رَهی نو

فاصله ساری تا آستارا

تعداد بازدید: ۶۴۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰

در این مطلب از رهی نو می‌خواهیم به یک سفر به یادماندنی که از دل جنگل‌های هلی دار ساری آغاز شده و تا دریاچه زیبای استیل آستارا ادامه پیدا می‌کند، برویم. کوله‌بارتان را جمع کنید، مسافت طولانی اما دلنشینی پیش رو داریم.

 

فاصله ساری تا آستارا از نظر مسافت و زمان 

مسیر سرسبز و دلنشینی که قرار است ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه میزبان ما در دل جاده‌های شمالی ایران باشد، حدود 536 کیلومتر راه دارد تا ما را از ساری به آستارا برساند. قبل از هر چیز اگر هنوز برای رزرو محل اقامتتان در آستارا اقدام نکردید، می‌توانید از پیشنهادات پرتخفیف رهی نو، یک اقامتگاه دلنشین و زیبا در آستارا برای خودتان انتخاب کنید. سپس دل به جاده سپرده و این مسیر ۸ ساعته را بدون در نظر گرفتن ترافیک طی کنید.

 

فاصله ساری تا آستارا

 

فاصله ساری تا آستارا چند کیلومتر است؟ 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، مسیری که در پیش دارید، با مسافت 536 کیلومتر، حدود 8 ساعت زمان می‌برد تا شما را به آستارا برساند. البته این مدت زمان، به‌ خاطر داشتن جذابیت‌هایی که مسیر دارد، چندان طولانی به نظر نمی‌رسد. در سفرتان از شهرهای قائم‌شهر، آمل، نور، نوشهر، چالوس، سلمان شهر، تنکابن، رامسر، کلاچای، لاهیجان، کوچصفهان، رشت، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، لوندوبل می‌گذرید و به آستارا می‌رسید. 

 

روش‌های سفر از ساری تا آستارا 

برای سفر به آستارا، آن هم از سمت جاده سرسبز ساری، می‌توانید خودتان فرمان را به دست گرفته و با خودروی شخصی راهی شوید. همچنین می‌توانید رانندگی را به راننده بسپارید و در اتوبوس از مناظر دیدنی لذت ببرید. همچنین سفر هوایی یا ریلی نیز می‌تواند شما را به رشت برساند و از آنجا راهی آستارا شوید.

 

مسافت ساری تا آستارا با اتوبوس 

اگر اتوبوس را انتخاب می‌کنید طی بازه زمانی 8 ساعت و نیمه، به شهر آستارا خواهید رسید. در این روش، دیگر هرجا که بخواهید نمی‌توانید توقف داشته باشید. در عوض نگران استهلاک خودرو یا بنزین و خستگی خودتان نخواهید بود.

 

مسافت ساری تا آستارا با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید از جاذبه‌های مسیر دیدن کنید و به هر شهری که رسیدید، هرچقدر که خواستید توقف داشته باشید، سفر با خودروی شخصی برایتان هیجان بیشتری خواهد داشت. به این صورت می‌توانید سفرتان را به یک ایران‌گردی کوچکی تبدیل کنید که از شهرها و روستاهای شمالی آغاز می‌شود.

 

مسافت ساری تا آستارا با هواپیما 

از آن جایی که آستارا فرودگاه ندارد، در نتیجه به صورت مستقیم امکان پرواز از ساری تا آستارا نخواهید داشت. در عوض می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری به فرودگاه رشت بلیط بگیرید و از آنجا به آستارا بروید. این روش با وجودی که سریع‌تر است، اما در نظر داشته باشید که یک مسافت دیگر باید تا آستارا طی کنید.

 

مسافت ساری تا آستارا با قطار

اگر برای سفر قطار را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از مسیر ریلی ساری تا رشت نهایت لذت را ببرید. مسیری بهشتی که از دل تونل‌های تو در تو و زیبا می‌گذرد و شما را به رشت می‌رساند؛ سپس از اینجا تا آستارا را با اتوبوس طی کنید. در این روش در نظر داشته باشید که حتماً بلیط اتوبوس رشت آستارا را قبلش تهیه کرده باشید.

