رَهی نو

همه چیز در مورد رویا پارک تهران | تصاویر و آدرس

تعداد بازدید: ۳۳۷ ۹ دی ۱۴۰۲

اگر به‌دنبال یک مکان متفاوت برای تفریحات خود هستید، بهتر است جاهایی مانند سینما، پارک و شهربازی را فراموش کنید. رویا پارک تهران یکی از منحصربفردترین مکان‌های دیدنی در تهران است که توانسته گردشگران زیادی از سراسر ایران را به خود جذب کند. زمانی که وارد این مجموعه می‌شوید، دیدن اشیایی که خارج از ابعاد واقعی خود هستند، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مجموعه تفریحی بدست بیاورید، تا پایان این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو ما را همراهی کنید.

معرفی رویا پارک تهران

معرفی رویا پارک.

از مجموعه تم پارک‌های تهران، می‌توان به رویا پارک اشاره کرد. رویا پارک عنوان اولین پارک جادویی در ایران را به خود اختصاص داده و در مجموعه موزه دارآباد تهران قرار دارد. در این پارک با فضاهای سه بعدی، پرستپکتیو، ترفند، بی‌نهایت و تاریک روبرو می‌شوید. این پارک با داشتن بالغ بر 100 بازی هیجان‌انگیز برای افراد در سنین مختلف است. در ادامه این مطلب با بخش‌های مختلف این پارک، شرایط بازدید و جاهای دیدنی نزدیک آن آشنا خواهید شد.

رویا پارک را چه کسی طراحی کرد؟

رویا پارک را چه کسی طراحی کرد

طراح رویا پارک شخصی به نام صالح سخندان است که به آقای خطای دید ایران شهرت دارد. آقای صالح سخندان علاوه‌بر این پارک، طراحی‌های دیگری مانند موزه‌های بزرگ، طراحی گرافیکی، پارک‌‌های مختلف و مجسمه‌های مختلف با خطاهای دید انجام داده و بنیان‌گذار ویداوین و استودیو صالسو نیز است. از دیگر آثار وی می‌توان به خانه وارونه، چیدمان خطای دید از پرتره دکتر علی شریعتی و نقاشی سه بعدی برج میلاد در پارک هنرمندان اشاره کرد. آقای صالح سخندان متولد سال 1369 است. وی در ابتدا دانشجوی مهندسی برق بود که به‌دلیل علاقه وافرش به دنیای هنری خطای دید، پس از انصراف از دانشگاه، وارد دنیای طراحی و مطالعه آثار هنری شد.

رویا پارک کجاست؟

رویا پارک کجاست

رویا پارک تهران در خیابان دارآباد و در شمال شرق تهران قرار دارد. این پارک، با داشتن طرفداران خاص خود، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خطای دید در خاورمیانه است.

مسیر دسترسی به رویا پارک تهران

چنانچه قصد رفتن به رویا پارک با مترو را دارید، باید در ایستگاه نوبنیاد پیاده شوید. سپس با استفاده از تاکسی‌های آجودانیه به رویا پارک برسید. اگر با اتوبوس به سمت رویا پارک می‌روید، باید از اتوبوس‌های رسالت – نیاوران استفاده کنید. 

بخش های مختلف رویا پارک

زمانی‌که وارد رویا پارک می‌شوید، با دیدن هر بخشی، به نوعی خاص سرگرم خواهید شد. در ابتدا با ورود به پذیرش این مجموعه که بینایی شما را به چالش می‌کشد، روبرو می‌شوید و بعد از خرید بلیط، می‌توانید وارد بخش‌های مختلف شوید.

بخش سه بعدی

بخش سه بعدی

طراح این بخش از رویا پارک، از صنعت چاپ استفاده کرده، بگونه‌ای که اگر در زاویه درست قرار بگیرید، امکان ثبت تصاویر سه‌بعدی را خواهید داشت. برای مثال در یک بخش آن می‌توانید مانند یک فرشته بال‌های خود را باز کنید یا در حالت شکار توسط یک کوسه قرار بگیرید. بخش سه بعدی این پارک دارای دو قسمت آثار ایرانی و بین‌المللی است. بخش ایرانی آن شامل داستان‌های اساطیری مانند ملاصدرا، آرش کمانگیر، خیام، شیر دال و بخش بین‌المللی آن صحنه جنگل و ونیز هستند.

بخش  بی نهایت

با ورود به بخش بی‌نهایت یا آینه‌ها، حس بینایی شما درگیر شده و باعث به‌وجود آمدن صحنه‌های عجیبی می‌شود. تکرار تصاویر در آینه‌ها یکی از بخش‌های جذاب این مجموعه است و به‌نوعی شما را وارد دنیایی سحرآمیز خواهد کرد.
در این بخش، با ورود به سرزمین آینه‌ها، تصویر واقعی خود را گم می‌کنید. حتی می‌توانید با خودتان قرار ملاقات بگذارید و با خود صحبت کنید. تمامی خطاهای این بخش، به‌دلیل نوع قرار گرفتن آینه‌ها است. دو اتاق چهار ضلعی و شش ضلعی که پوشیده از آینه هستند، از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز آن به‌شمار می‌رود.

