رَهی نو

پارک نهج البلاغه

تعداد بازدید: ۴۱۷۴ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

اگر هوس رفتن به یک پارک خوش آب و هوا و خلوت در منطقه غرب تهران را دارید، پارک نهج البلاغه تهران از دیدنی‌ترین پارک‌هایی است که می‌توانید برای بازدید انتخاب کنید. این پارک‌ از جمله باصفاترین و دنج‌ترین پارک‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانید در میان شلوغی شهر، ساعاتی را در آن برای آرامش خود پیدا کنید.

قرارهای عاشقانه و پیاده‌روی‌های شبانه‌ در این پارک یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات را برایتان رقم خواهد زد؛ البته مسیر رسیدن به پارک راحت نیست. بنابراین، قبل از انتخاب بازدید از پارک به فکر وسیله نقلیه باشید و مسیر دسترسی‌تان را به پارک پیدا کنید. همراه بودن با ادامه این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به شما کمک می‌کند تا چنانچه قصد رفتن به این پارک را دارید، بتوانید با امکانات، مکان‌های دیدنی و تفریحی آن و اطرافش آشنا شوید.

پارک نهج البلاغه

 

در ادامه قرار است به یکی از بزرگترین و باصفاترین پارک‌های تهران قدم بگذارید. بنابراین وسایل پیک نیک‌تان را بردارید، توپ و بدمینتون و وسایل تفریحی‌تان را پشت ماشین قرار دهید و کفش‌های کتانی‌تان را بپوشید. می‌خواهیم به پارک دنج نهج البلاغه برویم. قرار است در اینجا بر فراز اولین پل معلق در تهران شاهد چشم‌انداز بی‌نظیری از برج میلاد باشیم.

معرفی پارک نهج البلاغه

بر فراز پارک نهج البلاغه که قرار بگیرید، پارک را در میان دره‌ خواهید دید. ماجرای این دره به یک دهه قبل برمی‌گردد. زمانی که در منطقه غرب تهران و در میان دره فرحزاد، فضای رودخانه‌ای کم‌آب وجود داشته که از میان آن آب عبور می‌کرده است. در نهایت این فضا تبدیل به یکی از بهترین پارک‌های دره‌ای تهران می‌شود. این پارک به صورت دره‌ای طراحی می‌شود و به شکل طبقاتی در مسیر رودخانه قرار می‌گیرد و پل معلق و زیبایی دو طرف پارک را به هم متصل می‌کند.
طراحی و تکمیل بوستان نهج البلاغه در چهار فاز صورت گرفته است. فاز اول آن، در سال 1388 افتتاح شده است؛ در این فاز شاهد منطقه شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا هستید که 35 هکتار از اراضی را به خود اختصاص می‌دهد. فاز دوم نیز، محدوده شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت را در برگرفته که در سال 92 بهره‌برداری شده است. فازهای دیگر نیز، پارک نهج البلاغه را تا حد فاصل فرحزاد و خیابان جلال آل احمد ادامه دادند.

آدرس پارک نهج البلاغه

برای رسیدن به این پارک باید خودتان را به بزرگراه نیایش و همت برسانید. در غرب بزرگراه یادگار امام ابهت این پارک زیبا را خواهید دید.

دسترسی به پارک نهج البلاغه

مسیر دسترسی به پارک نهج البلاغه مختلف است. می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های خطی و تاکسی خودتان را به این بوستان دیدنی برسانید.

  • اگر می‌خواهید با استفاده از بی آرتی به پارک نهج البلاغه بیایید، باید از بی آرتی پایانه آزادی به دانشگاه آزاد استفاده کنید و در ایستگاه پونک پیاده شوید. این ایستگاه روبروی بلوار همیلا قرار گرفته است که با کمی پیاده‌روی در این بلوار به پارک نهج البلاغه خواهید رسید.
  • اگر از سمت شرق به پارک می‌آیید، وارد بزرگراه یادگار امام جنوب شده و سپس بلوار ایوانک غربی را پیش بگیرید.
  • در صورتی هم که از غرب پارک می‌آیید، به بلوار اشرفی اصفهانی شمال آمده تا در خیابان استاد نظری بعد از میدان، پارک را ببینید.
  • اگر مترو سوار هم هستید، خیال‌تان راحت! به راحتی در ایستگاه مترو میدان صنعت پیاده شده و با تاکسی به سمت پارک حرکت کنید.

دیدنی‌های پارک نهج البلاغه

این پارک یکی از دیدنی‌ترین و بهترین پارک‌هایی است که می‌توانید ساعاتی دلنشین را با عزیزان‌تان سپری کنید؛ جوجه سیخ بکشید و یا به ورزش و دوچرخه سواری بپردازید. از جمله دیدنی‌های پارک نهج البلاغه عبارت است از:

پل معلق پارک نهج البلاغه

اولین پل معلق آسمان در یکی از پارک های تهران ساخته شد که یکی از نمادهای پایتخت به‌شمار می‌رود. این پل با ارتفاع 65 متر این بوستان را به بوستان پردیسان متصل می‌کند. روی این پل به‌طور همزمان می‌توانند نزدیک 200 نفر بازدید کننده تردد کنند؛ بدون اینکه نگرانی از بابت افتادن یا آسیب وجود داشته باشد.

