رَهی نو

اقامتی لاکچری در شهرک ساحلی خزر شهر | رهی نو

تعداد بازدید: ۳۲ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرک ساحلی خزر شهر از آن جاهایی است که وقتی کسی دنبال جای لاکچری و لوکس می‌گردد، نام این شهرک از ذهن او عبور خواهد کرد. منطقه‌ای که به خاطر داشتن ویلاهای شیک، امکانات رفاهی و تفریحی خوب شهرت بالایی بین مسافران دارد.
این شهرک زیبا را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرک‌های استان مازندران برای اقامت دانست. اگر دوست دارید تجربه یک اقامت لوکس و شیک را داشته باشید، شهرک خزر شهر از آن قسم جاهایی است که نباید از دست داد.
سفر به شمال کشور برای بعضی‌ها طبیعت‌گردی و کمپ زدن است، برای برخی دیگر اقامت در ویلاها ساحلی و جنگلی و برای عده محدودی اقامت در شهرک‌های خصوصی و مجلل به‌حساب می‌آید که اگر شما جز دسته آخر هستید خزر شهر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. شما در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو می‌توانید به‌راحتی در شهرک خزر شهر بگردید و اقامت در یک مکان باشکوه را به صورت غیرحضوری تجربه کنید.

شهرک ساحلی خزر شهر کجاست؟

اگر مقصد شما در سفر به شمال، شهرک خزر شهر است بایستی در کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار آن را پیدا کنید. خزر شهر تا بابلسر حدود 10 کیلومتر و تا فریدونکنار حدود 5 کیلومتر فاصله دارد. اگر قصد دارید با ماشین به خزر شهر سفر کنید، می‌توانید از طریق برنامه‌های مسیریابی به‌راحتی خودتان را به این شهرک زیبا برسانید.
شما برای رفتن به این منطقه از تهران مسیرهای مختلفی را دارید ولی اگر کوتاه‌ترین مسیر را می‌خواهید انتخاب کنید، باید از جاده هراز حرکت کنید. شما از جاده هراز تا خزر شهر را حدود 230 کیلومتری را باید طی کنید. در این جاده شما شهرهای پردیس، آمل، بابل و بابلسر را پشت سر خواهید گذاشت. این مسیر کوهستانی هر چقدر به آمل نزدیک‌تر می‌شود، سرسبزتر می‌شود.
مسیر بعدی از تهران تا خزر شهر را می‌توانید از جاده فیروزکوه انتخاب کنید. این مسیر نسبت به هراز طولانی‌تر است و حدود 270 کیلومتر فاصله دارد. شما در این جاده باید از شهرهای پردیس، فیروزکوه، قائم‌شهر، ساری و بابلسر عبور کنید تا به این شهرک ساحلی برسید. این جاده مسیری راحت‌تر دار و شما می‌توانید از پل ورسک و شهر سوادکوه در این جاده دیدن کنید. شما از جاده چالوس هم می‌توانید به سمت خزر شهر بروید و از مسیر این جاده تماشایی لذت ببرید ولی ممکن است شما مجبور باشید بیشتر رانندگی کنید.

