رَهی نو

هیومن پارک تهران | عکس و آدرس

تعداد بازدید: ۷۲۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲

امروزه فضاهای آموزشی کودکان شکل تازه‌ای به خود گرفته است. تجربه سالیان طولانی ثابت کرده برای یادگیری باید از روش‌های جدید همراه با تفریح و سرگرمی استفاده کرد. به‌همین دلیل مراکزی ساخته شده تا کودکان و نوجوانان بتوانند مباحث آموزشی را به شکل بهتر و عمیق‌تری یاد بگیرند. یکی ازاین مراکز، هیومن پارک تهران است که در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی آن می‌پردازیم.

معرفی هیومن پارک تهران

در تمام دنیا پارک‌های موضوعی زیادی وجود دارد که هیومن پارک تهران یکی از آنهاست. در این پارک، اندام‌های داخلی و خارجی بدن انسان را در مقیاس‌های بزرگ شبیه‌سازی کرده‌اند تا کودکان درک بهتری از بدن خود داشته باشند.  هیومن پارک سومین پارک موضوعی جهان به‌شمار می‌رود که در خاورمیانه از نظر وسعت، رتبه یک را به خود اختصاص داده است. این پارک در سال 1391 در منطقه دارآباد تهران ساخته شده که همه روزه میزبان کودکان و نوجوانان از سراسر ایران است. جذابیت این پارک باعث شده که حتی بزرگسالان نیز به این پارک بروند. در هیومن پارک، برای آشنایی کودکان با آناتومی بدن انسان، اعضای بدن را به شکل ماکت و در ابعاد بزرگ ساخته‌اند. کودکان می‌توانند با ورود به این ماکت‌ و لمس آنها، از بدن خود شناخت بهتری بدست بیاورند.

معرفی هیومن پارک.


برای اینکه کودکان با محیط این پارک آشنا شوند، در ابتدای ورود به پارک، فیلمی از دوره‌های جنینی و متولد شدن انسان برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود. بعد از تماشای فیلم، شروع ماجراجویی کودکان در این ماکت غول‌پیکر انسان شروع می‌شود. بازدیدکنندگان از گوش به داخل بدن انسان وارد می‌شوند و بعد از گذر از قسمت‌هایی مانند بینی، ریه، مغز، قلب و کلیه از روده خارج می‌شوند. از آنجاییکه ممکن است سوالاتی در خصوص اعضای بدن برای کودکان پیش بیاید، یک راهنما در این پارک شما را راهنمایی می‌کند و به سوالات شما پاسخ می‌دهد. بازدید از هیومن پارک تهران برای کودکان بالای 3 سال مناسب است. همینطور برای دانش‌آموزانی که قصد دارند بهتر با آناتومی بدن آشنا شوند، این پارک انتخاب بجایی است.

هیومن پارک کجاست؟

هیومن پارک با عنوان یک پارک موضوعی در شمال غرب تهران و در منطقه آجودانیه قرار دارد. این پارک در محوطه حیات وحش دارآباد واقع شده است.

هیومن پارک کجاست

مسیر دسترسی به هیومن پارک

اگر برای رفتن به هیومن پارک ماشین شخصی دارید، کار شما بسیار آسان است. در ابتدا باید وارد میدان تجریش شده و سپس به خیابان باهنر بروید. بعد از میدان باهنر وارد دارآباد شوید که بعد از طی 1500 متر به خیابان موزه می‌رسید. موزه حیات وحش دارآباد در انتهای این خیابان است که هیومن پارک نیز در آنجا قرار دارد. راه دیگر برای رفتن به هیومن پارک تهران، استفاده از اتوبوس است که باید از اتوبوس‌های میدان رسالت – نیاوران استفاده کنید. 
اگر مترو را برای رفتن به هیومن پارک انتخاب می‌کنید، باید در ایستگاه نوبنیاد پیاده شده و سپس با تاکسی به هیومن پارک بروید.

قسمت های مختلف هیومن پارک

زمانی‌که وارد هیومن پارک تهران می‌شوید، دو بخش ماکت آناتومی بدن انسان و قسمت دکتر لند، نظر شما را به خود جلب می‌کند. این دو قسمت برای کودکان جذابیت زیادی دارد و چراغ ماجراجویی در ذهن آنها روشن می‌شود. بازدیدکنندگان در طول این گشت‌وگذار به داخل بدن، متوجه نظم و عظمت کارکرد اعضای بدن می‌شوند.