پل معلق پارک نهج البلاغه

یادمان شهدای پارک نهج البلاغه

در سال 1389، سه شهید گمنام جنگ تحمیلی در این بوستان به خاک سپرده شدند. در این مقبره، مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و هنری هر سال برگزار می‌شود.

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه

از جمله امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه سافاری پارک وحشت است. در اینجا می‌توانید تجربه هیجان‌انگیزترین سافاری را در کنار دوستان‌تان داشته باشید. علاوه بر این، مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، و مسیر چوبی نیز برای پیاده رو‌ها و دوچرخه سواران فراهم شده است.

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه

اگر اهل ورزش هستید، می‌توانید از ورزش‌های همگانی  وسایل ورزشی و بدنسازی و فروشگاه و زمین اسکیت نیز استفاده کنید. شهربازی پارک نهج البلاغه با سرزمین شگفت‌انگیز و مجموعه بازی کودکان، برای همه سنی، هیجان و شادی را فراهم کرده است. فقط کافیست در این پارک یک همپای خوش‌گذران داشته باشید تا بازدید و هیجان پارک‌گردی در بوستان نهج البلاغه را برایتان چندین برابر کند.

اگر می‌خواهید هیجان بیشتری به بازدیدتان از پارک بدهید، بانجی جامپینگ، لانگچر و سوئینگ، قایق پرش در آب و راپل هوایی بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند لذت بازدید از باغ را با چاشنی هیجان همراه کند.

از دیگر امکانات رفاهی تفریحی پارک نهج البلاغه وجود بوفه و رستوران در این پارک است. در نتیجه هر زمان شکم‌تان به قار و غور افتاد می‌توانید از بوفه و رستوران پارک لذت ببرید. مسجد پارک نهج البلاغه نیز برای نمازخواندن تعبیه شده است. از ورودی‌های پارک نهج البلاغه که می‌گذرید، به صدها نیمکت و چراغ  و همچنین تونل ارتباطی فاز یک و دو می‌رسید که لذت از پارک را برایتان فراهم کرده است.

اگر با ماشین شخصی‌تان به پارک آمدید، می‌توانید در پارکینگ نهج البلاغه، با ظرفیت 750 خودرو ماشین‌تان را پارک کنید. برای دسترسی به پارکینگ می‌توانید از سمت بزرگراه حکیم و بزرگراه اشرفی اصفهانی حرکت کنید.

عکس‌ پارک نهج البلاغه تهران

عکس‌هایی از پارک نهج البلاغه تهران

در ادامه اگر می‌خواهید چشم‌اندازی از زیباترین پارک پایتخت که دومین پل معلق ایران را در خود جای داده است، داشته باشید، می‌توانید عکس‌ های پارک نهج البلاغه را مشاهده کنید و از تجربه کاربران رهی نو که قبلاً تجربه بازدید از این پارک را داشتند، استفاده کنید.

بوستان نهج البلاغه

سخن پایانی

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در یکی از هتل های تهران مانند هتل مروارید تهران باشند. به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است.

هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.

با هم گشت کوتاهی در پارک نهج البلاغه زدیم و ازدیدنی‌های آن لذت بردیم. آیا شما تا به حال از این پارک دیدن کردید؟ چه مسیرهای دیگری را برای بازدید از پارک نهج البلاغه می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم اگر نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متدول در مورد پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه کجاست؟

برای رسیدن به این پارک باید  به بزرگراه نیایش و همت رسانده و درنهایت در غرب بزرگراه یادگار امام، این پارک را خواهید دید.

پارک بزرگ نهج البلاغه در چه سالی افتتاح شد؟

این پارک در سال 1388  افتتاح شد.

جاذبه‌های دیدنی پارک زیبای نهج البلاغه کدامند؟

پل معلق آسمان و یادمان شهدای پارک نهج البلاغه.

چه امکانات و تفریحاتی در پارک بزرگ نهج البلاغه قرار دارد؟

مسیر دوچرخه‌سواری، سافاری پارک وحشت، سرزمین شگفت‌انگیز و مجموعه بازی کودکان، بانجی جامپینگ، لانگچر، سوئینگ، قایق پرش در آب، راپل هوایی، رستوران و فست فود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
توسکا ۱۴۰۲/۹/۵

چه جالب دره ای طراحی شده و پل معلق بسیار زیبا و جذاب هست عکس زیبایی هم ازش گذاشتید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۶

توسکای عزیز بله همینطوره از توجه و ابراز احساستون بسیار سپاسگزاریم شاد و پیروز باشید

نغمه ۱۴۰۲/۵/۳

این پارک هم بینظیر و زیباست برای بچه ها هم خیلی عالیه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۴

نغمه جان از ابراز نظرتون بسیار ممنون بله از پارک های زیبا و بی نظیر است

مینا ۱۴۰۲/۳/۶

همیشه دوست داشتم پل معلق رو تجربه کنم تو فیلمهای خارجی میدیدم بنظرم خیلی لذت و هیجان داشت در عین حال که امنیت داره خوشحالم که حالا تو شهر خودم تونستم این هیجان رو تجربه کنم برای من عالی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۹

مینا جان خیلی خوب است و ما رو با ثبت نظر و احساستون خوشحال کردید براتون آرزوی لحظات خوش و شاد همیشگی داریم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۹

مینا جان خیلی خوب است و ما رو با ثبت نظر و احساستون خوشحال کردید براتون آرزوی لحظات خوش و شاد همیشگی داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...