رَهی نو

فاصله تهران تا ملایر

تعداد بازدید: ۱۹۶۹۲ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

ملایر، شهر‌ی تاریخی در غرب ایران است که از شهرستان‌ها‌ی استان همدان محسوب می‌شود و بعد از همدان، بزرگ‌ترین شهر این استان به شمار می‌رود. ملایر در ۷۰ کیلومتر‌ی جنوب شرق همدان قرار گرفته است. شهر‌ی زیبا که آشنا‌یی بیش‌تر با آن، توجه هرکسی را برای سفر به آن جلب می‌کند. بااین‌حال رفتن به هر مسافرتی، به اطلاعاتی نیاز دارد که لازم است آن‌ها را قبل از آغاز سفر بدانیم. به همین دلیل برای آشنا‌یی بیش‌تر با این شهر و سفر‌ی آسان به آن، امروز قصد داریم تا در رابطه با فاصله تهران تا ملایر، روش‌ها‌ی سفر و همچنین جاذبه‌ها‌ی این شهر زیبا صحبت کنیم.

 

فاصله تهران تا ملایر از نظر مسافت و زمان

فاصله تهران تا ملایر، حدودا ۳۷۰ کیلو‌متر است. بنابراین برای اینکه بتوانید خود را از تهران به ملایر برسانید، با فرض اینکه سرعت وسیله نقلیه ۱۰۰ کیلو‌متر بر ساعت باشد، می‌توانید حدودا در عرض ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه به مقصد برسید.

 

فاصله تهران تا ملایر

 

فاصله تهران تا ملایر چند کیلو‌متر است؟

برای رفتن از تهران به ملایر، 2 مسیر پیش روی شما قرار گرفته است. بنابراین اگر این مسافرت را با وسیله‌ی شخصی خود آغاز کنید، می‌توانید از هر یک از این 2 مسیر، بهره‌مند شوید. مسیر اول، مسافتی به طول ۳۸۰ کیلو‌متر دارد. عبور از بزرگراه شیخ فضل‌الله نور‌ی، بزرگراه آزادگان و سپس جاده‌ی احمد‌آباد، شما را وارد جادة تهران - ساوه می‌کند. این مسیر را پیش بگیرید و بعد از عبور از نزدیکی ساوه، از جاده‌ی ساوه - همدان مسیر خود را ادامه دهید.

 

حرکت از طریق این جاده باید تا حد‌ی ادامه پیدا کند که به یک خروجی به سمت نهاوند و ملایر برسید و از آن خارج شوید. جاده‌ی پیش‌رو را تا رسیدن به بزرگراه همدان - ملایر همچنان ادامه دهید. حرکت در این بزرگراه، شما را سر‌انجام به ملایر می‌رساند.

 

فاصله تهران تا ملایر از طریق دومین مسیر، ۳۸۵ کیلومتر است که شامل گذر از آزاد‌راه تهران - قم یا آزاد‌راه خلیج‌فارس می‌شود. بعد از رسیدن به قم، از بزرگراه امام علی برای خروج از شهر استفاده کنید. به ترتیب از بزرگراه‌ها‌ی قم - اراک و اراک - ملایر عبور کنید تا وارد شهر ملایر شوید.

 

روش‌ها‌ی سفر از تهران به ملایر

برای مسافرت از تهران به ملایر، می‌توانید از خودرو‌ی شخصی، اتوبوس و یا قطار استفاده کنید. در ادامه توضیحاتی را جهت یک سفر آسان از طریق این وسیله‌ها‌ی نقلیه به شما خواهیم داد. در حال حاضر، امکان مسافرت از تهران به ملایر با هواپیما میسر نیست؛ اما می‌توانید برای یک مسافرت سریع، مسیر تهران تا همدان را با هواپیما طی کنید؛ سپس برای ادامه‌ی مسیر از قطار، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید.

 

مسافت تهران تا ملایر با اتوبوس

اگر قصد دارید که این مسافرت را با اتوبوس پیش بگیرید، باید بلیط خود را از پایانه جنوبی تهران، واقع در بزرگراه بعثت در جنوب تهران تهیه نمایید. اتوبوس‌ها‌ی ملایر تهران، می‌توانند از ۲ مسیر‌ی که در بخش قبل توضیح داده شد، حرکت کنند. انتخاب مسیر، به برنامه‌ی سفر اتوبوس‌ها‌ی این پایانه بستگی دارد.

 

مسافت تهران تا ملایر با خودرو‌ی شخصی

برای طی مسافت تهران تا ملایر با خودرو‌ی شخصی، انتخاب مسیر، کاملا به عهده‌ی شما است. بنابراین می‌توانید آزادانه، مطابق تمایل خود، مسیر سفر را تعیین کنید.

