رَهی نو

ایران مال؛ بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه

تعداد بازدید: ۵۹۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

ایران مال؛ نگین بازارهای خاورمیانه که توانسته به نوبه خود مانند یک شهر سرپوشیده، میزبان گردشگران زیادی باشد، امروز در دل منطقه 22 تهران قرار گرفته و علاوه بر بازار دارای کتابخانه، شهربازی، باغ، رستوران، مسجد و بسیاری از قسمت‌های دیگر است.

یعنی حتی اگر اهل بازار گردی و مغازه دیدن نیستید، قسمت‌های دیگری در این بازار وجود دارد که می‌تواند شما را شیفته خود کند. حتی اگر سه روز خود را به بازدید از تمام قسمت‌های این بازار دیدنی، بگذرانید، باز هم قسمت‌های جذابی از آن باقی می‌ماند که از چشم شما پنهان مانده است. می‌خواهیم به ایران مال، بزرگترین بازار خاورمیانه در قلب تهران سر بزنیم.

ایران مال


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید. 


زمزمه رفتن به ایران مال تهران، این روزها در بین گفتگوهای روزمره مردم چرخیده و تبدیل به یک جاذبه گردشگی شده که نه تنها برای مردم تهران جذاب است، حتی بازدیدکننده‌های زیادی از سراسر ایران و خارج از ایران دارد. پس کمربندهایتان را ببندید و راحت‌ترین کفش‌تان را به پا کنید که قرار است ساعت‌ها در این بازار بزرگ، گردش کنیم. این شما و این بزرگترین و زیباترین بازار خاورمیانه!

آشنایی با ایران مال

ایران مال بزرگترین و از دیدنی ترین مراکز خرید تهران است. می‌توان یک شهر کوچکی فرض کرد که تمام فضاهای خود را با معماری اصیل ایرانی تزئین کرده است. یک جاذبه گردشگری فوق‌العاده زیبا که اصالت ایران را می‌توانید در آن مشاهده کنید. از باغ شازده ماهان گرفته تا بازارهای قدیمی و سرپوشیده تنها نمونه کوچکی از این مرکز خرید بین المللی است که می‌توانید برای داشتن یک خاطره تفریحی به یادماندنی با خانواده یا دوستان‌تان از این بازار به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران دیدن کنید. برای اطلاع از بورس لباس مجلسی تهران کلیک کنید.

ایران مال با مساحتی حدود یک میلیون و ششصد و شصت و نه هزار و پانصد و چهار متر مربع در کنار چهار مال دیگر خاورمیانه قرار گرفته است. برای بازدید از کل ایران مال، تصور کنید که قرار است مسافتی اندازه بازار تجریش تا بازار منیریه پیاده روی کنید. مسلما جذابیت‌های آن آنقدر زیاد است که متوجه گذر زمان و مسافت‌هایی که طی کردید، نخواهید شد.

موسس ایران مال

پنجمین مال خاورمیانه، در اردیبهشت 98 افتتاح شد و همچنان در حال تکمیل است. هدف از این مجموعه جذب گردشگران خارجی و جلوگیری از خروج ارز از ایران گفته شده است. صاحب ایران مال، علی انصاری یکی از افراد ثروتمند ایران و مالک بانک آینده، بازار مبل ایران و بازار کامپیوتر ایران است.

بخش‌های مختلف ایران مال

ایران مال بزرگترین بازار ایران، علاوه بر بازار، شامل قسمت‌های مختلفی است که با بیش از 3 هزار مترمربع و زیربنای تجاری 700 واحد تجاری از بخش‌های مختلفی همچون هتل، هایپر مارکت، مسجد، فروشگاه فرش، سینما، سوغات سرا، کتابخانه تشکیل شده که در این بازار بزرگ خودنمایی می‌کند. فضاهای تفریحی لاکچری و شیکی که در اینجا وجود دارد، بازار را تبدیل به پاتوق افراد معروف و مشهور کرده است. با رهی نو همراه باشید. می‌خواهیم به جذاب‌ترین قسمت ماجرا برویم.

