رَهی نو

معرفی بهترین شهرهای توریستی ایران + تصویر

تعداد بازدید: ۱۱۳۱ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

دوست دارید با بهترین شهرهای توریستی ایران آشنا شوید؟ جای درستی آمده‌اید. ایران، سرزمینی پهناور با طبیعتی خیره‌کننده و میراث فرهنگی غنی است. به هر گوشه از ایران که نگاه کنید، جذابیت خاصی می‌بینید که در نوع خود منحصربه‌فرد است و در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد. سفر کردن و دیدن بهترین شهرهای توریستی ایران، کاری است که هر فردی در طول عمر خود حداقل یک بار باید انجام دهد.

این شهرها با شگفتی‌هایی که در دل خود دارند، شما را غافلگیر می‌کنند. بیایید با هم به شهرهای توریستی ایران سفر کنیم. سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو در این سفر همراه شماست تا به راحتی بتوانید از هر کجای ایران، هتل مورد نظر خود با بهترین قیمت را رزرو کنید.

 


معرفی-توریستی-ترین-شهر-ایران

 

 

درخشش نام شیراز در میان شهرهای توریستی ایران


حال و هوای بهشتی شیراز با عطر بهار نارنج آن، لذت سفر را برای گردشگران دو چندان می‌کند. حس و حال خوش گشت و‌گذار در باغ نارنجستان قوام، خاطره دلنشینی از سفر را برای گردشگران به یادگار خواهد گذاشت. معماری زیبای عمارت قوام با کاشی کاری‌ها، نقاشی‌ها، منبت کاری‌ها و گچ‌بری ایرانی آن حیرت‌برانگیز است. باغ ارم شیراز از دیگر دیدنی‌های این شهر توریستی بوده و وجود درختانی همچون اقاقیا، سروناز، بید و افرا و همچنین وجود حوضی در قسمت میانی این باغ برای هر تماشاگری، نویدبخش‌ امید و خوشی است.
وجود جاذبه‌های مذهبی در برخی از شهر‌های توریستی ایران سبب جذب گردشگران بسیاری به این شهر‌ها می‌شود. حرم شاهچراغ نیز پناهگاه گردشگرانی است که به شیراز سفر می‌کنند. معماری مقبره این آرامگاه به دوره قاجار برمی‌گردد. کاشی کاری‌ها و آیینه کاری‌های آرامگاه شاهچراغ نمایانگر شکوه هنر ایرانی است. سعدیه و حافظیه از جمله دیگر دیدنی‌های شیراز هستند که اهل ذوق و شعر را به خود جذب می‌کنند.
برای بازدید از تمامی جاذبه‌های گردشگری شیراز می‌توانید در هتل‌های معتبر این شهر همچون هتل بزرگ شیراز اقامت داشته باشید. این هتل لوکس با امکانات و خدمات خوبی که ارائه می‌دهد در بهترین مکان شیراز قرار دارد و مشرف به دروازه قرآن و باغ‌های شیراز است. دسترسی هتل بزرگ شیراز به اماکن تاریخی همچون حافظیه، سعدیه و تخت جمشید از مزایای آن بشمار می‌آید.

 


شیراز به عنوان توریستی ترین شهر ایران

 


برخی از مکان‌هایی که در سفر شیراز توصیه می‌شود حتما از آن‌ها بازدید کنید عبارتند از:

آرامگاه سعدی (سعدیه)
آرامگاه حافظ (حافظیه)
تخت جمشید، نقش رجب، نقش رستم و پاسارگاد (شکوه تمدن ایران زمین)

باغ نارنجستان قوام (یادگار دوران قاجار)
باغ عفیف‌آباد (باغ مورد علاقه پادشاهان)
عمارت کلاه فرنگی (یادگار دوران زندیه)
باغ دلگشا (چهارباغ ایرانی یادگار دوره ساسانیان)
شاهچراغ (آرامگاهی زینت شده با کاشی‌های فیروزه‌ای)
مسجد نصیرالملک (زیباترین مسجد شیراز)
ارگ کریم‌خان (مقر فرماندهی دوران زندیه)
باغ جهان‌نما، باغ ارم و باغ جنت (زیباترین باغ‌های شیراز)
موزه سنگ و گوهر دریای نور
موزه هفت تنان
موزه آب شیراز (آب انبار وکیل)
موزه موسیقی شیراز (خانه منطقی نژاد)
موزه لباس‌های سنتی و آیینی شیراز (خانه صابر)
بازار وکیل، سرای مشیر و اردو بازار (بهترین بازارها برای خرید سوغات و صنایع دستی شیراز)

و ...