 

مسافت تهران تا ملایر با قطار

راه‌آهن شهرستان ملایر از سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است و می‌توان از آن برای مسافرت‌ها بهره برد. بنابراین برای رساندن خود از تهران به ملایر، می‌توانید از این امکان نیز برخوردار شوید. کافی است بلیطی از تهران به مقصد ملایر تهیه نمایید و از راه‌آهن تهران، سفر خود را آغاز کنید. ایستگاه راه‌آهن تهران در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی میدان راه‌آهن واقع شده است که با استفاده از تاکسی، مترو و BRT می‌توانید خود را به آنجا برسانید. مسیر ریل قطار تهران به ملایر، از ایستگاه‌ها‌ی رباط‌کریم، قم و عراق عبور می‌کند و این سفر، نزدیک به ۷ ساعت زمان می‌برد.

 

مسافت تهران تا ملایر

 

جاذبه‌ها‌ی مسیر تهران ملایر

در این قسمت با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه‌های این مسیر را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید ساعاتی را برای استراحت به بازدید این مکان‌ها اختصاص دهید.

 

دریاچه مصنوعی کوثر

این دریاچه دقیقا در ورودی شهرستان ملایر قرار گرفته است و اندازه‌ی آن به ۲ هکتار می‌رسد. مجموعه‌ی دیدنی کوثر دارای باغ پرندگان، آبشار، مسجد کوثر و دریاچه است که می‌توانید در سفر خود به ملایر، برای بازدید این مجموعه گردشگری نیز تدارکات لازم را ببینید و از دیدن این منطقه‌ی زیبا لذت ببرید.

 

غار چال نخجیر

یکی از جاذبه‌ها‌ی دیدنی که موقعیت آن در فاصله تهران تا ملایر قرار دارد، غار چال نخجیر است. چال نخجیر، نام منطقه‌ای گود است که شکارچیان در گذشته برای شکار، حیوانات را به این منطقه فرار‌ی می‌دادند. در حقیقت، این غار آهکی در استان مرکزی، شمال شرق شهرستان دلیجان قرار گرفته است.

 

این غار یکی از غار‌ها‌ی طبقاتی است که در سال ۱۳۶۷ کاملا اتفاقی و با  وقوع انفجار‌ی در دهانه‌ی آن کشف شد. قبل از این زمان، کسی غار چال نخجیر را ندیده بود. اشکال جالب داخل آن به دلیل پدیده‌ها‌ی رسوبی ایجاد شده‌اند و غار را چندین برابر زیبا‌تر کرده‌اند.

 

آتشکده نوشیجان

از جمله جاذبه‌ها‌ی دیگر‌ی که در فاصله تهران تا ملایر قرار گرفته است، آتشکده‌ی نوشیجان در سر راه همدان - ملایر است که در منطقه‌ی شورکات، روی تپه‌ای که ارتفاع آن حدودا به ۴۰ متر می‌رسد، قرار دارد. ساختار اولیه‌ی آن حفظ نشده است؛ اما بخش‌ها‌یی از جمله تالار، انبار‌ها و چندین اتاق هنوز باقی‌مانده‌اند. شما می‌توانید در امتداد مسیر خود از تهران تا ملایر، از این مکان تاریخی نیز بازدید کنید.

 

سخن آخر

با تمام مطالبی که در رابطه با شهر ملایر گفته شد، به نظر می‌آید که این شهر یکی از بهترین مقصد‌ها‌یی است که می‌توان آن را برای مسافرت در نظر گرفت. جاذبه‌ها‌ی دیدنی ملایر تنها بخش مثبت این مسافرت نیست، بلکه حتی می‌توان از پیمودن فاصله تهران تا ملایر نیز با تمام وجود لذت برد. بنابراین شما با انتخاب ملایر برای سفر‌کردن، می‌توانید یک مسافرت واقعی را تجربه کنید. هرآنچه که برای سفر از تهران به ملایر لازم بود بدانید، از جمله معرفی شهر ملایر، روش‌ها‌ی سفر به آن و... همگی توضیح داده شد. پس از حالا به بعد تدارکات سفر را ببینید که بدون شک مسافرت به ملایر به یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین مسافرت‌ها‌ی شما تبدیل خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
F ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

شهر خوبیه؟ برای دانشجو؟ چه امکاناتی داره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۲/۲۳

دوست عزیز منظورتون چه امکاناتی هست

حسین میری ۱۴۰۲/۸/۳

ملایر تا غار چال نخجیر چند کیلومتر ؟ میخوام ببینم ملایر برم از اونجا چطوری میتونم برم غار نخجیر؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

حسین عزیز این مسیر 266 کیلومتر است با خودروی شخصی حدود 3ساعت راه است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...