رَهی نو

آشنایی با ساحل زیبای میرود بابلسر | رهی نو

تعداد بازدید: ۳۸ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

اگر در سفر شمال خود قصد دارید در کنار ساحل و زیر سایه درختان بنشینید حتما به ساحل میرود بابلسر بروید، چون میرود یک پارک جنگی و ساحلی با امکانات رفاهی مناسب است که حتما تجربه سفر به این منطقه برای شما پر از خاطره‌های به‌یاد‌ماندنی خواهد بود.
سفر به شمال، قدم زدن در ساحل خزر، گردش در جنگل، خرید از بازارهای روز، خوردن غذاهای محلی، هم‌نشینی با مردم بومی و تفریحات آبی را می‌طلبد که شما می‌توانید در این منطقه گردشگری تمام این موارد را داشته باشید. این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با معرفی کامل پارک جنگلی و ساحلی میرود بابلسر، شما را به سفری فراموش‌نشدنی و خاطره ساز به شمال کشور دعوت می‌کند.

معرفی ساحل میرود بابلسر

بسیاری از مسافران مازندران، بابلسر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند زیرا این شهر توریستی ساحلی زیبا از دریای خزر را دارد که با امکانات تفریحی دریایی جذابیت منطقه را دو چندان کرده ‌است. در شهر بابلسر شما با یک منطقه توریستی به نام میرود روبه‌رو هستید که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این ساحل آرام در دو کیلومتری بهمنمیر و 15 کیلومتری بابلرود قرار دارد که در فضایی با مساحت حدود 400 هکتار قرار گرفته است.
این منطقه ساحلی تمیز با فضای سبز و آرام خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد زیرا شما از یک سو به دریای خزر نیلگون و از سوی دیگر به جنگلی سبز و انبوه چشم‌انداز دارید. این منطقه دیدنی در روستای کهنه محله میرود شهر بابلسر قرار دارد.
سر سبزی ساحل میرود به علت وجود رودخانه‌ای به نام تالار است که محلی‌های منطقه به آن تلار می‌گویند. شما برای بازدید این منطقه می‌توانید از بابلسر با خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. این منطقه توریستی و گردشگری در چهارراهی قرار دارد که به شهرهای بابل،‌بابلسر، کیاکلا و قائم‌شهر متصل می‌شود. پس شما می‌توانید به‌راحتی از این ساحل تفریحی به شهرهای دیگر بروید.

ساحل-میرود-بابلسر

امکانات رفاهی ساحل شنی میرود بابلسر

بسیاری از افراد در سفر خود به شمال کشور بایستی تنی به آب بزنند و در دریا شنا کنند؛ اما از آنجا که همه ساحل‌های خزر امن نیست لازم است منطقه‌ای را انتخاب کنید که تحت نظارت طرح دریایی باشد. ساحل میرود شهر بابلسر با طرح دریای بانوان و آقایان به شما امنیت خاطر می‌دهد.
همچنین شما می‌توانید پس از شنا در خزر زیبا وقتی شن‌های دریا به تن و بدنتان چسبیده در حمام‌هایی که در سرویس بهداشتی قرار دارند بدن خود را بشویید و استحمام کنید. در منطقه ساحلی میرود سکوهایی قرار دارد که شما می‌توانید چادر مسافرتی خود را روی آن‌ها قرار دهید تا اگر قصد ماندن در این منطقه را دارید بتوانید در یک فضای امن با خیال راحت استراحت کنید.
آلاچیق‌های ساحل آفتابی میرود به شما این امکان را می‌دهد که در سایه و یک حریم مشخص بساط سفر و پیک‌نیک خود را پهن کنید. کودکان علاوه بر بازی با شن‌های ساحل و آب بازی با دریا می‌توانند در فضای مخصوص بازی کودکان مشغول تفریح و سرگرمی شوند. این منطقه برای نمازگزاران نمازخانه‌ای تمیز در نظر گرفته است. نورپردازی‌هایی که در ساحل میرود شهر بابلسر تعبیه شده‌اند شما را شب‌هنگام به قدم زدن در ساحل آرام و شنیدن صدای دریا و سکوت طبیعت دعوت می‌کنند.

