رَهی نو

واچر هتل چیست؟ + کاربرد و نمونه واچر هتل

تعداد بازدید: ۴۰۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰

در صورتی که سودای گشت و گذار به نقاط مختلف دنیا را در سر دارید، به‌ عنوان یک ایرانگرد یا جهانگرد به نقاط مختلف دنیا رفته یا قصد دارید چمدان‌هایتان را برای سفر به کشوری دیگر ببندید، احتمالاً تا به حال واژه واچر هتل به گوش‌تان خورده باشد. در این مطلب با رهی نو همراه باشید تا تمام جزئیات را راجع به واچر هتل با هم بررسی کنیم و ببینیم که واچر هتل چیست؟ آیا داشتن آن ضروری است؟ و چطوری باید آن را دریافت کنیم؟ در ادامه مطلب به بررسی تمام این موارد پرداختیم. 

 

واچر هتل چیست؟

واچر هتل معادل انگلیسی Hotel Voucher است. اگر تجربه سفر به خارج از کشور را داشته باشید، به‌ خصوص در کشورهایی که قبل از دریافت ویزا نیاز به واچر هتل دارند، احتمالاً با این اصطلاح آشنا باشید. واچر هتل در واقع نوعی تأییدیه رزرو اتاق در هتل است که نشان می‌دهد شما هتل مورد نظرتان را رزرو کردید. در واچر هتل اطلاعات شما مانند اسم، تاریخ ورود و خروج‌تان و اطلاعاتی راجع به هتل و نوع آن درج شده است و به این ترتیب با ارائه واچر هتل نشان می‌دهید که از قبل، هزینه اتاق را به طور کامل پرداخت کردید. البته مبلغ رزرو هتل در داخل واچر وجود ندارد.

 

واچر هتل چیست

 

به بیانی ساده‌تر، تصور کنید که برای یکی از سفرهای خارجی، اتاقی را در هتلی به ‌صورت آنلاین رزرو کرده و هزینه را هم به‌ صورت اینترنتی می‌پردازید. با پرداخت هزینه رسیدی به شما ارائه می‌شود که همان واچر هتل است. برای اینکه نشان دهید هتل موردنظر را رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت کردید، بایستی واچر هتل را نشان دهید. نکته‌ای که هنگام دریافت واچر باید در نظر داشته باشید این است که نام‌هایی که در واچر وجود دارد با نامی که در پاسپورت‌تان است، منطبق باشد. به این ترتیب با دریافت این رسید می‌توانید هنگام ورودتان به هتل آن را به قسمت پذیرش هتل ارائه دهید تا به ‌عنوان مدرک رزرواسیون، اتاق‌تان را تحویل بگیرید. 

 

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟ 

در واچر هتل اطلاعاتی شامل اطلاعات آژانسی که از طریق آن نسبت به رزرو هتل اقدام کردید، شماره شناسایی کسی که محل اقامت را برای شما فراهم کرده، شماره کانفرم هتل یا همان کد تأییدیه منحصربه‌فردی که روی واچر وجود دارد، اطلاعات شما و همراهان‌تان وجود دارد. در نظر داشته باشید که این اطلاعات بایستی بدون خطا و کاملاً منطبق با پاسپورت باشد. اطلاعات شامل اطلاعات هویتی و شماره گذرنامه است. علاوه بر این موارد، اطلاعات هتل شامل آدرس هتل، تعداد اتاق‌ها و نوع اتاقی که رزرو کردید (اتاق تک نفره یا دو نفره، اتاق دبل یا سینگل و ...) نیز در داخل واچر هتل درج می‌شود. همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، خبری از قیمت رزرو هتل در واچر هتل قید نمی‌شود اما سندی است که نشان می‌دهد شما مبلغ هتل را پرداخت کردید. واچرها به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه می‌شود. ارائه واچر انگلیسی معمولاً در زمان درخواست ویزا ضروری است و باید آن را در بخش صدور ویزا به آفیسر مربوط ارائه دهید. حتی گاهی در فرودگاه نیز این مدرک را به‌ عنوان مدرکی دال بر محل اقامت‌تان، از شما درخواست می‌کنند که باید آن را ارائه دهید. 

برای مثال در صورتی که شما قصد رزرو اتاقی در هتلی در ایران را داشته باشید، واچر هتل شما به ‌عنوان یک فرد فارسی زبان، فارسی است. برای نمونه در صورتی که نسبت به اخذ هتل، از سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو اقدام کنید، واچر هتل‌تان برای شما به زبان فارسی است. اما در صوتی که فردی خارج از ایران قصد رزرو هتل در ایران را داشته باشد، واچر او به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌شود. به این ترتیب زمانی که شما برای رزرو اتاقی در خارج از ایران اقدام می‌کنید، واچر یا رسید هتل شما به زبان انگلیسی است. 

