رَهی نو

معرفی انواع اتاق‌ در هتل‌ها

تعداد بازدید: ۹۵۰۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰

فرقی ندارد که قصد سفر کاری دارید یا می‌خواهید با عزیزان‌تان به یک سفر تفریحی هیجان‌انگیز بروید. اولین بخش ماجرا، انتخاب یک اتاق از میان انواع اتاق هتل است. بعد از آن می‌توانید با یک کلیک ساده، از هر جای دنیا که هستید نوع اتاق دلخواه‌تان را رزرو کنید. در این مطلب از رهی نو همراه ما باشید تا انواع و تیپ‌بندی اتاق‌های هتل را برایتان بگوییم. 

در صورتی که در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات آخر هفته هستید، منوی متنوعی از انواع اتاق هتل پیش رویتان قرار دارد که بر اساس بودجه و شرایط خود، هر کدام از این اتاق‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. اتاق‌های هتل بر اساس تعداد تخت، تعداد مسافران، دکور و ویژگی خاصی که دارد به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. دانستن اطلاعات دقیق از ویژگی هر کدام از این اتاق‌ها انتخاب را برایتان راحت‌تر خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید. 

 

انواع اتاق‌های موجود در هتل‌ها کدامند؟

هر هتلی، اتاق‌های مخصوص به خود را دارد. اگر بخواهیم دسته‌بندی این اتاق‌ها را بر اساس تعداد تخت برایتان بگوییم، شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته، تخت کوئین، تخت کینگ و ... است. مرجع تمام این دسته‌بندی‌ها بر اساس تعداد نفراتی است که می‌توانند در اتاق اقامت داشته باشند. یعنی شامل اتاق یک نفره، اتاق دو نفره، اتاق سه نفره، اتاق چهار نفره و … است. علاوه بر تعداد تخت و نفرات ساکن در اتاق، دسته‌بندی دیگری که می‌تواند اتاق‌های هتل را از هم جدا کند، بر اساس مساحت است. در این دسته‌بندی، اندازه اتاق مشخص است؛ اتاق استاندارد، اتاق دلوکس، اتاق مشترک، سوئیت مینی، سوئین جونیور، سوئیت مستر و.. از انواع این اتاق‌ها است. 

بر اساس امکانات اتاق نیز دسته‌بندی انجام می‌شود؛ این دسته‌بندی به صورت اتاق رو به دریا، رو به جنگل، رو به کوه، رو به باغ و … است. اگر اقامت در اتاق‌های لاکچری را انتخاب کنید، می‌توانید در سوئیت‌های استاندارد یک اتاقه، سوئیت دو خوابه، سوئیت پرزیندتال، پنت هاوس و اتاق‌هایی از این دست اقامت داشته باشید. در ادامه با هم انواع اتاق‌های موجود در هتل را بررسی می‌کنیم:

 

اتاق یک نفره یا سینگل

در صورتی که یک نفر هستید، این اتاق را انتخاب کنید. بسته به نوع هتلی که در آن اقامت دارید، این اتاق دارای یک تخت یک نفره یا یک تخت دبل یا توئین است. البته در بسیاری از هتل‌ها در اتاق‌های یک نفره یا سینگل از تخت یک نفره استفاده شده است. این اتاق‌ها معمولاً مساحتی حدود 45 مترمربع دارند. 

 

اتاق دو نفره دبل

اتاق دبل هتل برای اقامت دو مسافر در نظر گرفته شده است. در این اتاق‌ها یک تخت دو نفره قرار دارد و مساحت آن معمولاً بین 40 تا 45 مترمربع است. 

 

تیپ بندی اتاق های هتل

 

اتاق دو نفره توئین

اگر اتاق توئین را در کنار هر نوع اتاقی در منوی اتاق‌های هتل دیدید، در جریان باشید که منظور، دو تخت یک نفره است. در واقع یک نفر یا بیشتر می‌توانند در این اتاق‌های حدوداً 40 مترمربعی اقامت داشته باشند. 

 

اتاق توئین

 

اتاق سه نفره یا تریپل 

تریپل به معنای میزبانی از سه مهمان است که با توجه به هتل، دارای سه تخت یک نفره، یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره و یا دو تخت دو نفره است. مساحت این اتاق‌ها معمولاً 65 مترمربع است و برای اقامت سه نفر، امکانات آن فراهم شده است.