مراکز خرید ایران مال

اگر می‌خواهید به یک بازار لاکچری و برند برای خرید بروید، قطعا ایران مال گل سرسبد تمام بازارهای لاکچری محسوب می‌شود. در ایران مال بخش‌های مختلفی به عنوان واحد تجاری به وجود آمده که البته برای بازدید از هر کدام حتی اگر 5 دقیقه وقت صرف کنید، باز هم فرصت نمی‌کنید در یک روز تمام آن‌ها را ببینید. از جمله بخش‌های تجاری مراکز خرید ایران مال شامل:

  • هایپر استار ایران مال
  • جواهرات و زیورآلات
  • کفش و محصولات چرمی
  • لوازم خانگی و الکترونیکی
  • دکوراسیون
  • زیبایی ورزشی
  • فرهنگی تفریحی
  • پوشاک و لباس

مراکز خرید ایران مال

دیدنی‌های ایران مال

برویم سراغ اصل ماجرا و دیدنی‌های جذاب ایران مال، خودتان را برای بازدید از یک شهر سرپوشیده و جذاب آماده کنید. خیال‌تان راحت برای ورود به ایران مال نیازی به پرداخت ورودی نیست. بفرمایید داخل!

هتل ایران مال

هتل فیرمونت، از سری پروژه‌های ایران مال و یه هتل فوق العاده با 18 طبقه و 359 اتاق است. اگر جزو گردشگران و مهمانان تهران هستید. یک هتل با امکانات بی نظیری همچون استخر مخصوص آقایان و بانوان، رستوران ایتالیایی و آرژانتینی، اتاق جلسات، کافی‌شاپ و…، یک هتل بی نظیر و البته گران قیمت است.

هتل فیرمونت ایران مال

در اصل اگر می‌خواهید یک اقامت لاکچری و گران داشته باشید، هتل ایران مال گزینه خوبی است. این هتل هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است. اگر قصد دارید هزینه به صرفه‌تری برای سفرتان خرج کنید، می‌توانید از سوئیت و هتل آپارتمان‌های ارزان قیمت‌تر از رهی نو، استفاده کنید.

هتل فیرمونت ایران مال

بازار سنتی ایران مال

اما برویم به جذاب‌ترین بخش ایران مال که به خصوص برای خانم‌ها می‌تواند بخش لذت بخش و هیجانی ایران مال باشد. در غرب ایران مال، به طبقه دوم تجاری می‌رویم و در کنار تالار آیینه، شربت خانه، و چهارسو فضای راسته بازار و حجره‌ها را می‌بینیم. اینجا با وجود فضای لوکس و لاکچری مجتمع، تصور یک بازار با معماری سنتی را داشته باشید که شما را به حال و هوای بازارهای قدیمی و تاریخی اصفهان و تبریز می‌برد.

تیمچه علی اکبر ایران مال

در دل بازار مدرن، تیمچه علی اکبر قرار گرفته که راسته اصلی، گنبد مرکزی و چهار سوق بازار را تشکیل داده است. صنایع زیبای معماری اصیل را با فضای مقرنیس کاری شده، یزدی بندی، گچ بری شده اصیل و زیبا در این بخش خودنمایی می‌کند. در اینجا می‌توانید انواع سوغاتی و صنایع دستی ایرانی، عتیقه‌جات، و انواع خشکبار و... را ببینید. چهار سرای اصلی در این بازار سنتی قرار گرفته است که هر کدام دارای قسمت‌های زیر است:

سرای فیروزه ایران مال

  • سرای فیروزه: اینجا تالار هنر و صنعت ایرانی است و صنایع دستی مثل ظروف سفال و خاتم کاری شده و اشیا آیینه کاری شده و مینا در آن به فروش می‌رسد.
  • سرای زمرد: اینجا منبع فرش است. انواع فرش‌های اصیل و دست بافت را می‌توانید در اینجا ببینید.
  • سرای عقیق: اشیا و صنایع دستی قدیمی و عتیقه را در اینجا از دست ندهید.
  • سرای الماس: سوغات تمام شهرهای ایران در اینجا قرار گرفته است. دغدغه سوغاتی خریدن را در ایران مال نخواهید داشت.

شهربازی ایران مال

طبقه سوم ایران مال محل بازی‌های جذاب و شگفت‌انگیز برای بچه‌ها است. اگر کودک‌تان نیز همراه‌تان است، می‌توانید چند ساعتی نیز در این شهربازی سرپوشیده، به سر ببرید. این شهربازی دو طبقه دارای ترن هوایی، فضاهای بازی لیزری، سالن‌های نمایشی، و پیست قایق است و می‌تواند لحظات فوق‌العاده‌ شگفت انگیز و مفرحی را برای شما و کودک‌‌تان رقم بزند. اینجا می‌توانید شامل بخش‌های زیر باشید:

شهربازی ایران مال

  • اتاق مخصوص فیلم
  • اتاق جشن تولد
  • امکان رزرو آنلاین و تلفنی
  • امکان نگهداری از کودکان
  • نمایشگاه تصاویر کودکان و نوجوانان
  • اتاق مادر و کودک

کتابخانه ایران مال

باغ کتاب یا کتابخانه جندی شاپور، فضایی است که شما را به یاد کتابخانه فیلم هری پاتر می‌اندازد. یک فضای فوق العاده زیبا و دیدنی، که بیش از 70 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است. کتابخانه در طبقه دوم ایران مال قرار گرفته است و به محض ورود به آن تحت تاثیر معماری کتابخانه‌های قدیمی اروپایی است. کافیست سری به عکس‌های آن بزنید. اگر به مجموعه ایران مال سفر کردید حتما از کتابخانه ایران مال بازدید کنید.

