رَهی نو

فاصله کرج تا چالوس

تعداد بازدید: ۶۷۳۲۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

مسیری که برای سفر به چالوس انتخاب کردید، یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین مسیرهایی است که شما را به مقصد چالوس می‌رساند. چشم‌هایتان را آماده دیدن زیباترین طبیعتی که در راه دارید، کنید. قرار است این طبیعت زیبا، رمقی تازه به شما دهد تا با نیرویی که از تماشای طبیعت در دل این مسیر به دست می‌آورید، برای ادامه زندگی و کار آماده شوید. برای یک آخر هفته جذاب و خاطره‌انگیز که خستگی یک هفته کاری را از تنتان بیرون کند، جاده کرج چالوس بهترین مسیر است.

فاصله کرج تا چالوس از نظر مسافت و زمان

مسافتی که در پیش دارید، ۱۷۱ کیلومتر است که شما را در بازه حدود سه ساعت و نیم الی چهار ساعت از کرج به چالوس می‌رساند. از همان ابتدای مسیر که حرکت کنید، حال و هوای تازه‌ای به‌محض خروج از کرج و ورود به مسیر جاده کرج چالوس احساس می‌کنید.


بیشتر بخوانید:  لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی چالوس


فاصله کرج تا چالوس

فاصله کرج تا چالوس چند کیلومتر است؟

مسیری که در پیش دارید، با گذشت بیش از ۸۰ سال همچنان ایمنی‌های لازم را ندارد. به همین دلیل است که فرقی نمی‌کند در کدام فصل از سال پا در این مسیر بگذارید، احتمالاً در اغلب موارد به خصوص در روزهای زمستانی با ریزش کوه یا تصادف و ترافیک همراه است. با این حال، به خاطر وجود جاذبه‌های طبیعی و زیبایی جاده، باعث می‌شود مسیر پرترافیکی که پیش رویتان است، چندان به چشم نیاید. به‌خصوص اگر بنا باشد در میان راه با یک املت گرم و چای دبش با چشم اندازی از کوه‌های اطراف در یکی از رستوران‌های باصفای مسیر از خودتان پذیرایی کنید.

در این فاصله، از مسیرهای کرج، سرودار، بورکان، چندین تونل خاطره‌انگیز که احتمالاً زیاد در فیلم‌های ایرانی دیده باشید، کوشک، آسارا، درده، میدانک و تونل کندوان می‌گذرید. سپس سیاه بیشه را رد می‌کنید، گردنه هزار چم که در 100 کیلومتری کرج و 50 کیلومتری چالوس است، با آن چم‌وخم و رستوران‌های با صفایش رد می‌شوید و بعد از مکارود، سنگ چال، مرزن‌آباد، در نهایت به چالوس می‌رسید.

روش‌های سفر از کرج تا چالوس 

از آن جایی که چالوس در حال حاضر تنها دارای ترمینال اتوبوس‌رانی است، بنابراین تنها از طریق خودروی شخصی یا تاکسیرانی و یا روش حمل‌ونقل عمومی با اتوبوس می‌توانید خودتان را به این شهرستان برسانید.

مسافت کرج تا چالوس با اتوبوس

با اتوبوس معمولاً مسیری نزدیک 4 الی 5 ساعت در راه هستید. مسیری که پیش رویتان است همان مسیر 171 کیلومتری است. منتها با اتوبوس دیگر نمی‌توانید در هرکجا و هر رستورانی که دلتان خواست، توقف کرده و از زیبایی مسیر لذت ببرید. بنابراین، در صورتی که هدفتان فقط رسیدن به مبدأ است، می‌تواند چاره‌ساز باشد، در غیر این صورت لذت رانندگی در گردنه هزار چم با ماشین شخصی‌تان را از دست ندهید.

مسافت کرج تا چالوس با خودروی شخصی

در صورتی که با ماشین خودتان شروع به حرکت کنید، می‌توانید از جاذبه‌های مسیر نهایت لذت را ببرید. در کنار رودخانه‌های چالوس توقف کرده و خودتان را به یک چای دارچین دعوت کنید. اگر صبح زود و ناشتا دل به جاده سپردید، می‌توانید صبحانه را در یکی از رستوران‌های باصفای مسیر، املت یا عدسی خوشمزه و داغ میل کنید. به این ترتیب، خاطره این مسیر را برای خود به یادماندنی‌تر کنید. به‌خصوص اگر این جاده باعزیزانتان سپری شود، مزه‌اش جور دیگری زیر زبانتان خواهد ماند.