 

اتاق چهار نفره یا کواد

اگر مجموع تعداد شما و همراهانتان به 4 نفر می‌رسد، انتخاب اتاق‌های چهارنفره یا کواد گزینه مناسبی برایتان است. در این اتاق می‌توانید شاهد دو تخت یا بیشتر باشید که شرایط را برای اقامت چهار نفره فراهم کرده است. معمولاً مساحت این اتاق‌ها 85 مترمربع است.

 

اتاق چهار نفره یا کواد

 

اتاق کوئین

اتاق کویین چیست؟ اتاق کوئین از یک تخت کوئین تشکیل شده که اگر یک نفر یا دو نفر هستید، می‌توانید اقامت در این اتاق را انتخاب کنید. اندازه و مساحت اتاق‌های کوئین بین 32 تا 50 مترمربع است. 

 

اتاق کویین چیست

 

اتاق کینگ

نوع دیگری از اتاق‌هایی که دارای تخت‌های کینگ به هم متصل است، اتاق‌های کینگ است. در این اتاق یک یا بیشتر می‌توانند اقامت داشته باشند. مساحت این اتاق نیز مانند اتاق‌های کوئین است. 

 

اتاق کینگ

 

اتاق توئین هالیوود

توئین هالیوود در منوی اتاق‌های هتل، اتاق‌هایی است که دارای دو تخت یک نفره بوده که با یک سر تختی به هم وصل شدند؛ بنابراین دو نفر می‌توانند در این اتاق اقامت داشته باشند. اغلب هتل‌هایی که دارای اتاق‌های اقتصادی هستند، این اتاق را به مهمانان خود، از جمله کارمندان، زوج‌ها یا دوستان ارائه می‌دهند. مساحت این اتاق‌ها در بازه‌ای بین 32 تا 40 مترمربع است. 

 

اتاق توئین هالیوود

 

اتاق دابل دابل

این اصطلاح برای اتاق‌هایی استفاده می‌شود که دارای دو تخت دو نفره هستید. در واقع دو تا چهار نفر می‌توانند در این اتاق‌ها اقامت داشته باشند. بسته به نوع هتل، این اتاق‌ها دارای دو تخت یک نفره یا یک تخت دابل یا کوئین است. اگر قصد سفر خانوادگی دارید و بچه کوچک نیز همراه‌تان است، این نوع اتاق‌ها گزینه مناسبی است. معمولاً اندازه اتاق حدود 70 مترمربع است. 

 

اتاق دابل دابل

 

اتاق استادیو

در صورتی که جزو آن دسته از افراد هستید که مدام در سفرهای کاری و جابه‌جایی‌های مختلف به سر می‌برید و می‌خواهید قبل از جلسه کاری خود مدتی در اتاق‌تان استراحت کنید، اتاق‌های استادیو گزینه بسیار مناسبی هستند. این اتاق‌ها با یک آشپزخانه کوچک شامل یخچال، گاز و امکانات اولیه طراحی شده‌اند که در کنار تخت گاهی شاهد مبل تخت خواب شو نیز هستید. برای سفرهای کاری این اتاق‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. 

 

اتاق استادیو

 

اتاق دلوکس 

فضای این اتاق‌ها، فضای شیک، پیشرفته و راحت است که در دو نوع یک نفره و دو نفره ارائه می‌شود. تخت‌هایی که در اتاق دلوکس قرار دارد از نوع تخت کینگ است. امکانات کامل و پیشرفته در این اتاق شامل سرویس بهداشتی، پاتختی، میز اتو، میز کوچک، تلویزیون، یخچال کوچک و … است. در صورتی که می‌خواهید یک اقامت خانوادگی دلچسب را تجربه کنید، اتاق دلوکس گزینه مناسبی است.

 

اتاق دلوکس

 

اتاق دوبلکس

این نوع اتاق‌ها از دو اتاق در دو طبقه تشکیل شده است که با یک راه پله به هم وصل شدند. 

 

سوئیت 

سوئیت‌ها خود به دسته‌های مختلفی در بین انواع اتاق‌های هتل دسته‌بندی می‌شود که در ادامه برایتان می‌گوییم. از میان انواع اتاق‌های هتل، سوئیت‌ها دارای چندین اتاق هستند و امکانات رفاهی کامل‌تری نسبت به اتاق‌ها دارند؛ به طوری که در برخی از آن لذت اقامتی مشابه اقامت در «خانه خودتان» را احساس خواهید کرد. مساحت این سوئیت‌ها بین 70 تا 100 مترمربع است. 

