رَهی نو

بام تهران

تعداد بازدید: ۴۹۸۳ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

کفش تهران گردی‌ را پا می‌کنیم، نقشه را برداشته و کوله پشتی‌ را روی دوش‌مان می‌اندازیم. راهی مسیری می‌شویم که از فراز آن، می‌توان در یک چشم انداز ناب و آرامش بخشی، تهران را در آغوش گرفت. مسیر، بام تهران است. نقطه‌ای کوهستانی و دنج برای خلوت‌ دونفره و قرارهای دوستانه و تهران‌گردی‌های خانوادگی که اگر شانس با شما یار باشد و پایتخت هوای تمیزی را نفس بکشد، صفای بام را برایتان چندین برابر می‌کند. پس پیش به سوی بالاترین نقطه تهران! به بام تهران خوش آمدید.

بام تهران

آدرس بام تهران

بام تهران کجاست؟ پایتخت‌نشینان می‌دانند پناه بردن به خلوتی دنج در جایی نزدیک به آسمان و دور از خیابان‌های تهران، زدن به دل کوه و کوهستان و سر کشیدن جام آرامش به خصوص در شلوغی‌ و هیاهوی روز، چه معنایی دارد. به گمانم همین اصل است که آخر هفته‌ها، تهرانی‌ها، همچون پرنده‌ای که از قفس آزاد می‌شود، هوای شمال رفتن به سرشان می‌زند. بام تهران هم آرامشی از جنس همان آخر هفته را دارد. بام تهران یکی از بهترین مکان های تفریحات تهران است.

این جای سحرانگیز را در انتهای خیابان ولنجک خواهید یافت. جایی که از شمال به کوه‌های مرتفع توچال و از جنوب به اتوبان پارک وی می‌رسد. از سمت غربی ولنجک هم می‌توانید به درکه برسید. ساعت کار بام تهران از 6 صبح تا بامداد است. اما چطوری به این بهشت برسیم؟

مسیرهای دسترسی به بام تهران

بگذارید از همین ابتدا بگوییم که اگرچه راه رسیدن به بام مسیر راحتی نیست، اما در نظر داشته باشید که اگر برای رسیدن به این نقطه دیدنی، از وسیله‌ای به جز ماشین شخصی استفاده کنید، احتمالا بخشی از انرژی‌تان را باید برای رسیدن به بام و طی کردن مسیرهای مختلف با تاکسی و اتوبوس صرف کنید. پس ترجیحا همان روش ماشین شخصی را پیش بگیرید و با ماشین خودتان یا آشنایان به اینجا بیایید تا لذت بازدید از بام برایتان چند برابر شود.

  • از این روش، می‌توانید از مسیر بزرگراه چمران، تا خیابان یمن بیایید و یا از زیر پل پارک وی، دور زده و وارد خیابان ولنجک شوید.
  • اگر جزو پیاده نظام‌ها هستید و حمل و نقل عمومی را انتخاب کردید، در پارک وی هم تاکسی و هم اتوبوس‌های مسیر بام وجود دارد که شما را تا نزدیکی بام تهران می‌رساند.
  • اگر از تاکسی استفاده می‌کنید، می‌توانید از تجریش به خیابان بیست و دوم ولنجک برسید و از ایستگاه پمپ بنزین هم با یک خط تاکسی به بام بروید.
  • از اتوبوس‌های میدان تجریش هم می‌توانید استفاده کنید. شما را تا ایستگاه بلوار دانشجو می‌رساند. از آنجا خودتان را برای یک سربالایی حسابی آماده کنید که مسیر طولانی را تا بام باید طی کنید. البته برای سلامتی‌ و روحیه ورزشکاری‌تان مفید است!

در نهایت پیشنهاد می‌کنم در هر کجایی از تهران که هستید، بهترین مسیری که می‌توانید انتخاب کنید، از طریق اپلیکیشن‌های مسیریاب همچون بلد یا ویز پیدا کنید.

جاذبه‌های تفریحی بام تهران

 یک چای معطر، در دل کوه، نرسیده به آسمان با منظره‌ای از تهران، روی نیمکتی بر بام، چشم اندازی از این زیباتر و آرامبخش‌تر وجود دارد که از هیاهوی شهر شما را بیرون آورده و در یک بستری اندازه کف دست زیر پایتان قرار دهد؟
این چشم انداز، اولین بخش دیدنی بام تهران است. اما تفریحات دیدنی‌تری نیز وجود دارد. از جمله:

به دل جاده بزنید و از لبه‌ کوه لذت ببرید!