 

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

 

چگونه می‌توانیم واچر هتل را دریافت کنیم؟ 

زمانی که قصد اخذ ویزا دارید، برای دریافت واچر هتل می‌توانید به دو صورت اقدام کنید. در واقع روش اول اینکه به ‌صورت مستقیم اقدام به رزرو هتل کنید. در این صورت، واچر یا رسید پرداخت هزینه را از طریق ایمیل و از خود هتل دریافت می‌کنید. همچنین اگر از طریق آژانس‌های گردشگری یا سامانه‌های رزرواسیون آنلاین هتل نسبت به رزرو و پرداخت اقدام کنید، می‌توانید واچر را در ایمیل خود دریافت کنید. سپس آن را در فرودگاه یا در محل هتل نشان دهید. 

 

آیا به همراه داشتن واچر ضروری است؟ 

در صورتی که قصد سفر به برخی از کشورهای عضو شینگن دارید، بایستی قبل از اخذ ویزا، نسبت به رزرو هتل و دریافت واچر اقدام کنید که درنهایت بتوانید ویزا بگیرید. البته واچرها لزوماً همه شبیه به هم نیستند. در واقع هر آژانس مسافرتی یا سامانه رزرواسیون آنلاین که ارائه‌دهنده خدمات هتل است، واچر مخصوص به خود را دارد. اما نکته‌ای که در میان همه آن‌ها مشترک است، اطلاعات کامل و دقیق شما هنگام رزرو است. کد واچر نیز برای هر تأییدیه منحصربه‌فرد است که در زمان ورودتان به هتل، با کد موجود در سیستم تطبیق داده می‌شود؛ بنابراین برای ورودتان به هتل و دریافت اتاق‌تان ارائه واچر هتل ضروری است. 

 

نکات مهم در رابطه با واچر هتل

مهم‌ترین نکاتی که در بعد از اخذ واچر هتل باید به آن توجه کنید، در ادامه برایتان گفتیم. در قدم اول بعد از صدور واچر هتل، حتماً اطلاعات آن را با اطلاعات اتاق درخواستی‌تان تطبیق دهید. 

  • در سفرهای خارجی بایستی برای اخذ ویزا، واچر انگلیسی را ارائه دهید. همچنین در فرودگاه نیز ممکن است لازم باشد برای نشان دادن محل اقامت‌تان واچر هتل را ارائه دهید.
  • در برخی از کشورهای حوزه شینگن که نیاز به اخذ ویزا دارند، بایستی قبل از اخذ ویزا برای دریافت واچر و رزرو هتل اقدام کنید. در سفارت برای اخذ ویزا، ارائه واچر هتل ضروری است. به این ترتیب با ارائه آن نشان می‌دهید که قبل از سفرتان به کشور مورد نظر، محل اقامت خود را رزرو کردید. 
  • واچر بایستی کاملاً رسمی باشد تا موفق به اخذ ویزا شود. در غیر این صورت، با ارائه واچر هتل صوری، درخواست ویزای شما رد می‌شود. 
  • سعی کنید حتماً هتلی در نزدیکی مرکز شهر رزرو کنید و برای ارائه واچر هتل‌های حومه شهر به سفارت، خودداری کنید. 
  • در نظر داشته باشید که حتماً رسیدی که برای واچر هتل پرداخت کردید، در زمان ورودتان به سفارت همراه خود داشته باشید. در واچر معمولاً هزینه پرداختی به هتل درج نمی‌شود و اگر سفارت از شما رسید پرداخت خواست، به مشکل نخورید. 

با هم تمام نکات لازم راجع به واچر هتل را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که اعتبار واچر هتل به قدری بالا است که با نشان دادن آن، چه در سفارت چه در فرودگاه، زمانی که از شما مدرکی برای محل اقامت خواستند، می‌توانید ارائه کرده و به سفرتان ادامه دهید. بنابراین حتماً صحت اطلاعات واچر هتل را چک کنید و با توجه به کشوری که قصد سفر به آن را دارید، قبل یا بعد از اخذ ویزا نسبت به دریافت واچر هتل و رزرو محل اقامت اقدام کنید.

 آیا شما تجربه دریافت واچر هتل را دارید؟ برای کدام هتل نیاز به ارائه واچر هتل داشتید؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمد ۱۴۰۲/۸/۲۳

ااا برای ویزا باید واچر انگلیسی ارائه بدیم نمیدونستم عجبا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۴

محمد عزیز بله همینطور است و قانون جدیدی هم نیست یا باید دعوت نامه داشته باشید یا واچر انگلیسی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...