کتابخانه ایران مال

به خاطر داشتن انواع کتب تاریخی و ادبی و منحصر به فرد، این جا را باغ کتاب نیز نامیدند. یکی از بزرگترین فرش‌های هندسی جهان که از طرح سقف و کف کتابخانه الهام گرفته، هشت رنگ داشته و در اینجا قرار گرفته است. ظاهرا این فرش به دستان 25 هنرمند طی 70 روز بافته شده است. البته همزمان که محو معماری کتابخانه شده و از زیبایی دیواره‌ها و سقف در حیرت هستید، از پله‌های عریض چوبی که پایین آمدید، توجه‌تان به فرش دستبافت زیر پایتان جلب می‌شود. برای استراحت هم می‌توانید از کافه دنج کتابخانه استفاده کنید.

کافه کتابخانه جندی شاپور ایران مال

سینما ایران مال

در ضلع غربی ایران مال، پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران قرار گرفته که با مجهزترین امکانات سینمایی و 12 سالن، همه چیز را برای دیدن یک فیلم جذاب در دل ایران مال، آماده کرده است. در سالن vip حتی خودتان می‌توانید فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید و به تماشا بنشینید. اگر فیلم باز هستید، آیا جذابیتی از این بالاتر وجود دارد که در یک سینمای شخصی بنشینید و فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید؟ برای تهیه بلیط می‌توانید از طریق سایت‌های فروش بلیط سینما و تاتر اقدام کنید. سپس به هدف فیلم دیدن بیایید و با بازدید از قسمت‌های مختلف ایران مال، یک حال اساسی به خودتان دهید.

 پردیس سینمایی ایران مال

باغ رستوران ایران مال

و اما خبر خوب برای عاشقان غذا! اگر می‌خواهید تجربه خوردن غذاهایی را داشته باشید که پیش از این مزه متفاوتی از آن تصور می‌کردید، کافیست به رستوران ایران مال بروید. با وجودی که گران است، اما در کمتر جایی از ایران می‌توانید این طعم‌های ناب غذا را تجربه کنید. ایران مال دارای رستوران‌های زیر بوده که در طبقات مختلف قرار گرفته است:

باغ رستوران ایران مال

  • رستوران شریف
  • رستوران قریشی
  • مانچ باکس
  • فریکادل
  • هانی

البته اگر هوس صرف غذا در دل باغ و با طراحی‌های جذاب کردید، باغ رستوران ایران مال را از دست ندهید. یک فضای جذاب و دیدنی که مطابق غذایی که در هر بخش سرو می‌شود نامگذاری شده است.

کافی شاپ ایران مال

چه چیزی می‌تواند میان قدم‌ زدن‌های طولانی و گشت و گذارهای تفریحی خستگی‌تان را برطرف کند؟ قطعا یک کافه دنج می‌تواند جان تازه‌ای به پاهای خسته‌تان دهد تا دوباره آماده بازدید از قسمت‌های دیگر شوید. البته کافی شاپ‌های ایران مال خودشان جاذبه دیدنی هستند. یعنی امکان ندارد وارد شربت خانه ایران مال شوید و نوشیدن شربت‌های گوارا را بیخیال شوید و لذت بردن از نقش و نگار و کاشی‌کاری‌های روی دیوار را که برگرفته از زمان تیموریان است، نادیده بگیرید و بیرون بیایید. کافه‌های دیگر ایران مال در طبقات مختلف، آماده هستند تا با پذیرایی از شما خاطره به یادماندنی برایتان به یادگار بگذارند. ایران مال دارای کافه‌های زیر است:

کافه دیدار ایران مال

  • کافه بازار
  • کافه سینما
  • کافه ورزش
  • کافه کتاب
  • کافه دیدار
  • کافه لانژ سینما
  • کافه کاپوچینو
  • شربت خانه بزرگ ایران

ایوان اشراق ایران مال

در دل بازار بزرگ، توجه‌تان به یک سازه طلایی و شیشه‌ای جلب می‌شود که با 25 متر ارتفاع از طبقه اول تا بام مجموعه کشیده شده است. از اینجا با یک راهروی شمالی می‌توانید به ایوان الماس بروید. دلیل این نامگذاری بخاطر طراحی‌های حیرت انگیزی است که مانند کریستال‌های فرورفته و تودرتو طراحی شده است.