شهرک-ساحلی-خزر-شهر

معرفی شهرک خزر شهر

از شهرک لاکچری خزر شهر همان‌طور که گفته شد می‌توان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های شمال کشور یاد کرد. قدمت این شهرک ساحلی به سال 1342 برمی‌گردد که حدود نیم قرنی فعال است. خواهر پهلوی دوم در پیش از انقلاب شهرک دریاکنار را که تاسیس کرد، بعد از آن به فکر احداث شهرک جدیدی افتاد تا اینکه با کمک همایون صنعتی زاده نویسنده و ناشر این شهرک طراحی و ساخته شد.
پس از اینکه در دهه چهل جاده هراز ساخته شد و مردم تهران می‌توانستند از این جاده به‌راحتی به استان مازندران سفر کنند، شهرک خزر شهر برای اقامت مسافران ساخته شد. شما وقتی به خزر شهر می‌رسید به دو شهرک شمالی و جنوبی برمی‌خورید. شهرک خزر شهر شمالی در کنار دریا قرار دارد و شهرک جنوبی آن، دقیقا رو‌به‌روی شهرک شمالی و آن طرف جاده دیده می‌شود. وسعت بخش شمالی حدود 120 هکتار و بخش جنوبی به 480 هکتار می‌رسد.
به‌وسیله یک پل هوایی عابر پیاده می‌توانید بین این دو شهرک تردد کنید. شما می‌توانید پیاده یا با موتور، دوچرخه و موتور چهارچرخ از روی این پل به سمت شهرکی شمالی یا جنوبی بروید. ورود به این شهرک فقط برای کسانی که کارت ورود دارند، مجاز است و افرادی که اقامتشان در این شهرک ثبت نشده باشد، نمی‌توانند وارد این شهرک شوند. این موضوع امنیت شهرک و حفظ حریم خصوصی ساکنان آن را تامین می‌کند که گزینه بسیار مهمی برای اقامت به‌حساب می‌آید.
شما در شهرک ساحلی شمالی با یک فضای آرام و دنج روبه‌رو هستید که در فاصله کمی با دریا قرار دارد. این امر باعث می‌شود که قیمت ویلاهای شمالی نسبت به جنوبی گران‌تر باشد.
این شهرک جذاب دو دسته ویلا دارد. ویلاهای لوکس قدیمی که متراژ بیشتری دارند و ویلاهای لاکچری نوساز. محیط این شهرک با درختان، پوشش‌های گیاهی کوتاه قد و گل‌های رنگارنگ زیباتر شده است. حضور نگهبانی در جلوی درب شهرک‌ها امنیت و ویژه بودن آن‌ها را بیشتر می‌کند.
شما برای سفر خود به شمال کشور علاوه بر اقامت در این شهرک لاکچری می‌توانید در هتلی باکیفیت و ممتاز اقامت داشته باشید. هتل 5 ستاره میزبان بابلسر به‌عنوان یکی از بهترین هتل های مازندران گزینه‌ای عالی به‌حساب می‌‌‌آید.

ساختار و معماری شهرک لاکچری خزر شهر

همان‌طور که گفته شد شهرک خزر شهر از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل می‌شود که حدود 1300 قواره زمین و بالای صد تا ویلا را در برمی‌گیرند. در ساخت‌وساز ویلاهای این منطقه از معماری غربی استفاده شده است و خبری از سبک ایرانی نیست.
ویلاهای قدیمی که در همان اوایل ساخت شهرک، احداث شدند، معماری لاکچری و سلطنتی دارند که این ویلاها نسبت به بناهای جدید از متراژ بیشتری برخوردارند. ویلاهای جدید شهرک با معماری نوین همگونی دارند و نمای بناهای آن‌ها مدرن است. برخی از این ویلاها نمای شیشه‌ای دارند که چشم‌انداز بی‌نظیری را از شهرک رقم می‌زنند.
محوطه شهرک با درختچه‌ها و گیاهان کوتاه قد پوشیده شده است که فضایی زیبا و آرام‌بخشی را خلق می‌کنند. باغبانی و مهندسی شهرک خزر شهر به‌گونه‌ای است که آن را به یک مکان منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. هزینه رسیدگی به حدود 50 هکتار فضای سبز توسط متخصصین این حوزه، توسط مالکان و ساکنان دائمی این شهرک تامین می‌شود. شما در این شهرک تماشایی با خیابان‌های بزرگ، کوچه‌های عریض، خانه‌های ویلایی قدیمی و مدرن لوکس، فضای سبز و ساحلی تمیز و امن روبه‌رو هستید که این مکان را خاص و ویژه می‌کند.