صبح تعطیل، یک کوهنوردی جانانه می‌تواند کل روزتان را بسازد. به خصوص اگر اهل کوه و ورزش باشید. پس این نعمت را به خودتان هدیه کنید و از آب و هوای ناب بام تهران برای کوهنوردی استفاده کنید. نگران نباشید بعد از رسیدن به قله، می‌توانید با تله کابین توچال، پایین بیایید.

خاطره شیرین تله سواری بر فراز آسمان!

از جذابیت‌های بام سوار شدن در تله کابین‌های پر ارتفاع بام است. اگر فوبیای ارتفاع دارید، بهتر است ندانید که سوار تله کابینی به طول 7 هزار و 500 متری و ارتفاع 1900 متری از دریا شدید. البته جذابیت طبیعتی که اطراف‌تان می‌بینید، باعث می‌شود ترس از ارتفاع را هم فراموش کنید. خلاصه اگر هوس اسکی کردید، تنها با تله کابین می‌توانید خودتان را به پیست برسانید.

جاذبه های تفریحی بام تهران

آدرنالینی با طعم بگ جامپ بام تهران!

اگر اهل ورزش‌های مهیج و مفرح هستید، تجربه بگ جامپ احتمالا یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های تفریحی‌تان شود. خودتان را از بالای یک سکو روی یک تشک بادی بزرگ می‌اندازید و یک دو سه! سقوط. همین ارتفاع و سقوط روی بگ جامپ باعث بالا رفتن آدرنالین‌تان می‌شود و ذهن‌تان از تشویش‌های روانی نجات پیدا می‌کند. نگران نباشید. آن پایین، بگ جامپی که زیر پایتان قرار گرفته تا شما را درآغوش بگیرد، مطابق با استانداردهای پزشکی و حرفه‌ای طراحی شده است. 

برای تجربه این تفریح هیجان انگیز، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 11 شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 11 شب می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید. ترکیب حس رهایی و سقوط، تجربه‌ای است که اگر قلب‌تان اجازه‌ دهد، حیف است تجربه نکنید.

بیلیارد، تفریحی لاکچری از جنس شمال نشینان پایتخت!

بله اگرچه ممکن است بیلیارد را در خانه همسایه در منطقه‌ای نسبتا معمولی دیده باشید، اما همچنان افکار عمومی، بیلیارد را جزو ورزش‌های قشر مرفهان بی‌درد می‌داند. البته در بام تهران متوجه همگانی بودن این ورزش خواهید شد. در جاده سلامتی بام که قدم بردارید، سمت چپ‌تان کافه بیلیارد را می‌بینید. نگران نباشید حتی اگر هیچ سررشته‌ای در این ورزش لاکچری پسند نداشته باشید، می‌توانید همان جا آموزش‌های لازم را بیینید و سپس بازی کنید. می‌توانید یک دست فوتبال دستی هم همراه با خانواده و دوستان‌تان به صورت اشتراکی بازی کنید و حالش را ببرید. البته بیشتر از 15 دقیقه نمی‌توانید بازی کنید و برای بازی بیشتر باید دوباره بلیط‌‌تان را شارژ کنید. این موارد در صورتی است که اگر شانس بیاورید، در زمانی که به بام بروید، باشگاه باز باشد و موفق شوید از باشگاه بیلیارد استفاده کنید.

پرش از شما، بازتاب پرش از ترامپولین!

شعر "یه توپ دارم قلقلیه" را به خاطر دارید؟ احتمالا با زمزمه شعر بتوانید حدس بزنید که ترامپولین تا چه حد می‌تواند شما را به هوا بفرستد و به هر شکلی که بخواهید می‌توانید در طی به هوا پریدن‌تان، در بیایید! پشتک بزنید، 180 درجه باز کنید، روی دستان‌تان بیفتید، به حالت چمباتمه سقوط کنید و یا به صورت عادی بالا و پایین بپرید. ترامپولین یک ورزش مفرح و سرگرمی جذابی است که کالری زیادی نیز از شما می‌سوزاند. جدا از چربی سوزی و فرم‌دهی، حس نشاط و شادی را نیز به خاطر پرش‌های متوالی در شما به وجود می‌آورد. ترامپولین را با 10 دقیقه آغاز کنید و اگر حال‌تان مساعد بود بیشتر کنید.

