل آپارتمان تاج محل، علاوه‌بر خدمات بی‌نظیری که ارائه می‌دهد دسترسی آسانی به شاهراه‌‎های اصلی، اماکن و جاذبه‌های جذاب و دیدنی تهران دارد. پارک آب و آتش، باشگاه آرارات، برج میلاد و مراکز خرید ونک تنها چند نمونه از آن مکان‌هایی است که به‎‌راحتی می‌توانید سر بزنید.

 

 

هتل-آپارتمان-4

 


تفاوت هتل و هتل آپارتمان در چیست؟

 

این دو مجموعه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. تمام هتل‌‎ها باتوجه‌به ستاره‌های آن، امکانات مختلفی برای سفر و اقامت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این در حالی است که در هتل آپارتمان انگار خانه خود را برای چند روز تغییر داده و در جای جدیدی ساکن شده‌اید همچنین، نوع چیدمان و وسایل به‌کار رفته در هتل آپارتمان شبیه به واحد مسکونی است. اما در هتل‌ها، معماری داخلی، نوع اتاق‌ها، قواعد و مقررات اقامت، امکانات رفاهی و… به شکل متفاوتی طراحی شده است.

یکی دیگر از تفاوت‌ها، نوع اقامت است. اقامت در هتل‌ها بیشتر برای سفرهای کوتاه‌مدت و نهایتا تا 7 روز مناسب بوده درحالی‌که هتل آپارتمان‌ها، برای اقامت‌های طولانی‌تر مثلا تا دوهفته یا حتی یک ماه طراحی شده است. دلیل اصلی این اختلاف، هزینه‌های هتل و هتل آپارتمان است. زیرا قیمت کمتر هتل آپارتمان باعث شده که بتوانید در سفرهای بلند مدت، هزینه‌های خود را مدیریت کنید. اما؛ اقامت در هتل به مدت طولانی هزینه بیشتری برای مشتری دارد.

 

 

هتل-آپارتمان-5.

 




تفاوت هتل و هتل آپارتمان از نظر امکانات رفاهی


همان‌طور که می‌دانید، اگر تعداد ستاره‌های هتل زیاد باشد، امکانات کامل‌تری برای اقامت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و خدمات رفاهی مختلف مثل: رستوران، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، سالن کنفرانس، سالن سمینار و… دارند. در صورتی که، هتل آپارتمان‌ها معمولاً امکانات هتل‌ها را ندارند و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، آشپزخانه است همچنین، افراد مختلف می‌توانند بدون اقامت در هتل از رستوران، کافی‌شاپ یا سالن‎‌های آن استفاده کنند. اما؛ کاربرد اصلی هتل آپارتمان، اقامت است و بیشتر آن‌ها رستوران یا کافی‌شاپ ندارند.

 

 

هتل-آپارتمان-6

 

 


تفاوت قیمت هتل و هتل آپارتمان

 

همان‎طور که اشاره شد، اکثر هتل آپارتمان‌ها قیمت کمتری نسبت به هتل‌ها دارند البته؛ اختلاف قیمت آن بستگی به امکانات ارائه شده دارد. برای مثال: هزینه رزرو یک هتل آپارتمان با امکانات کامل نسبت به یک هتل دوستاره می‌‎تواند بیشتر باشد. به‌طور کلی، اگر امکانات هتل و هتل آپارتمان را یکسان در نظر بگیریم، هتل‌ها قیمت بالاتری دارند.

 

 

هتل-آپارتمان-7

 

 

سرویس‌دهی و امکانات رفاهی و تفریحی هتل نسبت به هتل آپارتمان‌ها بیشتر است و همین مورد باعث افزایش قیمت هتل‌ها شده است. به یاد داشته باشید، در رزرو برخی از هتل‌ها، هزینه دریافت این خدمات روی واحد اقامتی محاسبه می‎‌شود و در برخی از موارد هم باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. نکته مهمی که در رابطه ‌با هزینه هتل آپارتمان وجود دارد، کاهش هزینه خوراک در سفر است. در واقع، شما می‌توانید خودتان در اقامتگاه آشپزی کنید و سفری اقتصادی‎‌تر داشته باشید.

 

 

 

هتل-آپارتمان-8

 


تفاوت اتاق‌های هتل و هتل آپارتمان 

 

از دیگر مواردی که به‌عنوان تفاوت هتل و هتل آپارتمان می‌توان به آن اشاره کرد، اتاق‌های محل اقامت است. هتل‌ها دارای رده‎‌بندی متنوعی از اتاق یک تخته، دو تخته، تخت کوئین، تخت کینگ و… هستند. لازم به ذکر است، برخی از آن‌ها سوئیت و اتاق وی آی پی نیز دارند. گفتنی است، هتل آپارتمان واحدهای مختلف دارد و با ظرفیت بیشتری برای مشتریان ارائه می‌شود پس، اگر به سفرهای دسته‌جمعی علاقه دارید و می‌خواهید به‌صورت خانوادگی اقامت داشته باشید، هتل آپارتمان‌ها گزینه مناسب‌تری برای شما است.

