رَهی نو

معرفی بهترین مقاصد سفر در پاییز

تعداد بازدید: ۲۲۸۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰

احتمالاً حالا که به این صفحه رسیدید، کوله‌بار سفرتان را بسته و اکنون به دنبال یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز هستید تا گردشگری‌تان را آغاز کنید. بسیار خب، با رهی نو همراه باشید تا در پادشاه فصل‌ها بهترین مقصدهای پاییزی را به شما معرفی کنیم. 

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز از چنان صفا و زیبایی برخوردارند که احتمالاً در هیچ فصل دیگری سفر برایتان آن‌قدر جذاب به نظر نرسد. قرار هم نیست از بین تمام مقاصد گردشگری فقط سراغ کوه و جنگل و دشت برویم و در طبیعت بچرخیم؛ البته آن‌ها هم زیبایی مسحورکننده‌ای دارد، اما تا انتها همراه رهی نو باشید تا ببینید که بهترین مقصدهای سفر مناسب فصل پاییز کجاها قرار گرفتند. 

 

در پاییز به کدام شهرها سفر کنیم؟ 

شهرهایی که در پاییز به زیباترین و بهترین مکان‌ها برای سفر تبدیل می‌شوند، در ایران کم نیستند. سفر به شهرهایی همچون شیراز، اهواز و یزد دلنشین و دوست‌داشتنی می‌تواند جذابیت زیادی برایتان به دنبال داشته باشد.

 

سفر به اهواز 

اغلب روزهای اهواز با آب و هوای گرم و طاقت‌فرسایی روبرو است که دل‌تان می‌خواهد هر کجای این شهر که می‌روید، یک کاسه پر از یخ همراه‌تان باشد. با این وجود حوالی پاییز که می‌رسد، هوای اهواز کم‌کم خنک می‌شود. حالا با این هوا آن هم در پاییز زیبا، کنار کارون بنشینید و صفایی کنید؛ بعد هم به سمت خیابان لشکرآباد رفته و خودتان را مهمان فلافل‌های خوشمزه اهوازی کنید. تماشای پل سفید، کلیسای سورت مسروپ و کاروانسرای معین التجار، همگی از زیبایی‌های این شهر است که می‌تواند برایتان خاطره دلنشینی در پاییز رقم بزند. از همین جا می‌توانید فرمان را کج کرده و به سمت خوزستان حرکت کنید. این شهر نیز با آب و هوای گرمی که دارد، در پاییز یکی از بهترین مقاصد گردشگری است؛ به خصوص شوش و جاذبه‌های تاریخی‌اش همچون معبد چغازنبیل، کاخ آپادانا، تپه آکروپل و ... دیدنی‌های منحصربه‌فردی هستند که همیشه خاطراتشان برایتان باقی می‌مانند.

 

سفر به یزد

اگر همه چیز آماده است و فقط برایتان سؤال پیش آمده که پاییز کجا بریم؛ پس وسایل‌تان را جمع کرده و راهی شهر زیبای بادگیرها شوید. شهر خشتی در جهان با دیدنی‌هایش شما را در این فصل از سال مسحور می‌کند. از خانه‌ها و بناهای باصفای خشتی گرفته تا جاهای دیدنی همچون مجموعه امیر چخماق در این شهر، آب‌انبار، مسجد جامع یزد با معماری ظریف و بی‌نظیرش همگی آماده تماشای شما هستند. همچنین باغ دولت آباد شما را فرامی‌خواند تا در میان درختان قدم بزنید و از هوای بی‌نظیر شهر مست شوید.