ایوان اشراق ایران مال

مسجد ایران مال

مسجد حضرت محمد رسول الله با 110 نمازخانه، با الهام از مسجد النبی ساخته شده است. گنبدهای پنجگانه آن شما را یاد گنبدهای حافظیه می‌اندازد. این مسجد دارای 40 نمازخانه است که در نقاط مختلف بازار قرار گرفته و هر موقع که قصد نماز خواندن داشتید، می‌توانید به راحتی به نمازخانه‌ها دسترسی داشته باشید.

مسجد ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

سراغ یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های ایران مال برای ورزشکاران و ورزش دوستان می‌رویم. بله دقیقا! اینجا علاوه بر اینکه یک مجتمع تجاری فوق العاده است، دارای یک مجموعه ورزشی بی نظیر بوده که لحظات شاد و مفرحی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر هوس بولینگ و اسکی روی یخ و اسکواش کردید، این قسمت ایران مال را از دست ندهید.

پیست یخی ایران مال، برای تجربه اسکی و هاکی روی یخ یک تجربه فوق‌العاده است. به سمت ضلع شرقی ایران مال بروید آن را می‌بینید. در چهار زمین مدرن و پیشرفته مجموعه اسکواش ایران مال قرار گرفته است. آب نمای موزیکال و جذاب ایران مال قطعا توجه‌تان را جلب می‌کند. استخر و فضاهایی مثل حمام ترکی و آب درمانی هم وجود دارد که مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید یک خاطره به یادماندنی در کنار بازی با دوستان یا خانواده به جای بگذارید، سالن بولینگ با 16 خط بازی در انتظار شما است. جایی که می‌توانید از چشم انداز زیبای دریاچه و آبنمای موزیکال لذت ببرید. استادیوم چند منظوره هم میزبان برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی مختلف مثل تنیس، راگبی و آمادگی جسمانی است. نکته جالب توجه این سالن، فضاسازی شدن آن برای افراد کم توان است.

گرمکن ورزشی‌تان را بپوشید و بندهای کفش‌تان را ببندید و آماده دویدن در جاده تندرسی با طول 1.6 کیلومتر شوید. تا می‌توانید نفس تازه بکشید و هر جا خسته شدید از آشامیدنی‌های ارگانیکی که در مسیرتان است، استفاده کنید.

تالار آیینه

یک بخشی از بازار سنتی برای میزبانی از مهمانان ویژه طراحی شده که شبیه به کاخ‌ و موزه‌های تهران است. انگار که وارد عمارت سعد آباد، کاخ گلستان یا نیاوران شدید و مشغول بازدید از طراحی‌های زیبا و آیینه کاری شده دیوارها هستید. 38 میلیون آیینه در این طراحی به کار رفته است. با ورود به تالار آینه بعد از گذشتن از یک ارسی پنج دری به راسته اصلی بازار و فضای قدیمی شهر وارد می‌شوید. با ورود به تالار آینه نمی‌دانید از زیبایی آینه‌هایی در حیرت بمانید که دورتا دور تالار طراحی شده، و یا به فرش نفیس نیشابور خیره شوید که با انعکاس خود در آیینه‌ها زیبایی تالار را چندین برابر کرده است.

تالار آیینه ایران مال

باغ دیدار ایران مال

از دیدنی‌ترین باغ‌های ایران مال که محلی برای دیدار و گفتگو است، باغی در کنار بازار سنتی به نام باغ دیدار طراحی شده است. یک جنگلی کوچک در دل مجموعه ایران مال که با درختان زیبایی همچون درخت پالم کالیفرنیا تزئین شده و سقف آن به صورت شیشه‌ای است. پل شیشه‌ای، سکوی شیشه‌ای و آبشارهای پلکانی از جمله دیدنی‌هایی است که با ورود به این بخش از ایران مال، توجه‌تان را جلب می‌کند.

باغ دیدار ایران مال

نمایشگاه ماشین ایران مال

یکی از زیباترین مجموعه نمایشگاه‌های ماشین در ایران، همین نمایشگاه ماشین ایران مال است. انواع خودروهای تاریخی و کلاسیک، خودروهای قدیمی و جدید در این نمایشگاه می‌تواند یک عاشق ماشین را دیوانه کند.