 

جاذبه‌های مسیر ساری آستارا 

حرکت را آغاز می‌کنیم. از ساری به سمت قائم‌شهر حرکت می‌کنیم. البته قبل از حرکت در 121 کیلومتری جنوب ساری، سری به چشمه‌های باداب سورت بزنید که با جذابیتی که در مسیرهای اطراف و حوالی این چشمه دارد، خاطره به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند. اگر وسایل آب‌تنی همراه‌تان است، می‌توانید تنی به آب بزنید و سپس دوباره راهی جاده شوید. از قائم‌شهر، بابل، آمل و محمودآباد می‌گذریم تا به چالوس دوست‌داشتنی برسیم. تا اینجای سفر که چشمان‌تان به تماشای زیبایی‌های مسیر سرسبز و شمالی دوخته شده بود، احتمالاً خسته نشده باشید.

به چالوس که رسیدید، چند ساعت و حتی یکی دو روز را می‌توانید سپری کنید، سری به تله‌کابین نمک‌آبرود بزنید، زیپ‌لاین نمک‌آبرود را با آن منظره دلنشین و سرسبز امتحان کنید، خاطره‌ای سبز و جاودان ثبت کرده و دوباره مسیر را ادامه دهید. البته تا چالوس هستید، سری به مرداب هسل هم بزنید؛ بکر بودن این منطقه آن را دیدنی کرده است. نرسیده به پلیس‌راه چالوس، در مسیر یک جاده جنگلی که منتهی به تنگه خزه بسته است، جنگل سرپوش تنگه قرار دارد. 

 

جاذبه‌های مسیر ساری آستارا

 

مسیر را ادامه دهید تا به رامسر برسید. رامسر زیبا و دوست‌داشتنی در کنار دریا، با یکی از پارک‌های ساحلی‌اش از شما استقبال می‌کند. در این شهر کمی استراحت کرده و سپس راهی لاهیجان شوید. بام سبز لاهیجان شما را فرامی‌خواند. مسیری که از رامسر تا لاهیجان طی می‌کنید یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران است. به خصوص که در یک سمت آبی دریا چشم‌تان را نوازش می‌کند و در سمتی دیگر باطراوت و سبزی کوه‌های پر دار و درخت، روح‌تان صفا پیدا می‌کند. در اینجا می‌توانید بعد از رسیدن به بام لاهیجان، تله‌کابین را امتحان کنید و آن همه زیبایی را از ارتفاع تماشا کنید. بعد از خوردن یک چای تازه و خوش‌عطر لاهیجان به همراه کلوچه‌های خوشمزه لاهیجانی دوباره دل به جاده بسپارید. 

رشت زیبا نیز با شب‌های پر شور و عاشق و روزهای پرهیاهو، آماده است تا یک غذای خوشمزه رشتی مهمانتان کند. سراغ یکی از رستوران‌های خوب این شهر رفته و دلی از عزا درآورید، نفسی تازه کنید، سوغاتی‌های خوشمزه بخرید و دوباره ادامه راه را طی کنید. 

در مسیرتان از جاده آستارا رشت، می‌توانید دل به یکی از بهشتی‌ترین جاده‌های ایران یعنی جاده اسالم بسپارید. به تالش که رسیدید، از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کنید. تالش به معنای واقعی زیباترین مرز را برای تلاقی جنگل با دریا به نمایش گذاشته است. شهری سرسبز با هوایی مرطوب و تازه که نفس‌تان را چاق می‌کند. البته در مسیر جاده تالش آستارا نیز، قلعه صلصال لیسار قرار گرفته است که از همان داخل ماشین می‌توانید ابهت آن را ببینید. ساحل گیسوم نیز در زیباترین صحنه و طبیعت منتظر نوازش احساس‌تان است؛ جایی که با اتمام جنگل‌های زیبا، دریای خزر را به شما هدیه می‌دهد.

 

پارک جنگلی سیاه داران از جاذبه‌های مسیر ساری آستارا

 

از تماشای زیبایی‌های مسیری که در پیش داشتیم، سیر نشده به آستارا رسیدیم. تجربه شما از این سفر چه بوده است؟ آیا هتل یا محل اقامت‌تان را رزرو کردید؟ برای رزرو نگران نباشید کافیست از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو اقدام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...