بخش پرسپکتیو

طراحی این بخش رویا پارک براساس تکنیک پرسپکتیو پیاده‌سازی شده است. نورپردازی‌های انجام شده بر روی دیوارهای این بخش، حس آرامش به بازدیدکنندگان القا می‌کند. یکی از این بخش‌ها، یوز ایرانی است که برای طراحی آن از صدها مدادرنگی که به‌شکل معلق در هوا قرار دارند، طراحی شده است. با تغییر جای خود، می‌توانید همان یوز را به‌صورت نقشه ایران ببینید.

جاذبه های رویا پارک

جاذبه های رویا پارک

احتمالاً با ورود به اتاق جاذبه رویا پارک، حس سقوط و سرگیجه را تجربه کنید. اما کمی بعد، چشمان شما به تصاویر این اتاق عادت می‌کند و شما بخش‌های جدیدی از این اتاق را کشف می‌کنید. شوخی با جاذبه زمین یکی دیگر از ابتکاراتی است که در این اتاق به‌چشم می‌خورد. برای مثال بخش‌هایی وجود دارد که دیوارهای آن با زاویه 20 درجه به نوعی قرار گرفته‌اند که حس سقوط به شما دست می‌دهد. همچنین شاهد اتاق‌های وارونه‌ای خواهید بود که با وارد شدن در آن، گویی در حال راه رفتن بر روی سقف هستید.

ترفندهای رویا پارک

ترفند

بخش دیگر رویاپارک مربوط به تابلوهای خطای دید هستند. خطاهای شناختی پیاده شده در این اتاق شما را به اشتباه می‌اندازند. یکی از بخش‌های بسیار جالب این بخش، عصای مرتاض است. زمانی‌که در این تصویر قرار می‌گیرید، عکس ثبتی شما بگونه‌ای است که گویی بین زمین و هوا معلق هستید.

بخش تاریک

بخش تاریک

نقاشی‌های این بخش فقط از طریق نور UV قابل دیدن است. در بخش تاریک، شما سفری به جهان هستی خواهید داشت که از کهکشان‌ها و منظومه شمسی آغاز می‌شود. با وارد شدن به جنگل‌ها و سپس دیدن امواج دریا، دنیای مهیج زیر آب را نیز مشاهده می‌کنید. همینطور زیردریایی معروف 20 هزار فرسنگ زیر دریا را نیز از نظر می‌گذرانید. با رسیدن به این زیردریایی، سفرتان به پایان رسیده و می‌توانید عکس‌های دلخواه خود را روی لیوان یا تی‌شرت از مسئولین این پارک دریافت کنید.

جاهای دیدنی نزدیک رویا پارک

در اطراف رویا پارک جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آنها نیز بازدید کنید. موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، دکترلند، هیومن پارک، کاخ نیاوران، رصدخانه و موزه شهاب سنگ دارآباد از مکان‌های دیدنی اطراف رویا پارک هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

امکانات رویا پارک تهران

مجموعه رویا پارک برای رفاه حال بازدیدکنندگان امکاناتی درنظر گرفته که شامل فروشگاه خرید هدیه، چاپ عکس روی لیوان و تی‌‎شرت، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، فضای سبز و نیمکت، نمازخانه، استودیو عکاسی و پارکینگ هستند.

شرایط بازدید از رویا پارک

بازدیدکنندگان همه روزه می‌توانند از رویا پارک دیدن کنند. زمان بازدید از این پارک یک ساعت است و امکان ورود کودکان زیر 3 سال وجود ندارد. ساعت کاری رویا پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 الی 21 و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات از ساعت 10 الی 22 است.

نکات بازدید از رویا پارک

•    باتوجه به آسیب‌پذیر بودن لوازم داخل رویا پارک، قبل از ورود کف کفش خود را با استفاده از دستگاه‌های قرار داده شده در پارک، لمینت کنید.
•    امکان ورود کودکان زیر 3 سال مانعی ندارد، اما این پارک برای افراد بالای 10 جذاب است.
•    در بعضی از قسمت‌های رویا پارک امکان عکس‌برداری توسط افراد وجود ندارد و برای ثبت عکس، باید هزینه آن را جداگانه بپردازید.

سخن پایانی

احتمالاً شما هم با خواندن و دیدن تصاویر این مقاله، هوس رفتن به رویا پارک را کرده باشید. چنین مجموعه سرگرمی برای اولین در ایران ایجاد شده و قطعاً با دیدن بخش‌های مختلف این پارک، دچار خطاهای دیداری خواهید شد. 
اگر از شهرهای دیگر به تهران سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک رویا پارک که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، بازدید کنید. در چنین شرایطی باید چند روزی در تهران اقامت داشته باشید. هتل رهی نو به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان یکی از هتل‌ها مانند هتل سیمرغ تهران را رزرو کنید.

سوالات متداول

رویا پارک کجاست؟

این پارک در مجموعه موزه حیات وحش دارآباد و در شمال شرق تهران قرار گرفته است.

رویا پارک چند بخش دارد؟

رویا پارک دارای شش بخش سه بعدی، بی‌نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و بخش تاریک است.

جاهای دیدنی نزدیک رویا پارک کدامند؟

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، دکترلند، هیومن پارک، کاخ نیاوران، رصدخانه و موزه شهاب سنگ دارآباد
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...