شهرک-ساحلی-خزر-شهر

امکانات شهرک لوکس خزر شهر

شاید خزر شهر منطقه بزرگی نباشد ولی در همان وسعت محدود خود در اختیار افراد ساکن شهرک، امکانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد. شما با سکونت در این شهرک هرگونه نیاز خود در سفر را می‌توانید تامین کنید. زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، فوتبال، زمین‌بازی مخصوص کودکان و چندین پارک در این شهرک قرار دارد که شما و همراهانتان می‌توانید لحظاتی پر از شادی و هیجان را تجربه کنید.
بخش جذاب شهرک خزر شهر، ساحل اختصاصی سی‌ساید است که شما می‌توانید در شهرک شمالی آن را ببینید. در این ساحل خصوصی شما می‌توانید جدیدترین ورزش‌های آبی و تفریحات ساحلی را داشته باشید. شما علاوه بر شنا کردن می‌توانید از جت اسکی، قایق موتوری و ... استفاده کنید. همچنین در ساحل می‌توانید موتور چهارچرخ، دوچرخه‌های سه یا چهار نفره، گاری‌های چهار چرخه و ... را سوار شوید. ساحل سی‌ساید برای شنای خانم‌ها فضای ویژه و امنی دارد. اقامت در شهرک لوکس خزر شهر شما را از رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، سوپر مارکت، عابر بانک، مجتمع تجاری و ... بی‌نیاز می‌کند.

بهترین زمان برای اقامت در شهرک باشکوه خزر شهر

شهرک ساحلی خزر شهر در استان مازندران و شمال کشور ایران که آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد، واقع شده است. برای رفتن به این شهرک بهتر است زمانی اقدام کنید که هوا خنک باشد. فصل بهار را می‌توان بهترین زمان برای سفر به خزر شهر دانست زیرا در این فصل هم هوا مطلوب است و هم اینکه شما می‌توانید از تفریحات ساحلی لذت کامل را ببرید. فقط اینکه در ایام نوروز و تعطیلات این شهرک ممکن است شلوغ باشد.
فصل تابستان هوا گرم و شرجی است ولی تفریحات دریایی و شنا کردن در این زمان است که لذت دارد. همچنین اگر اهل آفتاب گرفتن هستید، خورشید تابستانی را از دست ندهید. در پاییز و زمستان هوای خزر شهر خنک است و باران بیشتری می‌بارد. اگر آسمان ابری و باران‌های رگباری را دوست دارید می‌توانید در این فصول به این شهرک سفر کنید. درنهایت بهترین زمان برای سفر به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به شهرک زیبای خزر شهر

اکثر افرادی که به خزر شهر و این شهرک جذاب می‌روند، سعی می‌کنند سفر خود را در همان‌جا خلاصه کنند و از فضا و محیط آن لذت کامل را ببرند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر گشت‌وگذار در شهرک دوست دارید از جاهای دیگر دیدن کنید، در ادامه همراه ما باشید.

ساحل تماشایی میرود

از آنجا که خزر شهر بین فریدونکنار و بابلسر قرار دارد شما می‌توانید از جاهای دیدنی این دو شهر دیدن کنید. ساحل میرود بابلسر یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های خزر به شمار می‌آید. شما می‌توانید از این ساحل زیبا در 2 کیلومتری بهمنمیر و 15 کیلومتری بابلرود دیدن کنید. مرود حدود 400 هکتار را به خود اختصاص داده است.
این ساحل از طرفی شما را به تماشای دریا دعوت می‌کند و از طرفی دیگر به دیدن جنگل‌های انبوه. شما در ساحل میرود می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی ازجمله شنا، تفریحات آبی، آلاچیق، پارک، وسیله بازی برای کودکان، سکو برای نصب چادر و ... بهره ببرید.

ساحل-تماشایی-میرود

تالاب زیبای فریدونکنار

تالاب فریدونکنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های شمال ایران به‌حساب می‌آید. در این تالاب با مساحتی حدود 5400 هکتار، انواع مختلفی از پرندگان، ماهی‌ها و گیاهان زندگی می‌کنند. تالاب فریدونکنار در سال 1354 به‌عنوان یکی از تالاب‌های بین‌المللی تحت کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است. این تالاب ازنظر تنوع زیستی و اکوسیستمی حائز اهمیت است و نقش مهمی در تنظیم آب‌وهوا و جلوگیری از سیل دارد. در فصل پاییز شما در این تالاب شاهد پرندگان مهاجری خواهید بود که از سرمای زمستان روسیه، قزاقستان و آذربایجان به این تالاب زیبا پناه می‌آورند.