جاذبه‌های مسیر کرج چالوس

مسیر را پیش می‌گیریم تا به رودخانه خروشان کرج برسیم. در امتداد جاده سمت راستتان را که نگاه کنید، این رودخانه به زیبایی هرچه تمام‌تر در حال رقصیدن است. آب رودخانه از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد. بعد از مسافت کوتاهی که طی می‌کنید، به رودخانه جاجرود می‌رسید. از اینجا می‌توانید در انتظار دیدن سد فوق‌العاده زیبای کرج بمانید تا بعد از رسیدن، یک عکس یادگاری با عزیزانتان در کار این سد بیندازید. یکی دیگر از دیدنی‌هایی که حیف است آن را از دست دهید، روستای نوجان است. جایی منحصربه‌فرد با آثاری بکر که پیچ‌وخمِ پر دار و درخت آن شما را نمک‌گیر خواهد کرد. به‌خصوص اگر در فصل بهار زمانی که این روستا پر از گل‌های سرخ و زرد شده است، به اینجا سفر کنید. نزدیک روستای مورود کمی جلوتر، آبشار چهارصد تنور قرار دارد که یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این منطقه را تشکیل داده است.

روستای گچسر از جاذبه‌های مسیر کرج چالوس

 

سپس به روستای گچسر می‌رسیم که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای این منطقه است. به طوری که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد. این روستا در نزدیکی آسارا قرار دارد، جایی که خودش پر از طبیعت بکر و تفریحاتی همچون پیست اسکی است. تا اینجای راه که آمدید، اگر چوب اسکی‌هایتان را با خود آوردید، می‌توانید سری به پیست اسکی دیزین هم بزنید. پس از گذشت 70 کیلومتر از ضلع شمال شرقی کرج، به چشمه وله می‌رسید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی که حتماً برای یکبار هم که شده باید از آن دیدن کنید، قلعه تاریخی صلصال، آبشار هفت چشمه، غار زیبای یخ مراد و امامزاده سپهسالار است. اگر بخت با شما یار باشد و سفرتان در دل فصل‌های زیبای سال، همچون بهار یا پاییز و حتی زمستان باشد، شکوه و زیبایی در کنار آب‌وهوای ناب و آسمان بی‌نظیری که به چشمانتان هدیه می‌کند، وصف نشدنی است.

تونل‌های معروف جاده چالوس را نیز احتمالاً بشناسید. معروف‌ترین و طولانی‌ترین تونل این جاده، تونل کندوان است. قبل از آن می‌توانید بهشت دره نوردان را در ضلع غربی خود مشاهده کنید؛ اینجا گردنه کندوان است. رودخانه‌های پرجوش‌وخروش و زیبا، تونل‌های پی‌درپی، دره بی‌نظیر و گردنه‌های بهشتی، روستاهای پررونق و سرسبز، و بسیاری دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مسیر، شما را مشتاق می‌کند تا برای آخر هفته‌ها هم که شده، تعطیلاتتان را با سپری کردن در این مسیر بگذرانید.

تجربه شما از مسیر کرج به چالوس چه بود؟ برایمان بنویسید کدام جاذبه دیدنی این مسیر شما را به وجد آورده است.


اقامت در هتل پارسیان خزر چالوس را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
دولتشاه ۱۴۰۲/۹/۲۵

خیلی عالی فقط باخانواده وزن وبچه خوب وهمراه ولی اگرمانندمن محروم ازاین نعمت الهی هستید ناگزیربادوستان یکرنگ وبیرنگ باصفاخوش میگذره ازآن بهتراینکه اگردوستان متاهل خانواده دار باصفا وخوش سفری داشته باشید خاطره اینگونه سفرهای خانوادگی مخصوصابرای بچه هاتاپایان عمرباقی میماند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲۵

دولتشاه عزیز ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید و امیدواریم همیشه سلامت باشید و سفرهای خوش پیش رویتان باشد

توماس ۱۴۰۲/۹/۴

گردنه هزارچم در جاده چالوس یکی از جذابیتهای فوق العاده است یادش بخیر چقدر میرفتیم متاسفانه جاده چالوس از وقتی شلوغ شد امکانش نیست دیگه مگر وسط هفته

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

توماس عزیز بله متاسفانه مانع اصلی رفتن به این جاده زیبا همین ترافیک است که با تغییر زمان و انتخاب مناسب زمانی میتونه کمک کنه

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...