ویژگی‌های منطقه گردشگری میرود

ساحل میرود یکی از زیباترین سواحل مازندران به‌حساب می‌آید. این ساحل با وسعت زیاد و ماسه‌های نرم و طلایی، مکانی ایده‌آل برای شنا، آفتاب گرفتن و تفریحات آبی شما خواهد بود. این منطقه گردشگری به جنگل‌های انبوه و سرسبز شمال ایران نیز دسترسی دارد. شما می‌توانید در این جنگل‌ها پیاده‌روی کرده و از هوای پاک و طبیعت بکر لذت ببرید.
رودخانه‌ی تلار از کنار این منطقه گردشگری عبور می‌کند. این رودخانه با آب زلال و خنک، شما را به فضایی منحصربه‌فرد و بکر از طبیعت این منطقه دعوت می‌کند. شما می‌توانید به داخل روستایی که این منطقه در آن قرار دارد، بروید و از بافت قدیمی روستا دیدن کنید. همچنین می‌توانید با مردم بومی روستا معاشرت کنید و به لهجه شیرین مازنی آن‌ها دل بسپارید. شما در همان نزدیکی ساحل میرود می‌توانید در هتل 5 ستاره میزبان بابلسر اقامت کنید و به‌راحتی از هتل خود به این منطقه گردشگری توریستی بروید. گردش در این ساحل می‌تواند یک برنامه نیم روزه باشد.

روستای کهنه محله میرود

ساحل زیبای میرود در روستایی باصفا به نام کهنه محله قرار دارد که این روستا از توابع بخش بهمنمیر شهرستان بابلسر محسوب می‌شود. این روستا در فاصله تقریبی 7 کیلومتری جاده اصلی بهمنمیر به سمت ساحل و 1 کیلومتری ساحل میرود قرار دارد.
برخلاف بسیاری از روستاهای اطراف که به‌مرور زمان هویت خود را از دست داده‌اند، کهنه محله تا حد زیادی بافت سنتی خود را حفظ کرده است. بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت روستای کهنه محله 222 نفر بوده است. این موضوع روستا را به محلی بکر و آرام تبدیل می‌کند. شما در این روستای دیدنی علاوه بر منطقه ساحلی میرود، می‌توانید از جنگل‌های توسکا، اکالیپتوس و کاج دیدن کنید و در کنار رودخانه تالار به گردش بپردازید.

روستای-کهنه-محله-میرود

بهترین زمان برای گردش در ساحل آرام میرود بابلسر

شما در هر چهار فصل سال می‌توانید به شمال کشور سفر کنید زیرا این قسمت از جغرافیای ایران آب‌و‌هوایی معتدل و مرطوب دارد که برای خیلی از افراد خوشایند است. در فصل‌های پاییز و زمستان بارش باران و برف وجود دارد به همین دلیل اگر دنبال گردش در ساحل آفتابی هستید برنامه سفر خود را تغییر دهید.
 در بهار هوا معتدل و دلپذیر است و باران کمتر می‌بارد ولی ساحل میرود نسبتا شلوغ‌تر است. طبیعت شاداب این منطقه زیبا در فصل بهار دیدن دارد. در تابستان شما با هوایی گرم و آفتابی روبه‌رو خواهید شد که آب دریا را برای شنا کردن گرم و مناسب می‌کند. در این فصل شلوغی ساحل به اوج خود می‌رسد.
پاییز این منطقه گردشگری جذاب هوایی خنک و مطبوع دارد که با بارش‌های پراکنده و طبیعت رنگارنگ و تماشایی خود جذابیت منطقه را دو چندان می‌کند. اگر به دنبال زمانی خلوت می‌گردید بهترین موقع زمستان به‌حساب می‌آید که هوای منطقه میرود سرد و بارانی است. در این فصل از سال شنا در دریا توصیه نمی‌شود. شاید شما از آن قسم افرادی باشید که تماشای دریایی بی‌کران را در شب ترجیح می‌دهید. زمانی که به‌راحتی می‌توانید صدای موج‌های خزر را در سکوت کامل بشنوید.