صخره نوردی، سخت اما شیرین!

در کنار سکوهای پرش صخره‌های مصنوعی برای علاقه مندان به صخره نوردی ساخته شده است. این رشته ورزشی را نیز می‌توانید با طناب و تجهیزات خاص، روی صخره‌های طبیعی یا مصنوعی انجام دهید. صخره نوردی با وجودی که ورزشی چالش برانگیز است اما می‌تواند شروعی تازه برای ادامه کلاس‌های صخره نوردی به صورت حرفه‌ای برایتان باشد.

پروازی به سبک زیپ لاین!

اوج هیجان و پرواز را می‌توانید با زیپ لاین تجربه کنید. صندلی امنی که شما را از این طرف صخره به آن طرف صخره می‌برد. درواقع در مسیری به وسعت 200 متر طول و در ارتفاع 60 متری از زمین، تجربه‌ای بین زمین و آسمان را تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین بام تهران

سه، دو، یک، سقوط آزاد!

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌هایی که می‌توانید در زندگی‌تان تجربه کنید، بانجی جامپینگ است. البته قول نمی‌دهم قلب‌تان از شدت تپش نایستد و حین سقوط سکته نکنید. چون قرار است از بنایی با ارتفاع 40 متر سقوط کنید. نگران نباشید. در عین لذتبخش بودن تجربه سقوط، شما آموزش‎های لازم را می‌بینید. شاید اصلی‌ترین نکته منفی این ورزش، امکان استفاده آن تنها برای آقایان باشد.

لبخند بزنید! شما در مقابل دوربین سورتمه هستید!

بزرگترین سورتمه تهران در بام تهران قرار گرفته است. طولانی‌ترین خط سورتمه در ایران همین سورتمه بام تهران است. لبخند را فراموش نکنید چون دوربین‌های پیست، در حال عکسبرداری از ثبت موقعیت و خنده‌های شما هستند.

سورتمه بام تهران

بازی میان برف‌ها، اسکی در بام تهران

اگر اهل اسکی هستید احتمالا بام تهران یکی از پاتوق‌های اصلی‌تان برای اسکی بازی است. امکانات اسکی بام برای اسکی‌بازان، آن را به یک مجموعه مجهز و با امکانات تبدیل کرده است. پیست اسکی بام دارای سه پیست اسکی است که مرتفع‌ترین آن در ارتفاع 3850 متری از سطح دریا قرار گرفته است. ضمن اینکه می‌توانید در اینجا از هتل مرتفع توچال هم بهره ببرید و خاطره‌ای شیرین را تجربه کنید.

اسکی در بام تهران

پا به فرار در اتاق فرار!

تفریح معروف بام تهران احتمالا بشناسید. در انتهای مسیر سلامتی یک اسکیپ روم  یا اتاق فرار قرار دارد که می‌توانید با دوستان‌تان به صورت دسته جمعی با زندانی شدن در اتاق و حل معماهای عجیب و غریب، خاطره بامزه و شاید ترسناک و هیجان انگیز را تجربه کنید. سعی کنید در اتاق فرار همراه با گروه پیش روید و هیجان بازی را حفظ کنید تا هم برای خودتان جذاب باشد و هم اعضای گروه‌تان!

تنیس بازان! بشتابید.

یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها و در عین حال مفرح‌ترین ورزش برای تنیس‌بازان است. آکادمی تنیس توچال یکی از زمین‌های خاکی برای تنیس است. شما هم اگر به این رشته علاقه دارید می‌توانید یکی از شش زمین آکادمی را انتخاب کرده و بازی کنید.

واقعیت مجازی و مجازی واقعی !

یکی از تکنولوژی‌های جذاب و روز دنیا وی آر یا واقعیت مجازی است. شما با این تکنولوژی می‌توانید خودتان را در موقعیت‌های جالب و گاهی ترسناکی ببینید که مرز واقعی یا رویایی بودن آن راحت نیست! واقعیت مجازی بام نیز یک همچین شرایطی را برایتان فراهم می‌کند. به این ترتیب با قرار دادن عینک واقعیت مجازی به روی چشمان‌تان احتمالا تشخیص واقعی یا رویایی بودن تصاویری که می‌بینید راحت نباشد. در این میان اگر یک دوربین حرکات شما را ثبت کند و بعدها خودتان را ببینید، احتمالا از واکنش‌تان تعجب خواهید کرد. در این واقعیت مجازی، فیلم‌های سه بعدی و چهاربعدی و گاهی ترسناک ممکن است ببینید که هیجان را بیشتر کند. به 5 دقیقه زمان امتحان آن می‌ارزد.

