رَهی نو

پیست اسکی تاریک دره

تعداد بازدید: ۴۶۳۹ ۹ آذر ۱۳۹۶

ورزش جذاب اسکی همیشه طرفداران خود را داشته است. اسکی بازان تمام طول سال به انتظار روزهای برفی می‌نشینند تا بتوانند در ارتفاعات، به ورزش هیجان انگیز خود بپردازند. با هم می‌خواهیم سری به یکی از ایمن‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین پیست‌های اسکی ایران، یعنی پیست اسکی تاریک دره یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان سر بزنیم. موقعیت جغرافیایی و آب و هوای همدان، آن را به یکی از قطب‌های جذاب اسکی تبدیل کرده است. این سری در سفرتان به همدان، حتما به ارتفاعات تاریک دره رفته و با تجربه لذت این ورزش، به سفرتان هیجان ببخشید. تجهیزات اسکی‌تان را بردارید و همراه رهی نو در این پیست اسکی باشید.

آشنایی با پیست اسکی تاریک دره

در دامنه کوه‌های الوند، یکی از دره‌هایی که در آن خورشید، زود غروب و دیر طلوع می‌کند، دره‌ای به نام تاریک دره است. این دره با 6 الی 7 کیلومتر طول و 25 درصد شیب، بعد از پیست شمشک و دیزین، سومین پیست مجهز کشور است. با نزدیک شدن به پیست، درخشش تابش آفتاب به برف‌های نیمه آب شده کوه، در فاصله بین زمین سفید پوشیده از برف و آسمان آبی، چنان حال خوشی به شما می‌دهد که یک خاطره شیرین برایتان از این حضور می‌سازد. وسعت این منطقه بیش از 5000 متر مربع و ارتفاع آن 3400 متر است.

پیست اسکی تاریک دره کجاست؟

در 10 کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه، در دامنه کوه الوند، به این پیست خواهید رسید. در مسیر رسیدن به پیست اگر مسیر پیاده رو را انتخاب کردید، آبشار گنجنامه را هم می‌بینید. در سفرتان به این دره با پستی و بلندی و فراز و نشیب‌های فراوانی رو به رو خواهید شد، این مسیر راه‌های جذاب و مسیرهای همواری دارد که گذر از آن با کسی که قبلا این مسیر را رفته و راه را بلد است، لذت کوهنوردی‌تان را بیشتر می‌کند.

آدرس پیست اسکی تاریک دره همدان

مسیرهای دسترسی به پیست اسکی تاریک دره

اگر با ماشین هستید، از جاده کناری که به جاده شاهی معروف است، وارد مسیر جاده همدان به تویسرکان شوید. پس از چند شیب ملایم به ارتفاع تاریک دره می‌رسید که پیست را در سمت راست‌تان خواهید دید. اگر پای پیاده روی دارید، با یک مسیر نسبتا طولانی در کنار رود حرکت کنید. به انتهای رود که برسید، پیست الوند را می‌بینید.

هزینه استفاده از پیست اسکی تاریک دره

برای یک روز رفتن به پیست اسکی خودتان را برای مبلغ حداقل نفری 300 هزار تومان آماده کنید. مبلغی که می‌پردازید مجموع هزینه‌هایی است که برای ورودیه، بلیط اسکی و اجاره تجهیزات و آموزش می‌پردازید. با این وجود، ارزش تجربه این ورزش هیجان انگیز را در دل کوه الوند را دارد.

فراموش نکنید که اگر قصد سفر به همدان را دارید به راحتی می‌توانید با رزرو هتل در رهی‌نو، در بهترین هتل های همدان اقامت داشته باشید. 

تفریحات پیست اسکی تاریک دره همدان

در پیست اسکی در روزهای زمستان می‌توانید به ورزش مفرح اسکی در کنار دوستان و عزیزان‌تان بپردازید و در پناهگاه‌های مجهز پیست استراحت کنید. در صورتی که برای اسکی کردن آمادگی ندارید و مبتدی هستید، می‌توانید ابتدا در مدرسه اسکی پیست، آموزش ببینید و سپس اسکی بازی کنید. برای اسکی‌بازان حرفه‌ای نیز منطقه آزاد اسکی طولی به اندازه 1600 متر دارد.

به خاطر شرایط مناسب و تجهیزات پیست، بسیاری از مسابقه‌های اسکی از طرف فدراسیون اسکی در این منطقه برگزار می‌شود. برای ناهار یا وعده عصرانه هم می‌توانید از مهمانسرا و سالن غذاخوری پیست استفاده کنید و خودتان را به یک غذای مقوی بعد از ورزش هیجانی‌تان دعوت کنید. سه دستگاه بالابر با ظرفیت بیش از صد نفر مسافت دو کیلومتری را طی کرده و شما را تا بالای دره می‌‌رساند. بعد از یک کوهنوردی حسابی می‌توانید با تله کابین پایین بیاید. دیدن شکوه و زیبایی منظره تاریک دره از بالا، لذتی دارد که حیف است تجربه نکنید.

تفریحات پیست اسکی تاریک دره

شرایط آب و هوای خوب همدان و موقعیت مناسب این کوه باعث شده تا در فصل تابستان و بهار نیز امکان اسکی روی چمن برای علاقه‌مندان این ورزش، فراهم باشد. در فصول سرسبز، مناظر طبیعی تاریک دره دیدن دارد. می‌توانید با پیمودن مسیر رود، از آرامش و زیبایی که طبیعت به شما هدیه می‌کند، استفاده کنید و تا می‌توانید در هوای محشر این منطقه نفسی تازه بکشید. در 4 کیلومتری باقیمانده به پیست، چشمه‌هایی با آب گوارا و بسیار سرد می‌بینید که می‌توانید در کنار آن، نفسی تازه کرده و دوباره به راه‌تان ادامه دهید.

برای اقامت شما هم مکان‌هایی اطراف پیست طراحی شده است که می‌توانید شب را در هتل‌های تاریک دره گذرانده و استراحت کنید و روز بعدی را با بازدید از دیگر جاهای دیدنی همدان بگذرانید. اگر تجربه اسکی را داشته باشید، احتمالا هیجان این ورزش مفرح، شما را بارها به سمت این پیست بکشاند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پریسا ۱۴۰۲/۴/۱۳

خیلی عالی که پیست تاریک دره اسکی چمن هم داره پس بهار و تابستان هم میشه استفاده کرد چون زمستان واقعا همدان سرده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۲۵

پریسا جان بله خوشحالیم که مقاله ما مورد استفاده شما قرارگرفت و امیدواریم سفر خوبی به همدان داشته باشید در جهت اقامتتون هم در خدمت هستیم پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...