جاهای دیدنی اطراف ساحل توریستی میرود بابلسر

شمال کشور ایران آن‌قدر جذابیت طبیعی و تفریحی دارد که شما نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید. ساحل‌های زیبا و آرام، جنگل‌های کوهستانی انبوه، آبشارهای بلند و خروشان، رودخانه‌های پرآب، تفریحات دریایی، بازارهای محلی و روستاهای بکر گزینه‌هایی در پیش روی شما هستند.
شما می‌توانید با توجه به سلیقه و حس و حال خود، از میان گزینه‌ها انتخاب کنید. شما می‌توانید در ساحل میرود بابلسر اُتراق کنید و از آنجا به تماشای مکان های دیدنی بابلسر بروید. در ادامه برخی از دیدنی‌های نزدیک به این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم.

منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون در 7 کیلومتر از ساحل شنی میرود و 13 کیلومتری بابلسر در جاده ساری قرار دارد. این منطقه با داشتن طبیعت بکر، ساحل زیبا، جنگل انبوه و امکانات رفاهی مناسب، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مازندران تبدیل شده است.
خدمات گردشگری در کرفون به خوبی توسعه یافته است. هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی متنوعی برای مسافران فراهم شده تا اقامتی راحت و لذت‌بخش را در این منطقه داشته باشند.

بوستان ساحلی چپکرود

بوستان ساحلی چپکرود در 19 کیلومتری منطقه ساحلی و جنگلی میرود قرار دارد. طول این ساحل به 18 کیلومتر می‌رسد که 10 راه دسترسی به دریا در اختیار شما قرار می‌دهد. بوستان ساحلی چپکرود پوشیده از درختان و گیاهان مختلف است و فضایی دل‌انگیز و سرسبز را برای گردشگران به وجود می‌آورد. این پارک ساحلی برای شما امکاناتی نظیر تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودکان، زمین ورزشی والیبال، فوتسال شنی و اتاقک‌های استراحتی فراهم می‌کند.

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر که به پل شهدا نیز معروف است، در سال ۱۳۱۷ به دستور پهلوی اول و توسط مهندسان آلمانی ساخته شد. این پل اولین پل معلق ایران و سومین پل معلق جهان در زمان ساخت خود بود. پل معلق بابلسر به‌عنوان یکی از نمادهای شهر بابلسر و استان مازندران شناخته می‌شود. این پل از نظر تاریخی و معماری ارزش بالایی دارد. این پل معلق در طول سال‌های گذشته بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. آخرین بازسازی اساسی این پل در سال 1396 انجام شد.

پل-معلق-بابلسر

امامزاده ابراهیم بابلسر

امامزاده ابراهیم بابلسر در مرکز شهر قدیم بابلسر، در خیابان شریفی واقع شده است. این مکان مذهبی در مجاورت میدان امام خمینی و بازار سنتی بابلسر قرار دارد. قدمت بنای فعلی امامزاده ابراهیم به دوره صفویه می‌رسد. بنای امامزاده ابراهیم شامل گنبد خانه، شبستان، صحن و ایوان می‌شود. تزئینات داخلی و خارجی این بنا با کاشی‌کاری، گچ‌بری و آینه‌کاری مزین شده‌اند. در محوطه امامزاده، چندین مقبره دیگر نیز وجود دارد که به افراد مشهور و سادات تعلق دارد.

