رَهی نو

9 مورد از بهترین کافه عمارت های تهران | آدرس و تصاویر

تعداد بازدید: ۵۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۲

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که ناگهان دلتان هوای سال‌های کودکی و خانه‌هایی با بافت سنتی را می‌کند. دلتان می‌خواهد که کمی خاطره‌بازی کنید و باز هم قدم در این مکان‌های ساده و گرم بگذارید. در تهران کافه عمارت‌هایی وجود دارند که می‌توانند این خواسته شما را تحقق ببخشند. این کافه‌ها، دقیقاٌ شبیه به همان خانه‌های قدیمی هستند که زمانی در آنجا زندگی می‌کردیم. ما اینجا هستیم تا این مکان‌های ناب و دست‌نیافتنی را به شما معرفی کنیم. با ورود به این مکان‌ها، در زمان سفر کنید تا خاطرات کودکیتان بار دیگر از جلو چشمانتان بگذرند.

کافه عمارت چیست؟

چند سالی است که کافه‌ها رنگ‌وبوی خانه‌های قدیمی به خود گرفته که با ورود به این مکان‌ها حس نوستالژیک به آدمی دست می‌دهد. این کافه‌ها درواقع همان خانه‌های قدیمی هستند که از ساخت‌وسازهای مدرن جان سالم به‌در برده و با تغییر کاربری، جای خود را به کافه عمارت‌ها داده‌اند. به‌نظر می‌رسد که از این دست کافه‌ها استقبال زیادی شده، به‌همین دلیل در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو قصد داریم تا 10 مورد از بهترین کافه عمارت های تهران را به شما معرفی کنیم. 

کافه عمارت دل

کافه عمارت دل.

از کافه عمارت های بسیار جذاب که دو سبک سنتی و مدرنیته در هم آمیخته، کافه عمارت دل است. این عمارت در سال 20 هجری شمسی ساخته شده و در آن آثار ارزشمندی قرار داده شده است. نوشیدن قهوه و یا چای، در کنار دیدن این آثار هنری، روح و جسم شما را به آرامش دعوت می‌کند و متوجه گذر زمان نخواهید شد. پیشنهادمان این است برای فرار از خستگی‌های روزمره خود را به این کافه عمارت باشکوه دعوت کنید.
آدرس: خیابان فلسطین، پایین‌تر از میدان فلسطین، نبش خیابان بزرگمهر، روبروی سفارت فلسطین، پلاک 356

کافه عمارت روبرو

کافه عمارت روبرو.

اگر گذرتان به سالن تئاتر شهر خورد، حتما سری به عمارت روبرو بزنید. بیشتر هنرمندان این کافه را برای گفتگوهای دوستانه خود انتخاب می‌کنند. بودن در این فضا قطعاً لحظات مفرحی را برایتان ایجاد خواهد کرد.  کافه عمارت روبرو علاوه‌بر فضای باز، یک فضای سرپوشیده هم دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید در هنگام بارش باران، از دیدن فضای روح‌افزای آن به‌همراه نوشیدن یک فنجان چای گرم لذت ببرید. این کافه دارای یک کتابخانه است که در صورت علاقه به مطالعه می‌توانید همراه با میل کردن غذا و نوشیدنی، کتاب مورد نظرتان را هم بخوانید.
آدرس: چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن بست کیانپور.

کافه عمارت مقدم

کافه عمارت مقدم.

اگر می‌خواهید یکی از خانه‌های دوران قاجار را از نزدیک ببینید، حتماً به کافه عمرات مقدم بروید. این کافه در خیابان امام خمینی قرار گرفته که در کنارش، موزه‌ای را خواهید دید که آثار استاد مقدم از اساتید باستان‌شناسی، خودنمایی می‌کند. اگر هوس نوشیدن یک نوشیدنی گرم یا سرد در یک فضای آرام و زیبا را کردید، کافه عمارت مقدم به شما پیشنهاد می‌شود.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم.

کافه عمارت رومنس

کافه عمارت رومنس.

در خانه‌ای قدیمی واقع در خیابان فردوسی، کافه عمارت رومنس را می‎بینید که دارای یک سالن و چند اتاق بزرگ است. دیدن فضای این خانه حال و هوای زمان‌های قدیم را برای انسان تداعی می‌کند و برای ساعاتی شما را از دغدغه‌های زندگی دور نگه می‌دارد. وجود میز و صندلی‌های لهستانی و آینه‌های قدیمی در راهرو این کافه عمارت، یکی از فضای بسیار مناسب برای عکاسی به‌شمار می‌آید. اگر اهل دیدن فیلم‌های نمایش خانگی هستید، حتما به این کافه سری بزنید؛ چون یکی از برنامه‌های این کافه پخش این دسته از فیلم‌ها برای علاقمندان به فیلم و سریال است.
آدرس: تهران، خیابان فردوسی، نبش ابیورد، پلاک 854

کافه عمارت تهرون ویلا

کافه عمارت تهرون ویلا

اگر از خیابان ویلا عبور کردید، حتما به کافه عمارت تهرون ویلا بزنید. حیاط این کافه با داشتن یک حوض آب، گلخانه سرسبز، باغچه‌های رنگارنگ و همینطور میز و صندلی‌های چوبی و قدیمی، حس و حال روزگاران قدیم را برای انسان یادآوری می‌کند.
آدرس: منطقه 6، خیابان نجات‌الهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک 39

کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان مناسب افرادی است که طبیعت، تاریخ و کتاب علاقمندند. اگر هوس رفتن به یک عمارت با درختان کهنسال و سربفلک کشیده را کردید، حتما کافه عمارت روشنان را امتحان کنید. فضای نشستن مهمانان در قسمت صحن باغ قرار گرفته و در قسمت مرکزی آن نیز یک فروشگاه کتاب وجود دارد. 
در کافه عمارت روشنان شما می‌توانید خرید کتاب مورد علاقه خود را خریداری کنید. سپس به فضای باغ رفته و در هنگام نوشیدن و میل کردن غذا، کتاب خود را در فضای آرامش‌بخش این کافه مطالعه کنید. در این کافه علاوه‌بر جسمتان، روحتان نیز جان تازه‌ای خواهد گرفت.
آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری.

کافه عمارت یار

کافه عمارت یار

یکی از دلفریب‌ترین کافه عمارت‌های تهران، کافه یار است که قطعاً دیدن فضای آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کافه با قرار گرفتن در یک مکان تاریخی و با داشتن گل‌های شمعدانی، دیوارهای آجری و پنجره‌های فیروزه‌ای بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده است.
وجود کتابخانه، فواره روشن حوض آبی‌ و پخش موسیقی جذابیت این کافه عمارت را دوچندان کرده است.
آدرس: خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک 41، خیابان طالقانی.

کافه عمارت مسعودیه

کافه عمارت مسعودیه.

اگر گذرتان به میدان بهارستان خورد، حتماً خود را به یک نوشیدنی گوارا در کافه عمارت مسعودیه دعوت کنید. در دوره قاجار و در سال 1290 شاهزاده‌ای به نام مسعود میرزا این عمارت را برای خود بنا کرد. در زمان ورود به این عمارت با حیاطی بسیار بزرگ روبرو می‌شوید که چیزی کمتر از یک باغ ندارد. حوضی که در وسط این حیاط خودنمایی می‌کند، زیبایی این بنا را دوچندان کرده است.
در داخل این عمارت کافه‌ای بسیار زیبا و سنتی را می‌بینید که دکوراسیون قاجاری آن منحصربفرد است؛ به‌طوریکه مانند آن را در کمتر جایی دیده‌اید. تمامی لوازمی که در این کافه مشاهده می‌کنید، شامل صندلی، ظروف، میزها و غیره همه به سبک دوره قاجار هستند.
آدرس: خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه

کافه عمارت مانا

کافه عمارت مانا.

از دیگر کافه عمارت‌های قدیمی تهران، مانا است. این کافه در قسمتی از خانه فرهنگ مانا و موزه خیمه‌شب‌بازی قرار دارد. سبک چیدمان لوازم این کافه عمارت بسیار نوستالژیک است و قطعاً با دیدن این بنا خاطرات کودکی‌تان زنده خواهد شد.
اگر به کتابخوانی و نمایشنامه‌خوانی علاقمندید، این کافه برای شما مناسب است. همچنین می‌توانید نمایش‌های خیمه شب‌بازی را هم در این کافه مشاهده کنید. این نمایش‌ها به‌صورت رایگان برای مشتریان کافه اجرا می‌شود تا در کنار صرف غذا بتوانند از دیدن این نمایش‌ها لذت ببرند.
آدرس: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوی شاهد ششم، کافه عمارت مانا

سخن پایانی

احتمالاً رفتن به کافی‌شاپ‌ها برای شما تکراری شده و دوست دارید تا بودن در مکان‌ها و کافه‌های جدید را تجربه کنید. امروزه کافه عمارت‌هایی هستند که سبک بنا و دکوراسیون آنها بسیار متفاوت از آن چیزی است که همیشه می‌بینیم. 
در این مقاله کافه عمارت‌های معروفی که قدمت برخی از آنها به دوره قاجار می‌رسد را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که این تجربه جدید را از خود دریغ نکنید.  اگر برای سفرهای کاری و یا تفریحی به تهران سفر می‌کنید، حتماً خود را به صرف یک غذای سنتی ایرانی و یک نوشیدنی گوارا در این کافه عمارت‌ها دعوت کنید. چنانچه قصد اقامت در تهران را دارید‌، می‌توانید از طریق سایت رهی نو هر کدام از هتل‌های تهران مانند هتل پارسیان آزادی تهران را در کمترین زمان رزرو کنید.

سوالات متداول

کافه عمارت‌های فرهنگی تهران کدامند؟

کافه عمارت روشنان، کافه عمارت مانا

کدام کافه عمارت‌ها در دسته کافه‌های تاریخی قرار دارند؟

کافه عمارت مسعودیه، کافه عمارت یار، کافه عمارت رومنس، کافه عمارت دل.

کافه عمارت روبرو چه بخش‌هایی وجود دارد؟

تئاتر، کتابفروشی، سینمای روباز.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...