 

سفر به رشت؛ شهر سرسبزی و طراوت


در میان شهر‌های توریستی ایران، شهر رشت انتخاب خوبی برای عاشقان طبیعت است. این شهر با بوی خاک باران‌زده و چشم انداز سرسبزی که دارد گردشگران را غرق در لذت و آرامش می‌کند. علاقه‌مندان به سرسبزی و طراوت برای دور بودن از هیاهو و تجربه لحظات آرام‌بخش و دلنشین، در سال چندین مرتبه به این شهر زیبا و جذاب سفر می‌کنند.
پارک جنگلی سراوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر رشت است که با قایق سواری در دریاچه آن و تماشای سرسبزی و طراوت آن، سفر پر خاطره‌ای را تجربه خواهید کرد. باغ محتشم یا همان پارک شهر جزء پارک‌های قدیمی رشت است که دارای دو برکه طبیعی است. در میان این باغ، فواره‌ای به چشم می‌خورد.

عمارت تابستانی با عنوان عمارت کلاه فرنگی رشت نیز در این باغ وجود دارد. از دیگر زیبایی‌های شهر رشت می‌توان به دریاچه سقالکسار، پارک ملت، گوهررود، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی و... اشاره کرد.
اگر به شهر رشت سفر کردید می‌توانید در هتل کادوس رشت که یکی از هتل‌های لوکس و شیک گیلان است و در موقعیت ممتاز با دسترسی عالی به فرودگاه، اماکن تاریخی و تفریحی و... قرار دارد اقامت کنید و در فرصت مناسب از تمام جاذبه‌های دیدنی شهر رشت بازدید کنید.

 


شهر توریستی رشت

 


برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های رشت که در سفر خود می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید عبارتند از:
تالاب عینک
دریاچه سقالکسار
پارک جنگلی سراوان
آرامگاه، موزه و خانه میرزا کوچک خان جنگلی
مجموعه میدان شهرداری رشت
موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی
موزه میراث روستایی
کاروانسرای عباسی
خانه ابریشمی
بقعه دانای علی
عمارت کلاه فرنگی
ساغریسازان
بازار سنتی رشت
مسجد صفی
و ...

 

یزد؛ از بهترین شهرهای توریستی ایران و معروف به شهر آفتاب


یزد دومین شهر تاریخی و کهن جهان است که به‌خاطر ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که دارد، لقب‌های خاصی به آن می‌دهند. شهر بادگیرها، شهر شیرینی، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، شهر آفتاب و آتش، شهر قنات، قنوت و قناعت، برخی از لقب‌های شهر یزد هستند. جالب است بدانید که شهر یزد اولین شهر خشتی در دنیاست.

این نوع خاص معماری که به دلیل آب و هوای خشک کویری ابداع شده، بسیاری از معماران در سراسر دنیا را حیرت‌زده کرده است. سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به یزد سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد این شهر بازدید کنند. سفر به یزد حس سفر به گذشته تاریخی ایران را به گردشگران می‌دهد. چنان که انگار زمان در این شهر در هزاران سال پیش متوقف شده و اصالت و زیبایی خودنمایی می‌کند.


اگر دوست دارید در مدت حضورتان در شهر یزد لذت بیشتری را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در هتل پارسیان یزد ساکن شوید. این هتل یکی از بهترین هتل‌های شهر یزد است. اقامت در هتل پارسیان یزد، حس زندگی در جاذبه‌های تاریخی یزد را به شما می‌دهد؛ چراکه در معماری و طراحی داخلی آن از عناصر سنتی معماری ایرانی الهام گرفته شده است.

 


شهر توریستی و خشتی یزد

 


برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر یزد که در سفر خود می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید عبارتند از:
مسجد جامع یزد
موزه سکه
بافت تاریخی یزد
کافه‌های سنتی روی پشت بام
زندان اسکندر
بقعه دوازده امام یزد
خانه لاری‌ها
مجموعه میدان امیر چخماق
آتشکده یزد
باغ دولت آباد
دخمه زرتشتیان
آب انبار شش بادگیری
بازار مسگرها
کمپ‌های کویری
و ...


کیش؛ جزیره‌ای رویایی و یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران


جزیره کیش یک جزیره لوکس و دیدنی است که دست کمی از جزایر خارجی ندارد. اگر به دنبال یک سفر لاکچری داخلی هستید، سفر به جزیره کیش را به شما توصیه می‌کنیم. برخی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحاتی که در این جزیره می‌توانید انجام دهید، حتی در معروف‌ترین جزایر دنیا هم پیدا نمی‌شوند.