 

 

هتل-آپارتمان-9

 


هتل یا هتل آپارتمان؛ کدام بهتر است؟

 

سؤالی که ممکن است قبل از سفر با آن مواجه شوید، این است که چه اقامتگاهی را انتخاب کنید؟ یا چه فاکتورهایی را باید برای اقامت در نظر بگیرید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، انتخاب اقامتگاه، در کیفیت سفر شما تاثیر بسیار زیادی دارد. پس باید مزایا، معایب و سایر مواردی که به‌عنوان تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان وجود دارند را در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید. به یاد داشته باشید، برای سفرهای لوکس انتخاب هتل آپارتمان شاید چندان گزینه مناسبی نباشد. یکی از دلایلی که افراد هتل را نسبت به هتل آپارتمان ترجیح می‌دهند، سرویس‌های بیشتر هتل‌ها است. 

 

 

هتل-آپارتمان-10

 

 


لازم به ذکر است، هتل پارسیان اوین تهران، یکی از زیباترین هتل‌‎های 4 ستاره ایران بوده که در منطقه‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران ساخته شده است. این هتل دارای 150 باب اتاق شامل: یک نفره، دو نفره، سوئیت رویال، سوئیت نرمال با امکانات تهویه مطبوع‌ است و با ارائه خدماتی مانند: حمام‌، دسترسی به اینترنت از داخل اتاق برای میهمان در صورت داشتن کامپیوتر شخصی‌، خدمات 24 ساعته، فروشگاه‌های لباس‌، صنایع دستی‌ و... در خدمت شما است.

 

 

 

هتل-آپارتمان-11

 

 


علاو‌ه‌بر این‌‎ها، وجود رستوران، استخر، سالن‎‌‌های همایش، کنفراس و تشریفات از دیگر امکانات هتل به شمار می‎‌آیند. ناگفته نماند، نظافت به‌صورت روزانه و امکانات رفاهی هتل‌ها مثل رستوران، مجموعه ورزشی، کافی‌شاپ و سایر خدمات تفریحی در هتل آپارتمان کمتر دیده می‌شوند ولی؛ هتل‌ها دارای تمامی این امکانات هستند. یکی دیگر از معایب هتل آپارتمان، نداشتن ترانسفر فرودگاهی یا سرویس‌دهی این‌چنینی برای مسافر است. درحالی‌که این امکان در بیشتر هتل‌ها به‌ویژه ۴ و ۵ ستاره وجود دارد.

 

 

هتل-آپارتمان-14

 

 

 

 

هتل آپارتمان به چه کسانی و در چه سفرهایی پیشنهاد می‎‌شود؟

 

هتل آپارتمان‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که شما در سفر خیالتان از بابت اقامت راحت‌تر باشد و برای چند روز یک آپارتمان مبله با امکانات مختلف در اختیارتان باشد. این گزینه برای زمانی که سفر طولانی در پیش دارید قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود چراکه؛ هزینه به صرفه‌ای نسبت به هتل و امکانات موجود در خانه را دارد و به‌سادگی می‌توانید در آن آشپزی کنید. با اقامت در هتل آپارتمان برای سفرهای خانوادگی با وجود اتاق‌های مجزا در یک واحد می‌توانید دور هم باشید و به‌جای رزرو اتاق‌های جداگانه در هتل، یک واحد در هتل آپارتمان رزرو کنید.

 

 

 

هتل-آپارتمان-13

 

 


کلام آخر


در این مقاله سعی‌کرده‌ایم تفاوت هتل با هتل آپارتمان را به زبان ساده بیان کنیم تا با آگاهی بیشتر به رزرو محل اقامت خود بپردازید و از سفرتان لذت ببرید. به یاد داشته باشید، اگر دوست دارید محل اقامت‌تان امکانات و خدمات متنوع و باکیفیتی داشته باشد، بهتر است در هتل اتاق رزرو کنید اما؛ اگر می‌خواهید هزینه کمتری را برای محل اقامت خود بپردازید و مدت‌زمان سفرتان طولانی‌تر و تعدادتان بیشتر است، می‌توانید به‌جای هتل در هتل آپارتمان اقامت کنید.

 

سوالات متداول


آدرس هتل آپارتمان تاج محل کجا است و چند ستاره دارد؟


هتل تاج محل تهران 5 ستاره است و در میدان ونک، بلوار ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، پلاک 29 قرار دارد.

 

آدرس هتل پارسیان اوین کجا است؟

 

تهران، بزرگراه چمران شمال، تقاطع یادگار


اصلی ‎‌ترین تفاوت هتل و هتل آپارتمان چیست؟

 

همان‌طور که از نام‌ آن پیداست، هتل آپارتمان ترکیبی از اقامت در هتل با امکانات موجود در خانه است اما؛ در هتل‌ها، علاوه بر امکانات اقامت، خدمات دیگری مثل: برگزاری مراسم یا سمینار را دارند و افراد مختلف نیز می‌توانند بدون اقامت در هتل از رستوران یا کافی‌شاپ آن استفاده کنند. عمولاً کاربرد اصلی هتل آپارتمان، اقامت است و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، آشپزخانه است که جزو تفاوت اصلی هتل و هتل آپارتمان به شمار می‌رود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سحرخیز ۱۴۰۲/۷/۱۰

مقاله خوبی بود تشکر میکنم تفاوت هتل آپارتمان و هتل رو توضیح کامل دادید استفاده کردم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۲

دوست عزیز بسیار خوشحالیم که این مقاله مورد استفاده تون قرارگرفت سپاسگزاریم از ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...