یزد در پاییز


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی یزد | جاذبه ها و تفریحات یزد با عکس و آدرس


سفر به کرمان

یکی دیگر از شهرهایی که در پادشاه فصل‌ها شما را فرامی‌خواند شهر کرمان است. این شهر با جاهای دیدنی خود همچون میدان گنجعلی خان، گنبد جبلیه و باغ شاهزاده در انتظار بازدید شما در بهترین آب و هوا است. عمارت باشکوه ارگ تاریخی بم نیز با وجودی که ویران شده اما هنوز شکوهش را حفظ کرده است. در نهایت لذت سفر به این شهر را با غذاهای محلی کرمانی همچون بزقرمه و شیرینی‌های خوشمزه می‌توانید چندین برابر کنید. 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کرمان | جاذبه ها و تفریحات کرمان با عکس و آدرس


 

سفر به زاهدان

نه تنها زاهدان بلکه تمام استان سیستان بلوچستان با جذابیت‌هایی که دارد، بهترین میزبان شما در فصل پاییز خواهد بود. شاید برایتان عجیب باشد که با سفر به این استان، جاذبه‌ها و دیدنی‌های جذابی را خواهید دید که هر چه در این شهر بگردید از زیبایی‌اش سیر نخواهید شد. کوه‌های مریخی، دریاچه صورتی، تپه‌های گل افشان، روستای تمین و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر در سیستان بلوچستان و شهر زاهدان، قرار دارد که تماشای آن در پاییز صفای دیگری دارد.

 

بهترین جنگل‌های ایران در پاییز

از بهترین مقاصدی که می‌تواند در پاییز زیبایی چشمگیر و سحرانگیزی را به چشمان‌تان هدیه کند، جنگل‌های پاییزی است که در ادامه برخی از آن‌ها را نام بردیم:

 

جنگل ابر شاهرود

تماشای جنگل ابر که در 45 کیلومتری شاهرود قرار گرفته است، با طبیعت چشم‌نواز و آثار باشکوهی که دارد می‌تواند در فصل پاییز یکی از بهترین مقاصد سفرتان باشد. این جنگل جزو قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا است که در آن انواع گونه‌های حیوانی و گیاهی را خواهید دید. بعد از آن هم بازدید از ریگ جن و حمام پهنه در استان سمنان می‌تواند جذابیت سفرتان را بیشتر کند.

 

پاییز کجا بریم

 

جنگل لوندویل

اگر بخواهیم فرمان را به سمت جاده‌های شمالی کشور در فصل پاییز هدایت کنیم، بدون شک، جنگل زیبای لوندویل در گیلان یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری شما به شمار رود. اینجا به واسطه نزدیکی به آستارا و گیلان، طبیعتی زیبا و بی‌نظیر را پیشکش گردشگران کرده است. جنگلی زیبا در منطقه لوندویل که با طبیعت بی‌نظیر و آبشارهایی که دارد به بخشی از بهشت ایران معروف شده است. یکی از این آبشارها، آبشار لاتون است. طبیعت زیبای اینجا را آن هم در فصل پاییز از دست ندهید. جالب است بدانید در برخی از فصل‌های سال، اینجا به واسطه داشتن گل‌های اسطوخودوس به صورت یکدست بنفش می‌شود.

 

پارک جنگلی النگدره گرگان

سراغ یکی دیگر از باشکوه‌ترین و بهترین مناظر جنگل‌های شمالی می‌رویم؛ شهری که با تمام زیبایی‌هایش، از بهترین گزینه‌ها برای سفر به شمار می‌رود. آب و هوای پارک النگدره صاف و معتدل است و در پاییز شما را غرق در هزاران رنگ و زیبایی می‌کند. یک مسیر پیاده‌روی فوق‌العاده زیبا هم دارد که می‌توانید همراه با عزیزان‌تان از شگفتی آن لذت ببرید.

پارک جنگلی النگدره گرگان

بهترین مقاصد سفر پاییزی در ایران

از کوه و جنگل و شهرهای دیدنی که بگذریم، مقاصد گردشگری زیادی باقی می‌ماند که بازدید از آن در پاییز صفای دیگری دارد؛ مناطقی همچون:

 

آب گرم لاویج در استان مازندران

اگرچه استفاده از این آبگرم در تابستان تا مرز سر و دست شکاندن هم می‌رسد، اما در فصل پاییز می‌توانید به راحتی و بدون شلوغی، از آن لذت ببرید. لاویج در نزدیکی نور قرار گرفته است و همانند طبیعت بی‌نظیر جنگل‌های النگدره، به منطقه‌ای هزار رنگ در پاییز تبدیل می‌شود که در سفرتان به لاویج می‌توانید از سمت پارک جنگلی کشپل به بام زیبای شهر رفته و از آب‌گرم و چشمه‌های معدنی آن استفاده کنید.