تفریحات آبی کیش بسیار متنوع و جذاب هستند. غواصی و شنا با ماهی‌ها، اسنورکلینگ (نوعی غواصی در سطح آب)، جت اسکی، پاراسل، شاتل سواری، بنانا سواری، فلای برد، پدل برد و کایت بردینگ برخی از تفریحاتی هستند که مسافران جزیره می‌توانند تجربه کنند.



شهر توریستی کیش


جزیره کیش جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است از جمله:
اسکله تفریحی کیش
ساحل مرجانی
ساحل درختان نارگیل
بوستان آهوان
قلعه و دره پرتغالی‌ها
شهر باستانی حریره
موزه خلیج‌فارس
آب‌انبار کیش
خانه مردم‌شناسی بومیان کیش
پایاب کیش
قلعه جنی
آب‌انبار دوقلو
درخت سبز 500 ساله
روستای باغو
پارک دلفین‌ها
نمایشگاه خزندگان
مرکز فلای‌دامون
و ...

 

اصفهان؛ شهر تاریخی و توریستی‌ترین شهر ایران 

 

هر زمان صحبت از شهر‌های توریستی ایران می‌شود، نام اصفهان به ذهن‌ها خطور می‌کند. بنا‌های تاریخی این شهر نه تنها گردشگران داخلی بلکه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی را به این شهر زیبا می‌کشاند. یکی از جاذبه‌های محبوب اصفهان، میدان نقش جهان یا همان میدان امام است. در این میدان آثار تاریخی همچون دروازه‌های چوگان، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و... قرار دارند.

هنر معماری کاخ عالی قاپو شهرتی جهانی دارد. برای تماشای هنر کاشی‌کاری و معماری قرن یازدهم، می‌توانید بازدیدی از مسجد شیخ لطف الله داشته باشید. طرح طاووس گنبد این مسجد با پر‌هایی از نور، توجه هر بیننده را جلب می‌کند.


در میان بازار‌های شهر‌های توریستی ایران نام بازار اصفهان پرآوازه است. این بازار در دوران صفویه مرکز خرید و فروش بزرگی بوده است. قرار گرفتن بازار اصفهان در میدان نقش جهان بر محبوبیت آن افزوده است.


چهل ستون و سی و سه پل از دیگر جاذبه‌های توریستی‌ترین شهر ایران هستند که اغلب افراد نام آن‌ها را شنیده‌اند. برای تماشای زیباترین نمونه‌های معماری ایرانی، بازدید این مکان‌ها گزینه خوبی خواهند بود. منارجنبان نیز بنای عجیبی در اصفهان است که حرکت هر یک از مناره‌ها حرکت دیگر مناره را در پی دارد.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهر تاریخی اصفهان، در بهترین هتل‌های این شهر از جمله هتل مجلل عباسی، هتل کوثر، هتل عطار و... اقامت داشته باشید تا در کنار لذت بردن از جاذبه‌های توریستی این شهر، اقامت راحت و باکیفیتی را تجربه کنید.



شهر توریستی و تاریخی اصفهان


سخن پایانی


در این مقاله سعی داشتیم تا محبوب‌ترین و بهترین شهرهای توریستی ایران از دید توریست‌ها را به شما معرفی نماییم. تعداد شهرهای توریستی ایران بسیار بالاست و علت آن هم وسعت زیاد این کشور است. ایران از لحاظ تنوع آب و هوایی، کشوری چهار فصل به حساب می‌آید و به هر شهر و منطقه‌ای که نگاه کنید، جاذبه منحصر به فردی در آن پیدا می‌کنید. وجود بناهای تاریخی متعدد در سراسر کشور ما، نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن‌های گوناگون در بازه‌های تاریخی مختلف است.

همچنین در این مقاله بهترین هتل‌ها در این شهرهای توریستی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید در عین لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری هر شهر، اقامت راحت و باکیفیتی را نیز تجربه کنید. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت هر هتل و آشنایی با سایر امکانات این هتل‌ها، به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو مراجعه نموده و یا با شماره‌های 72993000-021 و 74828-021، تماس حاصل نمایید. همچنین در صورتی که تجربه سفر به این شهرهای توریستی را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول


بهترین شهرهای توریستی ایران کجاست؟


بهترین شهرهای توریستی ایران عبارتند از: اصفهان، شیراز، کیش، یزد و رشت.


بهترین شهرهای توریستی شمال ایران کدامند؟


رشت، لاهیجان، بابلسر و رامسر.


بهترین شهرهای توریستی جنوب ایران کدامند؟


جزیره کیش، چابهار، دزفول و جزیره هرمز.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...