هتل های بابلسر در نزدیکی منطقه ساحلی میرود

گردش در ساحل میرود بابلسر می‌تواند یک برنامه یک روزه یا حتی نیم روزه باشد. شما می‌توانید آبی بر تن بزنید و در سایه‌سار جنگل قدم بزنید. برای استراحت می‌توانید در یکی از هتل‌ها، متل‌ها، سوئیت‌ها و ویلاهای روستا و بابلسر اقامت کنید. هتل پنج ستاره میزبان بابلسر در کیلومتر ۳ کمربندی بابلسر، بین میدان امام حسین (ع) و میدان معلم قرار دارد. این هتل به‌عنوان یکی از هتل‌های نوساز در سال 1399 فعالیت خود را شروع کرد.
هتل زیبای 5 ستاره بابلسر در یک ساختمان 13 طبقه، 166 اتاق و سوئیت را شامل می‌شود. این هتل رویایی به شما چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل‌های انبوه، رشته‌کوه‌های رفیع البرز و شالیزارهای سرسبز می‌دهد. این هتل در فاصله 4 کیلومتری از دریا قرار می‌گیرد.
شما با اقامت در هتل رویایی 5 ستاره میزبان بابلسر می‌توانید از امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی، ماساژ، سالن بیلیارد، لاندری، پذیرش 24 ساعته، پارکینگ، صندوق امانات، اتاق چمدان، لاکرز، عابر بانک و ... بهره ببرید. هفت رستوران هتل محبوب 5 ستاره بابلسر با سرو انواع غذای ایرانی، محلی و فرنگی از شما پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید در پنت هاوس پانورامای هتل در هنگام صرف غذا نظاره‌گر طبیعتی زیبا باشید.

هتل-5-ستاره-میزبان-بابلسر

کلام پایانی

ساحل وسیع میرود بابلسر با آرامش و صفا، یکی از زیباترین سواحل شمال ایران به‌حساب می‌آید که با ترکیبی از دریا و جنگل‌های سرسبز، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دریای نیلگون، ماسه‌های نرم و طبیعت ساحلی زیبا، تجربه‌ای فوق‌العاده و خاطره‌انگیز برای علاقه‌مندان به سفرهای دریایی ایجاد می‌کند.
این ساحل تماشایی و آرامش‌بخش به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بابلسر با امکانات رفاهی، فضاهای تفریحی و خدمات گردشگری خوب، برای گردشگران ایرانی و خارجی، یک مقصد ایده‌آل برای سفرهای تفریحی و استراحتی محسوب می‌شود.

سوالات متداول درباره ساحل باصفای میرود بابلسر

ساحل میرود کجاست؟

این ساحل زیبا در استان مازندران، شهرستان بابلسر، دهستان میرود و در نزدیکی روستای کهنه محله میرود واقع شده است.

بهترین زمان برای رفتن به منطقه گردشگری میرود چه زمانی است؟

بهترین زمان برای رفتن به این منطقه بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوا گرم و آفتابی است و می‌توانید از شنا و تفریحات آبی لذت ببرید.

امکانات ساحل میرود چیست؟

این منطقه علاوه بر ساحل شنی و جنگل سبز، آلاچیق، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خدماتی، پارکینگ، سکو برای چادر و فضای مخصوص بازی کودکان دارد.

آیا در ساحل میرود اقامتگاه وجود دارد؟

بله در نزدیکی این ساحل تمیز و دیدنی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهای محلی برای اجاره وجود دارد.

اتاق‌های هتل پنج ستاره میزبان بابلسر چه امکاناتی دارد؟

اتاق‌های هتل میزبان شامل امکاناتی چون اینترنت، تلویزیون، تلفن، یخچال، چای‌ساز، مبلمان، میزتحریر، آباژور، کمد لباس، سیستم گرمایشی و سرمایشی، صندوق امانات، روم سرویس، سیستم اعلام حریق، سرویس و لوازم بهداشتی و ... می‌شود.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...