پل جذاب معلق بابلسر

پل معلق بابلسر را در سال 1313 مهندسان آلمانی و سوئدی برای تسهیل رفت‌وآمد خود ساختند. این پل زیبا سه شهر بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد را به هم مرتبط می‌کند. این پل به نام پل کابلی هم شهرت دارد. پل فلزی معلق بر روی بابلرود قرار گرفته است و حدود 80 متر طول و 8 متر عرض دارد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر به‌حساب می‌آید. پل معلق در خیابان پاسداران بابلسر قرار دارد و به‌عنوان یک شاهراه اصلی قسمت شرقی و غربی مازندران را به هم متصل می‌کند. تماشای شهر از روی این پل حال و هوای خودش را دارد.

پل جذاب معلق بابلسر

باغ پرندگان شهر فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار که با نام باغ پرندگان شمال نیز شناخته می‌شود، در پارک لاله این شهر و در جوار دریای خزر قرار دارد. این باغ پرندگان در سال 1385 تأسیس شده و با داشتن بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف، یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های پرندگان در ایران به‌حساب می‌آید.
در باغ پرندگان فریدونکنار می‌توانید پرندگانی از سراسر جهان را ببینید، ازجمله طوطی، ماکائو، قناری، کبوتر، شترمرغ، فلامینگو، پلیکان، قو، عقاب، شاهین و انواع پرندگان آبزی. در این باغ، فضایی برای پرندگان شکاری نیز وجود دارد که می‌توانید از تماشای پرواز آن‌ها لذت ببرید.

صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی خزر شهر

مسافرت و سوغاتی دو موضوع جدایی نشدنی هستند. شما در شهرک خزر شهر با مراکز خریدی مواجه هستید که هم کالاهای برند و لوکس عرضه می‌کنند و هم صنایع‌دستی محلی استان مازندران را می‌فروشند. شما در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع محصولات چوبی، وسایل ارغوان بافی، ظروف سفالی، گلیم، لاک تراشی و وسایل حصیری را تهیه کنید و با خود به سوغات ببرید. همچنین شما می‌توانید خوراکی‌های محلی مختص به این اقلیم مانند مربا، چای، ترشی، برنج، انواع سبزیجات محلی، ماهی‌های شمال و ... را خریداری کنید.
غذاهای بومی این منطقه نظیر کباب ترش، ماهی کباب، خورش سیر انار، مالابیج، نازخاتون، ماهی شکم ‌پر، بشته‌ واش، آش کدو، خورش آلو و آغوز مسما را در رستوران‌های باکیفیت شهرک میل کنید. مواد اولیه این غذاها محصولات کشاورزی و دامی همین منطقه تشکیل می‌دهد. البته رستوران‌های شهرک ساحلی خزر شهر فقط غذاهای محلی سرو نمی‌کنند بلکه شما می‌توانید انواع فست‌فودها، غذاهای ایرانی، پاستاها و سایر غذاهای فرنگی را در این رستوران‌های خوب سفارش دهید.