بخش های مختلف هیومن پارک


در ماکت آناتومی بدن، بازدیدکنندگان در ابتدا از گوش به مغز می‌روند و راهنمای سفر در مورد بخش‌های مختلف مغز به آنها توضیح می‌دهد. سپس وارد چشم می‌شوند و از آنجا به دهان و دندان می‌روند. اگر در طول مسیر احساس خستگی کردید، می‌توانید بر روی دندان‌ها نشسته و استراحت کنید.
بعد از عبور از ماکت سر، وارد بدن می‌شوید. از نای گذر می‌کنید و به قفسه سینه و قلب می‌روید. بخش بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان، قلب انسان است. در این قسمت، رگ‌های خونی، کبد، کلیه و معده را می‌بینید و در نهایت با بازدید از روده از بدن انسان خارج می‌شوید.
همانطور که گفته شد، بخش دیگر هیومن پارک، دکتر لند است. این بخش برای کودکانی که به پزشکی علاقمندند، بسیار جذاب است. کودکان در این بخش با پوشیدن لباس سفید پزشکی، وارد بخش‌های مختلف اتاق عمل، راهنمای عصب‌کشی، جراحی و غیره می‌‎شوند. قطعاً این بخش برای کودکان جذابیت خاصی خواهد داشت و آنها می‌توانند تجربه پزشک بودن را داشته باشند.

مکان های دیدنی اطراف هیومن پارک

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در فاصله سه کیلومتری هیومن پارک تهران قرار دارد. چنانچه برای بازدید این پارک می‌روید، حتما از کاخ نیاوران نیز دیدن کنید. 

موزه طبیعت دارآباد

موزه طبیعت دارآباد

 

یکی از مراکز نزدیک هیومن پارک که در آن می‌توان گونه‌های مختلف حیوانات را در یک موزه دید، موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد است. این پارک در فاصله 200 متری هیومن پارک قرار دارد و در یک زمین 12000 مترمربعی ساخته شده است. در این موزه بالغ بر 8000 گونه گیاهی و 517 هزار نوع پرنده وجود دارد که بازدید از آن برای عموم مردم امکانپذیر است.

مجتمع تجاری آجودانیه

در فاصله 700 متری هیومن پارک یک مرکز خرید به نام مجتمع تجاری آجودانیه وجود دارد. این مجتمع تجاری در سال 1394 در یک زمین 4500 متری و در هفت طبقه احداث شد. این مرکز خرید با داشتن 150 واحد فروشگاه زنانه، مردانه، بچگانه، اکسسوری، کیف و کفش، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و ... یکی از کامل‌ترین فروشگاه‌های شمال تهران محسوب‌ می‌شود.

هتل های نزدیک هیومن پارک تهران

جذابیت پارک هیومن به‌اندازه‌ای است که همه ساله تعداد زیادی از افراد از سراسر ایران به آنجا مراجعه می‌کنند. اگر از شهرهای دیگر به تهران سفر می‌کنید و قصد بازدید از این پارک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی ازهتل‌های تهران مانند هتل ویستریا تهران را از طریق سایت رهی نو برای اقامت خود رزرو کنید.

زمان بازدید از هیومن پارک

بازدیدکنندگان از روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 10 الی 21 می‌توانند از هیومن پارک دیدن کنند. در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات نیز امکان بازدید از ساعت 10 الی 22 امکان‌پذیر است. برای خرید بلیط می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید. 
نکات بازدید از هیومن پارک
•    خرید بلیط برای کودکان بالای 10 سال الزامی است.
•    امکان عکاسی و فیلم‌برداری از هیومن پارک وجود ندارد.
•    مشخص کردن سانس ورود به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

امکانات هیومن پارک تهران

برای رفاه حال بازدیدکنندگانی که به هیومن پارک می‌روند، امکاناتی مانند رستوران و کافی‌شاپ قرار داده شده است. در این مکان‌ها می‌توانید انواع غذاها و خوراکی‌ها را سفارش دهید. اگر به شکلات علاقمندید، می‌توانید به یکی از شعبه‌های کافه امیر شکلات که در محوطه موزه دارآباد قرار دارد، مراجعه کنید. باتوجه به اینکه عکاسی در این پارک ممنوع است، عکاس‌هایی در آنجا حضور دارند تا از شما در این مکان جالب و دیدنی عکس بگیرند. البته گرفتن هر عکس، هزینه جداگانه دارد.

سخن پایانی

هیومن پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی کودکان شما با آناتومی و اعضای بدن انسان است. قطعا دیدن و لمس ماکت اعضای بدن انسان برای کودکان شما تجربه بسیار منحصربفردی خواهد بود. اگر تجربه رفتن به هیومن پارک را دارید، لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد هیومن پارک 

هیومن پارک چیست؟

این پارک یکی از پارک‌های موضوعی است که بازدیدکنندگان با ورود به آن، ماکت اعضای بدن انسان را با در ابعاد بزرگ مشاهده می‌کنند.

هیومن پارک در کجای تهران قرار دارد؟

این پارک در خیابان دارآباد و در محوطه حیات وحش دارآباد قرار دارد.

زمان بازدید هیومن پارک به چه صورت است؟

بازدید از هیومن پارک از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 21 و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات از ساعت 10 الی 22 است.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...