تیری در تاریکی، هدف‌گیری در روشنایی!

تیراندازی یکی از ورزش‌های جذاب است که هر روز افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در سایت تیراندازی بام که در ابتدای مسیر سلامتی قرار گرفته است، شما می‌توانید تیراندازی با دارت یا کمان را انتخاب کنید. ضمن اینکه آموزش‌های حرفه‌ای نیز در این زمینه در بام وجود دارد که می‌توانید ثبت نام کنید. جالب است بدانید برای استفاده از باشگاه لازم نیست پولی بپردازید و همین موضوع یکی از ویژگی‌های جذاب باشگاه تیراندازی بام است.

یک تا 5! در سینما 5 بعدی!

تجربه بی‌نظیر سینما 5 بعدی در بام تهران قطعا یکی از به یادماندنی‌ترین روزهایتان را بسازد. در اینجا حتی سرعت باد، طوفان و باران هم تنظیم شده است. در حالی که صندلی‌ها ثابت است اما به تمام جهات حرکت خواهید داشت. هیجان سینما 5 بعدی را در بام تهران از دست ندهید.

رستوران‌ها و فست فودهای بام تهران

از هرچه بگذریم، سخن شکم خوش‌تر است. به خصوص بعد از طی مسافت‌های طولانی که در سرازیری‌ و سربالایی‌های بام طی کردید. انقدر در بام کافه و رستوران و بوفه وجود دارد که به هیچ عنوان مدیون شکم‌تان نخواهید شد. حساب جیب‌تان را داشته باشید و خودتان را برای قیمت‌های سرگردنه‌ای آماده کنید. از بستنی تازه و خوشمزه وسط چله تابستان گرفته تا آش رشته داغ و چای لبسوز در روزهای زمستانی، می‌توانید نوش جان کنید. هوس کافه گردی هم که کردید، می‌توانید در فضای باز کافه‌هایی بنشینید که با چشم انداز ناب بام، لذت کافه نشینی را برایتان چند برابر می‌کنند.

رستوران‌ها و فست فودهای بام تهران

امکانات بام تهران

علاوه بر امکانات تفریحی که می‌تواند یک روز خاطره انگیز را در کنار دوستان‌تان برایتان بسازد، امکانات رفاهی دیگری برای مهمانان بام در نظر گرفته شده است. از رستوران‌های بام تهران و کافه‌های مختلف در مسیر جاده سلامتی گرفته، رستوران‌هایی همچون رستوران بام تهران، رستوران سیتادو، رستوران ایتالیایی فلورانس، رستوران روشا و فودکورت توچال همگی در محوطه بام تهران خیال‌تان را از بابت شکم راحت می‌کند. فروشگاه‌های لوازم ورزشی فروشی نیز می‌تواند تجهیزات ورزشی مورد نیازتان را در بام تامین کند.

بام تهران توچال

اگر کودکی همراه‌تان است، از شهربازی مخصوص کودکان می‌توانید استفاده کنید و هیجان و شادی بیشتری را برای کودک‌تان رقم بزنید. در نهایت می‌توانید عکس به یادماندنی در آتلیه عکس بام تهران بیندازید. در قسمت‌های مختلف بام تهران سرویس بهداشتی قرار داده شده است بنابراین نگران این بخش از قضیه نباشید.

در صورتی که به بام تهران با ماشین آمدید، وجود پارکینگ با ظرفیت پارک ماشین‌های زیاد هم خیال‌تان را از بابت جای پارک راحت کرده است.  ساعت کار پارکینگ بام تهران از شش صبح تا بامداد است. در ابتدای ورودی بام، اگر خوش شانس باشید و ماشین‌های برقی مشغول کار باشند، می‌توانید از آن برای جابه جایی افراد کم توان استفاده کنید.