اقامت در هتل های شمال در حوالی خزر شهر

شهرک خزر شهر یک منطقه گردشگری و مسکونی است که هم ساکنان دائمی دارد و هم برخی از ویلاهای آن برای اجاره به مسافران در نظر گرفته شده‌اند. اگر شما بخواهید در یکی از این ویلاها اقامت کنید باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. از طرفی اگر قصد دارید اقامت شما در هتل باشد بهتر است هتل میزبان را که در بابلسر و فاصله کمی از خزر شهر است را انتخاب کنید. این هتل زیبا در کیلومتر 3 کمربندی بابلسر و در بین میدان امام حسین (ع) و میدان معلم قرار دارد.
شما با رزرو یکی از 166 اتاق و سوئیت هتل پنج ستاره میزبان بابلسر می‌توانید از همان اتاق خود منظره‌ای فوق‌العاده از جنگل و شالیزارهای سرسبز را تماشا کنید. اتاق‌های پانوراما، کانکت، سوئیت‌های یک خوابه و دوخوابه لوکس و پرزیدنت هتل میزبان با امکاناتی نظیر روم سرویس، چای‌ساز، مینی بار، صندوق امانات، میزتحریر، مبلمان، یخچال، کمد لباس، سیستم گرمایش و سرمایش، تلویزیون، تلفن، اینترنت و ... جهت رفاه مهمانان تجهیز شده‌اند.
شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در یکی از هفت رستوران هتل میزبان میل کنید. رستوران پانوراما هتل در بام قرار دارد و به شما چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت زیبای اطراف هتل می‌دهد. تمامی غذاهای رستوران‌ها هتل میزبان کیفیت بالا و طعمی لذیذ دارند.
این هتل نوساز در سال 1399 در یک ساحتمان 13 طبقه افتتاح شد و با امکانات رفاهی ازجمله استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، ماساژ، وسایل بدن‌سازی، زمین تنیس، پارک کودک، پارکینگ، تاکسی سرویس، لاندری، اتاق چمدان، پذیرش 24 ساعته، فروشگاه و ... تا کنون به خوبی فعالیت داشته است.
اقامت در هتل میزبان شهر بابلسر علاوه بر اینکه برای شما امکانات خوبی را فراهم می‌کند به شما دسترسی خوبی به جاهای دیدنی بابلسر مانند رودخانه بابلرود، آبشار شی الیم، روستای گالشکلا، بازار روز، منطقه ساحلی میرود، کرفون و ... می‌دهد که مزیت این هتل به‌حساب می‌آید.

هتل-5-ستاره-میزبان-بابلسر

کلام پایانی

شهرک ساحلی خزر شهر با ویلاهای لوکس و محیط لاکچری خود میزبان مسافرانی است که برای اقامت خود در شمال کشور هزینه بالایی می‌کنند. این شهرک اختصاصی با حضور حدود 100 نگهبان فضای امنی دارد و شما به‌راحتی هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید در آن گردش کنید.
درست است شهرک خزر شهر یکی از شهرک‌های مجلل و گران قیمت شمال کشور به‌حساب می‌آید ولی برای یک بار تجربه حضور در محیط لاکچری می‌توان آن را تجربه کرد. فقط کافی است یکی از ویلاهای خوب و باشکوه این مجموعه بی‌نظیر را اجاره کنید.

سوالات متداول درباره شهرک مجلل خزر شهر

شهرک خزر شهر کجاست؟

این شهرک لاکچری در کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار قرار دارد. شما از بابلسر 10 کیلومتر و از فریدونکنار 5 کیلومتر با این منطقه فاصله دارید.

بهترین زمان برای سفر به شهرک خزر شهر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به شهرک خزر شهر فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوا گرم و آفتابی است و می‌توانید از تمام تفریحات این شهرک لذت ببرید.

ویلاهای شهرک خزر شهر چگونه هستند؟

در شهرک خزر شهر ویلاهای متعددی با امکانات مختلف وجود دارد. می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، ویلای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

آیا شهرک خزر شهر برای سفر با خانواده مناسب است؟

بله شهرک خزر شهر برای سفر با خانواده بسیار مناسب است. در این شهرک امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای کودکان و بزرگ‌سالان وجود دارد. همچنین، امنیت این شهرک بالا است و می‌توانید با خیال راحت در آن گردش کنید.

هزینه اقامت در هتل پنج ستاره میزبان شهر بابلسر چقدر است؟

هزینه اقامت در هتل میزبان شهر بابلسر به عوامل مختلفی مانند نوع اتاق، زمان سفر و تعداد نفرات بستگی دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ازاده ۱۴۰۳/۲/۱۶

اگه به دنبال ویلای لاکچری و امکانات رفاهی و تفریحی هستید شهرک ساحلی خزر شهر انتخاب مناسیبه

  مدیر سایت۱۴۰۳/۲/۱۶

آزاده جان سپاس بابت نظرتان.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...