ایران مال کجاست؟

روزی که برای تفریح حوالی دریاچه خلیج فارس و پارک چینگر رفتید، در شمال غربی تهران و نزدیکی دریاچه چیتگر می‌توانید بازار بزرگ ایران مال را مشاهده کنید. در انتهای اتوبان شهید خرازی و بین دو شهر تهران و کرج قرار گرفته است. آدرس ایران مال از شمال به بزرگراه شهید خرازی، جنوب خیابان چهار باغ، غرب خیابان ایران خودرو و شرق از بلوار طبیعت می‌رسد. در اینجا محدودیت پارک کردن ماشین ندارید. برای بازدید از هر قسمت آن ورودی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است که ترافیک به وجود نیاید.

ساعت کاری ایران مال

ساعت کاری ایران مال در روزهای مختلف سال متفاوت است. در شش ماهه اول سال از ساعت 10 تا 23 و در شش ماهه دوم سال از ساعت 10 تا 22 میزبان شما عزیزان است. در اعیاد و مراسم مذهبی در صورتی که در شش ماه اول سال باشیم، تا ساعت 12 شب و در صورتی که در شش ماهه دوم سال باشیم تا ساعت 22، باز است. در ایام سوگواری، این تایم از حوالی ساعت 1 ظهر آغاز شده و تا 23 ادامه دارد. البته در اربعین و عاشورا و تاسوعا و شب‌قدر، این مجتمع تجاری تعطیل است.

دسترسی به ایران مال با مترو و بی آر تی

حالا که دوربین عکاسی‌تان را آماده کردید، برای رفتن به ایران مال چند مسیر پیش رو دارید. بزرگراه مجاور ایران مال، شهید خرازی است. اگر با ماشین شخصی می‌آیید، نگران جای پارک نباشید. 7 پارکینگ جا دار و راحت و البته مجهز برای جانبازان و افراد ناتوان طراحی شده که هر کدام به یکی از ورودی‌های ایران مال راه دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم حوصله رانندگی در خیابان‌های شلوغ تهران را ندارید، بهترین راه استفاده از حمل و نقل عمومی است.

اگر بخواهید با مترو به ایران مال بروید، بایستی سوار خط پنج مترو شده و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. از اینجا با تاکسی طی 5 دقیقه به بازار خواهید رسید. در حال حاضر فعلا مسیر بی آرتی تا ایران مال وجود ندارد در عوض تاکسی‌های ویژه ایران مال آماده جابه جایی مسافران و گردشگران از نقاط تعیین شده به مجموعه بازار بزرگ ایران است. برای دیدن نقشه مترو تهران کلیک کنید.

بسیار خب! برای ساخت لحظات شاد و به یادماندنی در لاکچری‌ترین نقطه خاورمیانه آماده هستید؟ ایران مال از آن دست مکان‌های دیدنی است که هر کسی برای یک بار هم که شده باید از آن دیدن کند. زیباست و اصیل! همه قسمت‌ها از رستوران تا پارکینگ و جاهای دیدنی آن، بر طبق معماری و اصول هوشمندانه طراحی و اجرا شده است. اگر ساکن تهران نیستید، پس در سفر بعدی‌تان به تهران، حتما ایران مال را در لیست دیدنی‌ها قرار دهید. اما اگر ساکن تهران هستید و هنوز ایران مال نرفتید، هرچه سریع‌تر خودتان را به یک گردش حسابی دعوت کنید و سری به این مجتمع جذاب و دیدنی بزنید. آیا شما تجربه بازدید از بازار بزرگ خاورمیانه را داشتید؟

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران را مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سحر ۱۴۰۲/۹/۷

بزرگترین بازار خاورمیانه از چه نظر ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

سحر عزیز از نظر وسعت زمین بررسی شده است

علیرضا ۱۴۰۲/۵/۱

باغ دیدار ایران مال هم فضای بسیار جذابی است که برای استراحت میشه انتخاب کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۵

علیرضای عزیز ممنون از اظهار نظرتون امیدواریم بقیه دوستان هم از نظر شما بهره مند شوند

مارال ۱۴۰۲/۳/۲

بازار سنتی و کتابخانه ایران مال بسیار باشکوه و معماری جذاب و زیبایی داره خیلی خوشحالم که رفتم اونجا رو دیدم اقامت 3روزه تهران داشتم و یکی از برنامه های تهران گردیم بود حتما تهرانی ها همه رفتن به بقیه دوستان ایرانی هم پیشنهاد میکنم برن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

مارال جان همره عزیز رهی نو بسیار سپاسگزاریم از ثبت نظر و خوشحالیم که از اقامتتون در مدت زمان کوتاه استفاده نمودید امیدواریم که باز هم مهمان رهی نو باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...