رَهی نو

دریاچه و سد اکباتان

تعداد بازدید: ۶۷۵۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۶

اگر به دنبال مکان دنج و خلوتی هستید که ساعت‌ها در آن جا با خود و منظره‌ نابی که روبرویتان قرار دارد، خلوت کنید، می‌توانید به یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان یعنی دریاچه و سد اکباتان بزنید، بهترین زمان سفر به این جای زیبا اواخر زمستان یا اوایل بهار است. جایی که در قدیم به آن سد شهلا می‌گفتند و امروز تبدیل به جایی شده است که به دور از هیاهوی شهر، با طبیعت اطراف و دریاچه وسیعش، حال و هوایتان را برای یکی دو ساعت هم که شده عوض می‌کند. همراه رهی نو باشید.

 

دریاچه و سد اکباتان همدان


جاهای دیدنی همدان | جاذبه ها و تفریحات همدان با عکس و آدرس


دریاچه و سد اکباتان کجاست

مسیر جاده ملایر، بروجرد و خرم آباد، با وجود آب و هوای خشکی که در بعضی از فصول سال دارد، زیبایی دلنوازی را به خصوص در ماه اردیبهشت به شما هدیه می‌کند. زمین‌های کشاورزی و زراعی در اطراف این سد، زیبایی منظره دریاچه را دو چندان کرده است. در واقع این سد ضلع جنوب شرقی و در 10 کیلومتری همدان قرار گرفته است که در سال 42 بر رودخانه یلفان و آبشینه ساخته شد.

 

راه دسترسی به دریاچه و سد اکباتان

بساط پیک نیک‌تان را آماده کنید و وارد جاده ملایر همدان شوید. از همان ابتدای جاده تابلو سد اکباتان، راهنمای شما در این مسیر ده دقیقه‌ای خواهد بود. از روستای سنگستان که گذشتید، شمایل این طبیعت زیبا خود را نشان‌تان خواهد داد.

 

فراموش نکنید که اگر قصد سفر به همدان را دارید به راحتی می‌توانید هتل های همدان را از ارزان ترین هتل ها تا هتل های 4 ستاره همدان را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

 

امکانات سد و دریاچه

کاشتن درخت‌های سرسبز در اطراف سد، آن را به یک مکان دنج برای خلوت کردن تبدیل کرده است. با وجودی که یکی از مهم‌تریم منابع گردشگری همدان محسوب می‌شود، اما کم بودن امکانات گردشگری در این مکان باعث شده همچنان دست نخورده و تمیز باقی بماند. دریاچه‌ای که می‌بینید یکی از منابع تامین آب شهری همدان است. از همان دور می‌توانید تاسیسات مربوط به تصفیه خانه‌ را ببینید.

بر خلاف تاکید مسئولان به شنا نکردن در این مکان، خیلی از افراد در این دریاچه شنا می‌کنند. اگر بدانید عمق این دریاچه در بعضی از قسمت‌ها به 32 متر هم می‌رسد، شاید دیگر به شنا کردن در آن راغب نباشید.
 

امکانات سد و دریاچه اکباتان در همدان

 

امکان ماهیگیری نیز در این دریاچه فراهم است اما بایستی قبل از آن، مجور لازم از اداره‌ کل حفاظت محیط زیست را داشته باشید تا بتوانید انواع ماهی کپور را که در این دریاچه زندگی می‌کنند، صید کنید.

اکباتان می‌تواند مکان خوبی برای ساختن یک بعد از ظهر دل انگیز همراه با عزیزان‌تان برای شما فراهم کند. به خصوص در کنار پرنده‌های مهاجری که در اواخر زمستان و اوایل پاییز در اینجا می‌بینید، می‌توانید به تماشا و پیاده روی بپردازید یا کمپی برپا کنید.

اگر در فصل زمستان به این سمت سفر کرده‌اید حتما سری هم به پیست اسکی تاریک دره بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ماندانا ۱۴۰۲/۴/۱۳

بسیار آرام و دنج است در سفری که داشتم یک روز رو در اینجا گذراندیم چادر زدیم و خیلی عالی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

ماندانای عزیز از ثبت خاطرتون در این سایت سپاسگزاریم شاد و سلامت باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...