 

سوئیت مینی یا جونیور

این نوع سوئیت‌ها دارای یک اتاق یک نفره و یک محوطه نشیمن کامل است. معمولاً در برخی از سوئیت‌های جونیور اتاق از محوطه نشیمن سوئیت جدا است. اگر می‌خواهید یک اقامت راحت را در سفر با دوستان‌تان یا خانواده تجربه کنید، این نوع سوئیت گزینه مناسبی است. 

 

سوئیت مینی یا جونیور

 

سوئیت پرزیدنتال

سراغ یکی از لاکچری‌ترین و شیک‌ترین نوع سوئیت‌ها در هتل می‌رویم. اگر به دنبال یک اقامت گران قیمت و البته لاکچری هستید، سوئیت‌های پرزیدنتال یا رویال همه چیز را برایتان مهیا کرده است. یک یا چندین نوع اتاق خواب به همراه سالن پذیرایی با دکوراسیونی شیک و باشکوه، یک اقامت بی‌عیب و نقص و البته گران قیمتی را برایتان مهیا می‌کند. لوکس بودن این نوع سوئیت، در مقابل خدماتی که در مدت اقامت‌تان به شما ارائه می‌دهند، به طور قطع اقامت را برایتان دلنشین خواهد کرد. اندازه این اتاق‌ها از 80 متر آغاز شده تا 350 متر نیز وجود دارد. به طور کلی مهمانانی که در این نوع از اتاق‌ها اقامت دارند، بدون هیچ دردسری می‌توانند از امکانات هتل از جمله استخر، سالن کنفرانس، باشگاه و … استفاده کنند.

اما تفاوت سوئیت پرزیدنتال با اتاق رویال چیست؟ هر دو نوع اتاق‌ها دارای امکانات لاکچری و باشکوهی است که در برخی از هتل‌ها با نام پرزیدنتال و در برخی با نام رویال می‌بینید. سوئیت‌های رویال نیز جزو سوئیت‌های سلطنتی هستند که اقامت لاکچری برای مسافران به ارمغان می‌آورد. 

 

سوئیت پنت هاوس

از آن دست سوئیت‌های مجللی است که با یک تراس، نمایی دلنشین از شهر را زیر پایتان قرار می‌دهد. سوئیت‌های پنت هاوس معمولاً در آرامش و به دور از شلوغی، طراحی شده و چشم‌اندازی فوق‌العاده را در بالاترین طبقه از هتل برایتان فراهم کرده است. 

 

سوئیت پنت هاوس

 

اتاق کابانا

یکی دیگر از انواع اتاق‌های لوکس در هتل، اتاق‌های کابانا است. این نوع اتاق در طبقه همکف قرار گرفته و به خاطر قرار داشتن استخر در آن یکی از گران‌ترین نوع اتاق در هتل است. معمولاً مسافرانی که عاشق استخر و آب‌تنی در مدت اقامت‌شان هستند و می‌خواهند به راحتی در اتاق‌شان به استخر دسترسی داشته باشند، این اتاق را انتخاب می‌کنند. البته نه به اندازه سوئیت‌های پرزیدنتال اما به خاطر داشتن استخر، از اتاق‌های معمولی گران‌تر است. در ایران، به اتاق‌هایی که در طبقه همکف قرار داشته و دسترسی مستقیم و راحتی نیز به استخر هتل داشته باشند، کابانا گفته می‌شود. یکی از همین اتاق‌ها را احتمالاً در هتل داریوش کیش دیده باشید.

 

اتاق کابانا

 

اتاق کانکت

یکی دیگر از اتاق‌هایی که در سفرهای خانوادگی می‌توانید انتخاب کنید، اتاق کانکت است. این اتاق‌ها دارای یک اتاق بزرگ هستند که با یک دیوار و یک در به اتاقی کوچک‌تر متصل شده‌اند. خوبی این اتاق، جداسازی اتاق پدر و مادر از فرزندان است و راحتی در آن مانند یک خانه است. از محبوب‌ترین نوع اتاق‌های هتل برای سفرهای خانوادگی اتاق کانکت است. 