 

جاده اسالم به خلخال

یکی دیگر از زیباترین، بهشتی‌ترین و جذاب‌ترین جاده‌هایی که به خصوص در پاییز می‌تواند پادشاه بودن پاییز را به تصویر بکشد، مسیر جاده اسالم به خلخال است. این جاده از گیلان آغاز شده و به اردبیل می‌رسد. البته سفر به این دو شهر در پاییز سرمای زیادی به همراه دارد اما به تماشای زیبایی بی‌نظیری که در جاده اسالم به خلخال می‌بینید، می‌ارزد.

 

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

اگر دل‌تان می‌خواهد یک روز پاییزی را در کلبه‌های چوبی ییلاق اولسبلنگاه آغاز کنید، و در مناظر زیبا و جنگل‌های انبوهی که به رنگ نارنجی، سبز و زرد درآمدند سپری کنید، ییلاق اولسبلنگاه یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که در ارتفاعات ماسال و در مسیر جاده اسالم به خلخال قرار گرفته است. اینجا در 30 کیلومتری ماسال، همچون یک نقاشی زنده و قاب عکس دیدنی به شمار می‌رود که روحتان را صفا می‌دهد. 

ییلاق اولسبلنگاه ماسال پاییز

دشت لار

از زیباترین و دیدنی‌ترین مقاصدی که در شهرستان آمل بعد از گذر از جنگل‌های پاییز زده‌اش می‌توانید مشاهده کنید، دشت لار است که در لاهیجان قرار دارد. لار یکی از قدیمی‌ترین دشت‌هایی است که با پوشش گیاهی و جانوری متنوعش، شما را مسحور می‌کند. گل‌های زرد و رنگی شقایق اینجا در کنار آبشارهای زیبایی که دارد، لذت بازدید از این منطقه را به خصوص در فصل پاییز دو چندان می‌کند.

 

روستای فیلبند 

گاهی با تماشای صحنه‌هایی از طبیعت و مکان‌های طبیعی باورمان نمی‌شود که این طبیعت در ایران و روبروی ما قرار دارد؛ انگار در خوابی عمیق فرو رفته باشیم. منطقه روستایی فیلبند نیز با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران، جزو یکی از این مناطق است. جایی که با جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، توانسته زیبایی جذابی به اطراف ببخشد. اگر دنبال یک مقصد گردشگری دل فریب و زیبا هستید، ارتفاعات فیلبند برای شما بهترین مقصد به شمار می‌رود. بهترین زمان سفر به این روستای دیدنی، فصل پاییز است که تراکم و زیبایی بی‌نظیری را به اطراف می‌بخشد.

 

شما چه مقاصد گردشگری دیگری برای سفر در پاییز می‌شناسید؟ اگر اهل سفر و طبیعت‌گردی باشید احتمالاً تماشای دیدنی‌ترین و بکرترین مناطقی که با قلموی پاییز، رنگ‌آمیزی شده، در هر شرایطی شما را به وجد آورد. حالا شما برایمان بنویسید که به کدام یک از این مقاصد دیدنی و زیبا سفر کردید. چه جاهای دیگری را می‌شناسید که در پاییز باید به آنجا سفر کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
اکبر ۱۴۰۲/۸/۲۰

آبگرم لاویج رفتم روستای قشنگی و عسل هم گرفتم از اونجا که البته مربوط به 10 سال پیش هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

اکبر عزیز خوشحالیم که تجربه تون یادآوری شد و ممنون از توجه تون به مقاله در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...