مجموعه بام تهران توچال برای پذیرایی از دوستداران ورزش‌های زمستانی، مجموعه تفریحی توچال را راه‌اندازی کرد که امکاناتی همچون تله کابین توچال، تله سیژ توچال، پیست اسکی و حتی اقامتگاه برای علاقه مندان به ورزش اسکی فراهم کرده است.

بهترین زمان بازدید از بام تهران 

اگر دل تنگ هستید و می‌خواهید با خودتان خلوت کنید، در صورتی که شکست عشقی خوردید و می‌خواهید از دست آدم‌ها سر به کوهستان بگذارید، در صورتی که دل‌تان هوس یک تفریح هیجانی یا شکم گردی با دوستان کرده است، و مواردی از این دست، بهترین زمان برای بازدید از بام تهران است. البته در نظر داشته باشید روزهای وسط هفته نسبت به آخر هفته، خلوت‌تر و دنج‌تر است. برای استفاده از تفریحات و ورزش‌های هیجان انگیز بهترین زمان قبل از تاریک شدن هوا است تا حسابی بتوانید نهایت استفاده را از امکانات داشته باشید. هوای خوش بام در فصل بهار و تابستان می‌تواند صفایی به جان‌تان دهد. اما احتمال بستن قندیل و یخ زدن‌تان در فصل پاییز و در بام تهران در زمستان وجود دارد. بام تهران در شب نیز جذابیت خودش را دارد. به خصوص زمانی که از بالا، چراغ‌های شهر به شما چشمک می‌زنند.

سخن آخر

آب و هوای بام به گونه‌ای است که ممکن است هوس پیاده روی یا کوهنوردی و حتی ورزش به سرتان بزند. بنابراین حتما کفش راحتی بپوشید و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید. در صورتی که قصد دارید به تله کابین توچال بروید، یا از وسایلی مثل بانجی جامپینگ، زیپ لاین یا اسکی استفاده کنید، مطمئن شوید که تجهیزات لازم را داشته و آموزش‌های کافی را برای استفاده دیده باشید. تهران بزرگ، در زیر آسمان بام صفای دیدنی دارد. تا می‌توانید با چشم‌هایتان به خصوص در غروب و تاریکی شب، این منظره زیبا را ثبت کنید و از آن لذت ببرید. در نهایت بگذارید این طبیعت ناب و بکر باقی بماند. سطل‌های مخصوص زباله در چند قدمی‌تان در بام قرار دارد، برای حفظ زیبایی بام و سخاوتی که در ابهت چشمگیرش به ما هدیه داده است، زباله‌ای را به امان خود رها نکنید.

بام تهران از آن مکان‌های دیدنی است که اگرچه راه دور و درازی دارد، اما بساط یک خوشگذرانی و آرامش چندگانه را جوری فراهم می‌کند که تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی شود. امروز که از این گوشه دنج برایتان می‌گوییم و به تماشای شهر نشستیم، احتمالا اگر جذابیت چشم اندازی که در بام تهران وجود دارد، بدانید، همین الان کوله پشتی‌تان را برداشته و راهی می‌شود. تجربه شما از رفتن به بام تهران چیست؟ شما چه خاطره‌ای از بالاترین نقطه تهران دارید؟ برایمان بنویسید.

برای اقامت در نزدیکی این مکان زیبا می توانید از هتل ویستریا تهران استفاده نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شهاب ۱۴۰۲/۹/۶

به دل جاده بزنید و از لبه کوه لذت ببرید دقیقا همینه تعبیر زیبایی برای بام تهران هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۷

شهاب عزیز ممنون از توجه تون و اینکه وقت گذاشتید مقاله رو مطالعه نمودید

یوحنا ۱۴۰۲/۲/۲۰

کفش تهران گردی‌ را پا می‌کنیم، نقشه را برداشته و کوله پشتی‌ را روی دوش‌مان می‌اندازیم. البته به این سادگی هم نیست برای کسی که آشنایی زیادی ندارد من دوست دارم شب ها کوه پیمایی کنم ولی خب مشکل میشه برای خانواده سخته که من تنهایی برم و خودشون هم که تا قسمت کمی از مسیر رو میتونن برن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۰

یوحنای عزیز حتما که شما در سنی نیستید که تجربه کافی برای کوهپیمایی به تنهایی را داشته باشید بنابراین کمی صبر احتمال زیاد مشکل تان را حل کند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...