 

اتاق کانکت

 

آپارتمان 

آپارتمان‌ها معمولاً امکانات کاملی از اتاق خواب، نشیمن، مبلمان، حمام و سرویس بهداشتی و ... هستند که قیمت پایین‌تری از اتاق‌های ویلا دارند. اگر جزو افرادی هستید که معمولاً به سفرهای طولانی مدت کاری می‌روید و باید پول زیادی بابت اقامت بپردازید، آپارتمان‌ها گزینه مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری نسبت به اتاق‌هایی مانند ویلا هستند. متراژ این نوع آپارتمان‌ها بین 90 تا 250 مترمربع است. 

 

ویلا 

این نوع مکان اقامتی را احتمالاً در سفر به شمال کشور زیاد شنیده باشید. ویلاها یک خانه مجهز است که علاوه بر امکانات کامل همچون اتاق خواب و نشیمن، سالن پذیرایی و ... بسته به نوع هتل، دارای استخر خصوصی یا تراس است. محیط دلباز ویلاها برای اقامت‌های به یادماندنی خانوادگی یا دوستانه گزینه مناسبی است. اندازه ویلاها معمولاً بین 100 تا 150 مترمربع است. 

 

اتاق هتل فرودگاه

یکی از انواع اتاق‌هایی که در نزدیکی فرودگاه می‌توانید در آن اقامت داشته باشید، اتاق هتل فرودگاه است. از آن جایی که بسیاری از پروازها با تأخیر روبرو است، هتل‌هایی در نزدیکی فرودگاه با فراهم کردن این امکان، اقامت را برای مسافرین دم پرواز فراهم کرده است. یکی از انواع نمونه‌های آن را در هتل رکسان (نووتل سابق) تهران می‌بینید که در نزدیکی فرودگاه امام خمینی قرار دارد. بنابراین اگر پروازتان با تأخیر روبرو شد می‌توانید به جای ماندن در فرودگاه، اقامت در اتاق‌های هتل فرودگاه را انتخاب کنید.

 

انواع اتاق هتل

 

سوئیت اداری 

اگر باید به سفر کاری بروید که در طی سفر نیز مشغول به کار باشید، انتخاب سوئیت اداری گزینه مناسبی است. سوئیت اداری با وجودی که متراژ کمتری نسبت به دیگر سوئیت‌ها دارد با این حال از تجهیزات کاملی همچون صندلی، میز، اینترنت، کامپیوتر، تلفن و ... نیز برخوردار است. این هتل‌ها امکانات کاملی برای کار در سفر برایتان فراهم کرده است که بسته به سلیقه‌تان می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. نمونه این سوئیت را می‌توانید در سوئیت‌های پرزیدنتال هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل آزادی تهران ببینید. 

 

اتاق رویال چیست؟

 

اتاق اکونومی چیست؟

در هر هتلی، بسته به اینکه دو ستاره، سه ستاره و یا چهار ستاره باشد، اتاقی مقرون‌به‌صرفه ارائه شده که با عنوان اتاق اکونومی از بقیه اتاق‌ها جدا شده است. برای افرادی که قصد دارند با قیمتی کمتر در اتاق هتل اقامتی به صرفه داشته باشند، اتاق‌های اکونومی گزینه مناسبی است. هر هتلی، با توجه به درجه و ستاره‌ای که دارد، نوعی از این اتاق‌های اکونومی را دارا است. این نوع اتاق‌ها در انواع سینگل، توئین و تریپل و نمونه‌های دیگر وجود دارد.

در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب هر نوع اتاقی، اگر بخواهید با تعداد بیشتر از افرادی که در قوانین استاندارد اتاق وجود دارد، سپری کنید، می‌توانید سرویس کاناپه تختخواب شو را به صورت جداگانه دریافت کنید. در میان انواع اتاق‌های هتل، گشتی زدیم و نمونه‌های مختلف آن را بررسی کردیم. این بار که تصمیم به رزرو هتل داشتید، حتماً قبل از انتخاب مدل اتاق را بررسی کنید تا با امکاناتی که مد نظر دارید هماهنگ باشد. به این ترتیب سفر لذت‌بخش‌تری را رقم خواهید زد. شما تا به حال در کدام یک از انواع اتاق‌های هتل اقامت داشتید؟ به نظرتان بهترین اتاق‌ها را در کدام هتل می‌توان پیدا کرد؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
روشا گرامی ۱۴۰۲/۸/۱۷

توضیح در مورد اتاق های هتل خیلی خوب بود و برای کسی که وارد نیست مفیده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۸

روشای عزیز ممنون از شما و خوشحالیم که مقاله مورد استفاده تون قرارگرفت

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...